Kaveri, vanha ja varakas kertoi kuinka tuloilman lämmitys on aina päällä. Se on kuulemma pakko pitää, muuten katolla oleva putkisto jäätyy.
Itse en ymmärrä , mutta hurjalta tuntuu, näin halvan sähkön mentyä.
Rivitalossa on kaukolämpö mutta suurin lämmönlähde sähköllä Parmair Iivari Ex
kertokaapa Parmair Iivari Ex systeemin sähkönkulutuksesta.
13
1276
Vastaukset
- Anonyymi
Paskapuhetta.
Ei sillä jälkilämmityspatterilla mitään taloja pidetä lämpimänä. - Anonyymi
Katsoin intternetistä aloittajan puolesta kun hän ei itse viitsinyt.
Puhaltimet 105W ja 135W, sähköpatteri 600W eli jos puhaltimet pyörii täydellä teholla ja jälkilämmityksenvastus koko ajan päällä, Parmair Iivari ottaa 840W tehoa eli noin 20kWh vuorokaudessa.
Normaalissa käytössä puhaltimet jollain 2 teholla ja ilman jälkilämmitystä ehkä
noin 4-5kWh vuorokaudessa.
Luultavasti kaverisi käyttää konetta ihan oikein, jälkilämmityksen kytkin päällä mutta termostaatti kytkee lämmityksen päälle vasta tarpeen tullen eli kovalla pakkasella.- Anonyymi
"mutta termostaatti kytkee lämmityksen päälle vasta tarpeen tullen eli kovalla pakkasella."
Kyllä se kuulemma jäätyy jo heti pikku pakkasella.
TOISEKSI se pitää pitää päällä koska
huoneiden katosta puhaltava ilma on ilman lämmitystä jäätävän kylmää. Se kylmä ilma vain "putoaa" alaspäin niin suoraan, että lähellä on epämiellyttävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"mutta termostaatti kytkee lämmityksen päälle vasta tarpeen tullen eli kovalla pakkasella."
Kyllä se kuulemma jäätyy jo heti pikku pakkasella.
TOISEKSI se pitää pitää päällä koska
huoneiden katosta puhaltava ilma on ilman lämmitystä jäätävän kylmää. Se kylmä ilma vain "putoaa" alaspäin niin suoraan, että lähellä on epämiellyttävää.No kyllä siellä on lämmönvaihdin joka käyttää ulospuhallettavaa lämmintä ilmaa lämmittämään kylmää tuloilmaa. Tällä pärjää pienemmillä pakkasilla ilman jälkilämmtystäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä siellä on lämmönvaihdin joka käyttää ulospuhallettavaa lämmintä ilmaa lämmittämään kylmää tuloilmaa. Tällä pärjää pienemmillä pakkasilla ilman jälkilämmtystäkin
Minä olen pärjännyt talvellakin, ei haittaa pieni viileys. On se kuitenkin paljon lämpimämpää kuin venttiili suoraan seinässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen pärjännyt talvellakin, ei haittaa pieni viileys. On se kuitenkin paljon lämpimämpää kuin venttiili suoraan seinässä.
Meillä seinästä tuleva ilma laskeutuu alas patteriin ja siinä se lämpiää.
Kaverilla on ovenpäällä ja katossa tuloventtiilit ja niiden alla pitäisi elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä seinästä tuleva ilma laskeutuu alas patteriin ja siinä se lämpiää.
Kaverilla on ovenpäällä ja katossa tuloventtiilit ja niiden alla pitäisi elää.Ja sinä istut aivojesi päällä.
- Anonyymi
Mahtaakohan aloittajan kaverilla olla kesäpellit siellä LTO kennon päällä kun niin kylmää puhaltaa.
Kannattaa ottaa pois talveksi jos haluaa olla jatkossakin varakas.- Anonyymi
Kesäpelti tosiaan kannattaa laittaa talveksi auki, mutta sekään ei kokonaan tilannetta pelasta, jos ilmanvaihtokanavat on toteutettu hölmöläismalliin eli kulkevat yläpohjassa huonosti eristettyinä => talvella jäähdyttää ja kesällä kuumentaa asuntoa!
Järkevin toteutus on vetää sekä poisto- että tuloilmakanavat höyrynsulun lämpimällä puolella eli alaslaskuissa ja/tai koteloissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesäpelti tosiaan kannattaa laittaa talveksi auki, mutta sekään ei kokonaan tilannetta pelasta, jos ilmanvaihtokanavat on toteutettu hölmöläismalliin eli kulkevat yläpohjassa huonosti eristettyinä => talvella jäähdyttää ja kesällä kuumentaa asuntoa!
Järkevin toteutus on vetää sekä poisto- että tuloilmakanavat höyrynsulun lämpimällä puolella eli alaslaskuissa ja/tai koteloissa.Mites jos kanavat on yläpohjassa hyvin eristettyinä?
Taitaa olla yleisin tapa, eikä sitä pidetä mitenkään hölmöläismallina. - Anonyymi
Pari peltiä ei ole mikään lämmönvaihdin. Hyötysuhde lienee alle 20 % luokkaa täysin puhtaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari peltiä ei ole mikään lämmönvaihdin. Hyötysuhde lienee alle 20 % luokkaa täysin puhtaana.
Tiedät itsekin olevasi väärässä, tai sit et edes tiedä.....
- Anonyymi
Tuloilmakanavat pitää eristää, se käy helpoimmin jos ne ovat näkyvillä. Pikku juttu ja sillä on suuri merkitys mm. siksi että ilman kosteus ei kondensoidu putkien pintaan ja putoa eristeisiin ja ehkä asuintilojen katoissa näkyy vesijälkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372421
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362416- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861281Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2671029- 52976
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747- 27740