VW AG hallitsee Suomen valmistajakohtaista tilastoa myös sähköautoissa.
Suomessa ensirekisteröidyt sähköautot 1–8/2022
Skoda Enyaq, 724 kpl
Tesla Model Y, 511 kpl
Volkswagen ID.4, 510 kpl
Nissan Leaf, 492 kpl
Kia EV6, 441 kpl
Polestar 2, 428 kpl
Hyundai Ioniq 5, 360 kpl
Volvo XC40, 312 kpl
Audi Q4, 300 kpl
Ford Mustang Mach-E, 297 kpl
Volvo C40, 294 kpl
Volkswagen ID.5, 280 kpl
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/viime-vuoden-myyntiyllattaja-putosi-tilastoissa-sahkoautojen-karkipaikka-vaihtui/
VW AG hallitsee Suomen sähköautomarkkinoita
28
1010
Vastaukset
- Anonyymi
Vain niillä autonvalmistajilla jotka pärväävät tuossa tilastossa on tulevaisuutta kehittyneissä valtioissa.
Poltikset jäävät vain köyhien maiden markkinoille.- Anonyymi
Siksi Toyota halpuuttaa itsehinkkaaviaan, että ne olisivat riittävän halpoja kehitysmaihin.
Meillä sivistyksessä ajetaan tulevaisuudessa sähköautoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Toyota halpuuttaa itsehinkkaaviaan, että ne olisivat riittävän halpoja kehitysmaihin.
Meillä sivistyksessä ajetaan tulevaisuudessa sähköautoilla.Jopa on klongswaagenin hönöpojalla hätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa on klongswaagenin hönöpojalla hätä.
Miten tuon tulkitset hädäksi ja mihin?
Eikö kasetti kestä kuulla totuutta Toyotan toiminnasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuon tulkitset hädäksi ja mihin?
Eikö kasetti kestä kuulla totuutta Toyotan toiminnasta?Sinun nolon pojan totuus on oikeasta totuudesta yhtä kaukana, kuin mars planeetta on maasta. 😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuon tulkitset hädäksi ja mihin?
Eikö kasetti kestä kuulla totuutta Toyotan toiminnasta?Eipä tuota muuksi kuin hädäksi voisi perustella. Ainahan klongswaagenin omaneideillä on pissa pöksyssä kun waagenit hajoo ja Toyotat vaan kulkee. Kyllä siinä neitipojuilla tulee hätä ja parku. YHYY YHYY MUTKUN TOYOTA YHYY......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuota muuksi kuin hädäksi voisi perustella. Ainahan klongswaagenin omaneideillä on pissa pöksyssä kun waagenit hajoo ja Toyotat vaan kulkee. Kyllä siinä neitipojuilla tulee hätä ja parku. YHYY YHYY MUTKUN TOYOTA YHYY......
Tässäkin ketjussa pojon nolopojat ottivat toyotan esille. Ei Toyotalla ole yhtään autoa tuolla listalla eikä Toyotalla ole yhtään liikennekelpoista sähköautoa.
Ei siis kuulu mitenkään tähän ketjuun ja Volsupalstalle.
- Anonyymi
Tokion pojilla se hätä on kun ensin tekivät massiivisen mokan tarrautumalla kuolevaan latauskelvottomaan tekniikkaan. Sitten kun vihdoin ja viimein myönsivät että vituralleen meni ja yrittävät päästä epätoivoisesti sähköautomarkkinoille niin tuloksena oli täysi susi jolla ei saa edes ajaa.
Klonksewagenin poikia naurattaa tojon hölmöilyt, ei mitään hätää. - Anonyymi
Tuolta lostalta löytyy ne automerkit jotka korjaavat potin.
- Anonyymi
Ja tuo dominointi vaikka VW on osapulan vuoksi joutunut toimittamaan autoja suurella viiveellä.
Kun tuotantomäärät nousevat normaaliksi niin ylivoima vain kasvaa. Kok tmän vuoden ja ensi vuoden alkupuolen tuotanto on jo ostettu.- Anonyymi
Valtava on VW:n ylivoima.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtava on VW:n ylivoima.
Ja eikun kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikun kasvaa.
Ei kasva klonkswaagenilla kuin ylivoimainen vikojen määrä. Keskeneräisiä tekeleitä joissa uskomattoman lapsellisia vikoja, kuten irtoava kattoverhoilu, jota pitää ajaessa pitää kädellä ettei tipu päälle, softa pätkii ja koelauta loistaa varoitusvaloista punaisena ja sisustus vokkelossa lähinnä mopoautoluokkaa nitinöineen ja irtoilevine osineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kasva klonkswaagenilla kuin ylivoimainen vikojen määrä. Keskeneräisiä tekeleitä joissa uskomattoman lapsellisia vikoja, kuten irtoava kattoverhoilu, jota pitää ajaessa pitää kädellä ettei tipu päälle, softa pätkii ja koelauta loistaa varoitusvaloista punaisena ja sisustus vokkelossa lähinnä mopoautoluokkaa nitinöineen ja irtoilevine osineen.
Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen."Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen."
Tumpelolle on kaikki vaikeaa. Itse sain 15 minuutin perehdyttämisen Volsuliikkeessä auton luovutuksen yhteydessä ja homma on toiminut hienosti. Vaimo on ajellut autolla ilman sen kummempia koulutuksia ja on kovasti tyytyväinen. On tykännyt varsinkin siit kun ei ole mitään vaidejuttuja. Valitsee vain haluaako eteen vai taaksepäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen."
Tumpelolle on kaikki vaikeaa. Itse sain 15 minuutin perehdyttämisen Volsuliikkeessä auton luovutuksen yhteydessä ja homma on toiminut hienosti. Vaimo on ajellut autolla ilman sen kummempia koulutuksia ja on kovasti tyytyväinen. On tykännyt varsinkin siit kun ei ole mitään vaidejuttuja. Valitsee vain haluaako eteen vai taaksepäin.Miksi pitäisi opiskella kaikki toiminnot? Aivan turhaa hommaa jokapäiväisessä ajossa. Kaikki toimii automaattisesti.
Jos haluaa käyttää vakkaria niin painaa RES ratiissa
Jos on huurua lasrissa niin painaa MAX
Jos haluaa npräillä jotain muuta niin se on sitten itsevalittua näpertelyä, ei pakollista ajamiseen liittyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen.Pari kertaa olen käynyt koeajamassa ID4:n. Kummallakaan kerralla en halunnut käyttöopastusta ja silti koeajot sujuivat ilman vaikeutta. Ajosuunnan valitsimen paikka poikkeaa perinteisestä, muuten normaaliajamiseen liittyvät hallintalaitteet löytyvät perinteisiltä paikoilta.
Käyttäjätasolla auton tarjoamiin hienouksiin oppii normaalijärjellä varustettu henkilö helposti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen."Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi"
Tässä kommentti joka kertoo että kaveri ei ole ajanut metriäkään ko autolla.
Uusissa volsuissa on edelleen yli 30 fyysistä painiketta joilla hanskaa ajon aikana tarvittavat toiminnot ja keskinäytöltä hallitaan vähemmän tärkeät jutut. Lähinnä harvemmin tarvittavia asetuksia. Navigaattori on tietysti pois pelistä jos ruutu menee kaput. Ei voi syöttää kohdetta.
- Anonyymi
Suomeen tuodaan Tesloja viisikertaa enemmän käytettynä kuin Volkswageneita.
- Anonyymi
Ei taida noille Tesloille enään löytyä ostajaa kovin helposti !
- Anonyymi
Ykkösenä Skoda Enyaq, 724 kpl
- Anonyymi
Paras osaa.
- Anonyymi
Suomen kansa tietää mitä ostaa.
- Anonyymi
Nyt on julkaistu myös syyskuun luvut ja VW AG jatkaa listan hallintaa laajalla mallistullaan.
Mallikohtaisen tilaston ykkösenä jatkaa Skoda Enyaq.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/750a1d9e-568f-4e6d-a334-8f0b1f70e707- Anonyymi
Volkswagen-konsernin MEB-alustaisten markkinaosuus on jo yli 22%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagen-konsernin MEB-alustaisten markkinaosuus on jo yli 22%.
Milloinkahan Fordin MEB:ille rakennetut sähköautot tulevat markkinoille?
- Anonyymi
Tässä on taas Euroopan myydyimmät sähköautot
https://evplugchargers.com/the-50-best-selling-ev-in-europe/ - Anonyymi
Näillä sähkön hinnoilla ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059