Näkyykö tupakka seuloissa

Anonyymi-ap

Minulle on tulossa huumeseulat sossujen toimesta ilman mitään syytä niin näkyköö niissä nikotiini

12

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tupakka ole huumausaine.Aika moni siten käyttää huumeita myös nuoret.

    • Anonyymi

      Tupakan sisältämä nikotiini aiheuttaa samanlaista riipuvuutta kuinhuumausaine.
      Usein vertaan tupakkaa heroiiniin sen aiheuttaman vahvan riippuvuuden vuoksi. Kun on kerran aloiuttanut ja jatkaa tupakontia ” väkisin” vaikka se tuntuu epämiellyttävälle, niin todellakin, kohta et pysty olemaan ilman sitä tupakkaa, siihen tottuu. Se on keino säädellä omia tunteita, ahdistuneisuutta, iloa jne. .

      Hyvin pitkälle riippuvuus on myös psyykkistä, on mukavaa vetää savuketta samassa porukassa, se hitsaa ja liimaa ihmiset toisiinsa. Sama tarve, sama mielihyvän kokemus ja rentouttava vaikutus tupakakoinnista yhdistää. . Neuvotaan aloittelijaa ja vaihdetaan kokemuksia päänsärystä japahoinvoinnista ja kehoitetaan vain jatkamaan; kyllä se siitä kun totut.

      . Aivan kuten heroinistikin, yhdessä vedetään suoneen ja kerrotaan fiiliksistä. Opastetaan muita. Tupakointi on vain sosiaalisesti hyväksytynpää kuin piikin ottaminen, sitä ei mielletä huumausaineeksi
      . Aiheuttaa todellakin ihan samanlaista riippuvuutta. Jos lopettaa, tulee fyysisiä oireita jotka johtavat usein siihen, että tupakointi aloitetaan uudestaan. Ei ehkä heti alusssa kuten huumausaineita käytettäessä voi käydä, mutta pikku hiljaa huomaa, että on se aski käytävä ostamassa, vaikka olisi päättänytkin lopettaa tupakoinnin. Helposti stressaavissa elämäntilanteissa sitten tarttuu taas siihen helpotusta tuovaan savukkeeseen. Niin siihen jää koukkuun, aivan satavarmasti.

      Myös ne tilanteet joissa tupakoidaan muistuttavat muita huumeidenkäyttötilsnteita; hyvä/ huono fiilis, on jännää kokeilla, tulee aikuisempi fiilis, ja se ajatus, että tätä täytyy ainakin kokeilla, jotta tietää miltä se tuntuu oikeasti jne. Ja käyttö ; viinaa juodessa, siis päihtyneenä, juhlissa jne.käytetään itsensä rentouttamiseen ja hyvän fiiliksen saamiseen ja porukan hitsaamiseksi yhteen.

      • Anonyymi

        Niinpä tietysti. Usein tupakoitsija ryöstelee ja varastaa kaupoista saadakseen tupakkaa. Ei ole harvinaista sekään, että huumeidenkäyttäjien tapaan tupakan orja puukottaa myyjän saadakseen annoksensa.


    • Anonyymi

      Jos kerta tupakka on huume niin miksi niin monet käyttää sitä julkisilla paikoilla ja miksi sen polttaminen ei ole rikos.Miksi kaupat saa myydä tupakkaa jos se on kerta laitonta?

      • Anonyymi

        mä olen käyttänyt huumeita jo yli 10 vuotta.Ja mua huolestautta kun sitä voi käyttää lapsetkin ja ei maksa kuin muutaman euron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä olen käyttänyt huumeita jo yli 10 vuotta.Ja mua huolestautta kun sitä voi käyttää lapsetkin ja ei maksa kuin muutaman euron.

        Myös energiajuomat on huumetta ja vesikin on huumetta koska se piristää kun on jano ja lenkin jälkeen varsinkin on kova huumausaine.Vesi pitäis kieltää koska se voi piristää ihmistä ja silloin se on huumausaine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös energiajuomat on huumetta ja vesikin on huumetta koska se piristää kun on jano ja lenkin jälkeen varsinkin on kova huumausaine.Vesi pitäis kieltää koska se voi piristää ihmistä ja silloin se on huumausaine.

        Mä olen käyttänyt huumeita melkein 50 vuotta ja ilman sitä en pärjää.Jos olen ilman niin suu alkaa kuivuu jossain vaiheessa ja silloin mun pitää ottaa huumetta jotta pirsityn.Ihan järkyttävää.Tosin labraan mennessä ei suositella tätä huumetta mutta heti labrakokeiden jälkeen voi taas vetää sitä..Jos mä en käyttäis huumeita niin mä en olis enää elossa.Huumeet on pelastaneet mut.


      • Anonyymi

        Laki on sen salliva, sen takia. Ei ole Sale kiirettä pitänyt sen epäkohdan korjaamiseksi kun lakimuutoksia tehtaili.


      • Anonyymi

        Kyse on samantyyppisestä riippuvuudesta kuon huumeisiinkin. Nikotinistit kyllä tajuavat mitä tarkoitan. Monet polttaneet vuosikymmeniä eivätkä pääse eroon. Sormenpäät keltasena ryystetään tupakkaa toinen toisensa jälkeen. Hampaat mustana jatkuvasta kessuttelusta. Voivat hyvin olla vertailukelpoisia kummatkin toisiinsa huume ja nikotiini.
        Mahdotonta lopettaa käyttöä.


    • Anonyymi

      Immunologisella seulontatutkimuksella voidaan nopeasti osoittaa virtsasta amfetamiini ja sen johdannaiset, bentsodiatsepiinit, buprenorfiini, kannabis, kokaiini, metadoni ja opiaatit. Myrkytysdiagnostiikassa tutkimusta voidaan käyttää silloin, kun myrkytyksen aiheuttajaa ei tiedetä tai kun halutaan seuloa enemmän kuin yksi mahdollinen aiheuttaja. Yksittäisen huumausaineryhmän (amfetamiini ja sen johdannaiset, bentsodiatsepiinit, buprenorfiini, kannabis, kokaiini, metadoni ja opiaatit) osoittamiseen on tarjolla kunkin huumaus- ja lääkeaineryhmän spesifinen osoitusmenetelmä. Opiaattiseulonnassa näkyvät morfiini, etyylimorfiini, 6-monoasetyylimorfiini, kodeiini ja dihydrokodeiini. Heroiini eli diasetyylimorfiini on virtsassa metaboliitteina (6-monoasetyylimorfiini ja morfiini). Oksikodoni ei tule esiin opiaattiseulonnassa ja -varmistuksessa vaan tällöin on pyydettävä tutkimus 9898 U -OksiCt. Tramadolille on myös oma pyyntö 4762 U -TramaCt.

    • Anonyymi

      Demokratian humala näkyy ylpeytenä sitten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe