Koulutuksella väliä?

Anonyymi

Mitä koulutus merkitsee sinulle? Onko sillä kuinka paljon/lainkaan väliä kun etsit kumppania? Mulla tuli vaan mieleen, kun yksi sisaruksistani on äärimmäisen ylimielinen ja aina saa hävetä sitä egoilua jos ollaan vaikka yhdessä illallisella tms joulunvietossa jossa ollaan puolisoiden kanssa. Hän on siis sitä mieltä, että jos Suomessa ei ole yliopistotutkintoa niin ei ole mitään. Ollaan monta kertaa otettu asiasta yhteen, eikä mikään ole silti muuttunut. Onko muilla jotain asioita läheisistä joita saa hävetä/stressata?

26

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei toi ylimielisyys mitenkään liity lesbouteen tai naisista pitämiseen yleensäkään. Sisaresi nyt sattuu olemaan sellainen.

      • Anonyymi

        Siis eikö täällä lesbona saa keskustella muusta kuin lesboudesta? Anteeksi että en ymmärtänyt tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis eikö täällä lesbona saa keskustella muusta kuin lesboudesta? Anteeksi että en ymmärtänyt tätä.

        Taisit ymmärtää tuon kommentin väärin, kun ei siinä ainakaan mun mielestä mitenkään sanottu jottei jostakin sais kirjottaa. Todettiin vain, jotta osa ihmisistä on semmosia (ylimielisiä).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisit ymmärtää tuon kommentin väärin, kun ei siinä ainakaan mun mielestä mitenkään sanottu jottei jostakin sais kirjottaa. Todettiin vain, jotta osa ihmisistä on semmosia (ylimielisiä).

        Läks ilman nimmaria 😁 Ja niin, mulle ei ainakaan toisen koulutustasolla ole isompaa merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit ymmärtää tuon kommentin väärin, kun ei siinä ainakaan mun mielestä mitenkään sanottu jottei jostakin sais kirjottaa. Todettiin vain, jotta osa ihmisistä on semmosia (ylimielisiä).

        Mut eihän tuossa edes puhuttu lesboudesta missään vaiheessa. Ei siis kyse siitä edes


    • Kunhan itse on koulutukseensa tyytyväinen olkoon nyt amis tai maisteri. Minua ei varsinaisesti kiinnosta ihmistä koulutuksien perusteella valita. Kunhan ei ole pissapää eli pissi noussut päähän niitten takia, niin ok. Käy vaikka professori, jos amiksena kelpaan. 😁

    • Ei ole mitään väliä, kunhan on itsensä kanssa sinut, eikä leuhki koulutuksellaan.

    • Anonyymi

      Ei ole väliä.

    • Anonyymi

      Ei ole väliä.

    • Anonyymi

      Kyllä oon huomannut että vaaditaan se ammattikorkeakoulu ainakin, että pystyn kunnolla saamaan yhteyden ihmiseen pitkällä aikavälillä. Koulutus korreloi kuitenkin yleensä vahvasti elämänarvojen ja maailmankuvan kanssa (esim. yhteiskuntamyönteisyys, kriittinen ajattelu, tiedon kunnioittaminen, itsensä kehittäminen jne.). Ja voi toki sanoa että olen ylimielinen, ei se mua haittaa, tällaisen havainnon olen kuitenkin tehnyt.

      • En mä kyllä yleistäis noin, että vaaditaan, se ammattikorkeakoulu, että toiseen voi saada yhteyden🤔 Sivistys, itsensä kehittäminen jne jne, kun aina ole siitä koulutuksesta/ammatista kiinni, että miten toisen kanssa synkkaa.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä tuosta tiedon kunnioittamisesta ja elämänarvoista. Mutta en vaadi puolisoltani mitään koulutuksia, ihmettelen ehkä vaan ennemminkin että miksi joku ei halua kouluttautua, kun se täällä meillä on lähes ilmaista ja helppoa. Yhteyden voin saada kehen tahansa kanssa, paitsi näiden elämänkoululaisten..


    • Anonyymi

      Koulutuksella on väliä, jos se vaikuttaa vuorovaikutukseen siten, ettei kommunikaatio synkkaa. Toinen haaste voi olla arvostusten ja elämäntavan erilaisuus.

      • Anonyymi

        Kyllä, ja vuorovaikutusta voi vaikeuttaa myös mielenterveysongelmat, liika ujous, neurologiset asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja vuorovaikutusta voi vaikeuttaa myös mielenterveysongelmat, liika ujous, neurologiset asiat.

        Näinhän se on. Vuorovaikutuksen pitää kuitenkin toimia parisuhteessa, muuten mistään ei tule mitään.


    • Anonyymi

      Koulutus sinänsä ei ratkaise, mutta mielenkiinnon kohteet, taito keskustella ja perustella omia ajatuksiaan ja näkökulmiaan on kyllä tärkeää.
      Joten se ettei ole mistään kiinnostunut tai kiinnostuksen kohteet ovat biletys ja perustelematta asioiden lyttääminen, niin yhteyttä ei kyllä synny. Useammin juttu luistaa korkeammin koulutetun henkilön kanssa, mutta koulutus ei takaa tai "kouluttamattomuus" estä hyvää keskustelua.

      • Anonyymi

        Kyllä korkeasti koulutettu ihminen voi myös harrastaa biletys elämää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä korkeasti koulutettu ihminen voi myös harrastaa biletys elämää!

        Oishan se kiva , jos tietyissä asioissa samoilla linjoilla

        Esmes pakolaisuus

        Vieraat kulttuurit

        Solidaarisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä korkeasti koulutettu ihminen voi myös harrastaa biletys elämää!

        Eiköhän tuo oo tullu jo kaikille selväks, jos vaan iltapäivälehtien juttuihin on uskominen. Koulutustaso tuskin on mitenkään verrannollinen biletykseen, kuuluipa siihen voimajuomaa tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä korkeasti koulutettu ihminen voi myös harrastaa biletys elämää!

        Tottahan toki, mutta jos se on "ainoa" mielenkiinnon kohde, niin ei minua innosta. Riippumatta koulutuksesta. Itsekin joskus biletän, melko harvoin kyllä mutta kuitenkin. olen elämässäni katsonut myös jatkuvaa kaljan tissuttelua, kännissä örveltämistä ja typerien kännijuttujen höpötystä ja sellaista ei enää, vaan älyllistä seuraa, kouluksesta riippumatta siis.


    • Anonyymi

      Yleissivistys on mulle tärkeää kuten myös sosiaalinen älykkyys.

      • Anonyymi

        Älykäs tai fiksu yleissivistystä omaava nainen, jolla on ns. kevyempikin puoli olemassa. Huumorintaju joka klikkais oman kanssa, edes puolittain. Onkohan liikaa toivottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs tai fiksu yleissivistystä omaava nainen, jolla on ns. kevyempikin puoli olemassa. Huumorintaju joka klikkais oman kanssa, edes puolittain. Onkohan liikaa toivottu.

        Älykkäitä naisia löytyy, niitäkin, jotka osaavat rentoutua. Harvinaisista jutuista taas kannattaa joustaa. Tyyliin, epätavallinen huumori, erikoinen harrastus, asuu 1000 asukkaan kylässä jne.


    • Anonyymi

      Muotoilisin kysymyksen näin: Miksi sillä oikeasti olisi mitään merkitystä?

    • Anonyymi

      Intohimolla sitä kohtaan mitä tekee on ainakin mulle väliä. Olen ollut huomaavinani, että se olisi jonkin verran yhteydessä koulutukseen, mutta varmasti tästä on myös poikkeuksia

      • Anonyymi

        Jep, lupailee hyvää. Tuollaisissa naisissa voi olla sitä jotain muutakin tulta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe