Mistä voi johtua et syke nousee herkästi? Istuessa 76, seisoessa 136

Anonyymi-ap

Mulle on tehty sydänfilmi ja ei löytynyt mitään ja muita lääkärin tutkimuksia mm kilpirauhas, hemologbiini. aina kun nousein seisomaan niin syke ponnahtaa tonne 120-130 ihan kotosalla. Tämä tuntuu joskus heikkona olona, huimauksena... Olen perusterve alle 30 vuotias. Jos lähden ulos liikkumaan niin syke saattaa olla 150-160. Lääkärit epäili stressiä, voiko oirella muka noin? Kuitenkin levossa sykkeeni on ihan normaali, sellaista 60-70 luokkaa eli koko aja syke ei korkea ole, ainoastaa pystyssä.

11

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko oireesi kenties alkanut koronarokotusten aikaan eli 2 vuoden sisällä? Olen kuullut vastaavia tapauksia rokotetuilta.ei toki välttämättä liity siihen mutta on mahdollista

      • Anonyymi

        mulla ei ole rokotteita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla ei ole rokotteita

        Ok.ettei sitten olisi vain stressiperäistä..


    • Anonyymi

      Mulla on ihan sama. On tutkittu kaikkea vaan ei mitään vikaa löydy. Ei sille olla tehty mitään. Stressi kyllä vaikuttaa autonomiseen hermostoon ja se vaikuttaa sykkeeseen. Minulla oli stressiä aikanaan, en tiedä jäikö siitä jotenkin päälle?

      • Anonyymi

        Ok no kumma. Mullakin varmaan sit stressi :/ Mitään koronaa en ole sairastanunu


    • Anonyymi

      Voisiko olla POTS, josta tuolla maailmalla paljon puhutaan?

      Tässä linkki: Postural orthostatic tachycardia syndrome

      • Anonyymi

        Aloittajan oireet viittaavat POTS oireyhtymään. Toki pitää käydä ensin neurologin konsultaatiossa, jossa tila todetaan ja määrätään asianmukainen lääkitys.


    • Anonyymi

      Vastasinkin tuossa jo aiemmin, että sama vaiva ja tutkittu kaikki mahdollinen.
      Ootko mitannut verenpainetta? Minulla on matalat paineet ja välillä sen vuoksi välillä heikotusta vaikka syke on kova. Natrium oli minulla matala kun tutkittiin kaikkea mahdollista. Sen vuoksi kävin myös lisätutkimuksissa vaan kaikki oli ok joten ei siitäkään johtu. Minulla välillä kausia ettei tunnu tuo sykkeen nousu. Välillä taas takoo niin, että hirvittää. Tunnen sen kun syke nousee. Varmaan kolmesti tehty ekg eikä niissä mitään ole ollut. Muistathan hengittää kunnolla sillä hengitys vaikuttaa todella paljon hermostoon ja sykkeeseen. Itse olen pinta hengitteliä eli pitäisi välillä hengittää syvempään. Ja oletko jännittäjä tyyppiä tai oletko rasittunut esim. töistä tai urheilusta tms. Tai ahdistaako joku asia. Lääkäri sanoi että voi olla myös henkistä tämä vaiva. Minulla tuntuu olevan hieman kausittaista tämä vaiva. Tämä alkoi noin 10 vuotta sitten ihan yks kaks ja vielä hengissä. Olin silloin 35v. Että kait tämä sitten on normaalia.
      Niin ja onko rintalihasten alueella kiristystä. Sekin voi vaikuttaa asiaan.
      Jos lääkäri toteaa sinulle, että kaikki on ok niin ei kannata koko ajan sitä sykettä mittailla ja seurata. Siitäkin tulee vaan hoperöksi.

      • Anonyymi

        Ei EKG tuohon riitä eikä sykkeen tai verenpaineen mittaaminen silloin tällöin. Kyllä siihen tarvitaan muitakin tutkimuksia, kuten esimerkiksi ns. Tilt-table test. Se on eräs perustesteistä, kun oireet viittaavat POTS:iin. Eli ei sinulta kaikkea mahdollista ole tutkittu.


      • Anonyymi

        Kyllä se vaikuttaa POTS oireelta. Itse päätät mitä teet tai jätät tekemättä.


    • Anonyymi

      Ja tosiaan levossa minullakin syke noin 70, mutta kun nousen niin 120. Kävellessä n 140-150. Mutta en ole vuosiin enää itse mittaillut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe