jouluvalot tänä jouluna 2022

Anonyymi-ap

mites meinaatte jouluvalojen kans tänä vuonna kun pitäis sähköä säästää ?

7

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ongelmaa joulun kanssa ja sähkö laskun nousuta. Asun yksin ja joulunkin vietän yksi pienessä kerrostalo asunossa,kuin uden vuodenkin Vuokralla Itä-Helsinki. Minulla on pienet paristolla toimivat valot, Jotka laitan parvekelle apelin ympärille. En syö lihaa en karjatalouden tuotteita. siis kanna, kalkkunaa . Jotain vamisateriaa ostan kuten joka päivä .Lämitän mikrossa ne.Mikrossa jossa tietoinen valinta ei dikitaalista kello.Oli muten osaessa kalimpi kuin mikrot joissa kello ja näytöllä ajastin.Ihan sama pesukoneen kanssa. Joten uunia ei tule käytettyä koskaan eikä ketto levyä.Helen sähkö tulee ja mikään laite ei valmiustilassa. Mutsi 69v.

    • Anonyymi

      Mä olen pohtinut ihan samaa asiaa. Laitan varmasti vain joulukuuseen valot, jotka päällä iltaisin. Muita korvaan pattereilla toimivilla valosarjoilla, led- kynttilöillä ja oikeilla kynttilöillä sekä ulkona lyhdyillä ja ulkotulilla.

      • Anonyymi

        Oletko laskenut paljonko ne patterit ja oikeat kynttilät tulee vuodessa maksamaan verrattuna niihin sähköllä toimiviin led-valosarjoihin ? Itse yllätyin miten paljon pattereita kuluttaa esim kolmella AAA-patterilla toimiva led-valolanka kun sen laittaa ajastuksella palamaan, ei kuukautta kestänyt patterit. Ladattaviin pattereihin sitten taas tarvitaan sähköä että saa ladattua, joten halvemmaksi ei tule nekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko laskenut paljonko ne patterit ja oikeat kynttilät tulee vuodessa maksamaan verrattuna niihin sähköllä toimiviin led-valosarjoihin ? Itse yllätyin miten paljon pattereita kuluttaa esim kolmella AAA-patterilla toimiva led-valolanka kun sen laittaa ajastuksella palamaan, ei kuukautta kestänyt patterit. Ladattaviin pattereihin sitten taas tarvitaan sähköä että saa ladattua, joten halvemmaksi ei tule nekään.

        Kestäisikö nämä paristot pitkään? :)

        https://www.clasohlson.com/fi/Varta-Industrial-Pro-AA-LR6-paristot,-100-kpl/p/36-8716


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestäisikö nämä paristot pitkään? :)

        https://www.clasohlson.com/fi/Varta-Industrial-Pro-AA-LR6-paristot,-100-kpl/p/36-8716

        Tuossa toimiva linkki:

        https://urly.fi/2PsF (Nettiosoitetta piti lyhentää URLy mobiilisovelluksella)


    • Anonyymi

      Led valot palaa eurolla vuoden kun taas lattialämmitys toimii eurolla päivän. Varmaan valojen sammuttamisella ei paljoa säästä. Säästän sillain, että ostan lahjoja tarpeeseen ja sopivaan aikaan. En tue joulubisnestä millään tavalla. Korjaan vanhoja ja ostan käytettyjä jos sopiva löytyy.

    • Anonyymi

      Tuskin ne sähköllä toimivat jouluvalotkaan vie paljoa sähköä, kun laittaa ajastimen ja se sammuttaa jouluvalot jossain vaikka klo: 23:00 ja menee taas päälle aamulla muutamaksi tunniksi? 🤔

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe