VW AG hallitsee Suomen sähköautomarkkinoita

Anonyymi-ap

VW AG hallitsee Suomen valmistajakohtaista tilastoa myös sähköautoissa.


Suomessa ensirekisteröidyt sähköautot 1–8/2022
Skoda Enyaq, 724 kpl
Tesla Model Y, 511 kpl
Volkswagen ID.4, 510 kpl
Nissan Leaf, 492 kpl
Kia EV6, 441 kpl
Polestar 2, 428 kpl
Hyundai Ioniq 5, 360 kpl
Volvo XC40, 312 kpl
Audi Q4, 300 kpl
Ford Mustang Mach-E, 297 kpl
Volvo C40, 294 kpl
Volkswagen ID.5, 280 kpl

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/viime-vuoden-myyntiyllattaja-putosi-tilastoissa-sahkoautojen-karkipaikka-vaihtui/

28

1082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain niillä autonvalmistajilla jotka pärväävät tuossa tilastossa on tulevaisuutta kehittyneissä valtioissa.
      Poltikset jäävät vain köyhien maiden markkinoille.

      • Anonyymi

        Siksi Toyota halpuuttaa itsehinkkaaviaan, että ne olisivat riittävän halpoja kehitysmaihin.
        Meillä sivistyksessä ajetaan tulevaisuudessa sähköautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi Toyota halpuuttaa itsehinkkaaviaan, että ne olisivat riittävän halpoja kehitysmaihin.
        Meillä sivistyksessä ajetaan tulevaisuudessa sähköautoilla.

        Jopa on klongswaagenin hönöpojalla hätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa on klongswaagenin hönöpojalla hätä.

        Miten tuon tulkitset hädäksi ja mihin?
        Eikö kasetti kestä kuulla totuutta Toyotan toiminnasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon tulkitset hädäksi ja mihin?
        Eikö kasetti kestä kuulla totuutta Toyotan toiminnasta?

        Sinun nolon pojan totuus on oikeasta totuudesta yhtä kaukana, kuin mars planeetta on maasta. 😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon tulkitset hädäksi ja mihin?
        Eikö kasetti kestä kuulla totuutta Toyotan toiminnasta?

        Eipä tuota muuksi kuin hädäksi voisi perustella. Ainahan klongswaagenin omaneideillä on pissa pöksyssä kun waagenit hajoo ja Toyotat vaan kulkee. Kyllä siinä neitipojuilla tulee hätä ja parku. YHYY YHYY MUTKUN TOYOTA YHYY......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuota muuksi kuin hädäksi voisi perustella. Ainahan klongswaagenin omaneideillä on pissa pöksyssä kun waagenit hajoo ja Toyotat vaan kulkee. Kyllä siinä neitipojuilla tulee hätä ja parku. YHYY YHYY MUTKUN TOYOTA YHYY......

        Tässäkin ketjussa pojon nolopojat ottivat toyotan esille. Ei Toyotalla ole yhtään autoa tuolla listalla eikä Toyotalla ole yhtään liikennekelpoista sähköautoa.

        Ei siis kuulu mitenkään tähän ketjuun ja Volsupalstalle.


    • Anonyymi

      Tokion pojilla se hätä on kun ensin tekivät massiivisen mokan tarrautumalla kuolevaan latauskelvottomaan tekniikkaan. Sitten kun vihdoin ja viimein myönsivät että vituralleen meni ja yrittävät päästä epätoivoisesti sähköautomarkkinoille niin tuloksena oli täysi susi jolla ei saa edes ajaa.

      Klonksewagenin poikia naurattaa tojon hölmöilyt, ei mitään hätää.

    • Anonyymi

      Tuolta lostalta löytyy ne automerkit jotka korjaavat potin.

    • Anonyymi

      Ja tuo dominointi vaikka VW on osapulan vuoksi joutunut toimittamaan autoja suurella viiveellä.
      Kun tuotantomäärät nousevat normaaliksi niin ylivoima vain kasvaa. Kok tmän vuoden ja ensi vuoden alkupuolen tuotanto on jo ostettu.

      • Anonyymi

        Valtava on VW:n ylivoima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtava on VW:n ylivoima.

        Ja eikun kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eikun kasvaa.

        Ei kasva klonkswaagenilla kuin ylivoimainen vikojen määrä. Keskeneräisiä tekeleitä joissa uskomattoman lapsellisia vikoja, kuten irtoava kattoverhoilu, jota pitää ajaessa pitää kädellä ettei tipu päälle, softa pätkii ja koelauta loistaa varoitusvaloista punaisena ja sisustus vokkelossa lähinnä mopoautoluokkaa nitinöineen ja irtoilevine osineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kasva klonkswaagenilla kuin ylivoimainen vikojen määrä. Keskeneräisiä tekeleitä joissa uskomattoman lapsellisia vikoja, kuten irtoava kattoverhoilu, jota pitää ajaessa pitää kädellä ettei tipu päälle, softa pätkii ja koelauta loistaa varoitusvaloista punaisena ja sisustus vokkelossa lähinnä mopoautoluokkaa nitinöineen ja irtoilevine osineen.

        Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
        näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
        Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
        näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
        Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen.

        "Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen."

        Tumpelolle on kaikki vaikeaa. Itse sain 15 minuutin perehdyttämisen Volsuliikkeessä auton luovutuksen yhteydessä ja homma on toiminut hienosti. Vaimo on ajellut autolla ilman sen kummempia koulutuksia ja on kovasti tyytyväinen. On tykännyt varsinkin siit kun ei ole mitään vaidejuttuja. Valitsee vain haluaako eteen vai taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen."

        Tumpelolle on kaikki vaikeaa. Itse sain 15 minuutin perehdyttämisen Volsuliikkeessä auton luovutuksen yhteydessä ja homma on toiminut hienosti. Vaimo on ajellut autolla ilman sen kummempia koulutuksia ja on kovasti tyytyväinen. On tykännyt varsinkin siit kun ei ole mitään vaidejuttuja. Valitsee vain haluaako eteen vai taaksepäin.

        Miksi pitäisi opiskella kaikki toiminnot? Aivan turhaa hommaa jokapäiväisessä ajossa. Kaikki toimii automaattisesti.
        Jos haluaa käyttää vakkaria niin painaa RES ratiissa
        Jos on huurua lasrissa niin painaa MAX

        Jos haluaa npräillä jotain muuta niin se on sitten itsevalittua näpertelyä, ei pakollista ajamiseen liittyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
        näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
        Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen.

        Pari kertaa olen käynyt koeajamassa ID4:n. Kummallakaan kerralla en halunnut käyttöopastusta ja silti koeajot sujuivat ilman vaikeutta. Ajosuunnan valitsimen paikka poikkeaa perinteisestä, muuten normaaliajamiseen liittyvät hallintalaitteet löytyvät perinteisiltä paikoilta.
        Käyttäjätasolla auton tarjoamiin hienouksiin oppii normaalijärjellä varustettu henkilö helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
        näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi..ohjelmistoja pitää päivittää kerran viikossa kun niissä on niin perkeleesti bugeja. Ei osaa volkkari enää tehdä normaaleja nuppeja ja kytkimiä joita on helppo ja selkeä käyttää.
        Jos auton antaa jollekin toiselle ajattavaksi niin siinä menee paripäivää kun opiskelee kaikki toiminnot..varsikin vanhemmalle ihmiselle koko käyttöliitymä on painajainen.

        "Tismalleen noin ja kaikki vermeet toimii kosketusnäytöllä siis tietokone pohjaisesti.
        näyttö kun hajoo niin mikää ei toimi"

        Tässä kommentti joka kertoo että kaveri ei ole ajanut metriäkään ko autolla.
        Uusissa volsuissa on edelleen yli 30 fyysistä painiketta joilla hanskaa ajon aikana tarvittavat toiminnot ja keskinäytöltä hallitaan vähemmän tärkeät jutut. Lähinnä harvemmin tarvittavia asetuksia. Navigaattori on tietysti pois pelistä jos ruutu menee kaput. Ei voi syöttää kohdetta.


    • Anonyymi

      Suomeen tuodaan Tesloja viisikertaa enemmän käytettynä kuin Volkswageneita.

      • Anonyymi

        Ei taida noille Tesloille enään löytyä ostajaa kovin helposti !


    • Anonyymi

      Ykkösenä Skoda Enyaq, 724 kpl

    • Anonyymi

      Paras osaa.

      • Anonyymi

        Suomen kansa tietää mitä ostaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Volkswagen-konsernin MEB-alustaisten markkinaosuus on jo yli 22%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen-konsernin MEB-alustaisten markkinaosuus on jo yli 22%.

        Milloinkahan Fordin MEB:ille rakennetut sähköautot tulevat markkinoille?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näillä sähkön hinnoilla ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      133
      3806
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      324
      2705
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2200
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      44
      2018
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      12
      1770
    6. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      11
      1455
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      136
      1272
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      93
      1212
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      88
      1024
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      982
    Aihe