Halkaisukone

Anonyymi-ap

Mikä olisi hyvä halkaisukone 230V?
Tähän mennessä halkaistu kirveellä, mutta kone varmaan hommattava.
Kiitos kommenteista etukäteen.

13

634

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se vähän riippuu paljonko vaimo on antanut luvan tuhlata.

• Anonyymi

EU säädökset ovat tehneet sen, että nuo pikkukoneet ovat kaikkine suosineen nykyään käyttökelvottomia. Isot pystymallit, ilman suojia, toimivat.

Ergonomia ratkaisee. Ei pelkästään koneen ergonomia, vaan miten saat koko systeemin toimimaan niin, ettei tarvitse nostaa hankalassa asennossa.

• Anonyymi

Iso pystymalli on painava. Sitä ei mielellään siirtele. Lisäksi se vaatii yleensä 16 A sulakkeen.

Pienempi taas on siirrettävissä ja suojia ei ole pakko ruuvata paikalleen.

• Anonyymi

Eihän nuilla tee mitään jos suurin halkaisu leveys ~25cm.

• Anonyymi

Koska tulee aktivointialoitus Tokmannin myymästä saksalaisesta Scheppach - moottorisahasta?

• Anonyymi

Scheppach saksalaisen kauppatalon tuotemerkki, jolla myydään kiinalaista roskaa. Paino sanalla roskaa, koska laadun valvontaa ei ilmeisesti ole. Itsellä kokemusta kahdesta Scheppachn koneesta: klapikone ja sirkkeli. Sirkkeli ei toiminut alkujaankaan, klapikone yhden kesän.

• Anonyymi

Ei mielestäni ole kunnollisia ainakaan kiinasta tuodut joita myy marketit ja rautakaupat. Liian hidas, tehoton, edessä on pieni metallilappi pystyssä, rihveli runko. Tunnissa tai parissa saa vähän aikaan.

Päästä puita halkaistaessa pitää olla nopeutta reilusti ja ristikkoterä puille joita tarkoitus halkaista neljään osaan sekä se runko sellainen että puu pysyy kourussa ja halkaisee ilman että odotellaan vieressä vipuja pidellen.

Itsellä on 2 toiminen sylinteri, 80cm halkaisija, mäntä pysyy tapin kanssa paikallaan ja sylinterin liikkuu jossa päässä hyvä riittävän kapea mutta kiilamainen työkaluterästä oleva kiila, tekee pientä liikerataa automaattisesti eli juuri puun paksuuden verran, 30cm paksu ja 50cm pitkä koivu halkea läpi 0,5-1 sekunnissa kun terä on puussa kiinni.

• Anonyymi

Mikä kone tuo on? Tuossa alkaa olla speksit kohdallaan.

Palautuksen hitaus on usein ongelma Kiinan ihmeissä. Vaikka halkaisu olisi siedettävä, kestää terän palautus ikuisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä kone tuo on? Tuossa alkaa olla speksit kohdallaan.

Palautuksen hitaus on usein ongelma Kiinan ihmeissä. Vaikka halkaisu olisi siedettävä, kestää terän palautus ikuisuuden.

Kaikissa hydraulihalkojissa palautus kestää ikuisuuden.

• Anonyymi

Lastuja saa sitten höyläyskoneella.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Noita on myös traktorin voimanottoon liitettäviä. Lempinimi on leskentekijä. Ovat nopeita, tehokkaita ja vaarallisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noita on myös traktorin voimanottoon liitettäviä. Lempinimi on leskentekijä. Ovat nopeita, tehokkaita ja vaarallisia.

No nopeita ei ainakaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5171
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2839
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2478
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1819
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1334
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1298
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe