Mun Soilikki oli talven ikkunalaudalla melkein unohduksissa verhon takana.( Otin siitä talvella kaikki lehdetpois ja jätin vain juurakon multaan, jota joskus kastelin siivouspäivänä) Nyt huomasin että se oli alkanut pikkuhiljaa kasvamaan.
Tykkääkö soilikki Paavalinkukkien tavoin lämpimästä vedestä aluslautasella ??
Aattelin vaan kun ovat jotenkin samanoloisia kasveja, karvalehtisiä...jne...
Soilikki
1
2187
Vastaukset
- hoito-ohje
Oikein hoidettuna soilikin kukinta-aika on hyvin pitkä, alkukeväästä myöhäiseen syksyyn. Suppilon muotoiset kukat ovat väriltään erilaisia sinisen, punaisen ja valkoisen sävyisiä. Soilikki sopii valoisaan, mutta ei liian paahteiseen paikkaan. Se viihtyy hyvin normaalissa huoneenlämpötilassa. Kukinta-aikaan kastelu saa olla melko runsasta. Lannoitetta annetaan joka toisen tai kolmannen kastelun yhteydessä. Jos soilikin haluaa säilyttää talven yli, se kannattaa siirtää valoisaan, mutta hieman viileämpään paikkaan, ja kastella niukasti. Kasvia voi lisätä jakamalla, lehtipistokkaista tai siemenistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381760
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618