Hoitaja miten aiot vältellä orjatyötä?

Anonyymi

Itse ajattelin käyttää yksinkertaisia keinoja. Jos työnantaja yrittää soittaa niin en tietenkään vastaa. Silloin ei ole asiaa minulle tiedoksi annettu.

Jos ovikello soi ja poliisi on siellä niin huuhtelen suun vodkalla ja höngin sitä höyryä poliisien naamalle. Kysyn että mennäänkö sairaalan vai baariin.

Mutta vakavasti puhuen aivan hulvaton idea tuo hoitajien pakkotyö. Minusta tässä vaiheessa pitäisi koventaa vaatimuksia eli enemmän kuin se 3,6% ja katsotaan tämä peli loppuun. Lääkärit saivat samoilla keinoilla 12,5%. Sama hoitajille.

Tässä on potilaat jo kärsineet hoitajapulasta 20 vuotta että mikään inhimilliseen kärsimykseen viittaaminen lakon torppaamisessa on täyttä hurskastelua. Päättäjiä ei olis viimeiset 20 vuotta voinut vähempää kiinnostaa vanhuste, vammaisten ja sairaiden hätä.

35

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mökiltä voivat etsiä. Puheluihin ja viesteihin en vastaa.

    • Anonyymi

      Itse lähden pakotettuna työpaikalle ja en tee mitään. En yhtään mitään. Istun paikallani koko päivän vaikka seinät kaatuisi. Saa nähdä pakottavatko toiseksi päiväksi enää :-P

      • Anonyymi

        Vaihda työpaikkaa jos ei tuo työ kiinnosta, avautuu paikka sellaiselle jota työteko kiinnostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda työpaikkaa jos ei tuo työ kiinnosta, avautuu paikka sellaiselle jota työteko kiinnostaa

        Avautuu joo työpaikka ja siihen työpaikkaan on 0 hakijaa. Aukinaisia paikkoja alkaa jo olla aika paljon.


      • Anonyymi

        Työnantajalla on oikeus pidättää palkasta osa (kuukausipalkkaisellakin) siltä osin kun työntekijä ei ole suostunut tekemään työtä joka hänelle on osoitettu.


      • Anonyymi

        Kannattaa irtisanoutua jos työ ei kiinnosta. Tuollaisia laiskoja hoitajia ei tarvita.


    • Anonyymi

      Ei näytä ailtä että sairaat ihmiset voisivat tuntea olonsa turvalliseksi .
      Kun koulutettu ihmiset kertovat netissä etteivät tee mitään työpaikalla vaan istuvat paikallaan päivä aiellä
      Ja eivät vastaa puhelimeen . Joten jossain on suuri vika.
      Sanovat etteivät jaksa, ei kai se jakso parane jos palkka korotetaan m koska raha on tehnyt loppuun palaneen ihmisen olon Terveeksi ???
      Kaikki ymmärtävät todella että enemmän käsiä tarvitaan työmaalla , ja palkka pitäisi korottaa todella, sairaan hoito on arvoksta työtä ja jos ei sitä arvosteta päättäjien taholta niin konflikti on valmis.
      Mutta missä tulee mukaan potila joka tarvitsee avun, päättäjien tulisi ymmärtää tilanne, sillä ei heidänkään elämässä ole takuta että saa olla terve ikuisesti.

      • Anonyymi

        Enemmän palkkaa tarvitaan, jotta alalle tulisi lisää työntekijöitä. Mutta meille tällä hetkellä töissä oleville tarvisi voimia ja uskoa parempaan. Ei ole parannuksia ehdotettu. Pakottaminen ei lisää motivoituneita alalle tulijoita.


      • Anonyymi

        Vähän outoa että isompi palkka saisikin jaksamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän outoa että isompi palkka saisikin jaksamaan!

        Sain ison palkankorotuksen. Mukavalta se tuntuu mutta jaksamista ei lisännyt kun töitä on liikaa.


    • Anonyymi

      Tommosille tyypeille en minä ainakaan kustanna minkäänlaista palkan korotusta. Haukkuvat potilaita rumiksi.

      • Anonyymi

        Kamalaa jos tuo n totta, sillä ailloin ei ole koulutus ollut kohdallaan ihmisillä jotka haukkuvat toisia rumiksi


    • Anonyymi

      Miksi hoitajat haluavat tappaa potilaita istumalla vaan perseellään? Työnantajahan tässä on vastapuoli, sinnehän ne vaikutukset pitäisi osoittaa. Sehän kävisi vaikka irtisanoutumalla, mutta kun voi käydäkin niin ettei enää kaivatakaan takaisin ja paikka on jo täytetty halvemmilla ulkomailta värvätyillä hoitajilla.

      • Anonyymi

        Ulkomailta tulevat hoitajat ei osaa eikä ymmärrä suomea, potilaat on toistaiseksi suurin osa suomenkielisiä. Ammattitaitoisten kokeneiden hoitajien korvaaminen ulkomaisilla laskee hoidon tasoa ja hoitovirheiden määrä kasvaa.


    • Anonyymi

      Jos et ole työsopimusta tehtyessäsi vastata vapaa-ajalla puheluun alä vastaa.
      Työn antajat nykyään olevansa kingejä tässä maassa, ja valitettavasti hallitus menee heidän ohjauksessa.
      ELI YLEISLAKKO JA HALLITUS ULOS HETI lisäksi myos kansanedustajat, jotka hyväksyvät tällaisen toiminnan, menköön vaikka 'HENKI*

      • Anonyymi

        En oo vastannut tähänkään mennessä jos vapaapäivänä soittelevat ruinatakseen töihin. Ei ne mulle enää edes soittele kun en ikinä vastaa.


      • Anonyymi

        Montako ihmistä luulet Tehyn taakse tulevan yleislakko typeryydellä? Jos ette itse tiedä, voin ite vastata. Ei kukaan ole teidän takana enää. Valheet on paljastuneet palkoista jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako ihmistä luulet Tehyn taakse tulevan yleislakko typeryydellä? Jos ette itse tiedä, voin ite vastata. Ei kukaan ole teidän takana enää. Valheet on paljastuneet palkoista jne.

        Meitä hoitajia ei nyt kuule kansan suosio voisi vähempää kiinnostaa. Vihatkaa rauhassa mutta nyt sitä palkkaa nostetaan tai hoitosektori kaadetaan. Valitkaa noista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä hoitajia ei nyt kuule kansan suosio voisi vähempää kiinnostaa. Vihatkaa rauhassa mutta nyt sitä palkkaa nostetaan tai hoitosektori kaadetaan. Valitkaa noista.

        Seuraava uhkavaatimus ammattiyhdistyksillä on joukkoirtisanoutuminen. Moniko uskaltaa pistää nimensä tuohon paperiin? Voi olla ettei työpaikkaa enää löydy kun pitäisi tulla taas töihin.
        Jos tätä irtisanoutumista aletaan käyttämään laajemmin, maan hallitus voi ehkä kehittää toiminnon, että irtisanoutumisessa nimi poistetaan Valviran ammattipätevyysluettelosta. Takaisin saaminen ei olekaan enää pelkkä ilmoitusasia.


    • Anonyymi

      Työpaikalla olis pakotettu työntekoon sakon uhalla. Ei olisi auttanut istuminen. Olisin tehnyt töitä ja itkenyt kokoajan. Olisin huutanut omaisia pelastamaan minua ja itkeä vollottanut niin, että minut olisi saateltu työterveyshuoltoon.

      • Anonyymi

        Toi on yksin keino jos on pokkaa. Alkaa meluta ja sekoilla niin että poistetaan työpaikalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on yksin keino jos on pokkaa. Alkaa meluta ja sekoilla niin että poistetaan työpaikalta

        Ja silloin tulevista töistä ei toivoakaan , että kun asioita ei hoideta juuri asioina niin kaiken maailman kummajaisia näyttää olevan joka ammatissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silloin tulevista töistä ei toivoakaan , että kun asioita ei hoideta juuri asioina niin kaiken maailman kummajaisia näyttää olevan joka ammatissa .

        Voi kuule..

        Ikään kuin työnantajilla olisi tällä alalla mitään mahdollisuuksia valita työntekijöitä. Töihin otetaan kaikki hakijat.

        Olen ollut töissä vanhainkodeissa Esperi Care, Attendo ja Diakonissalaitoksen Hoiva. Noihin kolmeen lafkaan en menisi enää millään palkalla. Julkisella pidetään jokin taso.

        Esperit ottaa töihin ne ketkä ei pääse julkiselle. Esperillä ja Attendolla on töissä juopot, pilleristit ja hullut hoitajat. Diakkarilla yksi afrikkalainen hoitaja oli "hukannut" paperinsa kotimaahan. Siellä vaan teki hoitotyötä. Sille ei sentään lääkehoitoa annettu käsiin. Vitut sillä mitään hoitajan koulutusta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on yksin keino jos on pokkaa. Alkaa meluta ja sekoilla niin että poistetaan työpaikalta

        Seurauksena että poistetaan Valviran luetteloista epäpätevänä sairauden vuoksi.


      • Anonyymi

        Itkuämmät voi jäädä kotiin rääkymään. Ei tollasia voi töihin ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on yksin keino jos on pokkaa. Alkaa meluta ja sekoilla niin että poistetaan työpaikalta

        Hoitoon vaan suljetulle jos päässä viiraa. Ei saa päästää potilaiden joukkoon.


    • Anonyymi

      Minä en onnekseni tiedä orjatyöstä! Olen ja pysyn töissä vapaaehtoisesti, koska siitä maksetaan palkkaa. Parempaa palkkaa en saisi mistään. Oma valinta!

      • Anonyymi

        Kela ja TE-toimisto maksavat työntekijöilleen melkein saman palkan. Etuna Kelalla ilmainen aamupala, päivätyö, viikonloput vapaat.


    • Anonyymi

      Suomi menettää pian viimeisetkin hoitajat .
      Itse hain Norjasta töitä ja sain nopeasti. ensi kuun alussa aloitan siellä.
      Muitakin suomalaisia hoitajia tulee samaan paikkaan.
      Työnantaja auttaa usein tarvittaessa myös asunnon saannissa
      ja muissa tarpeellisisssa jutuissa
      Palkka huomattavasti parempi kuin suomessa.
      Osa tutuista haki myös Ruotsista töitä ja saivat myös.
      Tehkää vaan pakkolakinne. Olen jo muuttanut kirjat Norjaan.
      Paluuta ei ole.
      Tytär ja muutama sen kaveri halusi opiskella sairaanhoitajaksi. Opiskelevat kyllä mut osa ruotsissa ja tytär täällä Norjassa.

    • Anonyymi

      Norjaan ja Ruotsiin pääsee nopeasti töihin sairaanhoitajan papereilla. Norjassa vielä työnantaja pyrkii auttamaan mm asunnon hankinnassa ja muissa tärkeissä paperiasioissa.

      • Anonyymi

        Tai vaihtaa kaupungilta sellaiseen firmaan joka maksaa Ruotsin tason palkkaa eli 500€ kuussa enemmän kuin Helsingin kaupunki.

        Itse olen jo vuosia työskennellyt kaupungille rekryfirman kautta. Olen vakituinen kuukausipalkkainen työntekijä täysillä lomilla yms.. En ikinä palaisi kaupungin palkkalistoille. Vartiainen ja muu johtoporukka oikeen sylkee hoitajia naamaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Marin jakaa miljoonia maailmalle. Ukandalaisten tupakan polton lopettamiseen jne kaikkeen turhuuteen mut ei suomalaiselle koulutetulle työläiselle voida maksaa asiallista palkkaa vaativasta työstä.
      Ne maailmalle jaettavat miljoonat voisi hyvin käyttää juuri oman maan kehittämiseen , Suomalaisten hyvin vointiin, työhön ja elämän laatuun.
      Vois vittu kassapiika ,jauhobilettäjä lopettaa idiotismin ja mennä sinne kassale töihin. Tilalle joku joka ymmärtää miten oman maan asiat laitetaan kuntoon ensin ja sitten jos jää yli jotain voi antaa jonnekkin.
      Oma MAA ja OMA KANSA ENSIN

      • Anonyymi

        Ai kuten Jykä ja Jutta. 😀 Ohjeet toimia tulee muualta. Pääministeri on sätkynukke jonka voisi valita kansalaisista arvalla sinne sanomaan " Kyllä käy Suomelle. Suomalaiset maksaa kiltisti."


    • Anonyymi

      Miksi hoitajien pitäisi lakkoilla?
      Eikö ole ihan sama että jatkavat niin kuin tähänkin asti, eivät tee mitään ja nostavat siitä vielä palkkaakin. Oikeastaan veronmaksajilta ja potilailta pitäisi kysyä, kuinka paljon palkkaa pitäisi maksaa että se vastaisi tehtyä työpanosta.
      Minä sanoisin 15 euroa kuukaudessa, niin ei tarvitsisi koko kuukautta viettää kanttiinissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe