Kuluttaako sorvaaminen paljonkin sähköä ja minkälaiset ovat sähkölaskut konepajoissa?
Sähkö ja sorvi
3
440
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ne paljoa kuluta, joitain satoja watteja. Kannattaisi harjoittelijoita ja mamuja ottaa ja laittaa polkupyörään kytketyt sorvit. Tulisi lämpöäkin samalla.
- Anonyymi
keskikokoisen konepajakäyttöön sopivan CNC sorvin moottorin antama teho voisi olla luokkaa 20 kW. Sorvatessa kaikkea tehoa ei koneesta tietenkään oteta ulos.
Esimerkki: Jos syöttönopeus on 500 mm/minuutti seosterästä sorvatessa ja konetta pyöritettäisiin 1/ 2 tuntia teholla 14,4 kW. Silloin lastuamisen energiantarve on 0,5 h x 14,4 kW = 7,2 kWh. Kuluuhan siinä silloin energiaa aika haipakalla. Yövuorolle voisi olla tarvetta nykyisillä sähkön hinnoilla.
Kotikäyttöisen pieneen harrastelusorvien tehot ovat oma tarinansa. Jotain
1000 W moottoritehot, - Anonyymi
Kannattaa siirtää tehdas Kiinaan. Kiina nauttii Venäjän halvasta energiasta täysillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311519- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112588- 1621924
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131378Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401060- 85954