Taitaa on ranskisten pituuden liioittelun ennätys! Jo 80-luvulta lähtien ranskalaisten perhepursien mallimerkinnät on olleet poikkeuksetta ilmoitettu yläkanttiin. Perusteluna on käytetty ”Kun nää on tilavia edelliseen sukupolveen verrattuna”. Mutta kuluttajalle tullee yllätyksenä että 37 jalkaisena ostettu pursi onkin oikeasti 35ft ja isommissa 46 onkin 43 jalkainen.
Tuntuu hiukan tympeältä käytännöltä, skandiveistämöt harvemmin huijaa veneidensä mallimerkinnöillään.
Dufourin tekniset tiedot löytyvät valmistajan kotisivulta.
Uusi Dufour 37 on todellisuudessa alle 33ft runkopituudeltaan!
Anonyymi-ap
2
78
Vastaukset
- Anonyymi
Veistämön mukaan Dufour 37 LOH (runhgonpituus) on 9,99m. Siis lyhyempi kuin vaikka Jon 33, tosin tuplasti tilavampikin.
- Anonyymi
Jenkeissä veneen pituudet ilmoitetaan yleisesti vesilinjan pituutena (LWL), minusta erittäin fiksu tapa ja tämä meillä käytössä oleva kokonaispituus on vain pullistelua numeroilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472