Mikä naisten ravinnossa on mennyt pieleen viimeisen parinkymmenen vuoden aikana?
Ja tietysti miestenkin.
Mieleeni ei tule parinkymmenen vuoden takaa ainakaan omasta tuttavapiiristä lihavia naisia.
Varsinkin nuoret tytöt olivat melkein järjestäen hoikempia.
Miksi tämä minua kiinnostaa?
Työskentelen itse ravintoasioiden parissa.
Syitä on tietysti monia.Itse olen mies.
Kirjoitelkaa vastauksia.
Miksi naiset lihoavat
6
1598
Vastaukset
- suti
Kysymyksenasettelusi on aika omituinen, kun monessa mediassa esiteltyjen tilastojen mukaan ylipaino on Suomessa nimenomaan MIESTEN suuri ja yhä kasvava ongelma. Naiset sen sijaan ovat korjanneet ravintotottumuksiaan kiitettävästi mikä näkyy myös tilastoissa.
Ja ihminen lihoo kun syö väärin, sukupuolesta riippumatta. Luulisi sinun tietävän jos kerran työskentelet ravintoasioiden parissa.- se on
hesellä paistamassa burgeria, onhan sekin ravintoasioiden kanssa työskentelemistä:9
- naiset
...kyllä sitä läskiä miehiltäkin löytyy.
Jos se kertyy vain keskivartaloon, sitä ei pidetä lihavana.
Vaikka se juuri on sitä läskiä joka tappaa.
Siis kertynyt sisäelimien ympärille.
Meidän naisten läskit ovat yleensä persuksessa ja reisissä. Tietysti kyllä muuallakin.
Me sentään myönnämme läskimme.
Miehet ei.
Ei kuitenkaan voi suoraan yleistää. Naiset lihovat samasta syystä kuin miehetkin!
- Golgin
Tarkoitus ei ollut alunperin syyllistää naisia.
Tämä koskee myös miehiä.
Kuten alunperin sanoin - en hirveesti ole seurannut miehiä esim.kuntosalilla.
Kuinkahan moni tälläkin palstalla kirjoittajista on naisia? 99,9 pros.
- näin..
Lihomisen syynä mielestäni on tajuton hiilihydraattien syönti. Joka sitten laittaa insuliiniaineenvaihdunna ihan sekaisin. Ja kun yrittää olla mukamas vähärasvaisella ruoalla syömällä muka terveellisesti, niin eipäs laihdukkaan, kun mukana ovat nuo pahat hiilihydraatit.
Nykypäivänä turhia hiilihydraatteja on lyöty jokaiseen valmisaterioihin. Ja vähärasvaisemmaksi tarkoitetut ruuat on saatu maistumaan paremmalta vastikkeeksi lyömällä siihen lisää hiilihydraattia.
Kyse on siis insuliiniresistanssista ja insuliiniaineenvaihdunnasta. Syy miksi toiset lihovat ja toiset eivät samalla ruokavaliolla selittyy sillä , että toisen aineenvaihdunta on normaali, toisen häiriintynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845077Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.173416Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j252735Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581790- 471576
- 941352
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2391295Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731048IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54932