Seksi raskausaikana

Anonyymi-ap

Minulle on sanottu, että raskausaikana ei saisi harrastaa seksiä sillä viikolla, millä kuukautiset olisivat, jos ei olisi raskaana.

Eli siis joka kuukausi se yksi viikko ei saisi tehdä mitään, milloin "kuvitteelliset" menkat tulisi.

En ole saanut varsinaisesti mitään perustelua, liekö vain joku vanhan ajan uskomus vai sitten ihan oikeasti onko siinä keskenmenon riski...

Jos tiedätte onko tällä perää, niin kertokaa :)
5+1 tänään menossa💟

4

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liekkö ihan sinun oman pään sisällä koko asia minkä kirjoiti? Raskaus EI ole SAIRAUS!

      • Anonyymi

        En ole väittänytkään, että se sairaus olisi. Minulle on vain sanottu tämä vanhempien ihmisten toimesta ja ajattelin vain kysyä, tietääkö joku onko se vain joku uskomus vai oikeasti tosi juttu. Kyllähän sitä raskaana saa punttisalillakin käydä, mutta esimerkiksi tiettyjä ruokia ei saa syödä ;)


    • Anonyymi

      Uskottiinha sitä enne aikaa kaikenmoisia. Raskaana ollessaan jos flikalla tuuhea tukka ni poika tulossa ja sit jos kitukasvune kuontalo ni tyttö. Eipä sillä mitää perää oikeesti ole ni tuokin varmaan vaa vanhojen tummujen juttu. Sinuna en ois huolissaan.

    • Anonyymi

      Minäkin olen kuullut tuon "vanhan kansan viisauden" vuosia sitten ollessani ensikertaa raskaana ja suhtauduin silloin siihen pelonsekaisin tuntein .
      Ei sillä kait silloin, eikä nykyäänkään mitään tieteellistä kiinnekohtaa ole, mutta näin jälkeenpäin pitää tunnustaa, että kyllä silloin nuorena tyttönä eka raskaudessani koetin sen "kuvitteellisen menkkaviikkoni" aikana laistaa yhdynnöistä erilaisia tekosyitä miehelle sepitellen, sillä esikoista odottaessani meillä miehen kanssa "normaali" viikoilla oli rakastelua lähes päivittäin.

      Taas toista lasta odottaessa en enää niinkään laskeskellut oletettuja menkkapäiviä, joka johtui varmaan myös osittain siitä, että esikoisen syntymän jälkeen ennen niin päivälleen tarkat menkkani muuttuivat epäsäännöllisiksi.

      Nyt taas odottaessani kolmatta lastamme vanhempien lasten olessa 13 ja 10 vuotta, niin en ole edes koko asiaa muistanut ennen kuin nyt lukiessani tämän aloituksesi.

      Ei siinä varoittelussa perää ole, mutta ymmärrän kyllä täysin aloittajaa ja sitä miten tuon asian kuuleminen itseään vanhemmalta naiselta vaikuttaa silloin kun olet ensimmäistä kertaa raskaana ja koska olen sen myös itse kokenut. Kyllä se pikkuisen pelästytti ja mietitytti.
      Tsemppiä ja Onnittelut tulevalle äidille AP!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe