Kuka kävi poistamassa keretintornin wikistä?

Anonyymi-ap

20.8.2022 oli viimeksi muokattu ja nyt sieltä ei löydy keretintornia Suomen korkeimmista rakennuksista. Löytyy puijo ja näsineula, joten kyllä kerettikin pitäisi löytyä.

44

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi tornin siellä pitäisi olla ? Pianhan se puretaan ja mokoma ei kuulu enää listojen mukaan korkeimpiin rakennelmiin.

      • Anonyymi

        Tornin pitäisi olla siellä siksi, kun se on niin korkea ja kuuluu listalle. Pitäisi mieluimmin kysyä, jotta miksi se EI ole siellä.


    • Anonyymi

      FinnCobolt purkaa niin ei tarvii korjata hyvä niin! Pitäähän se wikistäkin poistaa ettei ole siellä jarruttamassa paikkakunnan parannustyötä.

      • Anonyymi

        Mitään päätöstä ei ole vielä tehty, joten kyllä keretintornin pitää löytyä listalta.


    • Anonyymi

      Mene sinne Wikin sivulle ja laita tiedot takaisin. Kuka tahansa voi kirjoittaa Wikiin.

      • Anonyymi

        Keretintornin purkaminen alkaakin olemaan ajankohtainen. Tuleekohan videoita purkamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keretintornin purkaminen alkaakin olemaan ajankohtainen. Tuleekohan videoita purkamisesta?

        Ei pureta koskaan, on näet suojeltu! Joten älä valehtele enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pureta koskaan, on näet suojeltu! Joten älä valehtele enempää.

        Joensuun Vihreät laittaa stopin tähän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joensuun Vihreät laittaa stopin tähän!

        Eikös se kaivos aloitakaan ja vanha heikkokuntoinen torni nurin ennen sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se kaivos aloitakaan ja vanha heikkokuntoinen torni nurin ennen sitä?

        Tunnen sen verran Joensuun Vihreitä että uutta kaivosta ei paikkakunnalle yli kymmeneen vuoteen tule!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keretintornin purkaminen alkaakin olemaan ajankohtainen. Tuleekohan videoita purkamisesta?

        En malta olla mainitsematta ,että joka päivä joku laittaa kuvan tornista , no sallittakoon . Nykyiseltään joutuu vanhan kaivoksen tai Keretin tornin kaatamaan että hyväksyvät mihinkään kuvia edes mokomat!!!


    • Anonyymi

      Siellä torni edelleen törröttää. Omalla paikallaan

    • Anonyymi

      Jos torni puretaan, niin purkakaa samalla koko vanha kaivoskin, Outommun historiaa ei enää ole eikä sitten tunneta, keretti kuuluu Outokmpuun.

    • Anonyymi

      Hyvä kun purkavat joutaa tulla uusi kaivos

      • Anonyymi

        Enemmistö haluaa vanhan rapakuntoisen tornin nurin pilaamasta maisemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmistö haluaa vanhan rapakuntoisen tornin nurin pilaamasta maisemaa.

        Enemmistö? Milloin olet mitannut moisen tuloksen? Ja todisteet.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmistö? Milloin olet mitannut moisen tuloksen? Ja todisteet.....

        Nythän se puretaan enemmistön päätöksellä ja kaivos aloittaa toimintansa. Uusi kaivos paikkakunnalle on tärkeintä tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän se puretaan enemmistön päätöksellä ja kaivos aloittaa toimintansa. Uusi kaivos paikkakunnalle on tärkeintä tällä hetkellä.

        Eipäs valehdella jatkuvasti. Mitään tuollaista "enemmistöä" ei ole olemassakaan, eikä mitään purkupäätöstä ole tehty! Piste. Onko ihan pakko valehdella koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs valehdella jatkuvasti. Mitään tuollaista "enemmistöä" ei ole olemassakaan, eikä mitään purkupäätöstä ole tehty! Piste. Onko ihan pakko valehdella koko ajan?

        Enemmistö haluaa kaivoksen paikkakunnalle ja kaivos yhtiö purkaa tornin ei uutta yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmistö haluaa kaivoksen paikkakunnalle ja kaivos yhtiö purkaa tornin ei uutta yhtään.

        Valehteleva trolli luulee että kaivosyhtiö haluaa ylläpitää heikkokuntoista tornia pystyssä ihan vaan kun asukkaat haluu!!


    • Anonyymi

      Olen järjestellyt asioita siihen malliin että kaivosta ei tule paikkakunnalle, olen ollut yhteydessä Joensuun Vihreille jotka estävät uuden kaivoksen perustamisen paikkakunnalle ja sitä kautta keretin torni säästyy.

      • Anonyymi

        Eihän kaivos voi edes käynistyä kun ei ole rahaa siihen...


      • Anonyymi

        Mitenkähän tämä Joensuun vihreille kuuluu edes?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tämä Joensuun vihreille kuuluu edes?

        Outokummussa on aika vähän Vihreitä, siksi lähetin kysymyksen Joensuun Vihreille, lisäksi olen kuullut joidenkin paikallisten Vihreiden näkemyksen jo aiemmin.
        Mielestäni tätä kysymystä on hyvä käsitellä laajasti, tämä ei ole pelkästään Outokumpulaisten asia. Jos olen oikein ymmärtänyt, kaivosyhtiössä on mukana myös ruotsalainen yhtiö saastuttamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kaivos voi edes käynistyä kun ei ole rahaa siihen...

        Eihän kaivos yhtiöllä ole edes rahaa aloitukseen, vaan kerää rahoitusta kun kerjäläinen. Ei varmasti osallistu kaivoksen jälkeiseen siistimiseen vaan ympäristön siivous jää paikkakunnan asukkaille veron korotuksina ja muuna kuluna. Keretintornin kunnostukseen ei rahoja ole suunnitellusti vaan purkamiseen varmasti edessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outokummussa on aika vähän Vihreitä, siksi lähetin kysymyksen Joensuun Vihreille, lisäksi olen kuullut joidenkin paikallisten Vihreiden näkemyksen jo aiemmin.
        Mielestäni tätä kysymystä on hyvä käsitellä laajasti, tämä ei ole pelkästään Outokumpulaisten asia. Jos olen oikein ymmärtänyt, kaivosyhtiössä on mukana myös ruotsalainen yhtiö saastuttamassa.

        Vihreät jyrää kaivoksen 100-0 ei käynnisty ja torni saa olla ihan rauhassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät jyrää kaivoksen 100-0 ei käynnisty ja torni saa olla ihan rauhassa!

        Ihana Sysmäjärvi lintuineen saa olla rauhassa ja Heposelkää ei saastuteta Vihreät pitää siitä huolen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tämä Joensuun vihreille kuuluu edes?

        Kummelin tietokilpailu ja vastaushan on kaikkiin ::::CÄNÄDÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana Sysmäjärvi lintuineen saa olla rauhassa ja Heposelkää ei saastuteta Vihreät pitää siitä huolen!

        Sysmä on jo pilalla ja paskahan valuu aina Etelään . Lapissa yli 20 valtausta odottaa lupaa kaivostoiminnalle .PIDETÄÄN SUOMI SIISTINÄ VIHREÄT PITÄÄ SIITÄ HUOLEN.


    • Anonyymi

      Joensuun Vihreät saa yhden kaivoshankkeen pysäytettyä heti alkuunsa paikkakunnalta ja Keretin tornikin saa olla pystyssä.

      • Anonyymi

        Kaivosta tuskin tulee paikkakunnalle kun Joensuun Vihreät tarttuu toimeen!


    • Anonyymi

      Samapa tuo jos ei wikissä näykään enää mokoma pylpyrä, menneisyyden haamu joka pysyy sata vuotta pystyssä ellei joku lyö räjähteitä kivijalkaan.
      Elämme kalenterin mukaan 2022 vuosilukua, 1954 avattiin Keretin kaivos ja rakennettiin Euroopan korkein kaivostorni.

      Elämme liikaa menneellä vuosisadalla, tulevaisuuden rakentaminen on niin huteralla pohjalla ettei tosikaan. Meillä ei ole mitään uutta 2000 luvulle sijoittuvaa asiaa josta voisimme olla ylpeitä.
      On vaan masentavan hiljainen pilattu pääkatu ja sen ympärillä ränsistyvää rakennuskantaa ja tyhjiä liikehuoneistoja..

    • Anonyymi

      Outokummussa on aika vähän Vihreitä, siksi lähetin kysymyksen Joensuun Vihreille, kun Outokumpulaiset eivät ymmärrä vihreitä arvoja kun on näitä persuja.jne...
      Mielestäni tätä kysymystä on hyvä käsitellä laajasti, tämä ei ole pelkästään Outokumpulaisten asia vaan koko Itä-suomen. Jos olen oikein ymmärtänyt, kaivosyhtiössä on mukana myös ruotsalainen yhtiö että saamme tänne uusia asukkaita muutamaksi vuodeksi eteenpäinkin. Siksi lähetin kaivoshankkeen kysymyksiä nipun Joensuun vihreille koska emme halua kaivosta lähiseudulle jossa vietämme vanhuuden päiviäni mieheni ja koirieni kanssa.

      • Anonyymi

        muitten etuahan on tietysti turha ajatella, pääasia on vaan MINÄ MINÄ MINÄ ja minun etu (ja ehkä vähän miehenkin...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muitten etuahan on tietysti turha ajatella, pääasia on vaan MINÄ MINÄ MINÄ ja minun etu (ja ehkä vähän miehenkin...)

        Minä olen jo onnellisesti eläkkeellä mieheni kanssa. Vaikutamme ja päätämme kylän asioista aktiivisesti! Minä en kuulu Vihreisiin, mutta minua kiinnosti heidänkin näkökulmansa siksi lähetin kyselyn!

        Tässä Joensuun Vihreiden näkökulma:
        ”Kiitos kun kysyit! Suurin uhka kohdentuu Sysmäjärveen, joka on Natura-alue. Sysmäjärvellä on tehty jo vuosia kunnostustoimia, koska linnuston tila on heikentynyt. Tähän on viime vuosina käytetty myös Helmi-rahoitusta. Kaivoshankkeen aiheuttamat vaikutukset kyllä aiheuttaisi melkoisen takapakin ja hankkeessa vaikutuksia ei ole riittävällä tasolla selvitetty. Sysmäjärveen johtavassa laskuojassa on jo nyt runsaasti entisen kaivostoiminnan aiheuttamaa rikastushiekkaa, joka myös osaltaan aiheuttaa ongelmia esimerkiksi tulvimisen myötä ja rikastushiekassa lienee myös aikamoinen määrä raskasmetalleja. Luonnon näkökulmasta suhtaudumme varauksellisesti Hautalammen kaivoshankkeeseen.”

        Toivomme mieheni kanssa että kaivoshanke kaatuu näihin ympäristö tekijöihin! Saamme rauhassa elellä eläkepäiviämme. Kiva kun Vihreät Joensuusta vastasivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen jo onnellisesti eläkkeellä mieheni kanssa. Vaikutamme ja päätämme kylän asioista aktiivisesti! Minä en kuulu Vihreisiin, mutta minua kiinnosti heidänkin näkökulmansa siksi lähetin kyselyn!

        Tässä Joensuun Vihreiden näkökulma:
        ”Kiitos kun kysyit! Suurin uhka kohdentuu Sysmäjärveen, joka on Natura-alue. Sysmäjärvellä on tehty jo vuosia kunnostustoimia, koska linnuston tila on heikentynyt. Tähän on viime vuosina käytetty myös Helmi-rahoitusta. Kaivoshankkeen aiheuttamat vaikutukset kyllä aiheuttaisi melkoisen takapakin ja hankkeessa vaikutuksia ei ole riittävällä tasolla selvitetty. Sysmäjärveen johtavassa laskuojassa on jo nyt runsaasti entisen kaivostoiminnan aiheuttamaa rikastushiekkaa, joka myös osaltaan aiheuttaa ongelmia esimerkiksi tulvimisen myötä ja rikastushiekassa lienee myös aikamoinen määrä raskasmetalleja. Luonnon näkökulmasta suhtaudumme varauksellisesti Hautalammen kaivoshankkeeseen.”

        Toivomme mieheni kanssa että kaivoshanke kaatuu näihin ympäristö tekijöihin! Saamme rauhassa elellä eläkepäiviämme. Kiva kun Vihreät Joensuusta vastasivat!

        Eli oma napa edellä mennään! Hyvä tietää....


    • Anonyymi

      Sama tuo vaikka ei wikistä löydykään, riittää että töröttää pystyssä meidän ilona.. Toivottavasti vielä seuraavalla vuosisadallakin..

    • Anonyymi

      Vähän faktaa jos ketä kiinnostaa.. Torni on omassa sarjassaan (kaivostornit) toki korkea. Olisipa mukavaa jos videota tai vastaavaa rakennusvaiheesta löytyisi jostakin. Liukuvaluna varmaan on tehty aikoinaan, rakentajana kiinnostaisi millaiset talkoot on tekovaiheessa ollut. Vuonna 1954 ei ole ollut nykytekniikkaa käytössä..
      xxxxx
      Kerrostalot, monet niistä päihittävät suomessa tornin korkeudessa tullen mennen

      "Vuonna 1954 avattiin Keretin kaivos ja rakennettiin Euroopan korkein kaivostorni – Keretin torni. Se on edelleen yksi Euroopan korkeimmista kaivostorneista ja Pohjois-Karjalan korkein rakennus. Outokummun kaivostoiminnan muistomerkkinä oleva rakennus kohoaa huimaan 96 metrin korkeuteen."

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-korkeimpien-rakennusten-lista-on-menossa-uusiksi-kirkkonummelle-rakentumassa-perati-185-metrinen-torni/8530604?fbclid=IwAR1s5znv1fvouY89QU05yagywoEWqMyb7ze1UlmCUEC2slwaL7RsrlksRoU#gs.eswonc

      • Anonyymi

        saa purkaa kuhan kaivos aloittaa


    • Anonyymi

      Kala kaivosko siitä tulee. Kuhakaivos voi kun jäi koulun käynti huonolle tolalle

      • Anonyymi

        Uusi opinahjo antaa lukutaidonki


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe