Ihmettelen

Anonyymi

Miksi ihmeessä ns. normaalipainoiset ihmiset ovat kiinnostuneita ylipainoisten ihmisten elämästä? Miksi ylipäänsä tällainen palsta on olemassa? Mitä/keitä varten?

14

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

20 kiloo on tullu ylipainoa, kyllä harmittaa olla kömpelö. onneksi joku pimppa laukka varmaan kohta hyökkää päälle antamaan elämänohjeita.

• Anonyymi

Ihmisillä on olevinaan oma elämä niin kovin täydellistä, että pitäähän paineita jonkun niskoille purkaa, ja jos ei muuta, niin ylipainoset kohteeksi.

Nykyihmisistä monet ovat niin " pikkusieluja ", että kaikki mikä poikkeaa omasta itsestä, on heidän mielestään jotenkin ala-arvoista.

Tai sitten omassa elämässä on niin tylsää, että täytyy puida muiden asioita ja elämää.
      En ylipäänsä ymmärrä, mitä se kenellekään kuuluu, minkä kokoinen joku toinen on, eikös se ole pääasia, kun on omiin kiloihinsa, tai mihin tahansa muuhun omaan tyytyväinen.

Pirullista ilkeilyä kai suurimmaksi osin, joiltain ihmisiltä.

• Anonyymi

En ole ilkeilyltä minäkään säästynyt sen jälkeen, kun pudotin painoani liki 20 kg. Iljeilijät ovat olleet etupäässä niitä, jotka eivät ole itse saaneet liikakilojaan vähennettyä tai eivät ole edes yrittäneet pudottaa painoaan vaikka syytä varmaan olisi.

• Anonyymi

Kuulen jatkuvasti että lihavuus on jokaisen henkilökohtainen asia.
      Ei se ole.
      Kun istut linja-autossa ja viereiselle penkille istuu lihava niin kyllä sitä laihempi joutuu siirtymään omalla penkillä kun lihava vie enempi tilaa, sama lentokoneessa.

Mites sitte terveysongelmat, hoitojonot kasvavat eikä normipainoiset pääse hoitoon ajoissa, sehän on jo hengenvaarallinen tilanne.

Mites sitte perheessä jossa yksi ylipainoinen? ei jaksa tehdä omaa osuuttaan askareissa joten muut tekee hänen puolesta.
      Eihän se terveysongelma heijastu perheenjäseniin? eihän?

Eli lihavuus vaikuttaa kaikkiin, ei vain lihavaan itseensä.
      Turha höpöttää että on jokaisen oma asia onko lihava vai ei.

• Anonyymi

Vaikka se ei ole ainoastaan lihavan oma asia, ei silti tarvitse lihaviakaan haukkua ja solvata.
        Jokainen osaa ihan itse tuntea syyllisyyttä itseään kohtaan, jos on taipuvainen itsensä syyllistämiseen.

Ja tiedoksi vain, että laihatkin voivat sairastua jollain tavoin, ja vievät sitten aikoja/paikkoja terveydenhuollossa.

Jokainen kantaa itse kilonsa, on se kumma kun muiden täytyy siitä kohista.
        Kaikilla on omat heikkoutensa ja huonoutensa, mikä kullakin.

• Anonyymi

LIhavuus on yhteiskunnan ja yhteiskunnallinen ongelma, siis kaikkien ongelma.

Lihava ihminen tulee kaikessa mielessä yhteiskunnalle kallimmaksi kuin normipainoinen. Lihava ihminen on taloudellisesti kuin tupakoija, alkoholisti tai vastaava - on vain ajan kysymys, milloin ylipainon tuomat riskit alkavat realisoitua.

Lihavuutta pitää hoitaa ja vsrinkin ehkäistä lapsesta eli koulusta saakka.

• Anonyymi

Älä sinäkään ikinä ala polttaa, ottaa alkoholia, älä lihoa, ja tärkein, älä sairastu ikinä.
        Kaikenkaikkiaan elä elämäsi täysin ilman ongelmia. Onnistuuko ?

• Anonyymi

Hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sinäkään ikinä ala polttaa, ottaa alkoholia, älä lihoa, ja tärkein, älä sairastu ikinä.
        Kaikenkaikkiaan elä elämäsi täysin ilman ongelmia. Onnistuuko ?

Sinä olet lihava omasta syystäsi, ellei sinulla ole diagnoosia sairaudesta. Tekstistäsi päätellen sinä olet katkera, mutta se ei ole sairaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet lihava omasta syystäsi, ellei sinulla ole diagnoosia sairaudesta. Tekstistäsi päätellen sinä olet katkera, mutta se ei ole sairaus.

Niin olenkin, ihan omasta syystäni.
        En ole katkera, jos jotain minun ylipainoni haittaa, niin se ei ole minun ongelmani.

Ylipäänsä ottaa vaan päähän, kun aina ollaan haukkumassa ja solvaamassa ihmisiä, jotka vähänkin poikkeavat " normista ".
        Johtuisiko mielipiteeni siitä, kun itse en arvostele pahalla tavalla muita ulkonäön, tai minkään muunkaan takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin olenkin, ihan omasta syystäni.
        En ole katkera, jos jotain minun ylipainoni haittaa, niin se ei ole minun ongelmani.

Ylipäänsä ottaa vaan päähän, kun aina ollaan haukkumassa ja solvaamassa ihmisiä, jotka vähänkin poikkeavat " normista ".
        Johtuisiko mielipiteeni siitä, kun itse en arvostele pahalla tavalla muita ulkonäön, tai minkään muunkaan takia.

Olet yhteiskunnallisesti kallis numero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet yhteiskunnallisesti kallis numero.

Niinpä taidan olla, ja on paljon muutakin kuin vain ylipaino.
        Kyllähän sitä kalliiksi tulee jossain vaiheessa, kun ei ajoissa saa terveydenhuollosta apuja.
        Odottavat tilannetta, että mennään erikoissairaanhoidon puolelle ja kalliilla.
        Itse myös olisin mielelläni halunnut päästä henkilökohtasestikin halvemmalla, ei tämä halvaksi tule itsellekään.
        Sitä saa mitä tilaa......

En tosiaankaan ole ainoana tällaisessa tilanteessa.

• Anonyymi

Maksan teidän ylimääräiset terveyskulut.

• Anonyymi

Kiitos siitä.
        Mutta sinäkin pääsisit meidän joidenkin kuluissa edullisemmin, jos terveydenhoito tekisi jotain, eikä vain pompottaisi edestakaisin.
        Maksaahan se kaikille, ja paljon, kun aina käsketään tulemaan uudestaan, jos sitä tai tätä......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      201
      4251
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      58
      3022
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      89
      1638
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1296
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1274
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1067
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      8
      1066
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      47
      1023
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      234
      1012
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      956
    Aihe