Tarjouskilpailuun ei tullut ainoatakaan hyväksyttävää tarjousta.
Energiaviraston tehoreservin hankinta tulevaksi vuodeksi on keskeytynyt, koska tarjouskilpailuun ei tullut yhtään hyväksyttävää tarjousta.
Tehoreservin tarkoitus on turvata sähkön toimitusvarmuutta. Suomen tehoreservin tavoitekoko on 600 megawattia, mutta juuri nyt reservissä ei ole yhtäkään laitosta.
Energiavirasto kertoo, että ainoa tarjous tuli Fortumilta, joka tarjosi reserviin Meri-Porin voimalaitosta. Tarjous hylättiin, koska yhtiö sisällytti tarjoukseen tasesähköriskin kustannuksia, jotka eivät ole tehoreservilain mukaan hyväksyttäviä, Energiavirasto totesi.
YLE.FI Uutiset Sähkö 15.9.2022
Eikö Fortumia tueta riittävästi?
Sähkön tehoreservin hankinta keskeytyi - juuri nyt reservissä ei ole yhtään laitosta
10
95
Vastaukset
- Anonyymi
Huoltovarmuus kohallaan
- Anonyymi
Eurojen saanti tulee ensisijaisesti turvata. Siksi ei yhtään laitosta.
- Anonyymi
Fortum ei tuota riittävästi. Sähkönhintta tule korottaa rutkasti. Rupeaa kannattaman bisnes.
- Anonyymi
Sähkön hinta ei nykyisellään ole mitenkään sidoksissa sähköenergian tuotantokustannuksiin.
Sähkön hinta määräytyy ”markkinoilla” siten, kuinka sähköfutuureilla kulloinkin keinotellaan. - Anonyymi
Fortum haluaa pitää sähkön hinnat Suomessa monikymmenkertaisina, koska kaikki rahat menee saksalaisten kaasujen maksuun, eikä riitäkään!
- Anonyymi
Fortum eikö teitä hävetä. Onko tämän päivän trendi ahneus. Ei odoteta saatavan sähköä ilmaiseksi, ainoastaan kohtuullisella hinnalla.
- Anonyymi
Hallituksen tulee säätää energiahätälaki ja eduskunnan säätää se pikakäsittelyn myötä kuin hoitajalakkolaki kuten nyt. Lasku on muuten hyvin suuri.
- Anonyymi
200 tuntia / talvi sijasta nyt koko tuotanto on koko talven käytössä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/riittaako-sahko-talveksi-pitaako-kivihiili-palauttaa-kayttoon-tata-mielta-kansanedustajat-ovat-ei-hallituskaan-voi-voimalaitoksiksi-muuttua/8516110 - Anonyymi
Suomessa seisoo parhaillaan suuren ydinvoimalan tehon verran käyttökelpoisia voimalaita, mutta niitä ei vihreän hulluuden hurmoksessa oleva hallituksemme halua ottaa käyttöön, kun niistäkin tulee päästöjä?
- Anonyymi
Ei meillä ole hätää.. Lähetetään vaan lisää Miljardeja Afrikkaan ja Lähi-itään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749