Tervemenoa vaan tuolla palkalla ottamaan viikoittain iskuja vastaan! Itse olen kehitysvammaisten psykiatrisella osastolla lähihoitajana ja on liki arkipäivää että joku asiakas alkaa riehumaan. Olen liki 190 cm pitkä ja painan yli 100 kiloa mutta ei se potilaita haittaa.Omat vammat tähän mennessä :murtunut sormi,musta silmä,potku kiveksiin ja mustelmia pitkin kroppaa. "Mielellään" näitä ottaa pikku palkalla. Mutta mehän tehdäänkin "tuottamatonta" työtä. Näiden potilaiden vanhemmat ottaisivat mielellään nämä potilaat kotiinsa jolloin saisivat jäädä kotiinsa omahoitajaksi eikä tarvitsisi mennä tuottavaan työhön.
hyssss ei saaa sanoa oulussakaan?
jäädä kotiinsa omahoitajaksi eikä tarvitsisi mennä tuottavaan työhön.
19
135
Vastaukset
- Anonyymi
En ihan saanut kiinni, että mikä on kirjoituksesi viesti. Teet vaarallista työtä pienellä palkalla, ja toivot että vanhemmat jäisivät omaishoitajiksi, ettei sinun tarvitsisi enää tehdä työtäsi? Mikset vain vaihda alaa?
Varmaan vanhemmatkin saaneet osan iskuista eikä omaishoitajienkaan korvaukset ole kovin kannustavia. Omaishoitaja tekee työtä kellon ympäri, sinä sentään saat vuoron päätyttyä nostaa kytkintä ja joku muu jatkaa hoitoa.- Anonyymi
Vanhemmat toivovat ettei tarvisi mennä tuottavaan työhön, eli mikä oli vaikea ymmärtää?
Jos esim. joku hoitaja ym. erehtyy vaatimaan vähän lisää liksaa, alkaa tolkuton valitus ja inkutus siitä, miten kyseessä on jokin pirun kutsumusammatti. Huutajina taitavat olla nämä jatkuvasti toisia härskisti hyväksi käyttävät henkilöt, jotka teettävät kaikki mahdolliset asiat tutuilla ja sukulaisilla, jos vain sattuu olemaan jonkin alan ammattilainen lähipiirissä, ja palkattahan nämä ammattilaiset työt tekevät, korjaavat autot, tietokoneet, hierovat kipeät lihakset ja hoitavat muutenkin kaikki ongelmat, he kun ovat kutsumusammatissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat toivovat ettei tarvisi mennä tuottavaan työhön, eli mikä oli vaikea ymmärtää?
Jos esim. joku hoitaja ym. erehtyy vaatimaan vähän lisää liksaa, alkaa tolkuton valitus ja inkutus siitä, miten kyseessä on jokin pirun kutsumusammatti. Huutajina taitavat olla nämä jatkuvasti toisia härskisti hyväksi käyttävät henkilöt, jotka teettävät kaikki mahdolliset asiat tutuilla ja sukulaisilla, jos vain sattuu olemaan jonkin alan ammattilainen lähipiirissä, ja palkattahan nämä ammattilaiset työt tekevät, korjaavat autot, tietokoneet, hierovat kipeät lihakset ja hoitavat muutenkin kaikki ongelmat, he kun ovat kutsumusammatissaan.Onpa katkeraa tekstiä. Kuvitteletko tosissasi, että joku vielä nykyään ajattelee että hoitotyö on kutsumustyötä. Olet lapsellinen. On hyvä asia jos lähimmäistä auttaa esim. tieokonejutuissa, sähkötyössä ym. Itsekin olen sukulaisten ja tuttujen hiuksia leikannut, kun taitoa on sen verran, vaikka en ole sillä alallakaan. Sukulaisen exmies on antanut apua tietokoneasioissa. Tietysti on heitäkin jotka eivät osaa pitää mitään rajaa kun käyttävät toisia hyväksi. Suurin osa meistä kuitenkin on heitä, jotka apua antavat ja itsekin joskus apua saavat. Nykyään ihmiset ovat hyvin itsekkäitä, joka aiheuttaa yleensä tyytymättömyyttä, yksinäisyyttä ja turvattomuutta. On arvokasta auttaa ja tulla myös itse autetuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa katkeraa tekstiä. Kuvitteletko tosissasi, että joku vielä nykyään ajattelee että hoitotyö on kutsumustyötä. Olet lapsellinen. On hyvä asia jos lähimmäistä auttaa esim. tieokonejutuissa, sähkötyössä ym. Itsekin olen sukulaisten ja tuttujen hiuksia leikannut, kun taitoa on sen verran, vaikka en ole sillä alallakaan. Sukulaisen exmies on antanut apua tietokoneasioissa. Tietysti on heitäkin jotka eivät osaa pitää mitään rajaa kun käyttävät toisia hyväksi. Suurin osa meistä kuitenkin on heitä, jotka apua antavat ja itsekin joskus apua saavat. Nykyään ihmiset ovat hyvin itsekkäitä, joka aiheuttaa yleensä tyytymättömyyttä, yksinäisyyttä ja turvattomuutta. On arvokasta auttaa ja tulla myös itse autetuksi.
Jaa että apua saa ? Kyllä apuakin on saatu kun joka kerta on siitä rahalla maksettu, ja ihan hyvä niin, että edes rahalla saa apua ,tietokonejuttuihin ,sairauden hoitoon ,remonttiin, muuttoon, paha olisi jos ihan ilman apua jäisi .Kyllä noita ilmaisen avun ruinaajia riittää ,ja tuttujen hyväksikäyttäjiä, ilmaisen kimppakyydin pyytäjiä jne , Sama asia kun jotkut kaupan hedelmäosastolla tunkevat turpansa täyteen viinirypäleitä tai muuta " maistiaista ",sehän on hienoa mannermaista tyyliä maistella tuotteita . Ruoan ilmaisjakelussa kävin katsomassa kerran, sielläkin ahneet rohmuavat auton peräkontin täyteen , ei sellaista viitsi kauan katsella. Ahneet köyhäparat ,sanon minä ,vanha pieneläkeläinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että apua saa ? Kyllä apuakin on saatu kun joka kerta on siitä rahalla maksettu, ja ihan hyvä niin, että edes rahalla saa apua ,tietokonejuttuihin ,sairauden hoitoon ,remonttiin, muuttoon, paha olisi jos ihan ilman apua jäisi .Kyllä noita ilmaisen avun ruinaajia riittää ,ja tuttujen hyväksikäyttäjiä, ilmaisen kimppakyydin pyytäjiä jne , Sama asia kun jotkut kaupan hedelmäosastolla tunkevat turpansa täyteen viinirypäleitä tai muuta " maistiaista ",sehän on hienoa mannermaista tyyliä maistella tuotteita . Ruoan ilmaisjakelussa kävin katsomassa kerran, sielläkin ahneet rohmuavat auton peräkontin täyteen , ei sellaista viitsi kauan katsella. Ahneet köyhäparat ,sanon minä ,vanha pieneläkeläinen.
Sinulta tuskin kukaan mitään pyytää, olet sen verran tympeä ihminen. Jos tuosta omasta tympeydestä voimaa saat, niin hyvä niin. Minä autan ihmisiä ja ihmiset auttavat minua. Kohtuuttomasti en ole ketään auttanut ja itse osaan pitää rajan auttamisessa. Auttaminen ja avun saaminen tuo iloa, tyytyväisyyttä, turvallisuuden tunnetta ja hyvän mielen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta tuskin kukaan mitään pyytää, olet sen verran tympeä ihminen. Jos tuosta omasta tympeydestä voimaa saat, niin hyvä niin. Minä autan ihmisiä ja ihmiset auttavat minua. Kohtuuttomasti en ole ketään auttanut ja itse osaan pitää rajan auttamisessa. Auttaminen ja avun saaminen tuo iloa, tyytyväisyyttä, turvallisuuden tunnetta ja hyvän mielen.
Kyllä minäkin autan ihmisiä mutta en vaadi siitä maksua, huomaatko mitä tarkoitan ? Eikö olekkin aika tympeää ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa katkeraa tekstiä. Kuvitteletko tosissasi, että joku vielä nykyään ajattelee että hoitotyö on kutsumustyötä. Olet lapsellinen. On hyvä asia jos lähimmäistä auttaa esim. tieokonejutuissa, sähkötyössä ym. Itsekin olen sukulaisten ja tuttujen hiuksia leikannut, kun taitoa on sen verran, vaikka en ole sillä alallakaan. Sukulaisen exmies on antanut apua tietokoneasioissa. Tietysti on heitäkin jotka eivät osaa pitää mitään rajaa kun käyttävät toisia hyväksi. Suurin osa meistä kuitenkin on heitä, jotka apua antavat ja itsekin joskus apua saavat. Nykyään ihmiset ovat hyvin itsekkäitä, joka aiheuttaa yleensä tyytymättömyyttä, yksinäisyyttä ja turvattomuutta. On arvokasta auttaa ja tulla myös itse autetuksi.
Olet viisas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esim. joku hoitaja ym. erehtyy vaatimaan vähän lisää liksaa, alkaa tolkuton valitus ja inkutus siitä, miten kyseessä on jokin pirun kutsumusammatti. Huutajina taitavat olla nämä jatkuvasti toisia härskisti hyväksi käyttävät henkilöt, jotka teettävät kaikki mahdolliset asiat tutuilla ja sukulaisilla, jos vain sattuu olemaan jonkin alan ammattilainen lähipiirissä, ja palkattahan nämä ammattilaiset työt tekevät, korjaavat autot, tietokoneet, hierovat kipeät lihakset ja hoitavat muutenkin kaikki ongelmat, he kun ovat kutsumusammatissaan.Vaikeaa on ymmärtää, että miten nämä asiat liittyvät toisiinsa.
Eikö Suomessa halukkaat voi jäädä omaishoitajaksi näin tahtoessaan ja toivoessaan? Siis mikäli edellytyksiä on ja hoito voidaan toteuttaa kotona.
Hoitajien arvostus, palkka ja muut työolot on sitten mielestäni toinen juttu kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin autan ihmisiä mutta en vaadi siitä maksua, huomaatko mitä tarkoitan ? Eikö olekkin aika tympeää ?
Hienoa että autat ihmisiä. Huomaathan kuitenkin että auttajakin voi väsyä. Ja jos ei vuorostaan itse apua saa, niin mieli muuttuu katkeraksi. Avun ei kuitenkann tarvitse olla sellaista että autettavalla tulee tunne että jää jotain velkaa auttajalle. On myös ihmisiä, jotka vain ja ainoastaan ottavat yhteyttä silloin kun he aikovat käyttää toistä hyödyksi. Tällaiset ihmiset kyllä erottaa helposti ja silloin täytyy pitää varansa että ei itse väsy ja tule vihaiseksi. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin tavalisia ihmisiä, jotka tarvitsevat toisia ihmisiä ja tarvittaessa auttavat myös mahdollisuuksien mukaan. Kaikilla ei ole mahdollistakaan olla avuksi, ei näitäkään ihmisiä voi yksin jättää selviämään. Kukaan ihminen ei pärjää yksin. Onneksi on meitä, joilla on mahdollisuuksia ja resursseja olla avuksi. Ollaan ihminisiä ihmisille. Porukalla hyvää tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikeaa on ymmärtää, että miten nämä asiat liittyvät toisiinsa.
Eikö Suomessa halukkaat voi jäädä omaishoitajaksi näin tahtoessaan ja toivoessaan? Siis mikäli edellytyksiä on ja hoito voidaan toteuttaa kotona.
Hoitajien arvostus, palkka ja muut työolot on sitten mielestäni toinen juttu kokonaan.Olet aivan oikeassa. Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että autat ihmisiä. Huomaathan kuitenkin että auttajakin voi väsyä. Ja jos ei vuorostaan itse apua saa, niin mieli muuttuu katkeraksi. Avun ei kuitenkann tarvitse olla sellaista että autettavalla tulee tunne että jää jotain velkaa auttajalle. On myös ihmisiä, jotka vain ja ainoastaan ottavat yhteyttä silloin kun he aikovat käyttää toistä hyödyksi. Tällaiset ihmiset kyllä erottaa helposti ja silloin täytyy pitää varansa että ei itse väsy ja tule vihaiseksi. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin tavalisia ihmisiä, jotka tarvitsevat toisia ihmisiä ja tarvittaessa auttavat myös mahdollisuuksien mukaan. Kaikilla ei ole mahdollistakaan olla avuksi, ei näitäkään ihmisiä voi yksin jättää selviämään. Kukaan ihminen ei pärjää yksin. Onneksi on meitä, joilla on mahdollisuuksia ja resursseja olla avuksi. Ollaan ihminisiä ihmisille. Porukalla hyvää tulee.
Jouduin joku aika sitten sairaalaan. Hoito oli erittäin hyvää ja henkilökunta hyvää ja ystävällistä. Mutta vain yksi ihminen kävi minua siellä tapaamassa. Missä olivat sukulaiset, kaverit ja ystävät. Ei kukaan tullut. Ei kait ihmisillä niin kiire voi olla että ei ehdi käydä ihmistä sairaalassa tapaamassa. Kyllä oli ahdistava kokemus, vieläkin ahdistaa. Olisin toivonut, että minun ystävät ja sukulaiset olisivat käyneet. Se olisi ollut ensiarvoisen tärkeää. Kiitos kuitenkin hyvästä hoidosta. Palkankorotuksia ja parempia työoloja myös toivotan.
- Anonyymi
Suosittelen lämpimästi tekemään elämästäsi onnellisemman ja ensimmäinen askel on lähteä hoitoalalta vittuun. Niin minäkin tein ja olen nykyään onnellisempi.
Terveisin entinen lähihoitaja - Anonyymi
Kerro millaisella ohjeistuksella ja koulutuksella kohtaat hoitotyössäsi psykiatrian potilaita.
- Anonyymi
Meinaatko hakea töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko hakea töitä?
Ohjeita ja eettisiä arvoja olisin tiedustellut.Pitääkö minun perustella jotekin miksi niitä tiedustelen. Eivötkö ne olekkaan julkisia asiakirjoja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjeita ja eettisiä arvoja olisin tiedustellut.Pitääkö minun perustella jotekin miksi niitä tiedustelen. Eivötkö ne olekkaan julkisia asiakirjoja ?
Kun kerran ne ovat julkisia, niin lue ne sieltä missä ne ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystynet kertomaan minulle ammattihenkilönä mistä itse sjantasaisia ohjeita luet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalla on ihan selvä burnaut. Nyt olisi hetki jolloin pitäisi tehdä jotain asian ratkaisemiseksi. Palkka joka tapauksessa pitäisi olla parempi, mutta tässä tapauksessa se ei tilannetta aloittajan kohdalla ratkaise.
- Anonyymi
Kun aloittaja on näin katkera, niin kehoittaisin häntä tekemään itsensä hyväksi jotain joka parantaisi hänen tilaansa. Vaihda työpaikkaa tai asennettasi. Tarvitsetko lisäkoulutusta esim. että työskentelisit esim. vanhuksien parissa? Pyri tekemään elämästäsi työajan ulkopuolella mielekäs. Hellitä työtahtiasi, jos mahdollista ja yksinkertaisesti tee vähemmän työtä, jos mahdollista. Jää sairaslomalle. Oletko liian tunnollinen? Mieti sitä. Ilmeisesti palkkaasi et voi paljonkaan itse vaikuttaa ja alan vaihtaminen kokonaan voi olla erittäin vaineaa.
Mieti, mitä voisit tehdä itsesi hyväksi. Varmasti keksit jotain. Tuo olotila on minulle hyvin tuttu vuosien varrelta, kun olin töissä sairaalassa hoitoalalla. Myöskin vanhempani olivat iäkkäitä ja vaativat paljon hoivaa ja huomiota. Työni oli erittäin raskasta ja huono omatunto ja huoli painoivat mieltä vanhempieni suhteen, vaikka kaikkeni tein. Mieli ja koko olotilani muuttui. Pyörin ympyrää enkä osannut tehdä mitään itseni hyväksi. Nyt jo hieman toipuneena näen entisen tilanteeni paremmin. Jaksamista sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1402610Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401677
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311523Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772