Ahdistaa ihan helvetisti

Anonyymi-ap

Opiskelen toista vuotta rakennusalaa ammattikoulussa ja tuntuu että ei enää pää kestä. Oon siis 17 vuotias poika enkä oo mitään hyvää elämässä saanu aikaan. Mua ahdistaa joka päivä mennä kouluun ja stressaannun kun ihmiset tuijottaa kun mä teen jotain. Lisäks ihmiset syyttää mua aina jos jotain menee meidän työssä pieleen vaikka asia ei oiskaan mun syy. Mut se ei oo ainoo syy miks en haluu mennä sinne. Rakennusala ei vaan oo mun juttu. Mä en tiedä enää että mitä teen. Mikään ala ei tunnu hyvältä mulle. En oo missään hyvä enkä saa mitään aikaseks ja musta alkaa tuntua että koulunkäynti on mulle mahdotonta oli se ala mikä tahansa. Oon henkisesti niin pohjalla. En aio enää käydä koulussa koska se rasittaa mua niin paljon. Mä en oo valmis siihen ja mieluummin lennän vaikka pihalle koko alalta. En vaan jaksa pelätä joka päivä että mitä se koulupäivä taas tuo tullessaan. Mä oon epäonnistunut tapaus enkä tiedä mitä teen. Kontakti mulla on psykiatrille ja yritän sieltä saada apua mutta se voi olla aika pitkä prosessi.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noh, et ole ainoa, jota koulunkäynti harmittaa. Itseäni harmitti jokainen koulupäivä. Viestini on se, että koeta kestää. Koulu on koulu, eikä se iäisesti kestä. Ja sitä paitsi elämässä on muitakin paikkoja, jotka pitää vain käydä läpi, kuten esim. armeija.
      En itsekään noista koskaan ole pitänyt, mutta mennyt muiden mukana. Et ole ainoa!

    • Anonyymi

      Huomioipa tämä.

      Se että et tiedä mitä haluat tehdä, ja että olet mahdollisesti väärällä alalla tai sinulla on välillä vaikeaa ei tarkoita että sinä olet jotenkin mielenterveysongelmainen tai sairas. Se on ihan normaalia olla hukassa nuorena, etsiä itseään, olla epävarmakin, kasvattaa hiljalleen omaa itseluottamusta.

      • Anonyymi

        Ehdit vielä tehdä vaikka mitä. Annan neuvoksi vain että kokeile kumminkin asioita äläkä jää passiiviseksi. Jos tipahdat tuolta opinnoista, keksi jotain tilalle johon laittaa aikaasi kunnes löydät seuraavan paikan. Jos joku kiinnostaa, yritä kokeilla jotain sinnepäin mikä voisi sitten avata sinulle sitä onko kyseessä oikea juttu sulle. Nykynuorilla on aivan liian isot paineet elämässä. Moni oirehtii ja pelkää että pilaa kaiken jos joku asia meneekin mönkään.


    • Anonyymi

      Mistä ap on saanut päähänsä, että hän olisi huono, tai ei ole saanut aikaiseksi mitään ?
      Ei 17-vuotiaana edes tarvitse olla saanut paljon mitään, tai välttämättä mitään erikoista, aikaiseksi.

      17-vuotiaalla on vasta elämä edessä, ja hyvin ehtii saada jotakin aikaiseksi, sitten kun alkaa tietää, mitä elämältään haluaa.

      Ensimmäiseksi olisi hyvä alkaa tykätä itsestään, eikä miettiä, että olisi huono ja kelvoton.
      Kun menee itsensä kanssa hyvin, alkaa elämäkin tuntua paremmalta.

      En minäkään tiennyt 17-vuotiaana, mitä elämältäni haluan. No, se ei mennyt loppujen lopuksi lainkaan kovin hyvin.
      Nyt olen jo keski-iän ylittänyt, enkä edelleenkään tiedä, mitä haluan. Pääasia ehkä on se, että olen jossain vaiheessa oppinut hyväksymään itseni ja elämääni liittyneet/liittyvät tapahtumat, ym.
      Sen tosin olen huomannut, halusi tai ei, eteenpäin se elämä silti meitä vie.
      Tsemppiä aloittajalle!

    • Anonyymi

      Ota päivä kerrallaan ja chillaile. Esim terveyden menetys on tosi paha juttu.

    • Anonyymi

      Mitä sun olisi pitänyt saada aikaiseksi, olet vasta 17v. Nyt otat vähän rennommin ei tää elämä niin vakavaa ole. Päivä kerrallaan.

    • Anonyymi

      No eihän sielä tarvi väkisin olla jos ei oo sun ala. Onhan niitä valmentavia opintoja jos ei vielä tiedä mitä opiskelee ja etsivästä nuorisotyöntekijä stä vois olla apua myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe