Onko hinaajapurjevene mahdollinen?

Anonyymi-ap

Ajattelin lähinnä ekologista hidasta matkailua valtameren yli. Onko mahdollista rakentaa hinaajaksi tarkoitettu purjevene, joka vetää perässään monen sadan ihmisen lauttaa?

21

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene nukkumaan

    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa aloitus, joka laittaa nauruhermot kutisemaan entirorokon lailla.

    • Anonyymi

      Eikö vaijerilossi sähkökaapelikelalla olisi enemmän tätä päivää?

    • Anonyymi

      On, jos on tarpeeksi rahaa.

    • Anonyymi

      Yleensäkin yhtään suuremmissa veneissä on järjetöntä, että koko miehistön täytyy olla kallistuneena. Aivan hyvin yksi voisi vetää varsinaisella veneellä lauttaa, joka kulkisi vaakatasossa.

    • Anonyymi

      Hunaajapurje puhtain välinein.

    • Anonyymi

      Jos olis joku jäätävän kokoinen fregatti. Mutta mitä pitempi, sitä nopeampi. Entä jos saranoisi matkustamon jättiläispurjeveneen sisään niin purkkari kulkisi vinossa mutta mstkustajat suorassa. No, matka kestäisi silti pari viikkoa.

      • Anonyymi

        Oliko suomennettuna nimeltään "Merilinja"- niminen TV- sarja joskus kauan sitten ja joka tapauksessa viime vuosituhannen puolella. Siinä oli toteutettu juuri tuo että kallistelevan ja heiluvan laivan hytti oli vakaasti vaakasuorassa...
        Ja meni muuten mielenkiinto ja ns. uskottavuus ensimmäisellä katsontakerralla juuri tuosta syystä, oli niin mautonta.


    • Anonyymi

      Purjeet ovat niin last season. Nyt vaan laskemaan miten suuri pinta-ala aurinkopaneeleita tarvitaan hinaajaan jotta siihen saadaan riittävä vetokyky. Huomattava myös, että osa paneeleista voisi olla siipipurjeen muotoisia.

    • Anonyymi

      Merivirtojen mukana pääsee ajelehtimalla atlantin yli jotta heilahtaa. Optari riittää siis veturiksi.

    • Anonyymi

      Ei olisi järkeä hinaajapurjevenessä, koska veden vastus hinattavassa massassa vs purje pinta-ala hinaajassa muodostuisi epärealistiseksi hallita.

    • Anonyymi

      Jotta purjealus ei olisi niin paljon tuulensuuntien armoilla eli ei joutuisi luovimaan, se olisi varustettava esim. pystyakselisella tuulen voimalla pyörivällä roottoripurjeella josta voima välitettäisiin potkuriin. Matkat lyhenisivät kun voitaisiin edetä kuin moottoriveneellä lyhyintä reittiä kohteesta toiseen.
      Tätä ei sitten pidä sekoittaa myös pystyakseliseen pyörivään ns. Fletner- roottoriin jolla ei ole niin mitään virkaa.

    • Anonyymi

      On mahdollista.
      Vaan ei ole tarpeeksi kestävää vetoköyttä.

    • Anonyymi

      Ite meinasin myydä veneestä ni moottorin pois.
      Hinaan sen soutuveneellä ja 6hv Tohatsulla ja purjevenepotkurilla lähimpään saareen kesäksi

    • Anonyymi

      No mikä ettei. Saattaa vaan lautalla tulla aika pitkäksi, jos bläkä yllättää.

    • Anonyymi

      Onhan se mahdollista.
      Jatkokysymykseesi vastaus samalla : purjeilla etenevä sukellusvene on vielä huonompi mutta toki villimpi idea!

      • Anonyymi

        Äläs, nyt. Leija purje ja sopiva ohut, kevyt ja vahva köysi vaan alukseen kiinni...


    • Anonyymi

      Minä olen todella iloinen puolestanne kun noin sovussa viihdytte keskenänne mielenkiintoisen aiheenne parissa.
      Jatkakaa vain samaan malliin D.

    • Anonyymi

      Ei tarvita. Laittaa vaan lautan ajelehtimaan Länsi-Afrikan rannikolta niin se päätyy ihan itsekseen Karibialle.

      • Anonyymi

        Siellä haisee tällä hetkellä paska, kun valtaisat levämassat ajautuneet mänemään rannoille ihan terveys haitaksi saakka.


    • Anonyymi

      Tai jos valjastaisi kaloja vetämään lauttaa. Kalat pitäisi tietysti kouluttaa ensin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe