Onko ulosoton tehtävä kasvattaa velallisen velkasasaldoa

Anonyymi

Vaiko lyhentää sitä?
Tuntuu että tekevät kaikkensa vain kasvattaakseen sitä, eivät lyhentääkseen sitä.

16

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      5 vuoden jälkeen summa on suurempi mitä ennen uo:hon joutumista. Täysin toivotonta siis.

    • Anonyymi

      Kai teoriassa tarkoitus on puristaa velallisesta irti mahdollisimman paljon velkojille. Samalla tulee ruokituksi ulosottovirasto. Kuka sitten saa sen koron? Olisi varmaan parempi, jos onnistuisi tekemään lyhennyssopimukset suoraan velkojien kanssa?

      • Anonyymi

        Näin varmaan on. Tulot vain ovat olleet kokoajan liian pienet ja ne vähätkin ylimääräiset tulot ovat menneet uo:hon.
        Nyt velkasaldoa katsoessani tuli sellainen olo, että ihan hukkaan ovat menneet ne kaikki kovalla vaivalla tienatut rahat, koska saldo on suurempi, mitä ennen uo:hon joutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin varmaan on. Tulot vain ovat olleet kokoajan liian pienet ja ne vähätkin ylimääräiset tulot ovat menneet uo:hon.
        Nyt velkasaldoa katsoessani tuli sellainen olo, että ihan hukkaan ovat menneet ne kaikki kovalla vaivalla tienatut rahat, koska saldo on suurempi, mitä ennen uo:hon joutumista.

        Ei ole menneet hukkaan todellakaan, velkojat ovat saaneet edes jotain! Sehän se on pääasia ulosotossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole menneet hukkaan todellakaan, velkojat ovat saaneet edes jotain! Sehän se on pääasia ulosotossa

        Ei se ole hyödyttänyt velallista yhtään, jos velkasaldo on suurempi kuin ennen uo:hon joutumista. Täysin järjetöntähän tuo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole hyödyttänyt velallista yhtään, jos velkasaldo on suurempi kuin ennen uo:hon joutumista. Täysin järjetöntähän tuo on.

        Ei tarvitsekaan, pääasiahan siis on että velkojat ovat saaneet edes jotain. Itsehän olet jättänyt maksamatta ja näin mennään vaikeamman kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan, pääasiahan siis on että velkojat ovat saaneet edes jotain. Itsehän olet jättänyt maksamatta ja näin mennään vaikeamman kautta

        Pääasia muuttuu ensi vuonna, kun minun 857 euron eläketulosta ei kerry velkojille enää mitään, joten saavat tyytyä siihen, mitä ovat saaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia muuttuu ensi vuonna, kun minun 857 euron eläketulosta ei kerry velkojille enää mitään, joten saavat tyytyä siihen, mitä ovat saaneet.

        Ja alkavat ulosmitata velalliselta kaiken mistä saa fyffeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja alkavat ulosmitata velalliselta kaiken mistä saa fyffeä.

        Johan ne on ulosmitanneet mun hometalon kolme kertaa, eikä myyntiin ole ryhtyneet kertaakaan. Kumma, kun ei kelpaa, vaikka tönö on oikein museoviraston suojelukohde. Mitähän aikovat hamuta? Kissaniko vievät, vai 15v vanhan 32 tuumaisen telkun

        Fyffe on sanana jotain slangia? Fyge on mulle tutumpi, mutta kait sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan ne on ulosmitanneet mun hometalon kolme kertaa, eikä myyntiin ole ryhtyneet kertaakaan. Kumma, kun ei kelpaa, vaikka tönö on oikein museoviraston suojelukohde. Mitähän aikovat hamuta? Kissaniko vievät, vai 15v vanhan 32 tuumaisen telkun

        Fyffe on sanana jotain slangia? Fyge on mulle tutumpi, mutta kait sama asia.

        Fyrkka :) Jep, mielenkiinnolla ootan itsekin, että mikä roju lähtee kyytiin ja myyntiin. Siis jos tuppaavat ihan ovelle kollaamaan. Jäin vaan miettimään, että tuskin tyytyvät hallituksen päätökseen jäädä näppejään nuolemaan. Ketkuja kun ovat nuo perintähemmot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyrkka :) Jep, mielenkiinnolla ootan itsekin, että mikä roju lähtee kyytiin ja myyntiin. Siis jos tuppaavat ihan ovelle kollaamaan. Jäin vaan miettimään, että tuskin tyytyvät hallituksen päätökseen jäädä näppejään nuolemaan. Ketkuja kun ovat nuo perintähemmot.

        Mitä tekemistä ketkuilla perintähemmoilla on tämän asian kanssa? Eivät ne voi tulla mitään kotoa hakemaan.
        Nythän oli kyse ulosotosta.


    • Anonyymi

      Itse olette jättäneet hoitamatta laskut ja velat, joten oma syynne on joutua ulosottoon. Maksakaa, niin ei tarvitse ruikuttaa. Luuletteko tosiaan, että esim. velkaa voi ottaa ilman korkoa? Se takaisin maksu tulee aina, jos ei maksa, niin olet ulosotossa. Se on ihan oikein. Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit lainannut vaikka 10 000 euroa, etkä saisi edes pääomaa takaisin tai korkoja, vieläkö ruikuttaisit? Sitten saisitte velalliselta vastauksen, että tulot kun on pienet, ei edes voida ulosmittausta tehdä, että eihän siinä mitään... Kasvakaa aikuisiksi ja ottakaa vastuu teoistanne ja maksakaa velkanne. Mikään tässä maassa ei ole ilmaista, muu kuin hengittäminen

    • Anonyymi

      Veisivät vain kaiken ja potkisivat taivasalle, siinä sitten eläisitte vaikka puskassa istuen. Jos ei osaa maksaa laskuja, lainoja ja vippejä tai ottaa holtittomasti velkaa, niin miksi teitä pitäisi päähän silitellä. Teillä jokaisella olisi ollut mahdollisuus.

      Maksaa laskulla
      Maksaa maksumuistutuksella
      Yrittää sopia velkojan kanssa maksusuunnitelmaa tai osamaksua
      Maksaa perintätoimiston laskulla
      Yrittää sopia perintätoimiston kanssa maksusuunnitelma tai osamaksu
      Ulosoton vireilletuloilmoitus, maksaa ilmoituksella
      Yrittää sopia ulosoton kanssa maksusuunitelmaa
      Viimeinen keino on ulosmittaus ja varsinkin esim. omaisuuden myynti.

      Mahdollisuuksia on monta, mutta mitään ette ole hoitanut, niin ihan oikein, että ulosmittaus yms. käynnistyy ja korko on 7% ulosoton taulukkomaksut.

      • Anonyymi

        Mitä sinä täällä raivoat?
        Ole onnellinen ettet ole yksi heistä.
        Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?
        Mene ulos!


    • Anonyymi

      Ulkoilen kyllä päivittäin ja useamman kerran päivässä. Teille ulosoton asiakkaille vain pitää avata tilannetta, kun itkette ettei velka lyhene ja korkoa ei saisi periä yms. Pitäisikö yrittää ottaa vastuuta ja hoitaa raha-asiat kuntoon. Olen auttanut kahta ihmistä, kun ovat töpeksineet raha-asiat ja olleet ulosotossa. En ole heidän velkoja maksanut, mutta auttanut heitä ymmärtämään tilanteen ja kuinka siitä suosta voi nousta ylös. Mikä ero heillä on ollut, niin se tahtotila. Olen tehnyt laskelmat veloista ja maksuvaraa laskettu, käyty monesti vielä läpi tulevat laskut ettei mitään lisää mene ulosottoon. Monta vuotta olen heitä auttanut, nyt ovat saaneet elämänsä kuntoon ja mitään ei ole enää maksamatta, toinen heistä maksaa vuokrankin, niin että on yhden kuukauden edellä. Helppoa heillä ei ole ollut, mutta monet keskustelut on käyty "hyvä, että sanoit asiat suoraan" pahalta se hetken kuullosti, mutta kun ymmärtää ja myös välillä vaahtoaa/jankuttaa, niin ihminen kummasti alkaa tilanteensa ymmärtää ja viisaimmat myös ottavat sen vastuun asioiden hoitamisesta.

      • Anonyymi

        Emmehän me kaikki velalliset ole sössineet yhtään mitään. Käytä nyt hyvä ystävä molempia silmiäsi, korviasikin.
        Itse olen velkaantunut puutteellisen sosiaaliturvan vuoksi. Työelämää on takana 45 vuotta. Kaksi taloa maineen on hankittu, toinen kalliilla 18% korolla. Kun vakava sairaus vei työkyvyn ja Kela ja työeläkeyhtiö eivät myöntäneet edes sairauspäivärahaa, putosin rahattomaksi. Yksinyrittäjällä ei ole ollut työttömyysturvaa ollenkaan ennen korona-aikaa. Laskut juoksivat, perhe oli nälissään ja täysi katastrofi päällä. Taloa ei ostanut kukaan, mistään ei saanut rahaa. Ei pankistakaan, olin liian vähäinen asiakas sairaana. Aikaisempaa asiakassuhdetta ei huomioitu.
        Velkaa sain vain kulutusluottoehdoin, kalliilla korolla.
        Jokainen voi arvata miten siinä kävi.

        Yhtään en kadu velkaani. Jokaista euroa olen käyttänyt peruselämiseen. Nyt olen velkavankeudessa, mutta mitäpä siitä. Seuraava etappi on hankittu: hautapaikka ja sen uo:n ulottumattomuus. Suomi on kova, kylmä ja typerä maa, joka pelaa liian raakaa peliä meillä itsensä työllistäjillä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe