Kansalaisaloite.fi palvelussa on kansalaisaloite, jonka tarkoituksena on palauttaa suojelu eli itsepuolustus yhdeksi aseluvan saamisperusteista, kuten se oli vuoteen 1998 saakka Suomessa, ja on edelleen suurimmassa osassa EU-maista.
Aloitteen tarkoitus ei ole saada yleistä aseenkanto-oikeutta eikä edes helpottaa aseluvan saamista, eikä myöskään muuttaa hätävarjelusäädöksiä.
Aloite on liian pitkä tässä kunnolla esiteltäväksi, mutta se löytyy kansalaisaloite.fi palvelusta nimellä "kansalaisaloite suojeluperusteen palauttamiseksi Ampuma-aselakiin".
Suora linkki aloitteeseen:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11163
Kansalaisaloite suojeluaseista
6
1036
Vastaukset 6
- Anonyymi
Tästä aiheesta ollut uusi topic/aihe katosi "yllättäen" palstalta ja tunnin sisällä myös iltalehdistä..
Eihän tässä maassa mitään sensuuria harrasteta, eihän?
Vallan vahtikoirat eivät halua kansalaisille yhtään lisää oikeuksia.
Mielellään kyllä niitä oikeuksia vähennetään ja vastaavasti velvollisuuksia lisätään.
Tämä aihe on ilmeisesti käsketty vaieta kuoliaaksi.- Anonyymi
Nimenomaan. Ei sovi agendaan. Myös viestejä katoaa mystisesti.
- Anonyymi
Liian kauas kurkottamista. Ei tule saamaan tarpeeksi kannatusta, eikä menemään läpi, vaikka saisikin.
Ensin pitäisi saada lailliseksi kaasusumutin (ja ehkä sähkölamautin) suojeluperusteella.
Sitten voisi koittaa vaivihkaa ampuma-aseita, jos noiden kanssa ei tulisi ylilyöntejä.- Anonyymi
Kaasusumuttimeen on jo mahdollista saada lupa.
- Anonyymi
Kannattajat päätyy varmaan suomen gestapon tarkkailulistalle.
- Anonyymi
Kävin allekirjoittamassa. 5/5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761550
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.100758En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25493