Islamin jättäminen on vaikeaa

Tepponen

27

1765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikollista

Islamin jättäneitä kohdellaan uskomattoman raa'asti.
      Muslimeilla ei tunnu olevan sitä sivistystä, mitä sivistyksellä yleensä tarkoitetaan. Siinä olisi Suomen muslimeilla vastattavaa, mutta he eivät vastaa. Aina keksitään jotain syitä, miksi ongelmista ei tarvitse välittää. Islam on niin täydellinen uskonto.

• Musliminainen

kohdellaan hyvin? USAssa on jopa tapettu, että samaa toimintaa löytyy myös "krisittyjen puolelta", ei kenties vielä niin paljon kuitenkaan.

Minun päälleni on syljeskelty, huudeltu, haukuttu.. koulun opo joskus muinoin käski melkein jättämään koulun kesken huivin takia.. mutta en suostunut vaan jatkoin.

Lisäksi lähipiirissä jotkut ovat saaneet oluet päälleen, vanhemmat ovat hyljänneet (eivät pidä mitään yhteyttä).. kuulin myös tapauksesta Helsingissä, jossa islamiin kääntyneen naisen 2-vuotiasta poikaa uhattiin puukolla ja äidiltä vaadittiin rahat ja luottokortti ja samalla haukuttiin "väärän" ihmisen naimisesta ja väärästä uskonnosta. Kolme miehenkörilästä uhkaa naista ja kaksivuotiasta..

Että siinä teidän suvaitsevaisuutta.

• kyllä

Kyllä hyvin tiedät, että kaikki tuollainen on laitonta. Ei sitä tarvitse sietää.
        Islamissa se on toisinpäin. Se on aivan laillista. Uskonnon jättäminen on laitonta.
        Onhan siinä melkoinen ero. Meillä on todella suvaitsevaisuus lakiin kirjoitettu.

• Tepponen

Vastaava kiihkoilu on hyvin ikävää, tuli se puolelta kummalta hyvänsä.

>>ei kenties vielä niin paljon kuitenkaan.

Näin olisin itsekin taipuvainen otaksumaan. Oletko muuten vieläkin sitä mieltä että islamistaluopujan rangaistuksen tulisi olla kuolema, vai riittäisikö kenties oluen kaataminen päälle?

• Musliminainen
        kyllä kirjoitti:

Kyllä hyvin tiedät, että kaikki tuollainen on laitonta. Ei sitä tarvitse sietää.
        Islamissa se on toisinpäin. Se on aivan laillista. Uskonnon jättäminen on laitonta.
        Onhan siinä melkoinen ero. Meillä on todella suvaitsevaisuus lakiin kirjoitettu.

kiinnostavan sitten kovinkaan monia, oli kirjoitettu mitä hyvänsä.

• järjestys
        Musliminainen kirjoitti:

kiinnostavan sitten kovinkaan monia, oli kirjoitettu mitä hyvänsä.

>>ei näytä laki kiinnostavan sitten kovinkaan monia, oli kirjoitettu mitä hyvänsä.

Valtion valta on sen puolella, joka noudattaa lakia.
        Voisit vaikka pitää pientä kameraa mukana ja napata kuvan pahoissa tilanteissa. Nykyään löytää pieniä kameroita, joita on helppo pitää mukana ja kuvat tulee aina hyviä.

• Ällistyttää aina
        kyllä kirjoitti:

Ovatko suomalaiset huonokäytöksiset ihmiset syvästi uskonnolisia ja kristinuskon puolesta taistelevia? Ihmetellä täytyy, että nämä, muuten elämässään kaikkia lakeja halveksivat käyvät muslimiksi kääntyneiden tai ehkä muidenkin erilaisten (?) ihmisten kimppuun noin karmealla tavalla.
        Heidän tulisi saada tukea uskossaan. Ei pidä jättää kilvoittelua heidän omiin käsiinsä, kun eivät sitä osaa toteuttaa!!
        Nyt kaikkien eri uskontokuntien edustajat herätkää! Missä vain on suvaitsemattomuutta ja uskonnollita syrjintää, sinne kiireesti omien uskonkappaleitten kanssa luomaan toivoa ja suvaitsevaisuutta.

• Deo dorant
        Ällistyttää aina kirjoitti:

Ovatko suomalaiset huonokäytöksiset ihmiset syvästi uskonnolisia ja kristinuskon puolesta taistelevia? Ihmetellä täytyy, että nämä, muuten elämässään kaikkia lakeja halveksivat käyvät muslimiksi kääntyneiden tai ehkä muidenkin erilaisten (?) ihmisten kimppuun noin karmealla tavalla.
        Heidän tulisi saada tukea uskossaan. Ei pidä jättää kilvoittelua heidän omiin käsiinsä, kun eivät sitä osaa toteuttaa!!
        Nyt kaikkien eri uskontokuntien edustajat herätkää! Missä vain on suvaitsemattomuutta ja uskonnollita syrjintää, sinne kiireesti omien uskonkappaleitten kanssa luomaan toivoa ja suvaitsevaisuutta.

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon uskoa Jeesukseen, Allahiin, Buddhaan, kiviin ja kantoihin,tai jopa olla uskomatta mihinkään, niin miksi sitten ihmiset pakottavat lähimmäisensä noudattamaan jotakin uskontoa tai oppia. Tällainen käytös on mielestäni mitä suurinta Jumalan pilkkaa, josta Hän ei varmastikaan ole moksiskaan; viittaa ehkä kintaalla tai naurahtaa partaansa.

• raittiina
        Ällistyttää aina kirjoitti:

>>Ovatko suomalaiset huonokäytöksiset ihmiset syvästi uskonnolisia ja kristinuskon puolesta taistelevia?

Huono käytös ei ole kristillinen ominaisuus.

>>Ihmetellä täytyy, että nämä, muuten elämässään kaikkia lakeja halveksivat käyvät muslimiksi kääntyneiden tai ehkä muidenkin erilaisten (?) ihmisten kimppuun noin karmealla tavalla.

Muslimien huivit ja kaavut ovat suhteellisen yleisiä. Heitä liikkuu valintamyymälöissä joka päivä. Olisi hyvin huomiota herättävää, jos heidän kimppuunsa käytäisiin. Sitä ei myöskään yleisesti hyväksytä. Tällaisilla hyökkäyksillä ei siis pääsisi yleisön suosioon. Joku sekopää seikkailija vain voi sellaista tehdä.

• Daye
        Tepponen kirjoitti:

Vastaava kiihkoilu on hyvin ikävää, tuli se puolelta kummalta hyvänsä.

>>ei kenties vielä niin paljon kuitenkaan.

Näin olisin itsekin taipuvainen otaksumaan. Oletko muuten vieläkin sitä mieltä että islamistaluopujan rangaistuksen tulisi olla kuolema, vai riittäisikö kenties oluen kaataminen päälle?

ei ikinä kävisi minun mielessäni. Sitä paitsi täällä huomaa ketkä tietävät asiasta josta puhuvat. Jos muslimi luopuu uskostaan, on hänen teostaan palkkiona kuolema. Se ei tarkoita kuolemaa tässä elämässä vaan Allah ei päästä häntä nauttimaan paratiisin tuoksusta/ei pääse paratiisiin vaan joutuu shaitaanin luokse syömään orjantappuroita, jotka eivät vie nälkää..ja heidän nahkansa palavat, ja kasvavat takaisin jotta ne palaisivat taas uudelleen..

• ateisti-45
        Daye kirjoitti:

ei ikinä kävisi minun mielessäni. Sitä paitsi täällä huomaa ketkä tietävät asiasta josta puhuvat. Jos muslimi luopuu uskostaan, on hänen teostaan palkkiona kuolema. Se ei tarkoita kuolemaa tässä elämässä vaan Allah ei päästä häntä nauttimaan paratiisin tuoksusta/ei pääse paratiisiin vaan joutuu shaitaanin luokse syömään orjantappuroita, jotka eivät vie nälkää..ja heidän nahkansa palavat, ja kasvavat takaisin jotta ne palaisivat taas uudelleen..

sadistista kiusaa näkyvät jumalat epäuskoisille järjestävän. Ja täydestä menee. Taivaallinen Abu Ghraib??

• -karvapää-
        ateisti-45 kirjoitti:

sadistista kiusaa näkyvät jumalat epäuskoisille järjestävän. Ja täydestä menee. Taivaallinen Abu Ghraib??

tiedät paremmin mitä Jumala ajattelee?

• ateisti-45
        -karvapää- kirjoitti:

tiedät paremmin mitä Jumala ajattelee?

olentoon usko, mutta tuntemieni uskontojen jumalat ovat selkeästi pienen ihmisen mielikuvituksen tuotetta: helvettiraakuudet tästä esimerkkinä. Kukin palvokoon heitä/häntä niin paljon kuin sielu sietää ja järki periksi antaa. Olipa motiivina ikuiselta kidutukselta välttyminen tai loputon ikineitseiden kanssa muhinointi tai mikä muu hyvänsä.

• Daye
        ateisti-45 kirjoitti:

olentoon usko, mutta tuntemieni uskontojen jumalat ovat selkeästi pienen ihmisen mielikuvituksen tuotetta: helvettiraakuudet tästä esimerkkinä. Kukin palvokoon heitä/häntä niin paljon kuin sielu sietää ja järki periksi antaa. Olipa motiivina ikuiselta kidutukselta välttyminen tai loputon ikineitseiden kanssa muhinointi tai mikä muu hyvänsä.

Ei ole muuta Jumalaa kuin Allah, Hän ei ole kenestäkään syntynyt, eikä ketään hänestä syntynyt. Hän on yksi,Iänkaikkinen.

• ateisti-45
        Daye kirjoitti:

Ei ole muuta Jumalaa kuin Allah, Hän ei ole kenestäkään syntynyt, eikä ketään hänestä syntynyt. Hän on yksi,Iänkaikkinen.

sitä kukin uskoo omasta jumalastaan. Mutta ei se tätä todeksi tee.

• akk.
        Daye kirjoitti:

Mikä on ihmisen iankaikkista höpötystä,ja mitä Jeesus sanoo: Kun olette nähneet minut,olette nähneet ISÄN!

Sillä minä olen Isässä,ja Isä on minussa!

• Musliminainen
        akk. kirjoitti:

Mikä on ihmisen iankaikkista höpötystä,ja mitä Jeesus sanoo: Kun olette nähneet minut,olette nähneet ISÄN!

Sillä minä olen Isässä,ja Isä on minussa!

ja toisaalla Raamatussa Jeesus itse rukoilee Jumalaa (ts. rukoilee itseään kristityn mukaan koska Jeesus on osa Jumalaa / on Jumala???)

Lisäksi kristittyjen Raamattu väittää Jeesuksen sanoneen ristillä "Herrani, miksi hylkäsit minut?" ("Eli, Eli lama sabachthani")

Ristiriitaista.

"Ja kun Jumala sanoo: »Oi Jeesus, Marian poika! Oletko sanonut ihmisille: »Ottakaa minut ja minun äitini kahdeksi jumalaksenne Jumalan ohella», hän (Jeesus) vastaa: »Ylistys olkoon Sinulle, en voinut sanoa sellaista, johon minulla ei ollut oikeutta; jos olisin niin sanonut, Sinä olisit varmasti sen tietänyt; Sinä tiedät, mitä on minun mielessäni, mutta minä en tiedä, mitkä ovat Sinun aivoituksesi: totisesti olet Sinä suuri näkymättömien asioiden tuntija. En minä sanonut heille muuta, kuin minkä Sinä minulle uskoit: »Palvelkaa Jumalaa, minun Herraani ja teidän - Herraanne! ja minä pidin vaarin heistä niin kauan, kuin minä olin heidän keskuudessaan, mutta kun Sinä annoit minun kuolla, Sinusta tuli heidän kaitsijansa, ja Sinä olet kaiken tapahtuvan todistaja." {Koraani 5: 116-117}

• Jake Waits
        Musliminainen kirjoitti:

ja toisaalla Raamatussa Jeesus itse rukoilee Jumalaa (ts. rukoilee itseään kristityn mukaan koska Jeesus on osa Jumalaa / on Jumala???)

Lisäksi kristittyjen Raamattu väittää Jeesuksen sanoneen ristillä "Herrani, miksi hylkäsit minut?" ("Eli, Eli lama sabachthani")

Ristiriitaista.

"Ja kun Jumala sanoo: »Oi Jeesus, Marian poika! Oletko sanonut ihmisille: »Ottakaa minut ja minun äitini kahdeksi jumalaksenne Jumalan ohella», hän (Jeesus) vastaa: »Ylistys olkoon Sinulle, en voinut sanoa sellaista, johon minulla ei ollut oikeutta; jos olisin niin sanonut, Sinä olisit varmasti sen tietänyt; Sinä tiedät, mitä on minun mielessäni, mutta minä en tiedä, mitkä ovat Sinun aivoituksesi: totisesti olet Sinä suuri näkymättömien asioiden tuntija. En minä sanonut heille muuta, kuin minkä Sinä minulle uskoit: »Palvelkaa Jumalaa, minun Herraani ja teidän - Herraanne! ja minä pidin vaarin heistä niin kauan, kuin minä olin heidän keskuudessaan, mutta kun Sinä annoit minun kuolla, Sinusta tuli heidän kaitsijansa, ja Sinä olet kaiken tapahtuvan todistaja." {Koraani 5: 116-117}

Kun ei muu auta, niin musliminainen alkaa haukkumaan raamattua pönkittääkseen omaa vakaumustaan.
        Täytyykö tästä vetää se johtopäätös, että pyrkimyksenäsi ei olekaan uskontojen välinen rauhaisa ja tasa-arvoinen rinnakkaiselo?

• pois taivaasta
        Daye kirjoitti:

Eihän kristittykään voi päästä taivaan valtakuntaan, jos on kieltänyt kristinopin!
        Ei tietenkään.
        Mihin hän sitten joutuu ei ole meidän tiedossamme, mutta ei ainakaan pelastu.

• ....
        Daye kirjoitti:

>>Se ei tarkoita kuolemaa tässä elämässä..

Miksi valehtelet islamista? Islamista luopunut pitää tappaa. Tästä on selvät määräykset.

>>Allah ei päästä häntä nauttimaan paratiisin tuoksusta/ei pääse paratiisiin vaan joutuu shaitaanin luokse syömään orjantappuroita

Tämä on vain uskonasia. Siitä ei ole mitään todistetta.

• Jake Waits kirjoitti:

Kun ei muu auta, niin musliminainen alkaa haukkumaan raamattua pönkittääkseen omaa vakaumustaan.
        Täytyykö tästä vetää se johtopäätös, että pyrkimyksenäsi ei olekaan uskontojen välinen rauhaisa ja tasa-arvoinen rinnakkaiselo?

että _sinä_ kysyt, onko jonkun pyrkimyksenä uskontojen välinen rauuhaisa ja tasa-arvoinen rinakkaiselo. Yhtä koomista ja absurdia on, kun moitit jotain Raamatun haukkumisesta.

Ei taida olla pojalla peiliä.

• ....
        Aabra-ham kirjoitti:

että _sinä_ kysyt, onko jonkun pyrkimyksenä uskontojen välinen rauuhaisa ja tasa-arvoinen rinakkaiselo. Yhtä koomista ja absurdia on, kun moitit jotain Raamatun haukkumisesta.

Voisi sanoa sinullekin...

• Elia
        Daye kirjoitti:

' ... tapa hänet' (Muhammed opettaa Hadith Bukharin mukaan).

"Ali poltti joitain ihmisiä ja tämä uutinen tuli Ibn Abbasille, joka sanoi. "Jos olisin ollut hänen paikallaan en olisi polttanut heitä koska Profeetta (Muhammed) sanoi 'älä rankaise ketään Allahin rankaisulla.' Epäilemättä, olisin tappanut heidät, sillä Profeetta (Muhammed) sanoi 'jos joku (muslimi) luopuu uskostaan, tapa hänet'."
        (Muhammedin seuraajien perimätieto-kokoelma nimeltä Hadith, Sahih Bukhari)

Kyllähän monet muslimit (ainakin oppinsa tuntevat) Euroopassakin tietävät ja ymmärtävät tuon selkeän Muhammedin seuraamisohjeen. Se on luotettavaksi sanotusta Hadithista, joten sitä tulee seurata jos haluaa olla muslimi. Liekö vain parempi vielä vähemmistöasemassa olla sitä esittämättä ja sen sijaan esittää 'islam on rauhaa ... '.

• Jake Waits
        Aabra-ham kirjoitti:

sinulta, että et ymmärrä.

"Tosi muslimit uskovat, että muiden uskontojen kannattajat eivät noudata mitään todellista uskontoa, joten muslimit eivät salli muiden lähettää lähetyssaarnaajia rakentamaan kirkkoja muslimimaihin. Allah sanoo: Se, joka uskoo, että islam on yhdenvertainen muiden uskontojen kanssa, tekee vakavan virheen. "
        -SHEIKKI MUHAMMED SALIH AL-MUNAJJID
        http://www.euroopan-tulevaisuus.org/

Olenko minä sanonut pyrkiväni ymmärtämään ja alistumaan islamin valtapyrkimysten edessä? En.
        Minä vastustan islamia, ja se tarkoittaa sitä, että minä en alistu islamin jihadin ja sodanlietsonnan edessä, vaan taistelen takaisin.

Itse asiassa kaikkien muiden uskontojen rauhallinen rinnakkaiselo on minun nähdäkseni mahdollista. Islam on tästä poikkeus. Islam pyrkii dominoimaan kaikkia muita uskontoja, ja tähän dominointiin on sen pyhässä kirjassa sen jumala antanut täydet valtuudet käyttää ei-rauhanomaisia keinoja. Kysymykseni tarkoituksena oli osoittaa, ettei musliminaista kiinnosta loputtomasti jatkuva rauhaisa rinnakkaiselo muiden uskontojen kanssa, vaan häntä kiinnostaa koraanin vaatimus islamin ehdottomasta herruudesta, kunnes muita ei palvota kuin allahia. Mutta tämähän sinulta on jäänyt huomaamatta. Ei mitään uutta.

En minä moittinut raamatun haukkumisesta. On vain niin koomista, kun nämä _tietäväiset_ hihhulit joutuvat selkä seinää vasten, he yrittävät parjata toisia hihhuleita tai toisten satukirjoja.

>Ei taida olla pojalla peiliä.>

Ei tässä iässä enää ilkeä peilistä itseään ihastella.

• akk.
        Musliminainen kirjoitti:

Ristiriitaista.

Ota huomioon se tosiasia,että sinä kuvittelet koraanin olevan parempi kirja,kuin raamattu.

Ja mitä Raamattu sanoo: Joka luulee tietävänsä,ei tiedä luulevansa.

Ja tämän tajuten,minä kolkutin jeesuksen ovea niin kauan,että Hän vastasi minulle. ja minä pyysin häneltä Totuuden Henkeä,ja sen jälkeen minä sain tietää monta kertaa,kuinka jeesuksen sana pitää kirjaimellisesti paikkansa!

Ja sen tähden minä pystyn sinulle sanomaan,musliminainen.

Jos haluat tulla tietämään totuuden Jumalasta,heitä kaikki koraanin opetukset sydämestäsi ja elämästäsi ulos!

Ja ala kolkuttaa Jeesuksen ovea! Jos et heti saa vastausta,älä hellitä kärsimättömänä,vaan jatka,jatka niin kauan,että Jeesus vastaa!

Ymmärrätkö,ihminen,että sinullekin on luvattu TOTUUS. Ota siitä lupauksesta kiinni,ja älä koskaan anna periksi! Se on sinun velvollisuutesi!

Että otat totuuden vastaan,sillä sydämellä,ettet varmasti anna periksi,millekään valheelle!

Usko mitä minä sinulle sanon! USKO SE!!!

Sinulla on oikeus saada totuus!!! Tajuatko?

Tällä päättäväisyydellä minäkin etsin totuutta,ja Jeesus avasi oven. TÄMÄ ON TOSI!!!

Koraani on pelkkä matkimus,ja surkea pakanateos.

Valitettavasti tämä on TOSI. Ei siitä mihinkään asia muutu!

• Jake Waits kirjoitti:

oli haukkumista?

• Jake Waits kirjoitti:

sinulta, että et ymmärrä.

"Tosi muslimit uskovat, että muiden uskontojen kannattajat eivät noudata mitään todellista uskontoa, joten muslimit eivät salli muiden lähettää lähetyssaarnaajia rakentamaan kirkkoja muslimimaihin. Allah sanoo: Se, joka uskoo, että islam on yhdenvertainen muiden uskontojen kanssa, tekee vakavan virheen. "
        -SHEIKKI MUHAMMED SALIH AL-MUNAJJID
        http://www.euroopan-tulevaisuus.org/

Olenko minä sanonut pyrkiväni ymmärtämään ja alistumaan islamin valtapyrkimysten edessä? En.
        Minä vastustan islamia, ja se tarkoittaa sitä, että minä en alistu islamin jihadin ja sodanlietsonnan edessä, vaan taistelen takaisin.

Itse asiassa kaikkien muiden uskontojen rauhallinen rinnakkaiselo on minun nähdäkseni mahdollista. Islam on tästä poikkeus. Islam pyrkii dominoimaan kaikkia muita uskontoja, ja tähän dominointiin on sen pyhässä kirjassa sen jumala antanut täydet valtuudet käyttää ei-rauhanomaisia keinoja. Kysymykseni tarkoituksena oli osoittaa, ettei musliminaista kiinnosta loputtomasti jatkuva rauhaisa rinnakkaiselo muiden uskontojen kanssa, vaan häntä kiinnostaa koraanin vaatimus islamin ehdottomasta herruudesta, kunnes muita ei palvota kuin allahia. Mutta tämähän sinulta on jäänyt huomaamatta. Ei mitään uutta.

En minä moittinut raamatun haukkumisesta. On vain niin koomista, kun nämä _tietäväiset_ hihhulit joutuvat selkä seinää vasten, he yrittävät parjata toisia hihhuleita tai toisten satukirjoja.

>Ei taida olla pojalla peiliä.>

Ei tässä iässä enää ilkeä peilistä itseään ihastella.

koska viestini jäi ilmeisestikin epäselväksi:

Sinua ei viestiesi perusteella ole kiinnostanut pitkään aikaan minkäänlainen rauhanomainen rinnakkainelo muslimien kanssa. Niin pahantahtoisuutta ja vihalietsontaa tihkuvia viestisi ovat. Niinpä on todella koomista ja absurdia, että nimenomaan _sinä_ kysyt, onko jonkun muslimin pyrkimyksenä uskontojen välinen rauhaisa ja tasa-arvoinen rinnakkaiselo.

Mitä parjaamiseen ja haukkumiseen tulee, enpä ole vielä nähnyt tällä palstalla muslimien kirjoittamaa kirjoitusta, jossa Raamattua olisi haukuttu ja parjattu samalla lailla kuin sinä ja hengenheimolaisesi katsotte hyväksi parjata ja haukkua Koraania.

Vaikket peiliin turhamaisuudesta katsoisikaan, kannattaisi vilkaista edes sen verran, että huomaisit omassa silmässäsi törröttävän tekopyhyyden hirren.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2426
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2046
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1533
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1467
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe