Toyota yritetään sotkea mukaan Oulun seudun oktomurskeongelmiin

Anonyymi-ap

Kysyin paikallisesta Toyota-liikkeestä automekaanikolta tänä aamuna koskeeko oktomurskemelu Toyotia. Sanoi, että ainuttakaan korjausta asiaan liityen ei ole Toyotissa koskaan tehty.

Toyotiin jakoHIHNAA ei vaihdeta, koska jakohihnaa ei ole lainkaan, vaan noissa moottoreissa on tiiviissä tilassa öljykylvyssä uiva jakoKETJU.

Kaksikymmentäkaksi vuotta nuorempiin Toyotiin ei Raahe-Tornio seudun pölyillä ja murskeilla ole pienintäkään vaikutusta. Jakoketju pyörii suljetussa öljytilassa ja siihen ei pölyt ja murskeet vaikuta. Toyotissa jakoketju on aina suojassa moottorin ulkopuoliselta lialta koska jakoketju sijaitsee täysin tiivistetttyjen moottorin metallikuorien sisäpuolella ja öjykylvyssä. Jakoketju ole koskaan avoimessa tilassa ilman moottorin purkamista.

Jos Toyotista hajoaisi jakopäitä oktomurskeen vuoksi Oulun seudulla. Silloin kyseessä olisi yli 22 vuotta vanhoja Toyotia, koska yli 22 vuotiaissa Toyotoissa on vielä jakohihnat. Vuoteen1999 asti olivat vielä useimmat jakohihnalla. Vuonna 2000 oli vielä RAV4 jakohihnalla. Vuodesta 2001 alkaen ja uudemmissa Toyotoissa on jakoketju.

Toyotan 2,4-litraisissa dieseleissä on jakohihna eli vain Hiluxeissa ja Landcruisereissa, mutta se on niin tiiviin kopan alla ettei sinnekään mikään pöly pääse.

ÄLKÄÄ SOTKEKO TOYOTAA OKTOMURSKEONGELMAAN.

Tuliko tämä nyt selväksi valehtelijoillekin.

29

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuliko tämä nyt selväksi?

    • Anonyymi

      Tämä aloitus sensijaan on aivan totta. Terveisin automekaanikko.

    • Anonyymi

      Tojotan dieseleissä on ollut jakohihna ja ongelma koskee yhtä lailla myös niitä. Että silleen. Vanhasta Helsingin sanomien uutisesta sen voi lukea. Mutta Toyota yritti pestä itsensä ulos ongelmasta kieltämällä Toyotan nimen mainitsemisen silloin kun ongelma nousi esiin.

      • Anonyymi

        Tuossa aloituksessa kerrotaan missä Toyotissa on jakohihna. Muilta osin: Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa aloituksessa kerrotaan missä Toyotissa on jakohihna. Muilta osin: Älä valehtele.

        Eikä se Tojon jakohihnakoppa ole sen tiiviimpi kuin muissakaan autoissa, pölyä pääsee sinnekin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se Tojon jakohihnakoppa ole sen tiiviimpi kuin muissakaan autoissa, pölyä pääsee sinnekin..

        Lue vanhasta lehtikirjoituksesta: Toyota yritti tiivistää jakohihnan koteloa .


    • Anonyymi

      Kyllä ne jakopäänkopat on paremmin tiivistetty japseissa kuin esim .VW/Audi sukuisissa autoissa, siellä en ihmettelis jos hiiret menisivät sisälle ja purisivat remmit poikki

    • Anonyymi

      Totta kai kävit aamulla Toyota liikkeessä tänä aamuna jutskaamassa tuosta ongelmasta ja Toyotan tilanteesta. Tottahan me sinua uskomme Toyotan omapoika, hihii!

      • Anonyymi

        Kyllähän tuo teksti kertoo tiedosta eikä mistään sinun kuvitelmistasi ja valheistasi.


      • Anonyymi

        Niin kävin ja tarjottiin pullakahvitkin.


    • Anonyymi

      Toyotat ovat niin robusti tehtyjä että ongelma ei kosketa.

    • Anonyymi

      Tojotomppeli, lakkaa valehtelemasta!
      Kaikissa yli 2,2-litraisissa Toyotan dieseleissä on jakohihna, joka ikisessä. Siis kaikissa Hiaceissa, Hiluxeissa ja Land Cruicereissa. On aina ollut ja tulee olemaan.
      Ketjukäyttöisiä jakopäitä oli vain Toyotan heikoissa henkilöautodieseleissä, joiden valmistus ja myynti on jo lopetettu.

      • Anonyymi

        Pitäisikö laittaa tavuviivat, että oktaviaöyhöttäjäkin jotain ymmärtäisi?

        "Toyotan 2,4-litraisissa dieseleissä on jakohihna eli vain Hiluxeissa ja Landcruisereissa, mutta se on niin tiiviin kopan alla ettei sinnekään mikään pöly pääse."


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö laittaa tavuviivat, että oktaviaöyhöttäjäkin jotain ymmärtäisi?

        "Toyotan 2,4-litraisissa dieseleissä on jakohihna eli vain Hiluxeissa ja Landcruisereissa, mutta se on niin tiiviin kopan alla ettei sinnekään mikään pöly pääse."

        Se kirjoittaa, vaikka ei ole edes aloitusta jaksanut lukea loppuun saakka.


    • Anonyymi

      Se oktomurske taitaa oikeasti olla tojotien koreista varisevaa ruostetta.

    • Anonyymi

      Vanhoissa 70-luvun Toyotissa oli myös jakopää ketjulla. Veljelläni oli 80-luvun lopulla Corona Mark 2 vm.76. Siinä ketju piti ääntä ja lopulta hajosi kokonaan. Oli kyllä jo varmaan paljon ajettu.

    • Anonyymi

      Moottorin rakenne kertoo laadusta. Toyotalla ei ole surkeita avoilmassa räpättäviä remmejä vaan tiiviin kopan sisällä öljykylvyssä pyörivä jakoketju. Aloitus on täyttä totta.

      Terveisin automekaanikko.

      • Anonyymi

        Ja osassa vapaasti räpäättäviä jakoremmejä jotka hajoilee Oulun oktomurkeen takia.

        Terveisin automekaanikko Oulusta.


    • Anonyymi

      Mulla oli tojossa aikoinaan vapaasti pyörivä jakopää.

      • Anonyymi

        Vapaasti pyörivä puupää.


    • Anonyymi

      Keuhkotautia on esiintynyt toyota kuljettajilla ja huonoja eturenkaita!😬🤪😁

    • Anonyymi

      Tässä lopussa on epätoivoisia viestejä kun aloituksen totuutta ei voitu valehdella joksikin muuksi.

    • Anonyymi

      Toyota

      1.5L (1A-C, 3A-C & 3E) Interference
      • 1.5L (3E-E & 5E-FE) Non-Interference
      • 1.6L DOHC (4A-F & 4A-FE) Non-Interference
      • 1.6L DOHC (4A-GE & 4A-GZE) Non-Interference
      • 1.6L SOHC Non-Interference
      • 1.8L Diesel Interference
      • 1.8L DOHC Gasoline Interference
      1.8L 7AFE, 4AFE, 4AF – Non Interference
      • 2.0L Non-Interference
      • 2.2L Diesel Interference
      • 2.2L Gasoline Non-Interference
      • 2.4L Diesel Interference
      • 2.5L Non-Interference
      • 2.8L Non-Interference
      • 3.0L Inline 6 (Except 1998 2JZ-GE) Non-Interference
      • 3.0L Inline 6 VVT-i (1998 2JZ-GE) Interference
      • 3.0L V6 Non-Interference
      • 3.3L 3MZ-FE V6 W/ V VTi – Interference
      • 3.4L Non-Interference
      * 3.5L V-6 Non-Interference
      • 4.7L Interference

    • Anonyymi

      Toyota yritti tiivistää jakohihnan koteloa - mutta turhaan.

      • Anonyymi

        Toyota ei tehnyt mitään. VW sentään tutki asiaa.


    • Anonyymi

      Ja kuitenkin paikallisessa lehdessä aikanaan kerrottiin, että suurimmat ongelmat on ollut Toyotan jakohihnoissa.
      Toyotalla ollaan tietenkin totuttu kaikenlaisiin ongelmiin ja niitä sitten "huolletaan" pois.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1199
    Aihe