Lähtee käyntiin (paitsi ei enää tänään) ja sammuu. Missä vika. Ostin tuo prutkun vähän käytettynä.
Oikeaa bensaa on. Koneessa on öljyt vaihdettu. Ryypyn laitan kylmänä päälle. Bensahana on auki, korkin ilmaruuvi kunnolla kiinni. Turvakytkimen "avain" paikoillaan.
Perämoottori ei jaksa pyöriä
18
1453
Vastaukset
- Anonyymi
Eh, nimittäin, ilmaruuvi auki.
- Anonyymi
Eikös tuo ilmaruuvi oo siksi ettei moottori saa ilmaa? Aukiolo sen pitää olla, sieltähän voi bensaa valua tankista ulos varsinkin aallokossa..voiko nyt sitten vika olla siinä??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuo ilmaruuvi oo siksi ettei moottori saa ilmaa? Aukiolo sen pitää olla, sieltähän voi bensaa valua tankista ulos varsinkin aallokossa..voiko nyt sitten vika olla siinä??
Niin, miksi se ilmaruuvi siinä on, ellei korvausilmaa varten kun moottori imee bensaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, miksi se ilmaruuvi siinä on, ellei korvausilmaa varten kun moottori imee bensaa?
Itsellä veti 40 heppainen Suzuki muovisen ulkoisen bensatankin lommolle ja sammui kun tankin ilmaruuvi oli kiinni. Noh, ruuvi auki ja pari nykäisyä, niin kone kävi taas.
Eli tosiaan pikku moottorissa, jossa on kiinteä tankki niin se ilmaruuvi tulee avata ennen koneen käynnistystä. Jos ruuvin pitää kiinni, niin kone sammuu satavarmasti bensan puutteeseen.
- Anonyymi
Oireista päätellen pikkunelari -jamppu ja jampun viat ? Ootko tutkinu tulupan, onko se kuiva vai märkä nykimisen jälkeen. Siitä voi päätellä. onko vika sytytys-vaiko kaasutin puolella.
- Anonyymi
Oireet ja kuvaus sopii myös 2,3 hondaan. Itsellä oli vähän samankaltaisia oireita. Bensaa sai ja kipinäkin tuli mutta tarkemmin tutkiessa kipinä tuli miten sattui. Tulpan vaihdolla tokeni.
- Anonyymi
En nyt paljoa tiedä, mutta on sekä autossa, jossa kaasutinmoottori, sekä mopossa ollut ongelmia kun bensiinin taso ollut liian korkealla.
Olin aina sitä mieltä vuosikymmenet että kun on kylmä ja startataan tarvitaan "ryyppy" eli paljon bensaa.
Toki tarvitaan enemmän kuin lämpöisenä, mutta edellä mainituissa ongelmina tuli juuri syksyllä eivätkä lähteneet käyntiin.
Ei ollut edes tulpan kastumista, suurempi bensamäärä vaan ei käynnistynyt.
Kun laitettiin bensaletku littiin tai hana kiinni, käynnistyi aina hyvin. - Anonyymi
Olen joskus nelarissa törmännyt käyntihäiriöön liian korkean öljytason takia. Oletko tarkistanut öljytikusta, kun vaihdoit öljyt? Moottorin tyyppi auttaisi ongelman pohtimisessa. Joissakin koneissa on tyypillisiä ongelmia, kuten joku toi esille.
- Anonyymi
Se voi olla rikki.
- Anonyymi
Juu. Rikki on aika paha vika moottorissa, mutta kuminauhassa se on hyvää ainetta.
- Anonyymi
Minä luulen, että se on vain väsynyt, kun se ei jaksa. Sillä on ollut pitkä kesä takana.
- Anonyymi
Se oli tuo tankin korkin ilmaruuvin syy, luulin että se pitää olla kiinni. Nyt kun se on auki niin toisella nykäisyllä lähtee Tohatsu pyörimään.
- Anonyymi
Niin..luulin että korkissa on jokin automaattinen ilman päästä tankkiin. Ajattelin että korkki on helpompi avata että siksi tuo ilmaruuvi olemassa.
- Anonyymi
Ennen oli kaikki paremmin, kun kampikammiopaine meni toista letkua pitkin tankkiin, eikä tarvittu edes bansapumppua eikä ilmaruuveja.
- Anonyymi
Keskustelua seuranneena ja muös vikaehdotusta laittaneena haluan kiittää ongelman esittäjää erityisesti siitä, että hän kertoi mikä loppujen lopuksi mätti. Usein osaamattomuuden myöntäminen on vaikeaa. Uskon että tämä ketjun avulla joku muukin aloittelija voi löytää ratkaisun ongelmaansa. Olemme kaikki olleet aloittelijoita joskus. Kiitoksia.
Ja tsemppiä seuraavan ongelman kanssa. Kyllä kaikki aloittelevat veneilijät törmäävät ongelmiin, niistä ja niiden rakaisemisemiseta se kokemus syntyy.- Anonyymi
Eräs tärkeä kirjanen, jonka sisältöön pitäisi kaikkien aloittelijoiden tutustua on ohjekirja, käsikirja tai manuaali.
Kokeneidenkin tulisi joskus luoda siihen silmäys tai pari.
Se tunnettu sanonta, jonka mukaan ohjeet otetaan esille vasta silloin kun mikään muu ei enää auta - kuuluu vitsikirjan sisältöön.
Monia ongelmia olisi vältetty opiskelemalla ohjeet ennen kun laite otetaan käyttöön.
On varmasti tullut myös taloudellisia vahinkoja lukematta jääneen käsikirjan takia.
On olemassa koneita, joiden ohjekirjan sisällön hallitsemisesta pidetään kokeita, jotta voidaan varmistua opin menneen perille.
Drag - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs tärkeä kirjanen, jonka sisältöön pitäisi kaikkien aloittelijoiden tutustua on ohjekirja, käsikirja tai manuaali.
Kokeneidenkin tulisi joskus luoda siihen silmäys tai pari.
Se tunnettu sanonta, jonka mukaan ohjeet otetaan esille vasta silloin kun mikään muu ei enää auta - kuuluu vitsikirjan sisältöön.
Monia ongelmia olisi vältetty opiskelemalla ohjeet ennen kun laite otetaan käyttöön.
On varmasti tullut myös taloudellisia vahinkoja lukematta jääneen käsikirjan takia.
On olemassa koneita, joiden ohjekirjan sisällön hallitsemisesta pidetään kokeita, jotta voidaan varmistua opin menneen perille.
DragMoni ostaa vähän käytetyn koneen jossa ei "jostain" syystä tule ohjekirjaa mukana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni ostaa vähän käytetyn koneen jossa ei "jostain" syystä tule ohjekirjaa mukana!
Se todella ärsyttävää, jos veneen mukana ei ole laitteiden ohjeet mukana.
Minäkin ostin viime vuosikymmenen puolella sisäperäkoneella varustetun cabin veneen, josta puuttui käsikirja.
Kun sitten syksyllä ryhdyin gkykolin sisäänajoon, niin kyselin entiseltä omistajalta ohjeita.
Myöhemmin kävi ilmi, ettei hänkään osannut niitä hommia, koska se käsikirja puuttui häneltäkin.
Tuo kaveri oli jo näitä internetti ajan miehiä, joten hän antoi minulle linkin netistä saatavilla olevasta ohjekirjasta.
Tuo ei kuitenkaan ollut oikea opas, sillä sillä ohjeilla en saanut niitä myrkkyjä sinne sisään.
Ryhdyin sitten itse sitä asiaa selvittämään ja lopulta sain sieltä netistä koneeni edellisen mallin ohjekirjan tulostettua ja sen avulla glykolihommat lähtivät sujumaan.
Tuo oli minulle ensimmäinen sisäperäkone, joten ne touhut ovat täysin erilaiset kuin vanhanmallin merivesikoneen kanssa.
AD31
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1188245Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1017492Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot915669Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,905633Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194820Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1282601Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys592485Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81465Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71434Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa521315