Saatan kaljuuntua 24v

Mielestäni hiukseni vaikuttivat harvenneelta joskus armeija-aikoina, josta on nyt jo viitisen vuotta, mutta sen jälkeen ei kukaan ole sellaisesta huomautellut. Vaatii todella kirkkaan valon, jos haluaa nähdä päänahkaa päässäni, mutta silti suihkun jälkeen muuten niin tuuhean näköiset hiukseni ovat lätistyneet ja eivät-niin-vahvan näköiset. Myös joskus pipon oltua pitkään päässä, nähtävissä on paljasta aluetta, joka tosin hoituu muutamalla sutaisulla. Onko siis mahdollista, että tämä kaljuuntuminen pysähtyi jo parikymmpisenä?

Olisi kiva tietää tosiasioita ja mennä lääkärille, sillä suvussani on paljon kaljuuntuneita. Kuinka sinne lääkäriin kehtaa mennä? Tuntuu vaan kovin turhamaiselta tepastella lääkärin vastaanotolle esteettisen ja ei niin tärkeän seikan vuoksi. Millainen tilanne se on, kun menee lääkärille ja haluaa esim. Gefine-reseptin? Tutkiiko hän pääsi ja diagnosoi sen vai ainoastaan kirjoittaa reseptin?

Kiitos vastauksestasi,

Hermanni
41438
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Jos asia vaivaa sinua, niin mene ihmeessä käymään ihotautilääkärillä! Kävin tossa ~2kk sitten ja sain gefinareseptin! Lääkäri (nainen) oli erittäin asiallinen ja ammattitaitoisen tuntuinen! Esität vain asiasi lekurille, niin homma hoituu!!! Tietenkin lääkäri tekee diagnoosin, että millaisesta kaljuuntumisesta on kyse ja lääkitys sitten sen mukaisesti.

Äänestä
  • Tämän turhamaisuuden pelon vuoksi menin yksityiselle ihotautilekurille. maksoin itse ei yhteiskunta.

    Äänestä

Rohkeasti vain varaat ajan yksityiselle yleis- tai ihotautilääkärille. Toki se maksaa sen muutaman kymmenen euroa, mutta on useimmiten ihan hintansa väärti. Itse kävin ihan yleislekurin luona ja sain reseptin Gefinaan. Yksityiseltä puolelta saa noin ylipäänsäkin parempaa palvelua - liekö sitten asiakkaan rahoilla jotakin tekemistä sen kanssa ...

Äänestä

ei miestenkään tarvii enää hävetä, jos haluavat yrittää kohentaa ulkonäköään!
Minä oon 27 v ja käyttänyt propeciaa kaksi vuotta. Hiustenlähtö on pysähtynyt ja uusiakin kasvanut ja ennenkaikkea tukan väri on palautunut samaksi kuin se oli n. 7-8 vuotta sitten.
Saas nähdä kauanko finasteridin vaikutus kestää...(
Voihan sen ottamisessa pitää tauon jos näyttää, että elimistö "tottuu" lääkkeeseen)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hermanni kirjoitti:

Mielestäni hiukseni vaikuttivat harvenneelta joskus armeija-aikoina, josta on nyt jo viitisen vuotta, mutta sen jälkeen ei kukaan ole sellaisesta huomautellut. Vaatii todella kirkkaan valon, jos haluaa nähdä päänahkaa päässäni, mutta silti suihkun jälkeen muuten niin tuuhean näköiset hiukseni ovat lätistyneet ja eivät-niin-vahvan näköiset. Myös joskus pipon oltua pitkään päässä, nähtävissä on paljasta aluetta, joka tosin hoituu muutamalla sutaisulla. Onko siis mahdollista, että tämä kaljuuntuminen pysähtyi jo parikymmpisenä?

Olisi kiva tietää tosiasioita ja mennä lääkärille, sillä suvussani on paljon kaljuuntuneita. Kuinka sinne lääkäriin kehtaa mennä? Tuntuu vaan kovin turhamaiselta tepastella lääkärin vastaanotolle esteettisen ja ei niin tärkeän seikan vuoksi. Millainen tilanne se on, kun menee lääkärille ja haluaa esim. Gefine-reseptin? Tutkiiko hän pääsi ja diagnosoi sen vai ainoastaan kirjoittaa reseptin?

Kiitos vastauksestasi,

Hermanni

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu