Vanha Laguna yllätti

Anonyymi

Kehuin äskettäin Talismania enkä tosiaan turhaan. Renaultin laadusta yllättyneenä päätin vilkaista merkin vanhempaa kalustoa, ja tässä kokemukseni (renuvihaajien ei kannata lukea tätä): Laguna 2 l bensa vm 2006, n. 250 tkm. Uskomaton auto. Todella hyvä kyyti, hiljainen kuin huopatossutehdas, mukava (penkki kieltämättä hiukan turhan pehmeä). Kaikki pelasi, moottori virkku (135 hv). Ruosteesta ei mitään merkkiä. Mikähän näissä muka on vikana (muu kuin audi- ja toyotauskovaisten kiusaaminen)?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No joo itsellä oli 2007 Laguna farkku 2 litran koneella, kilometrivälin 11590-98900km.

      Mukava matka-auto. Kohtuullisen hiljainen. Halpa ostettaessa. Seisoi noilla kympin kilometreillä autoliikkeessä melkein vuoden ja hinta tippui, kun kukaan ei arvannut ostaa. Sit parin vuoden ikäisenä hinta oli reilusti alle puolet uuden hinnasta, kun tein kaupat.

      Vakkari oikutteli harvakseltaan epäsäännöllisin välein, eli ei aina kytkeytynyt. Ei edes tullu selviteltyä häiriön syytä. Sit jämähti 80 kympin kohdalla tuo sähköinen käsijarru. Piti uusia koko kallis paska, kun nykyisin eivät osaa korjata pientäkään vikaa. Maksoi töineen ja uusine sähkömoottoreineen ja ohjelmointeineen 1400 egeä. Sit vielä pari palloniveltä ja jarrupolkimen alla oleva kympin rele, mikä sytytteli noita takatuikkuja tarvittaessa.

      Paras oli katsastuksessa kun ei löytynyt muuta moitittavaa, niin keksi että takana jarruputkien kumit on haperot ja vaihdettava. Varasin korjaamolle ajan ja pian korjaamon pitäjä soitti, että ei näitä vaihdeta, kun kyseessä, vaihdettavaksi määrätyllä osalla on tosiaan kyseessä jarruputket, ei letkut. Putkien päällä on löysä ohut musta muovisuoja ja putket ovat alla metallia, kuparia ja täysin ok. Käytti sit vielä rellun konttorilla näytöllä ja läpi meni ilman tappelua. Olis pitänyt vaatia lisäkulut konttorilta pois aiheettomasta korjausmääräksestö, mutta asia jäi.
      Tilaa rellussa ihan mukavasti eikä tuulet heilutelleet ja sit se jokin määrittämätön ranskalainen mukavuus ja mallin ulkonäkö, josta pidin ja pidän nähdessä vieläkin.

    • Anonyymi

      Jopa renaultin halvin malli clio loistaa. Vaihdoin 2002 yariksesta hieman irvistäen 2010 clioon, mittarissa 160tkm. Saihan siihen jotain laittaakin, alapallo, tuulilasi, uudet kesärenkaat ja lämppärin moottori, mutta kokonaisuudessaan piti köyhtyä "vain" 500 euroa kun itse härväili. Autolle tuli näin kokonaishintaa 2500 euroa. On kovassa lehdenjakopyörityksessä ja olen tykännyt. Yariksen myin 1800 eurolla. Jälestäpäin ihmetyttää kuka nuita loppuunajettuja yariksia haluaa. Korjattavaa on niissäkin ja paljon.

      Summataan nyt siten, että yaris vaikuttaa jälkeenpäin muisteltuna hirveältä 80-luvun ripulikiikulta tähän verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1469
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1133
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      169
      909
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      77
      695
    Aihe