Parhaat tarinat merkkihuollosta

Anonyymi

On tullut aika jakaa parhaat tarinat Mercedes-merkkikorjaamoista tai Mercedes-Benz autoihin erikoistuneista korjaamoista. Mitä on mennyt vikaan? Onko sinulle lisämyyty jotain täysin tarpeetonta? Omat ikimuistoisimmat huoltovisiittini:

1.) Autoni käynnistymisessä ja tyjäkäynnissä kylmänä oli ongelmia. Tuntui, että auto ei aina vastannut kunnolla kaasuun ja kävi laiskasti. Tein oman diagnoosini asiassa ja päättelin ilmamassamittarin olevan likaantunut tai viallinen. Parempi ensin kokeilla puhdistusta ja jos ei auta, pitänee se uusia.

Varasin ajan Mercedes-korjaamolle ilmamassamittarin puhdistukseen. Kerroin vian kuvauksen ja diagnoosini. Vietyäni auton minulle soitettiin, että olen tehnyt väärän diagnoosin. Heidän pikatestin mukaan vika on sytytystulpissa. Annoin luvan vaihtaa tulpat, kun asiantuntija niin suositteli. He jättivät puhdistamatta ilmamassamittairn, kun "vika ei voi olla siinä". Lasku: 225,00 €.

Jokainen arvaa mitä tapahtui. Hain auton huollosta ja vika jatkui: Autoni käynnistymisessä ja tyjäkäynnissä kylmänä oli ongelmia edelleen! Kävin ostamassa ilmamassamittarin puhdistus-spraytä, irrotin ilmamassamitarin, puhdistin sen ja laitoin kaiken kasaan. Voilá. Vika korjattu. Ajoin Mercedes huoltoon kertomaan mitä oli tapahtunut. Huoltopäällikkö oli vähän nolona!

Miettikää nyt: asiakas tekee oikean diagnoosin ja varaa ajan sen tekemiseen, mutta he eivät tee asiakkaan tilaamaa työtä, vaan vaihtavat sytytystulpat. Vika ei korjaantunut. Tein itse diagnoosini mukaisen korjauksen ja auto tuli kuntoon. Ilmeisesti ilmamassamittarin puhdistuksesta ei olisi saanut laskutusta niin paljon kuin tulppien vaihdosta?

2.) Samana vuonna autooni tuli pikkuvika, joka vaati 30 euron muovisen vivun uusimisen kojelaudan uumeniin. Lasku Mercedes-korjaamolla 310,00 €.

Mikä meni vikaan? Kojelauta oli kasattu väärin ja mekaanikko oli vahingossa pudottanut ruuvin automaattivaihteiston vaihteenvalitsijan mekanismin sisään kojelautaa purkaessaan. Eli minä päävin taas itse töihin:

Yksi kojelaudan osan ohjuri ei ollut työntynyt vastakappaleeseen, joten paneeli jäi pullistelemaan ohjeuspyörän alta 3 mm. Saadakseni paneelin oikeaan asentoon oli minun purettava kojelauta uudelleen. Minulle 4 tunnin homma. Huolto oli onnistunut tekemään sen 3 tunnissa. Ei siis kyse mistään pikkuasiasta.

Entä huoltokäynnillä vikaantunut vaihteenvalitsin? Korjaamo vaihtoi sen uuteen ja kirjoitti siitä minulle työstä ja osasta 900 euron laskun. Koko homma tuli tietysti minun maksettavaksi, koska "vaihteenvalitsin voi rikkoutua koska tahansa". Oli vain minun huono tuurini, että se tapahtui auton ollessa korjauksessa, jonka yhteydessä kojelauta vaihteenvalitsijan ympäriltä oli purettu. Eivät liittyneet mitenkään toisiinsa, ei toki, vaihteenvalitsijan rikkoutuminen purkutyön yhteydessä.

Ei muuten, mutta löysin sen kadonneen ruuvin paikan kojelaudasta purkaessani sitä! Ihan sata varmasti se oli pudonnut vaihteenvalitsijan sisään, vaikka ruuvia ei koskaan saatu pois vaihteenvalitsijan sisältä.

Se oli ikimuistoinen 900 €:n korjaamokäynti sekä tietysti itse tekemäni kojelaudan purkuhomma ja kasaus sen jälkeen, kun Mercedes-korjaamo oli kasannut kojelaudan väärinja samalla pudottanut ruuvin vaihteenvalitsijaan :)

2

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku varmaan pian ilveilee, miksi en vaatinut rahoja takaisin sytytystulppien uusimisesta, kun se ei korjannut vikaa. Hyvä kysymys.

      Miksi en vienyt auto takaisin huoltoon ja pyytänyt heitä kasaamaan kojelauta uudelleen, kun olivat tehneet sen väärin? Jos he jo ensimmäisellä kerralla olivat epäonnistuneet ja samalla hajottaneet vaihteenvalitsimen, mitä kaikkea olisikaan mennyt pieleen toisella käynnillä? Autoa ei uskalla viedä huoltoon, koska siellä autosta rikotaan aina jotain. Sitä ei etukäteen tosin tiedä, että mitä.

      Mutta huumori sikseen, onhan se selvä, että jos 900 €:n vaihteenvalitsin rikkoutuu korjaamokäynnin yhteydessä, ei sen korjauttaminen voi olla asiakkaan ongelma. Huollon rikkomat osat menevät tietysti korjaamon omaan piikkiin. Kai heilläkin joku vastuuvakuutus on, jos rikkovat asiakkaan auton korjaamokäynillä? Ei se ole asiakkaalta kusipäisyyttä, että vaatii omien oikeuksiensa toteutumista. Tulee kalliiksi maksaa omasta lompsasta aina, kun kokee vääryyttä: "Ai te rikoitte tämän? Ei se mitään. Minä kyllä maksan teidän rikkomanne osan korjauksen."

      Olen ilmeisesti unelma-asiakas, omalta kannaltani väärällä tavalla.

    • Minulla on ollut kaksi E200-sarjan dieseliä vuodesta 2011.
      Minulla lienee ollut tuuri, sillä mitään, ei näiden korjauksien aikana ole rikottu
      tai hukattu.
      Ongelmana on vain se, että autot ovat nykyään sen verran monimutkaisia, ettei
      niissä mahdollisesti ilmeneviä "isompia vikoja", lue: purkamista paljon, oikein muuallekaan korjaukseen voi viedä.
      Jos aloittaja itse osaa korjata, niin tilannehan on hyvä, mutta minä en ainakaan
      osaa.
      Harmi, ettei huolto vastannut huudostaan siten, että olisi jättänyt uuden vaihdevalitsimen veloittamatta, koska kyse oli korjaamolla tapahtuneesta työvirheestä.
      Suomessa joutuu vastaanottotiskillä usein nousemaan takajaloilleen tai vähintään korottamaan ääntään, että jotain tapahtuisi.
      Huonoa jälkimarkkinointia.
      Moniin asioihin on lisäksi ensin saatava vahvistus Stuttgartista.
      Asiasi lienee tuore.
      En jättäisi asiaa silleen, vaan veisin kyllä asian eteenpäin.
      Stuttgartiin saakka ei kannata kirjoittaa - vaikka osaisi sujuvasti saksaa, kuten
      minä - asia palautetaan sieltä tänne - kokemus puhuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe