Vieläkö jaksatte lajitella roskanne ja jätteenne ?

Anonyymi

56

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä pyrin lajittelemaan. Välillä tympäisee.
      Muovin odotetaan olevan puhdasta. Montako kuutiota menee tähän esipesuun yhteensä? Ilmaista raaka-ainetta meiltä, jonka poiskuljetuksen maksamme.
      Beng
      Jännää, kun suunnitellaan erilaisia jäteastioita, oikein disainiakin pukkaa.

    • Anonyymi

      Alussa yritin opiskella mikä menee mihinkin jätteeseen,
      mutta kyllästyin, kun on sen seitsemän lajia jäteastiaa jätesuojassa
      eikä kotikeittiössä tilaa pitää vastaavaa minikokoista.
      Nyt erottelen vain sekajätteen (sis. muovia joskus) ja biojätteen, lasin, metallin ja paperin (lehdet) erikseen.

    • Anonyymi

      Lajittelen, oikein ja perehtyen asiaan. Tiedän, että taas sanotaan, kuten kun lakkasin tankkaamastaTeboililla: Ei sinun pienen työ vaikuta mihinkään kokonaisuuteen. En välitä näistä sanoista vaan teen niinkuin asiaan vannoutuneet ja sitoutuneet henkilöt tai ryhmät neuvovat. Täydellinen en ole, tein testin, jossa kysyttiin lajittelun osaamista. 12:sta kysymyksestä sain "vain" 10 oikein. Jatkan ilolla vastuullista elämääni.

    • Anonyymi

      Yksin tulee vähän lajiteltavaa, paperi ja pahvi sen semmoset menee luonnollisesti omiin paikkoihin.
      Hesarista luin justii sekin liittyy lajitteluun, kun aikoinaan matkalla pojoiseen kaamasen tiellä näki kaikenlaisia pihaympäristöjä, todella hirveitä.

      https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000009004407.html

      • Korj. Pohjoiseen


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Korj. Pohjoiseen

        korj. pois meen


    • Anonyymi

      mitäampparijuttuja tänne tulee solkenaan naan naan solki repäeee rikki

      • Anonyymi

        Pörssiä kaipaat, väärä osio.


    • Anonyymi

      Helppo juttu lajitella, kun jo keittiössä on astiat, josta vie ulos Molokin kitaan.
      Ihmeen paljon kertyy muovia, joka aiemmin meni sekajätteeseen ja polttoon.

    • Anonyymi

      Jos vain osuu johonkin astiaan, niin se on kai tärkeintä. Mutta kun ei näytä osuvan edes astioihin, vaan kaikki on pitkin kyliä lentelemässä.

      Likainen muovihan laitetaan tietenkin sekajätteeseen, ja puhdas muovinkeräykseen. Miksi miettiä mikä on likaista ja mikä puhdasta, kun tekee täysin jyrkän rajan siihen. Likaista on kaikki missä on jotain vierasta aihetta, muuta kuin muovia.

      Kontit on yleensä liian lähellä toisiaan muutenkin, sillä useimpaa lajikketta vietäessä joutuu olemaan tosi tarkka, ettei tule laitettua vahingossa väärään konttiin.

    • Anonyymi

      Jaksan mutta kohta alan rahastaa sillä koska ei ole minun asiani miten tavarat onrsoka pakattu eikä kukaan tee sellaista työtä josta ei makseta no ehkä nämä "vaapaaehtoiset" nekin useimmiten jonkun ideoligiansa takia, roskafirmat tienaa tällä joten miksipä en minäkin.

      • Anonyymi

        Ne tienaavat, jotka jätettä käsittelevät, mm. biojätteestä tehdään energiaa, mutta ei
        lajittelija siitä hyödy mitään.
        Kyllästyin pesemään jätteeseen menevää tavaraa. Peseminen maksaa minulle
        rahaa ja vaivaa ja jätteen peseminen on järjenvastaista. Pesköön suurissa laitoksissaan jätekasansa, josta hyötyvät.


    • Anonyymi

      olen kehittänyt systemin jossa joka kolmas viikko vien tiukkoja
      muovipakkauksia joissa on kahvikääre päällimäisenä, kestävä
      paksuus noin 3 senttiä rutistettuna ei ilmaa eikä limaa

      ensipuristus sorimilla viimeksi omalla painolla

      sorimilihakset ovat tulleet atleettisiksi ja jalanpohja kestää palavia hiiliä
      painan paljaalla kasaan

    • Noin suurin piirtein ja suunnilleen lajittelen kierrätykseen.
      En kuitenkaan nipota niitten kanssa.

      Kaikenlaista muovia menee kyllä sekajätteisiinkin, mitä en viitsi alkaa puhdistamaan niin, ettei ne alkaisi haisemaan ja keräämään kärpäsiä tuossa keittiön nurkassa olevissa paperikasseissa. Sellaisia ovat esim. muoviin kuristetun kalan tai lihan päälliset.
      Sitten on niitä muovipötkylöitä, joissa on hilloa ja muita, mitä niitä on kaikkea. En niitä sen kummemmin ala aukomaan ja puhdistamaan, kun tökkään vain reiän mistä puristan sisällön ulos ja likainen muovi sekajätteisiin.

    • Anonyymi

      Jokaisessa purkissa ja purnukassa pitäisi olla selvät ohjeet, mihin jäteastiaan se laitetaan. Kuulemma pullon korkkikin pitää irroittaa pullosta, ennen kuin sen laittaa muovinkeräykseen. Korkki kyllä menee samaan keräykseen, mutta se ei saa olla kiinni pullossa.

      • Anonyymi

        Suurimmassa osassa pakkauksissa on merkki mihin jätteeseen kuuluu. On tosin hyvin pieni kuva tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmassa osassa pakkauksissa on merkki mihin jätteeseen kuuluu. On tosin hyvin pieni kuva tms.

        Kymmenen eri merkkiä, joita joutuu suurennuslasilla katsomaan
        ja sitten listasta mihin jätteeseen se menee.
        Lopetin. En pysty maailmaa pelastamaan eikä ole aikaa ja halua moiseen.
        Tehkööt kaupat ja pakkaustenkehittelijät yhteistyötä lajittelun helpottamiseksi.


    • Anonyymi

      Kyllä. 1 hengen taloudessa helppoa. Mutta useammat eivät osaa vielläkään Heka itä.Heitävät roskansa roskalatiko mikä ensimäisenä nenän edessä. Vaikka olisi lehti laatikko tai bio jätelaatikko ja toisin päin. Laiskimat lajittelijat ovat yksinasuvat miehet ja naiset . He jotka : Syystä tai toisesta eläkkellä? Kun perheliset todella lajittelee Ja nuoret ihmiset.

      • """ Kun perheliset todella lajittelee Ja nuoret ihmiset."""

        Enpä vetäisi noin selvää rajaa. Ei taida olla eläkeläisten jättämiä roskia tuolla luonnossa, kun ei olla viitsitty eväsretkensä jäljiltä edes viedä jätteitä mukanaan takaisin, saatikka sitten lajitella.


    • Anonyymi

      Ei niitä pestä tarvitse, tyhjennys ja pieni huuhtaisu riittää.

      • Minä vaan en nurkissani pidä haisemassa pikkusen huuhtaistua.
        Se edellyttäisi, että olisi lajittelupiste heti tässä nurkalla, että voisi sikäli käydä heittämässä ne pois asunnostaan.
        Jos haluan kaatopaikan hajua tänne sisälle, niin ei siinä ole muuta kuin unohtaa makuuhuoneen ikkunan auki to-pe välisenä yönä, jolloin nähtävästi tasoittavat kaatopaikkaa. Onhan tästä matkaa sinne, mutta kyllä kun sopivasti tuuli käy sieltä päin, niin herää siihen hajuun ja kun silmiään avaa, niin kirvelee oikein.


      • Vaan kun niitä muoveja ei saisi sisäkkäin pakatakaan kierrätykseen.

        "Saako erilaisia muoveja pakata sisäkkäin keräysastiaan?
        – Ei, sillä optinen lajittelija tunnistaa muovilaadut toisistaan pinnalle heijastetun infrapunasäteen avulla. Jos eri muoveja on pakattu sisäkkäin, kone tunnistaa vain ulommaisen materiaalin."

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitaako-muovi-pesta-ennen-kierratysta-ja-mita-keraykseen-saa-laittaa-mtv-kokosi-vastauksia-yleisiin-kierratyspulmiin/8505258#gs.b55oks

        Samasta artikkelista:
        " Kovin rasvaisia pakkauksia ei kuitenkaan kannata huuhtoa vedellä, sillä rasva tukkii viemärin. Kovin likaiset pakkaukset on parempi laittaa sekajätteeseen."

        Siis olen tehnyt ihan oikein, kun olen kaikkein haisevimmat ja likaisimmat muovit heittänyt sekajätteisiin.

        Tästä tekstistäsi taas en tajunnut haisevaa halaistua. Onko se jotain ampparikieltä taas.
        """itse käytän maitopurkin tapaisia ensin täyttöön sitten isompaa kasaa mehupurkkia"""


      • Anonyymi

        Vesi on kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi on kallista.

        Voi myös vain pyyhkäistä isoimmat roippeet vaikka talouspaperiin. Hiirien ja rottein ruokaa ei kannata muoviroskiin säilöä. - Nm. Missä mielikuvitus


    • Anonyymi

      "Jaksatte" ! Mikä hlvt ihmisiä vaivaa? - Nm. Tämän Telluksen takia

      • Anonyymi

        " Mikä hlvt ihmisiä vaivaa?"

        Hyvä nuoren kysyä, mutta kyllä meidän ikäisissäkin, joille tämä palsta kuuluu, saattaa olla jo niitä, jotka todella eivät jaksa. Mites, jos väistyisit vihdoin ikäistesi palstoille nokkailemasta ja kiroilemasta vanhoille ihmisille. Olet hävytön ja sivistymätön nuori nainen.


      • """"Jaksatte" ! Mikä hlvt ihmisiä vaivaa? """

        Olen kuullut niinkin heiveröisistä ihmisistä, jotka eivät jaksa kantaa kaupan kassalle sitä muutamaa metriä kokonaista banaania, vaan pelkästään kuoret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mikä hlvt ihmisiä vaivaa?"

        Hyvä nuoren kysyä, mutta kyllä meidän ikäisissäkin, joille tämä palsta kuuluu, saattaa olla jo niitä, jotka todella eivät jaksa. Mites, jos väistyisit vihdoin ikäistesi palstoille nokkailemasta ja kiroilemasta vanhoille ihmisille. Olet hävytön ja sivistymätön nuori nainen.

        Kiitos, olenkin nuori, vaikken numeroltani. Sivistyksestäni olen jäävi sanomaan, mutta "hävytön" en ole, sanon vain suoraan ja rehellisesti niiin kuin asia on. Joten ota asiasta kiinni, äläkä anna tuulen tuivertaa korvaisi väliseen tilaan. - Nm. Mistä tiedät, että olen naispuolinen


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """"Jaksatte" ! Mikä hlvt ihmisiä vaivaa? """

        Olen kuullut niinkin heiveröisistä ihmisistä, jotka eivät jaksa kantaa kaupan kassalle sitä muutamaa metriä kokonaista banaania, vaan pelkästään kuoret.

        Kuvitteletko olevasi vitsikäs vai mikä hlvt sinua vaivaa? - Nm. Jaksatko miettiä


      • Anonyymi

        Jaaa, että mikään ei ole niiin mukavaa kuin vastaan hannaaminen. - Nm. Woi olla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko olevasi vitsikäs vai mikä hlvt sinua vaivaa? - Nm. Jaksatko miettiä

        Siinä on taidettu ottaa taas yliannos sitä punaista terveysjuomaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, olenkin nuori, vaikken numeroltani. Sivistyksestäni olen jäävi sanomaan, mutta "hävytön" en ole, sanon vain suoraan ja rehellisesti niiin kuin asia on. Joten ota asiasta kiinni, äläkä anna tuulen tuivertaa korvaisi väliseen tilaan. - Nm. Mistä tiedät, että olen naispuolinen

        "sanon vain suoraan ja rehellisesti niiin kuin asia on."
        Niin minäkin tein.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Siinä on taidettu ottaa taas yliannos sitä punaista terveysjuomaa?

        Mikä osa lasillisesta on yli? - Nm. Osaatko hoidella omasi


    • Anonyymi

      Kyllä lajittelen. Mitä muoviin tulee, likaiset pakkaukset voi huudella "hukkavedellä". Tarkoitan, että otan talteen esinm. kasvisten huuhtomisessa käytetyn veden ja käytän esipesuun tai purkkien huuhtomiseen. Tiskikone täytyy noin joka viides päivä ja sen takia on kiva vähän huuhdella likaisempia astioita.
      Tiskialtaan alle mahtuu hyvin biojäte, sekajäte, muovit ja metallit, kodinhoitohuoneessa on kori lehdille ja pakkuksille. Minulla on noin 1,3 kilometria molokeille ja pyörällä vien kaikki. Ihmetten, että autolla liikkuvat tuovat pahvilaatikot kokonaisina sitten epätoivoisesti hyppivät niiden päällä saadakseen ne mahtumaan keräyskonttiin. Katkoteräveitsellä tuhoaa nopeasti pahtilaatikon A4 kokoon, on helppo kuljettaa.

      • Veisivät kaikki edes lajittelupaikalle pahvilaatikkonsa.

        Joskus nähnyt meidän vasta tyhjennetyssä sekajätekaukalossa ison kokonaisen pahvilaatikon alassuin. Eipä siihen sitten roskapusseja monta mahdukaan, jos ei kaivele sen laatikon ensin pois ja ainakin käännä toisin päin tai lytistä kasaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Veisivät kaikki edes lajittelupaikalle pahvilaatikkonsa.

        Joskus nähnyt meidän vasta tyhjennetyssä sekajätekaukalossa ison kokonaisen pahvilaatikon alassuin. Eipä siihen sitten roskapusseja monta mahdukaan, jos ei kaivele sen laatikon ensin pois ja ainakin käännä toisin päin tai lytistä kasaan.

        Minuakin ärsyttävät ne laskurit, jotka eivät isoja pahvilaatikoita palastele tai edes littaa.
        Vetelyyttä.
        Beng
        Leikkelen muovisia elintarvikepakkauksia pienemmiksi, että saan osaset sisäkkäin.
        Kauraryynipaketin täytän kaikenlaisella pahvilla litatuista wc-rullista, litattuihin keksi- tms. paketteihin. Säästän leipäpusseja, joihin tilapäisesti laitan lasipurkin, toiseen peltipurkin.
        Roskiksella pudottelen omiin laareihin ja pussit sujautan muovien pussiin.
        Hesassahan on taloja, joissa on kuilu roskia varten. Onkohan ne suljettu pois käytöstä?
        Pitäisi olla ainakin 6 - 7 kuilua....


    • Anonyymi

      Joo, meilläkin jättävät jotku pahvilaatikot taittamatta, pieni vaiva taittaa.
      Toissa päivänä vein moottorisäkyni 2 valtavaa pahvia, olivat niin isoja ettei voinut muuta kun roskiksen ulkopuolelle, jäteauto kävi aamulla muttei ottanut matkaan.
      Joku vuosi sitten oli mikä lie hiippari sytyttänyt roskiskatoksemme tuleen, paloi maan tasalle niin että vieressä oleva auto kärventyi lunastus kuntoon, suomalainen matu todennäköisesti.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Jättisuuret pahvit kuuluu tuojan ottaa mukaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättisuuret pahvit kuuluu tuojan ottaa mukaansa.

        Kun tilasin sängyn tuojat purkivat sen pahveista ja veivät ne mukanaan
        ja vanhan sängyn, jonka viemisestä jonkun kympin pulitin.
        Joskus sen poisvienti "kuuluu" hintaan, eli on sängyn hinnassa.


      • Anonyymi

        Suuret pahvit pitää hajottaa itse, ei kuulu jäteautokuskille ottaa niitä astioiden vierestä. Mitkä eivät mahdu astioihin, niin ne pitää itse toimittaa keräyspaikkoihin. Niin on metallienkin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret pahvit pitää hajottaa itse, ei kuulu jäteautokuskille ottaa niitä astioiden vierestä. Mitkä eivät mahdu astioihin, niin ne pitää itse toimittaa keräyspaikkoihin. Niin on metallienkin kanssa.

        Jäteastian ulkopuoleta noukistusta jätteestä taloyhtiö eli asukas maksaa extraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret pahvit pitää hajottaa itse, ei kuulu jäteautokuskille ottaa niitä astioiden vierestä. Mitkä eivät mahdu astioihin, niin ne pitää itse toimittaa keräyspaikkoihin. Niin on metallienkin kanssa.

        2x2 metriä 2 kpl niin paksua pahvia että olisi vaatinut sahaamista.

        Talvella tulee ruokalähtykset pah vilaatikoissa kaupasta, ne on hetkessä hajoitettu.

        pe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2x2 metriä 2 kpl niin paksua pahvia että olisi vaatinut sahaamista.

        Talvella tulee ruokalähtykset pah vilaatikoissa kaupasta, ne on hetkessä hajoitettu.

        pe

        Olisit pitänyt sateessa jonkin aikaa. Pehmisi. Askartelupalloja. Kuivatus tikunnokassa.
        Beng
        En oo tosissani - en - oo.


    • Anonyymi

      haisemaan alkaa kos likasia ja itse huomasin et astianpesukoneen luukku oltava raollaan jos ei heti pese likasta tiskiä, muuten kone haisee todella pahalle

      • Anonyymi

        mitä avuttomien kamppailua

        astioihin tehdään sekavedellä puuropesu eikä haista ja maitotölkin ensihuuhteluvesi juodaan
        jne

        on tämä avutonta porukkaa kun juoksee roskien ja muovien perässä eikä kehittele menetelmiä vaan inisee hajusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä avuttomien kamppailua

        astioihin tehdään sekavedellä puuropesu eikä haista ja maitotölkin ensihuuhteluvesi juodaan
        jne

        on tämä avutonta porukkaa kun juoksee roskien ja muovien perässä eikä kehittele menetelmiä vaan inisee hajusta

        "astioihin tehdään sekavedellä puuropesu eikä haista "
        Mitä?


    • Anonyymi

      Miksei sitten lue niin jäteastioissa? Jos lukee että muovia, niin sitten sinne ihmiset laittavat muovia, eikä vain "pakkausjätettä".

      • Anonyymi

        niin siis meillä on avuottomien porukka jotka omassa portaassaan jossa on 8 askelmaa
        tarvitsevat keskellä päivää valoja ja eivät tiedä missä jäteastia on

        eivätkä löydä jalkaa kengästä
        jos niillä olisi saappaat ja siinä kärjessä hana eivät osaisi tyhmentää saapasta vaan ovat tyhjiä


    • Anonyymi

      Tilasin maanantaina paikalliselta ekotorilta noutopalvelun hakemaan vanhoja huonekaluja ja varaston tyhjennys ylimääräisistä rojuista, tiistaina tuli iso pakettiauto ja kaksi riuskaa nuorta miestä, sinne lähti vanha sohva, sänky ynnä muuta tarpeetonta huonekalua.
      Ajatella koko toimitus 20 euroa, eivät tee muuta kuljetusta mutta hyvä näin.

      Pertikki

      • Anonyymi

        onko sänkysi vain yhdelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko sänkysi vain yhdelle

        Joo on, majailen yksin eikä yö vieraita käy muita kuin tytär, kahden istuttavasta sohvasta saa vuoteen olohuoneeseen.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on, majailen yksin eikä yö vieraita käy muita kuin tytär, kahden istuttavasta sohvasta saa vuoteen olohuoneeseen.

        Pertikki

        Lisää, selkänojan saa istuma asentoon, vanhan sohvan heitin pois ja tilalle tulee metrin levyiden divaani ensiviikolla.

        Pertikki


    • Anonyymi

      En enää kun suurin osa heittää sekajätteisiin, asun roskiksen vieressä.

    • En ole koskaan pessyt muoveja,
      sellaisenaan pistän kierrätykseen,
      keräilen jonkin verran selviä tapauksia.
      NYt tulee sekajätettä niin vähän,
      että kaikki mahtuu sekaan.

      Metallit ja lasit vien omiin laatikoihinsa.
      Niin ja sanomalehdet.

    • Anonyymi

      Kyllä lajittelen, sehän on pikkasen kansalaisvelvollisuuskin, tavallaan. Jäteastioihin on merkitty mitä niihin saa laittaa, ei pitäisi olla vaikeaa.

    • Lajittelen uskollisesti.
      Muovi on hankala paikka, kaikki muovi ei käy keräykseen ja on oltava tarkkana mitä sinne laittaa. Kun olen vilkaissut muovinkeräys paikkaan niin turhalta tuntuu huolellisuuteni. Siellä on kaikkea mahdollista, mitä hyvällä tahdolla voi kaukaisesti kuvitella olevan muovia.
      Pahvit ja maitotölkit ym.. poltan saunan tai mökin uunissa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      167
      2114
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      363
      1699
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1182
    4. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1063
    5. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      993
    6. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      860
    7. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      810
    8. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      755
    9. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

      Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      53
      735
    10. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      20
      714
    Aihe