Uusi psykoosilääke Rxulti

Anonyymi

28

4344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kauhea lääke

    • Anonyymi

      Tuleekohan tostakin joku yleislääke ajan myötä, niinkuin esim. Ketipinor, jota annetaan lähes vaivaan kuin vaivaan, oli sitten ahdistusta, unihäiriöitä, tms.

    • Anonyymi

      Ei sopinu mulle yhtään. Menkat meni niin sekasin, että ne kesti aina 3 viikkoa ja lihoin 20 kg vuodessa. Siirryin takaisin Abilifyyn ja paino alkoi laskea sekä menkat palautua normaaliksi.

    • Anonyymi

      Olisiko muilla kokemusta Rxultista? Olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen lääke siihen.

      • Anonyymi

        On muuten ok lääke, paitsi että yöunet alko mennä.


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia.

    • Anonyymi

      Mulle tuo Rxulti on aiheuttanu levottomat jalat.

    • Anonyymi

      Mielestäni ehdottomasti paras neurolepti. Lyhyesti sanottuna, Rxulti on parempi versio aripipratsolista, mutta myös paljon kalliimpaa jos ei ole ylempää korvausta (112 Kela-kortissa). Rxultista ei tule paljoa haittoja verrattuna muihin neurolepteihin.

    • Anonyymi

      Itellä ei mitään vaikutusta eikä haittavaikutuksiakaan.

    • Anonyymi

      onko muita kokemuksia tai kommentteja? rxulti on omasta mielestä parempi kun se ei lihota niin kuin suurin osa uudemmista lääkkeistä.

    • Anonyymi

      Otin tänään aamulla ensimmäisen tabletin Rxultia, mitään haittavaikutuksia ei ole tullut. Ruokahalu ei ole lisääntynyt, mikä on iso plussa. Rxulti vähän virkistää, en ole aikoihin ollut näin virkeä, kiva ja toivottu lisä, muuten ellei yöunet tule lähtemään, mulla on nimittäin toinenkin virkistävä lääke käytössä ja jos ei olisi niin mitään huolta ei todennäköisesti olisi.

    • Anonyymi

      Sain nukuttua 1 mg kanssa, pitää vielä koittaa saanko nukuttua 2 mg kanssa, otin 2 mg testatatekseni asian.

      • Anonyymi

        Sain nukuttua 2 mg kanssa myös.


    • Anonyymi

      Mulla käytössä Rxulti ja ihan kauhea väsymys päällä. Mietin vaihtoa Abilifyyn jos olisin sitten vähän virkeämpi. Tosin saattaa se väsymys johtua tuosta psykoosisairaudestakin. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö joka on kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja skitsofrenian välimuoto.

      • Anonyymi

        Kuinka pitkiä yöunia nukut ja heräiletkö öisin? Mikä annos sulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkiä yöunia nukut ja heräiletkö öisin? Mikä annos sulla on?

        Mulla yöunet ovat jääneet lyhyiksi ja heräilen öisin, entä sulla tai muilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkiä yöunia nukut ja heräiletkö öisin? Mikä annos sulla on?

        Nukun semmoisia 9-10 tunnin yöunia. En heräile öisin. Annostus on 3 mg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukun semmoisia 9-10 tunnin yöunia. En heräile öisin. Annostus on 3 mg.

        Sanoisin, että väsymys johtuu lääkityksestä, olet saanut vaan harvinaisen haittavaikutuksen. Ystävälläni on skitsoaffektiivinen häiriö eikä hän ole väsynyt, kannattaa kokeilla Abilifyä tai Reagilaa tai Latudaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukun semmoisia 9-10 tunnin yöunia. En heräile öisin. Annostus on 3 mg.

        Abilify sopii toisille ja toisille ei. Se on aika virkistävä lääke ja aktivoi myös. Itselläni Abilify aiheutti levottomuutta ja ahdistusta, tuntui kuin olisin hyppinyt seinille, olo tuntui kuin olisi lääkkeessä. Minulle tuli itsemurha-ajatuksia ja unettomuus, aloin nukkua 4 tuntia yössä. En tykännyt aktivoivasta olosta. Ystävälleni Abilify on sopinut ja hänellä ainut haittavaikutus on lievä käden vapina.

        Latuda aiheutti unettomuuden, 5 h 30 min unta, muuten loistava lääke.

        Reagila aiheutti unettomuuden, nukuin 7 tuntia yössä, unet lyhenivät tunnilla. Aiheutti hirveän ruokahalun. Jos ruokahalu ei olisi lisääntynyt olisin jatkanut käyttöä. Muuten erittäin hyvä lääke.

        Olit niin kiva, kun vastasit tuohon unikysymykseen, että ajattelin kiitokseksi vastata. Toivottavasti väsymyksesi poistuu, todennäköisesti lääkettä vaihtamalla. Latuda ja Reagilakaan eivät väsytä, piristävyydeltään ovat neutraaleja, jos syy on lääkityksessä Latuda ja Reagila ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja. Itselläni on piristävä lääkitys, minkä takia ilmeisesti unen pituuden kanssa ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukun semmoisia 9-10 tunnin yöunia. En heräile öisin. Annostus on 3 mg.

        Kuinka hyvin 3 mg on pitänyt psykoosin poissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abilify sopii toisille ja toisille ei. Se on aika virkistävä lääke ja aktivoi myös. Itselläni Abilify aiheutti levottomuutta ja ahdistusta, tuntui kuin olisin hyppinyt seinille, olo tuntui kuin olisi lääkkeessä. Minulle tuli itsemurha-ajatuksia ja unettomuus, aloin nukkua 4 tuntia yössä. En tykännyt aktivoivasta olosta. Ystävälleni Abilify on sopinut ja hänellä ainut haittavaikutus on lievä käden vapina.

        Latuda aiheutti unettomuuden, 5 h 30 min unta, muuten loistava lääke.

        Reagila aiheutti unettomuuden, nukuin 7 tuntia yössä, unet lyhenivät tunnilla. Aiheutti hirveän ruokahalun. Jos ruokahalu ei olisi lisääntynyt olisin jatkanut käyttöä. Muuten erittäin hyvä lääke.

        Olit niin kiva, kun vastasit tuohon unikysymykseen, että ajattelin kiitokseksi vastata. Toivottavasti väsymyksesi poistuu, todennäköisesti lääkettä vaihtamalla. Latuda ja Reagilakaan eivät väsytä, piristävyydeltään ovat neutraaleja, jos syy on lääkityksessä Latuda ja Reagila ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja. Itselläni on piristävä lääkitys, minkä takia ilmeisesti unen pituuden kanssa ongelmia.

        Abilifyn vahvuudesta en osaa sanoa tarkemmin, mutta kolmikosta Latuda, Reag


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abilifyn vahvuudesta en osaa sanoa tarkemmin, mutta kolmikosta Latuda, Reag

        Kolmikosta neurolepteista Latuda, Reagila, Rxulti, Latuda on teholtaan vahvin, sitten tulee Reagila ja sitten Rxulti. Serdolect neuroleptistä tiedän, että on ainakin Rxultia vahvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abilify sopii toisille ja toisille ei. Se on aika virkistävä lääke ja aktivoi myös. Itselläni Abilify aiheutti levottomuutta ja ahdistusta, tuntui kuin olisin hyppinyt seinille, olo tuntui kuin olisi lääkkeessä. Minulle tuli itsemurha-ajatuksia ja unettomuus, aloin nukkua 4 tuntia yössä. En tykännyt aktivoivasta olosta. Ystävälleni Abilify on sopinut ja hänellä ainut haittavaikutus on lievä käden vapina.

        Latuda aiheutti unettomuuden, 5 h 30 min unta, muuten loistava lääke.

        Reagila aiheutti unettomuuden, nukuin 7 tuntia yössä, unet lyhenivät tunnilla. Aiheutti hirveän ruokahalun. Jos ruokahalu ei olisi lisääntynyt olisin jatkanut käyttöä. Muuten erittäin hyvä lääke.

        Olit niin kiva, kun vastasit tuohon unikysymykseen, että ajattelin kiitokseksi vastata. Toivottavasti väsymyksesi poistuu, todennäköisesti lääkettä vaihtamalla. Latuda ja Reagilakaan eivät väsytä, piristävyydeltään ovat neutraaleja, jos syy on lääkityksessä Latuda ja Reagila ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja. Itselläni on piristävä lääkitys, minkä takia ilmeisesti unen pituuden kanssa ongelmia.

        Serdlectiäkin voisit kokeilla, jos mikään noista ei sovi. Itse en ole kokeillut Serdolectiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka hyvin 3 mg on pitänyt psykoosin poissa?

        Hyvin on pitänyt. Aiemmin mulla oli ketiapiini maksimiannostuksella mutta se ei enää riittänyt, psykoosi tuli lääkityksestä huolimatta. Sitten söin psykoosin jälkeen olantsapiinia jonkin aikaa ja se vaihdettiin sitten brekspipratsoliin eli Rxultiin.


    • Anonyymi

      Haittavaikutuksissa ei lue väsymystä, sen sijaan uneliaisuus lukee. Onko se uneliaisuutta?

    • Anonyymi

      Nyt minullekin tuli väsymys, olen 3 päivää käyttänyt. Kyllä tämä väsymys Rxultista johtuu.

      • Anonyymi

        Ensin virkisti, nyt tuli väsymys.


    • Anonyymi

      Unenlaatu jää kehnoksi, siksi väsymys tämän lääkkeen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe