Kokeilen uutta dieettiä

Anonyymi-ap

½ dl kermaa ja 3 tl ruokosokeria.

Kerma on terveellistä ja ruokosokeri maistuu rapealle.
On vähemmän kaloreita kuin jäätelössä, ja ei ole lisäaineita.

84

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No niin on vähemmän kaloreita koska yleensä jäätelöä syödään enemmän kuin puoli desiä.Jopa pienessä jäätelöpuikossa on enemmän syötävää kuin puoli desiä.Eli et voi verrata jäätelöä ja kermaa toisiinsa.Kerma on suurimmaksi osaksi pelkkää rasvaa. Ainii kerro missä jäätelössä on syötävää vaan puoli desiä.Vai syötkö pakettijäätelöä kerralla vaan puolidesiä eli muutaman lusikallisen.

      • Anonyymi

        Kun sitä kermaa hieman vatkaa, niin sen tilavuus kasvaa. Jäätelössäkin on puolet ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sitä kermaa hieman vatkaa, niin sen tilavuus kasvaa. Jäätelössäkin on puolet ilmaa.

        ja kun jäätelö sulaa niin siinäkin tilavuus kasvaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja kun jäätelö sulaa niin siinäkin tilavuus kasvaa

        Kun jäätelö sulaa, siitä jää vain märkä läntti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jäätelö sulaa, siitä jää vain märkä läntti...

        Ai jos sä sulatat litran jäätelöä asiassa niin se ei kerry siihen astiaan?


    • Anonyymi

      Kuulostaa tehokkaalta.

      Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa.

      Jos illalla vielä hiukoo. voi ottaa iltapalaksi suklaakeksejä.

      • Anonyymi

        just joo ja mä olen joulupukki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        just joo ja mä olen joulupukki

        Jonkun kanssa sama mieltä : Just joo ja mä olenkin joulu muori. Noita ogelmia itseläni ei ole kun en syö jäätelöä.En tuoteita jossa on sokeria tai maketus aineita. Ei tarvii lahdutaa kun on ruoka rytmi ja katsoo mitä lappaa suuhun. Myös ottaa aika ulkona likkumiseen se on ilmasta.Kuin hyödyntää ilmaisia kuntolaitteita ulkona urheilupuistojen kenttien reunossa.Voi käydä 24h/ 7 päivää.Lisäksi nissä ohjeet kuvat miten käytätn ja mihin kehon osaan vaikutaa. On ihan kaikialla ne lähiöt,kaupungit kunnat missä on urheilu kentät urheilu puistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun kanssa sama mieltä : Just joo ja mä olenkin joulu muori. Noita ogelmia itseläni ei ole kun en syö jäätelöä.En tuoteita jossa on sokeria tai maketus aineita. Ei tarvii lahdutaa kun on ruoka rytmi ja katsoo mitä lappaa suuhun. Myös ottaa aika ulkona likkumiseen se on ilmasta.Kuin hyödyntää ilmaisia kuntolaitteita ulkona urheilupuistojen kenttien reunossa.Voi käydä 24h/ 7 päivää.Lisäksi nissä ohjeet kuvat miten käytätn ja mihin kehon osaan vaikutaa. On ihan kaikialla ne lähiöt,kaupungit kunnat missä on urheilu kentät urheilu puistot.

        Kukaan tervejärkinen ei syö 200 g voita,2 desiä sokeria ja 200 g suklaata.


      • Anonyymi

        "Tuo on terveellinen diettiruoka"

        Dieettihän sekin on. Dieetti = ruokavalio. Jos joku haluaa syödä pelkkää sokeria, kermaa ja suklaata niin kuka estää.

        Vastuu on omista syömisistään.

        T kn


    • Anonyymi

      >>> Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa.

      Tuo tarkoittaa 1450 820 1200 = 3470kcal/vrk eli ihan hyvä lukema, ei liikaa. Jos liikkuu hieman, tuolla lukemalla voi laihtua aika paljonkin. Voi ja tumma suklaa ovat terveellisiä, vaalea suklaa ei ole terveellistä. Sokerista saa paljon voimaa liikuntaan ja aivoille.

      Kyllä tuota voisi kokeilla.

      • Anonyymi

        Kaikki pitävät voista, sokerista ja suklaasta. Sen takia menetelmällä laihtuu.


      • Anonyymi

        Nii jos on mies.Nainen jolla on muutama kilo pudotettavana lihoo tolla kalorimäärälllä vaikka kävisi lenkillä.Mutta jos olisin mies niin emmä tota joka päivä vaan söis.Missä on vitamiinit?Sokerissa vitamiinejä?Voissa vitamiinejä?Suklaasta varmaan saa kalsiumia?


      • Anonyymi

        tummassa suklaassa 200 grammassa on sokeria 100g.Eli sun mielestä terveellistä kun siihen lisää tuon lisätyn 2 d sokeria.Susta on tervellistä syödä noin paljon sokeria päivässä ja tollako laihtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tummassa suklaassa 200 grammassa on sokeria 100g.Eli sun mielestä terveellistä kun siihen lisää tuon lisätyn 2 d sokeria.Susta on tervellistä syödä noin paljon sokeria päivässä ja tollako laihtuu?

        Se mikä tepsii yhdelle ei välttämätä tepsi toiselle.
        Itse olen laiha ja yrittänyt kermalla painoa ei onnistu, aineen vaihdunta on omanlaisensa joka ihmisellä joten ei voi verrata omiin kokemuksiinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä tepsii yhdelle ei välttämätä tepsi toiselle.
        Itse olen laiha ja yrittänyt kermalla painoa ei onnistu, aineen vaihdunta on omanlaisensa joka ihmisellä joten ei voi verrata omiin kokemuksiinsa

        Eli susta on ihan hyvä saada päivässä yli 100 g sokeria ja siihen päälle vielä rasvat.Mitä sä luulet että verisuonet tykkää tosta määrästä sokeria ja rasvaa?


      • Anonyymi

        2 dl sokeria = 85 g =690 kcal
        200 g suklaata, keskiarvo = 1080 kcal
        - Eli ei ihan noin paljoa, mutta paljon silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 dl sokeria = 85 g =690 kcal
        200 g suklaata, keskiarvo = 1080 kcal
        - Eli ei ihan noin paljoa, mutta paljon silti.

        mihin sulta unohtui se 200 g voita?voi on rasvaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihin sulta unohtui se 200 g voita?voi on rasvaa

        Osoittaa että uusi dieettini on toimiva!

        Saa lisätä ruokosokeria ja kermaa oman mieltymyksen mukaisesti.
        Kiitos noista kaakao/suklaa/voi sovellutuksista!

        Ainakin hyvälle maistuu!

        Kun rasvaa tarttee päivittäin, iteltäni unohtui kokonaan rasvapuoli.
        Pitääpä lisätä dieettiini!
        Kiitos huomautuksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pitävät voista, sokerista ja suklaasta. Sen takia menetelmällä laihtuu.

        "Kaikki pitävät voista, sokerista ja suklaasta. Sen takia menetelmällä laihtuu."

        Näin on. Tosin kaikki ei liho eikä tarvi sinun menetelmää mutta unohdetaan se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihin sulta unohtui se 200 g voita?voi on rasvaa

        Voin kalorit olivat suunnilleen oikein...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pitävät voista, sokerista ja suklaasta. Sen takia menetelmällä laihtuu.

        Jos syö hitaasti niin laihtuu ja jos nopeasti niin lihoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pitävät voista, sokerista ja suklaasta. Sen takia menetelmällä laihtuu.

        Kyllä voi laihtua. Syö suklaata 10 g voita 5 g ja sokeria 1 g päivässä eikä muuta niin kyllä laihtuu....

        Eri juttu se jaksaako tehdä töitä tai pysyä pystyssä...mutta sehän ei ollu tässä mikään olennainen seikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tummassa suklaassa 200 grammassa on sokeria 100g.Eli sun mielestä terveellistä kun siihen lisää tuon lisätyn 2 d sokeria.Susta on tervellistä syödä noin paljon sokeria päivässä ja tollako laihtuu?

        "tummassa suklaassa 200 grammassa on sokeria 100g."

        Tummassa suklaassa on sokeria 24 g/ 100 g. Eli per 200 g 48 g sokeria. 80% kaakaopitoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli susta on ihan hyvä saada päivässä yli 100 g sokeria ja siihen päälle vielä rasvat.Mitä sä luulet että verisuonet tykkää tosta määrästä sokeria ja rasvaa?

        Voin tilalla voi juoda pullosta rypsiöljyä, siinä ei ole lainkaan rasvaa eikä kaloreita koska se on pehmeää. Vain kovissa rasvoissa jotka on selkeästi kovia, on kaloreita. Kun joku on kova se tukkii verisuonet kuten näkkileipä joka on kovaa.Rybsiöljyyn voi liuottaa kaakauta ja 753 g lidlin hedelmätoffeeta niin nekin muuttuu terveelliseksi eli pehmeäksi.


    • Anonyymi

      "Kukaan tervejärkinen ei syö 200 g voita, 2 desiä sokeria ja 200 g suklaata."

      Ei se ole sen huonompi kuin kerma sokeri yhdessä. Ihan sama lopputulos, mutta suklaa maistuu vielä paremmalta.

      Aivot ja kroppa saa paljon rakenneaineksia ja hyvää mieltä.

      • Anonyymi

        "Aivot ja kroppa saa paljon rakenneaineksia ja hyvää mieltä."

        Mukavia nämä ihan ikiomat teoriat


      • Anonyymi

        Laihduttajan mieltä taitaa vaivaa suklaa, sokeri ja voi... 😁

        Mikään noista ei taida olla lähtökohtaisesti epäterveellistä pienessä määrin ja onneksi suuret määrät mitä tahansa alkaa tökkiä.

        Olen itse ehkä kerran vuodessa oikeasti kuitannut koko päivän ateriat yhdellä 200 g suklaalevyllä. Taisin pienen aamupalan syödä mutta suklaan kanssakin päivän energia jäi alle 1500 kcal. Olen siitä täällä joskus kirjoittanutkin.

        Ja kun ei seuraavanakaan päivänä pystynyt syömään juuri mitään niin viikon energiamäärä laski rutosti suklaapäivän ansiosta.

        Tärkeintä minusta laihduttamisessa ja painonhallinnassa on ettei jostain tärkeästä luovu kokonaan vaan laskee sen mukaan ruokavalioon.

        Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajan mieltä taitaa vaivaa suklaa, sokeri ja voi... 😁

        Mikään noista ei taida olla lähtökohtaisesti epäterveellistä pienessä määrin ja onneksi suuret määrät mitä tahansa alkaa tökkiä.

        Olen itse ehkä kerran vuodessa oikeasti kuitannut koko päivän ateriat yhdellä 200 g suklaalevyllä. Taisin pienen aamupalan syödä mutta suklaan kanssakin päivän energia jäi alle 1500 kcal. Olen siitä täällä joskus kirjoittanutkin.

        Ja kun ei seuraavanakaan päivänä pystynyt syömään juuri mitään niin viikon energiamäärä laski rutosti suklaapäivän ansiosta.

        Tärkeintä minusta laihduttamisessa ja painonhallinnassa on ettei jostain tärkeästä luovu kokonaan vaan laskee sen mukaan ruokavalioon.

        Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä.

        Unohdin allekirjoituksen eli terkuin

        T kn


      • Anonyymi

        "Aivot ja kroppa saa paljon rakenneaineksia ja hyvää mieltä."

        Suklaassa ja voissa ravinteita onkin, suklaa on superfood. Sokerissa ei ole mitään. Ainoastaan jos olisi joku hätätilanne niin sokeri tai glukoosi voi pelastaa hengen kuten suolakin.

        Hyvä mieli on tärkeä kyllä, kukapa jaksaa elämää jos joutuu viettämään sen pahoilla mielin. Toisaalta keveys ja terveys on hyvän mielen tuojia joten niitä ehkä kannattaa tavoitella enemmän kuin lyhyen tähtäimen pikamielihyvää. Mut kohtuus kaikessa. 🙂

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aivot ja kroppa saa paljon rakenneaineksia ja hyvää mieltä."

        Suklaassa ja voissa ravinteita onkin, suklaa on superfood. Sokerissa ei ole mitään. Ainoastaan jos olisi joku hätätilanne niin sokeri tai glukoosi voi pelastaa hengen kuten suolakin.

        Hyvä mieli on tärkeä kyllä, kukapa jaksaa elämää jos joutuu viettämään sen pahoilla mielin. Toisaalta keveys ja terveys on hyvän mielen tuojia joten niitä ehkä kannattaa tavoitella enemmän kuin lyhyen tähtäimen pikamielihyvää. Mut kohtuus kaikessa. 🙂

        T kn

        eli sä suosittelet dietiksi joka päivä 200g voita,2 desiä sokeria ja 200 g suklaata.ihan oikeesti,Ja jatkat tätä viikosta toiseen kuten tavallista diettiä.Ootko oikeesti tätä mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajan mieltä taitaa vaivaa suklaa, sokeri ja voi... 😁

        Mikään noista ei taida olla lähtökohtaisesti epäterveellistä pienessä määrin ja onneksi suuret määrät mitä tahansa alkaa tökkiä.

        Olen itse ehkä kerran vuodessa oikeasti kuitannut koko päivän ateriat yhdellä 200 g suklaalevyllä. Taisin pienen aamupalan syödä mutta suklaan kanssakin päivän energia jäi alle 1500 kcal. Olen siitä täällä joskus kirjoittanutkin.

        Ja kun ei seuraavanakaan päivänä pystynyt syömään juuri mitään niin viikon energiamäärä laski rutosti suklaapäivän ansiosta.

        Tärkeintä minusta laihduttamisessa ja painonhallinnassa on ettei jostain tärkeästä luovu kokonaan vaan laskee sen mukaan ruokavalioon.

        Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä.

        "Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä."

        Ei laihduttajalle eikä diabeetikolle suuren sokerimäärän vuoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä."

        Ei laihduttajalle eikä diabeetikolle suuren sokerimäärän vuoksi

        Huomasitko että tämä on laihdutus palsta.Ja laihduttaa voilla sokerilla suklaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko että tämä on laihdutus palsta.Ja laihduttaa voilla sokerilla suklaalla.

        Avaaja laihduttaa kermalla ja sokerilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja laihduttaa kermalla ja sokerilla.

        Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa.

        Jos illalla vielä hiukoo. voi ottaa iltapalaksi suklaakeksejä.

        21.09.2022 18:44

        Kannattais lukee koko ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa.

        Jos illalla vielä hiukoo. voi ottaa iltapalaksi suklaakeksejä.

        21.09.2022 18:44

        Kannattais lukee koko ketju.

        Koko ketju on pilailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ketju on pilailua.

        no höh.Mä kun ajattelin kanssa kokeilla tota voi sokeri ja suklaa mössöä.Kuitenkin mulla laihdutus kestää ensi vuoden puolelle ja mä ajattelin jos toi sittenkin oli päivittäin ihan hyvä laihdutusruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa.

        Jos illalla vielä hiukoo. voi ottaa iltapalaksi suklaakeksejä.

        21.09.2022 18:44

        Kannattais lukee koko ketju.

        "Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa.

        Jos illalla vielä hiukoo. voi ottaa iltapalaksi suklaakeksejä."

        Tarkistappa moposi kantokyky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä."

        Ei laihduttajalle eikä diabeetikolle suuren sokerimäärän vuoksi

        Laihduttajalle sopii oikein hyvin, eihän tuo 215 kcal ole mikään ongelma jos tykkää suklaasta. Sillä voi kuitata joko välipalan tai aterian. Diabeetikoista en osaa sanoa mitään mutta ehkä diabetes-keskustelu on sitten erikseen eri palstalla.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko että tämä on laihdutus palsta.Ja laihduttaa voilla sokerilla suklaalla.

        Voihan sitä laihduttaa pelkällä voilla ja sokerillakin mutta aika yksipuolista ja ravintoköyhää semmonen ruokavalio on. Ehkä jo päivän jälkeen alkaa yököttää.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajalle sopii oikein hyvin, eihän tuo 215 kcal ole mikään ongelma jos tykkää suklaasta. Sillä voi kuitata joko välipalan tai aterian. Diabeetikoista en osaa sanoa mitään mutta ehkä diabetes-keskustelu on sitten erikseen eri palstalla.

        T kn

        Maito, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (soijalesitiini), suola, aromi (luontainen vanilja).

        Jos haluaa kalsiumia niin eikö vaikka rasvaton maito olis terveellisempi vaihtoehto.Sokeria yhdessä patukassa on 19 g.

        Sano mihin ihminen tarvitsee noita muita mainittuja aineita jotka on mainittu maidon jälkeen? Tarvitseeko elimistö niitä ja mihin tarkoitukseen noi on? Ymmärrän vitamiineista enemmän mutta en tiiä mihin sokeria ja esim kaakaovoita elimistö tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maito, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (soijalesitiini), suola, aromi (luontainen vanilja).

        Jos haluaa kalsiumia niin eikö vaikka rasvaton maito olis terveellisempi vaihtoehto.Sokeria yhdessä patukassa on 19 g.

        Sano mihin ihminen tarvitsee noita muita mainittuja aineita jotka on mainittu maidon jälkeen? Tarvitseeko elimistö niitä ja mihin tarkoitukseen noi on? Ymmärrän vitamiineista enemmän mutta en tiiä mihin sokeria ja esim kaakaovoita elimistö tarvitsee.

        "Jos haluaa kalsiumia niin eikö vaikka rasvaton maito olis terveellisempi vaihtoehto.Sokeria yhdessä patukassa on 19 g."

        En minä kalsiumin "halussa" suklaata syö 😆. Mistä ihmeestä semmoista päättelit?
        Suklaassa on paljon aivan muita tekijöitä kuten esmes maku ja jopa arvokkaampia ravinteita kuin kalsium jota tulee aivan yli tarpeen muustakin ravinnosta.

        Elimistöni tarvitsee todellakin suklaata aina välillä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos haluaa kalsiumia niin eikö vaikka rasvaton maito olis terveellisempi vaihtoehto.Sokeria yhdessä patukassa on 19 g."

        En minä kalsiumin "halussa" suklaata syö 😆. Mistä ihmeestä semmoista päättelit?
        Suklaassa on paljon aivan muita tekijöitä kuten esmes maku ja jopa arvokkaampia ravinteita kuin kalsium jota tulee aivan yli tarpeen muustakin ravinnosta.

        Elimistöni tarvitsee todellakin suklaata aina välillä.

        T kn

        Suklaan terveyshyödyt on tunnettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä."

        Ei laihduttajalle eikä diabeetikolle suuren sokerimäärän vuoksi

        Laihduttajalle ei muutama sokerigramma haittaa. Hedelmiäkin suositellaan laihduttajalle ja niissäkin on sokeria. Suklaassa on paljon terveyttä edistaviä aineksia, antioksidantteja ja flavonoideja, laskee verenpainetta esim ja ehkäisee sairauksia. Diabetestäkin ehkäisee. Tummasa suklaassa enempi kaakaota joten se on parempi jos terveys menee edellä. Mutta maitosuklaassakin on uusimman tiedon mukaan yhtä terveellistä lähes kuin tummakin. Kaakao nibsit on hyviä ne on sillkaa kaakaota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maito, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (soijalesitiini), suola, aromi (luontainen vanilja).

        Jos haluaa kalsiumia niin eikö vaikka rasvaton maito olis terveellisempi vaihtoehto.Sokeria yhdessä patukassa on 19 g.

        Sano mihin ihminen tarvitsee noita muita mainittuja aineita jotka on mainittu maidon jälkeen? Tarvitseeko elimistö niitä ja mihin tarkoitukseen noi on? Ymmärrän vitamiineista enemmän mutta en tiiä mihin sokeria ja esim kaakaovoita elimistö tarvitsee.

        Kaakao on superfood.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli sä suosittelet dietiksi joka päivä 200g voita,2 desiä sokeria ja 200 g suklaata.ihan oikeesti,Ja jatkat tätä viikosta toiseen kuten tavallista diettiä.Ootko oikeesti tätä mieltä?

        "eli sä suosittelet dietiksi joka päivä 200g voita,2 desiä sokeria ja 200 g suklaata.ihan oikeesti,Ja jatkat tätä viikosta toiseen kuten tavallista diettiä.Ootko oikeesti tätä mieltä"

        En ole tietääkseni kommentoinut noin. Mistä ja miksi sellaisia keksit? Minä en suosittele yhtään mitään kellekään. Jokainen vetäköön nassuunsa mitä tykkää. Jokainen saa valintojensa kanssa pärjätä ihan itse.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajalle ei muutama sokerigramma haittaa. Hedelmiäkin suositellaan laihduttajalle ja niissäkin on sokeria. Suklaassa on paljon terveyttä edistaviä aineksia, antioksidantteja ja flavonoideja, laskee verenpainetta esim ja ehkäisee sairauksia. Diabetestäkin ehkäisee. Tummasa suklaassa enempi kaakaota joten se on parempi jos terveys menee edellä. Mutta maitosuklaassakin on uusimman tiedon mukaan yhtä terveellistä lähes kuin tummakin. Kaakao nibsit on hyviä ne on sillkaa kaakaota.

        hedelmissä ei tiettääkseni ole rasvaa saatiak esim kaakaovoita jota ihminen ei tarvitse.Ja suklaassa on sitä huonoa rasvaa jota ihminen ei tarvitse.Nyt oli puhe fazerin suklaapatukasta.Löytyykö siitäkin tummasuklaapatukka.En ole nähnyt kaupassa fazerin tummaa suklaapatukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hedelmissä ei tiettääkseni ole rasvaa saatiak esim kaakaovoita jota ihminen ei tarvitse.Ja suklaassa on sitä huonoa rasvaa jota ihminen ei tarvitse.Nyt oli puhe fazerin suklaapatukasta.Löytyykö siitäkin tummasuklaapatukka.En ole nähnyt kaupassa fazerin tummaa suklaapatukkaa.

        Mitä ihmettä sinulla on hyvää ruokaa ja herkkuja vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinulla on hyvää ruokaa ja herkkuja vastaan?

        Ei mitään mutta ei herkut kuulu laihduttajan joka päiväiseen ruokavalioon.Jos joku haluaa syödä suklaata laihdutuksen aikana niin syököt.Itse kyllä pidä mässypäivän silloin tällöin mutta joka päiväiseen ruokavalioon suklaa ei kuulu vaikka siinä ois kuinka paljon vitamiinejä.Mä syön muita vitamiinipitoisia ruokia.Mun keho ei tartte joka päivä kaakaovoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajalle ei muutama sokerigramma haittaa. Hedelmiäkin suositellaan laihduttajalle ja niissäkin on sokeria. Suklaassa on paljon terveyttä edistaviä aineksia, antioksidantteja ja flavonoideja, laskee verenpainetta esim ja ehkäisee sairauksia. Diabetestäkin ehkäisee. Tummasa suklaassa enempi kaakaota joten se on parempi jos terveys menee edellä. Mutta maitosuklaassakin on uusimman tiedon mukaan yhtä terveellistä lähes kuin tummakin. Kaakao nibsit on hyviä ne on sillkaa kaakaota.

        Suklaan terveyshyödyt saq kaakaojauheesta ilman törkeää määrää rasvaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aivot ja kroppa saa paljon rakenneaineksia ja hyvää mieltä."

        Suklaassa ja voissa ravinteita onkin, suklaa on superfood. Sokerissa ei ole mitään. Ainoastaan jos olisi joku hätätilanne niin sokeri tai glukoosi voi pelastaa hengen kuten suolakin.

        Hyvä mieli on tärkeä kyllä, kukapa jaksaa elämää jos joutuu viettämään sen pahoilla mielin. Toisaalta keveys ja terveys on hyvän mielen tuojia joten niitä ehkä kannattaa tavoitella enemmän kuin lyhyen tähtäimen pikamielihyvää. Mut kohtuus kaikessa. 🙂

        T kn

        Tämä keskustelu onkin hermoheikkojen setämiesten tuskaista narinaa kun mielessä pyörii suklaa kerma ja voi ja jos ne itseltään on kieltänyt niin hermohan siinä palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhdessä Fazerin sinisessä patukassakin on vain 215 kcal, sen voi huoletta sisällyttää useamminkin nautittuna dieettiinsä."

        Ei laihduttajalle eikä diabeetikolle suuren sokerimäärän vuoksi

        "Ei laihduttajalle eikä diabeetikolle suuren sokerimäärän vuoksi"

        Jos ei leipää ja viljatuotteita harrasta eikä pahemmin hedelmiä niin suklaa on hyvä dieetilläkin. Estää repsahduksia kun ei vedä turhan tiukalla pipolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no höh.Mä kun ajattelin kanssa kokeilla tota voi sokeri ja suklaa mössöä.Kuitenkin mulla laihdutus kestää ensi vuoden puolelle ja mä ajattelin jos toi sittenkin oli päivittäin ihan hyvä laihdutusruoka.

        "Mä kun ajattelin kanssa kokeilla tota voi sokeri ja suklaa mössöä"

        Kuka estää kokeilemasta? Syö vaikka puoli vuotta tuolla tyylillä ja tule kertomaan miten kävi. Vastuuhan on jokaisella omista syömisistä eikä huonoista neuvoista voi valittaa.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olisi kaikkein parasta. Kaakaon terveellisyyttä osoittava tutkimus tehtiin juuri näillä, tosin rahoittajana taisi olla Mars.

        https://www.marscocoascience.com/who-we-are/cocoa-flavanol-products

        En usko että uutteet ovat kustannustehokas ratkaisu lukuunottamatta mustaviinimarjan etanoliuutetta jota en valitettavasti tehnyt tänä vuonna.

        Jahka tipaton lokakuu loppuu joulukuussa niin nautin kaakaoni brandyn kera. 1.5 dl brandyä, 3 dl kiehuvaa täysmaitoa, 2 rkl kaakaojauhetta ja 2 rkl erytriolia tuottaa sopivan seoksen. Kaakaojauhe ja erytrioli luonnollisesti brandyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hedelmissä ei tiettääkseni ole rasvaa saatiak esim kaakaovoita jota ihminen ei tarvitse.Ja suklaassa on sitä huonoa rasvaa jota ihminen ei tarvitse.Nyt oli puhe fazerin suklaapatukasta.Löytyykö siitäkin tummasuklaapatukka.En ole nähnyt kaupassa fazerin tummaa suklaapatukkaa.

        Ihmiset syö paljonkin sellaista mitä ei tarvitse. Ruuan mukana tulee ainesosia mitä ei tarvitse.
        Sinun ei tarvitse syödä suklaata, ei tummaa tai vaaleaa. Syö vain mitä tarvitset. Problem solved.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mars ei ole suklaata vaan ohuella suklaalla päällystettyä toffeeta jne

        Oli kyse Mars-nimisestä yhtiöstä sekä sen suunnittelemasta kaakaouutteesta. Mars sponsoroi kaakaotutkimusta todennäköisesti edistääkseen uutteensa myyntiä. Tätä uutetta ei käytetä patukoiden valmistuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään mutta ei herkut kuulu laihduttajan joka päiväiseen ruokavalioon.Jos joku haluaa syödä suklaata laihdutuksen aikana niin syököt.Itse kyllä pidä mässypäivän silloin tällöin mutta joka päiväiseen ruokavalioon suklaa ei kuulu vaikka siinä ois kuinka paljon vitamiinejä.Mä syön muita vitamiinipitoisia ruokia.Mun keho ei tartte joka päivä kaakaovoita.

        "Ei mitään mutta ei herkut kuulu laihduttajan joka päiväiseen ruokavalioon"

        Mulla kuuluu. Miksi pitäis syödä pahaa ruokaa?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suklaan terveyshyödyt saq kaakaojauheesta ilman törkeää määrää rasvaa.

        Kyllähän sinä saat syödä pelkkää kaakaojauhoa jos haluat. On se tietenkin vähän kuivaa, eikä mene kurkusta kovin helposti alas. 🙂 Mutta tapansa kullakin.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä saat syödä pelkkää kaakaojauhoa jos haluat. On se tietenkin vähän kuivaa, eikä mene kurkusta kovin helposti alas. 🙂 Mutta tapansa kullakin.

        T kn

        Sen voi käyttää esimerkiksi rahkaan tai kaakaoon. Kahvikaakaokin on hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyse Mars-nimisestä yhtiöstä sekä sen suunnittelemasta kaakaouutteesta. Mars sponsoroi kaakaotutkimusta todennäköisesti edistääkseen uutteensa myyntiä. Tätä uutetta ei käytetä patukoiden valmistuksessa.

        Tässä linkki tutkimukseen https://academic.oup.com/ajcn/article/115/6/1490/6548186

        Tutkimuksen laadusta kertoo, että

        - siinä oli 21 442 osanottajaa
        - se oli satunnaistettu kaksoissokkotutkimus

        kaksoisokko = vertaileva hoitokoe, jossa potilas ja tutkija ovat kokeen aikana tietämättömiä, mitä kokeessa käytetyistä hoitomuodoista (esim. lääkkeistä) potilas saa.

        Kaakaouute vähensi sydäntautikuolemia 27 %:lla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En usko että uutteet ovat kustannustehokas ratkaisu lukuunottamatta mustaviinimarjan etanoliuutetta jota en valitettavasti tehnyt tänä vuonna.

        Jahka tipaton lokakuu loppuu joulukuussa niin nautin kaakaoni brandyn kera. 1.5 dl brandyä, 3 dl kiehuvaa täysmaitoa, 2 rkl kaakaojauhetta ja 2 rkl erytriolia tuottaa sopivan seoksen. Kaakaojauhe ja erytrioli luonnollisesti brandyyn.

        Tarkoitat kai erytritoli? Brandyssä on alkoholia joka on hermomyrkky eikä sitä ihminen tarvitse. Mikset juo jotain korviketta, vaikka vettä jos haluat nestettä? Minä valmistan brandyä kotona minulla on 68746€ maksava brandykone. Sillä saa tislattua ihan kelvollista brandyä mökkioloissa. Suomesta ei tahdo saada hyvää konetta joten panin tilaukseen etelä afrikasta joka tulee samalta toimittajalta kuin fussiilikone. Kaakau sopii parhaiten fasupalojen kanssa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En usko että uutteet ovat kustannustehokas ratkaisu lukuunottamatta mustaviinimarjan etanoliuutetta jota en valitettavasti tehnyt tänä vuonna.

        Jahka tipaton lokakuu loppuu joulukuussa niin nautin kaakaoni brandyn kera. 1.5 dl brandyä, 3 dl kiehuvaa täysmaitoa, 2 rkl kaakaojauhetta ja 2 rkl erytriolia tuottaa sopivan seoksen. Kaakaojauhe ja erytrioli luonnollisesti brandyyn.

        "Jahka tipaton lokakuu loppuu joulukuussa"

        Marraskuuta ei sinun kalenterissa ole ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jahka tipaton lokakuu loppuu joulukuussa"

        Marraskuuta ei sinun kalenterissa ole ollenkaan?

        Jos vuosi loppuu joulukuussa, niin eihän se tarkoita, että kalenterista puuttuisivat sitä edeltävät kuukaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä saat syödä pelkkää kaakaojauhoa jos haluat. On se tietenkin vähän kuivaa, eikä mene kurkusta kovin helposti alas. 🙂 Mutta tapansa kullakin.

        T kn

        Luulisin, että lähes kaikki jauheet sekoitetaan nesteeseen. Kahvi tosin suodatetaan lähes kiehuvan veden lävitse. Harva lusikoi kahvipuruja sellaisenaan suuhunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hedelmissä ei tiettääkseni ole rasvaa saatiak esim kaakaovoita jota ihminen ei tarvitse.Ja suklaassa on sitä huonoa rasvaa jota ihminen ei tarvitse.Nyt oli puhe fazerin suklaapatukasta.Löytyykö siitäkin tummasuklaapatukka.En ole nähnyt kaupassa fazerin tummaa suklaapatukkaa.

        "hedelmissä ei tiettääkseni ole rasvaa"

        Näin on hedelmät on täysin kalorittomia. Vain rasvassa on kaloreita. Onneksi luen tätä palstaa että saan luotettavaa tietoa ruuasta. Tänään olen syönyt jo 6 panania ja jatkan neljällä avokoodolla joka huuhteelen appelsiinimehulla. Lidlin hedelmäkarkit voidaan lukea hedelmiksi myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vuosi loppuu joulukuussa, niin eihän se tarkoita, että kalenterista puuttuisivat sitä edeltävät kuukaudet.

        Eihän kommentissa mainittu mihin vuosi loppuisi vaan kirjoittajan selvä kausi. Epäselväksi jää alkaako uusi putki joulu-vai marraskuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisin, että lähes kaikki jauheet sekoitetaan nesteeseen. Kahvi tosin suodatetaan lähes kiehuvan veden lävitse. Harva lusikoi kahvipuruja sellaisenaan suuhunsa.

        "Kahvi tosin suodatetaan lähes kiehuvan veden lävitse."

        Kiitos tästä tiedosta. Nyt kaikki suomalaiset osaavat tämän oppisi mukaisesti valmistaa kahvia. Minä laitan kaakauta maksalaatikkoon. Minulle ei ruoka maita enkä pidä ruuanlaitosta. Tilauksessa on sillinpäiden purkituskone etiopiasta koska suomesta ei tahdo saada kunnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "hedelmissä ei tiettääkseni ole rasvaa"

        Näin on hedelmät on täysin kalorittomia. Vain rasvassa on kaloreita. Onneksi luen tätä palstaa että saan luotettavaa tietoa ruuasta. Tänään olen syönyt jo 6 panania ja jatkan neljällä avokoodolla joka huuhteelen appelsiinimehulla. Lidlin hedelmäkarkit voidaan lukea hedelmiksi myös.

        En ole väittänyt ettei hedelmissä ole kaloreita.Kerro missä olen näin sanonut. Mikä on panani ja avokoodo?Karkit ei ole hedelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kommentissa mainittu mihin vuosi loppuisi vaan kirjoittajan selvä kausi. Epäselväksi jää alkaako uusi putki joulu-vai marraskuussa.

        Jos selvä kausi päättyy joulukuussa, niin mistä ihmeestä päättelet, että henkilön kalenterissa ei ole ollenkaan marraskuuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kahvi tosin suodatetaan lähes kiehuvan veden lävitse."

        Kiitos tästä tiedosta. Nyt kaikki suomalaiset osaavat tämän oppisi mukaisesti valmistaa kahvia. Minä laitan kaakauta maksalaatikkoon. Minulle ei ruoka maita enkä pidä ruuanlaitosta. Tilauksessa on sillinpäiden purkituskone etiopiasta koska suomesta ei tahdo saada kunnollista.

        Suurin osa suomalaisista on kyllä osannut keittää kahvia, paitsi ehkä sinä joka kiitit minua, mutta tällä palstalla on kaakaonoviiseja, jotka luulevat kaakaojauhetta syötävän teelusikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos selvä kausi päättyy joulukuussa, niin mistä ihmeestä päättelet, että henkilön kalenterissa ei ole ollenkaan marraskuuta?

        "Jos selvä kausi päättyy joulukuussa, niin mistä ihmeestä päättelet, että henkilön kalenterissa ei ole ollenkaan marraskuuta?"

        On varmaan niin kännissä että menee koko kuukausi huomaamatta. Siksi on hyvä että pitää edes lokakuun tipattomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos selvä kausi päättyy joulukuussa, niin mistä ihmeestä päättelet, että henkilön kalenterissa ei ole ollenkaan marraskuuta?"

        On varmaan niin kännissä että menee koko kuukausi huomaamatta. Siksi on hyvä että pitää edes lokakuun tipattomana.

        Hapan luonteesi kaipaa sokeria.


    • Anonyymi

      Hölmö #1 aloittaa: "½ dl kermaa ja 3 tl ruokosokeria..... Kerma on terveellistä ja ruokosokeri maistuu rapealle."

      Hölmö #2 jatkaa: "Itse vatkaan 200 g voita, 2 dl sokeria ja 200 g suklaata keskenään. Tuo on terveellinen diettiruoka ja pitää nälän koko päivän poissa..... Jos illalla vielä hiukoo, voi ottaa iltapalaksi suklaakeksejä."

      Vieläkö joku epäilee, ettei pihtimittarista ole apua? Pihtimittari kieltää viljat, mutta sallii voin, kerman, sokerin ja suklaan.

      Ihmisiä ei voi syyttää samankaltaisesta yksitoikkoisuudesta, vaan joka sekunti maailmaan syntyy uusi hölmö. Huumori ei ole taitolaji, vaan kyse on onnesta.

      • Anonyymi

        "Vieläkö joku epäilee, ettei pihtimittarista ole apua? Pihtimittari kieltää viljat, mutta sallii voin, kerman, sokerin ja suklaan."

        Kokeile putkitonkia luuloinesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vieläkö joku epäilee, ettei pihtimittarista ole apua? Pihtimittari kieltää viljat, mutta sallii voin, kerman, sokerin ja suklaan."

        Kokeile putkitonkia luuloinesi

        Veijo sanoi kyllä!


      • Anonyymi

        Älä nyt ota trollausta tosissas hyvä ihminen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ota trollausta tosissas hyvä ihminen....

        "Huumori ei ole taitolaji, vaan kyse on onnesta."

        Avaus oli siis sinun tekemäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ota trollausta tosissas hyvä ihminen....

        Jos syö hitaasti niin laihtuu ja jos nopeasti niin lihoo.

        Tiesitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos syö hitaasti niin laihtuu ja jos nopeasti niin lihoo.

        Tiesitkö?

        Eli sä lihot jos sä syöt vaikka kanasalaatin alle puolessa tunnissa mutta herkkuja pitkin päivää niin kanasalaatti lihottaa enemmän kuin pitkin päivää syömäsi mässyt. Mielenkiintoinen teoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sä lihot jos sä syöt vaikka kanasalaatin alle puolessa tunnissa mutta herkkuja pitkin päivää niin kanasalaatti lihottaa enemmän kuin pitkin päivää syömäsi mässyt. Mielenkiintoinen teoria.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin.

        Miksi mä sitten laihdun vaikka mulla ei mene syömiseen kauan aikaa? Mua kiinostaa tietää että kauan esim puuron syömiseen pitää mennä aikaa ennen kuin sen syö liian nopeesti.Mulla menee puuron syömiseen noin viisi minuuttia.Miten saisin tuplattua sen ajan?Mä syön puuroa joka päivä ja olen laihtunut syömisilläni joten miten nopeesti mun pitäis syödä se iltapuuro jotta mä lihoisin.Riittääkö ajan puolittaminen eli söisin puuron kahdessa minuutissa.Onko se liian hitaasti vai pitääkö yrittää minuutissa syödä puuro?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe