Ohessa tyypillinen osatotuuksin ja mieliä manipuloivasti esitetty propagandaisen lähestymiskulman artikkeli (mahdollisesti toisaalta kopioitu?), jossa kuin sattumalta unohdetaan suhteuttaa määreitä ja kertoa myös se mitalin toinen puoli.
Jo otsikko lähtee hyvin manipuloivan raflaavasti ja harhaanjohtavasti liikkeelle. Kyseessä on _yrityksen_ käytössä oleva privaatti jetti, joka on yrityksen toimintaan liittyvässä käytössä. Tokihna tämä ei estä etteikö sillä jonkin verran myös henkilökohtaisia lentoja suoritettaisi.
*
"Euroopan rikkain mies tuotti yksityiskoneellaan päivässä yhtä paljon päästöjä kuin henkilöauto 10 vuodessa – Ranska ryhtyy toimiin"
"Ranska tulee esittämään yksityisten liikelentokoneiden käytön merkittävää rajoittamista Euroopan unionissa."
- https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b00c67a4-5054-4408-ac73-dbaef7219e2a
*
Ilmailu kokonaisuudessaan edustaa 2.5 - 3% globaaleista päästöistä ja privaatit jetit muistaakseni noin 0,02%.
Suurin osa niistä on yrityskäytössä liiketoiminnan helpottamiseksi. Tokihan ko. konekategorialla harrastellaan myös ns. vapaa-ajan lentoja ja varsinkin eri alojen ns. starojen toimesta, joista eräälläkin oli viihdekäyttöönsä mittojen mukaan sisustettu B747.
*
"Question: How Much Air Pollution Is Caused By Aviation?"
"Admittedly, air transport is extremely polluting – but so are cars. Air traffic represents less than 2-3% of the global CO2 emissions whereas road traffic accounts for around 10% of these direct emissions. Still, planes remain among the most polluting means of transport, together with cars."
"Do ships pollute more than cars?"
‘The sixteen largest ships emit the same amount of CO2 as all the world’s cars. ‘ ‘The world’s seventeen largest ships emit more sulphur than the global car fleet. ‘A seagoing container vessel is just as polluting as up to 50 million cars.
- https://cornerstonefbo.com/interesting-fact-about-aviation/question-how-much-air-pollution-is-caused-by-aviation.html
*
Sitten vasemmistohenkiseen viherfanaatikkokategoriaan kuuluvilta unohtuu myös se miten ilmailuteollisuus on kehittämässä ns. vihreitä koneita kuten mm. Airbusin hydrogenhankkeet.
Vihreillä ei valitettavasti ole eväitä todellisiin globaaleihin ongelmanaiheuttajiin vaikuttaakseen ja sitten toistellaan erilaisia skandaalinhakuisia ja agressiivisiä com-kampanjoita marginaalisiin ryhmiin kohdistaen, toisinaan suoranaisia sabotointejakin, sekä ihmisten arkielämää blokkaavia aivottomia ja ei-tuottavia tempauksia sivuuttamatta.
Planeetan hyvinvointi tulisi luonnollisestikin olla ihmiskunnan prioriteettilistan ykkösenä, mutta tuo vihreiden harrastama "fundamentalistyyppinen viherterrotismi" sen eri muodoissaan on ei-rakentavaa ja itseään vastaan käyvää.
ps. Itselläni ei ole edes A2 lupakirjaa, privaatista jetistä puhumattakaan, mutta tuo eri metodeineen överiksi menevä viherfanaattisuus on alkanut muodostua hyvin vastenmieliseksi.
Propagandistisia puolitotuuksia ilmailun päästöistä
Anonyymi
0
133
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172433
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59817
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694