Nyt kylä ahistaa täällä thaimaassa 24/7.

Anonyymi-ap

"Usein ajatellaan, että seksityöntekijä on tyhmä ja yksinkertainen. Itse olen esimerkiksi Mensan jäsen."

Voehan keman jukka sentöön.

95

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielikuva on, että seksityöntekijä on bimbo, joka ottaa kaiken vastaan ja on helposti vietävissä.

    • Anonyymi

      Kyllähän prostituutioon liittyviä lakeja tulisi Suomessa uudistaa, jotta seksin myynti olisi seksityöntekijöille turvallisempaa. Esimerkiksi se, missä seksiä myy, on ongelmallista. Mutta Sika-Amaliat haluaisivat Suomeen Iranilaisen siveyspoliisi hallinnon.

    • Anonyymi

      Puhutaanko suoraa puhetta Pattayasta?

      Vuosien aikana olen kuullut tästä paikasta monia eri tarinoita ja kaksi vuotta sitten pääsin tutustumaan ensimmäistä kertaa tähän hyvin erikoiseen paikkaan. Tämän jälkeen olen ollut kyseisessä paikassa vielä kaksi kertaa.

      Kerrottakoon että tämä teksti käsittelee Pattayaa niin kuin sen itse olen kokenut ja pyrin myös antamaan vinkkejä niille ketkä sinne haluaa lähteä. Tämä postaus on tehty lähinnä sinkkumiehille/naisille. Perhelomailijoille Pattaya on myös paratiisi, mutta nyt en kirjoita tästä.

      En myöskään ole mikään lahjakas kirjoittaja joten koittakaa kestää.

      Pattayalle on äärimmäisen helppoa saapua. Bangkok Suvarnabhumin lentokentältä noin 1-2 tunnin ajomatka taksilla. Taksi maksaa henkilömäärästä riippuen noin 1000-1300 bahtia. Toki halvemmallakin pääsee mikäli käyttää julkisia mutta niistä minulla ei ole kokemusta. Koen että pitkän lentomatkan jälkeen haluan mahdollisimman vaivattoman kyydin hotellille. Yleensä tilaan kuljetuksen netistä jolloin kuljettaja on vastassa lentokentän aulassa nimilapun kanssa. Olen käyttänyt sellaista firmaa kuin www.online-pattaya.com ja sitä voin myös suositella.

      Hotellia valitessa kannattaa kiinnittää huomiota sijaintiin, mahdollisiin lakanamaksuihin sekä minulle tärkeään uima-altaaseen.

      Hotellia suosittelen soi 7- soi 8 alueelta. Siellä on paljon pieniä tyttöbaareja, ruokapaikkoja eikä juurikaan mitään isoja Gogobaareja / yökerhoja koska niissä en hirveästi vietä aikaa. Ne paikat ovat myös monesti aamuun asti auki ja varsinkin yökerhoissa musiikki soi äärimmäisen kovaa ja ääni kantautuu hotellihuoneeseen. Mikäli haluaa discotella aamusta iltaan niin suosittelen hotellia walkingstreet tai lk metropol alueilta.

      Siirrytäänpäs niihin lakanamaksuihin. Eli monissa hotelleissa on sellainen käytäntö että kun tuot seuralaisen huoneeseen, hotelli veloittaa sinulta 200-500 bahtin lakanamaksun. Mikäli tätä hommaa harrastaa usein niin lakanamaksuista kertyy ihan mukava potti jonka voi käyttää myös muuhun. Suosittelen siis aina ottamaan hotellin jossa ei peritä tätä maksua. Yksi suosikkihotelleistani on Flipper lodge hotelli soi 8.

      Liikkuminen Pattayalla on helppoa. Lavataksit kulkevat tiettyjä reittejä ja nappaavat ihmisiä lennosta kyytiin. Kun haluat jäädä pois kyydistä, soita summeria ja anna kuskille 10 bahtia. Sillä selvä. Mikäli haluaa liikkua jonnekin muualle, edellä mainitut lavataksit heittävät sinut sinne kun vain neuvottelet hinnat. Skootteritakseja löytyy myös. Yksi hyvä palvelu on myös GRAP-TAXI sovellus. Siinä sovellus kertoo valmiina hinnan paikasta a, paikkaan b.

      Ensimmäinen asia jonka teen kun saavun on liittymän hankita / päivittäminen. Itse olen käyttänyt AIS nimistä operaattoria ja heidän palvelupisteensä on Central festival ostoskeskuksen alakerrassa, ostoskeskuksen huomaa pakostakin. Mikäli otat uuden liittymän niin tarvitset passin mukaan. Olen käyttänyt yleensä pakettia jossa on 30 päivän rajaton netti maksiminopeudella ja jonkin verran puheaikaa. Muistaakseni paketin hinta on jotain 1200-1500 bahtin luokkaa.

      Nyt kun liittymä on kunnossa niin voit huoletta surffata netissä ja käyttää whatsuppia ym.

      Puhutaanko hieman niistä naisista? Puhutaan !!!

      Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa että nämä niin sanotut työnaiset omaavat aivan eri lähtökohdat elämään kuin me länsimaalaiset joilla on laaja yhteiskunnan tukiverkko, mahdollisuus kouluttautua jne. Ehkä suurin osa naisista haluaisi elättää itsensä jollain muulla tapaa kuin seksipalveluja myymällä. Mutta tämän asian muuttaminen on hieman liian iso asia pienelle reissaajalle ja väitän että minun päätökseni käyttää tai olla käyttämättä näitä palveluja ei muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Ja muistetaan myös kohdella ihmisiä niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

      Tämän saarnan jälkeen siirrytään asiaan.

      Pattayalla on monia eri vaihtoehtoja löytää seuraa. Itse suosin yleensä baarityttöjä jotka siis ovat baareissa töissä ja siellä voit heidän kanssaan rennosti jutella, pelata pelejä ja nauttia drinkkiä. Homma toimii niin että menet baariin, juot kylmän Changin ja kohta saapuukin tyttö luoksesi juttelemaan. Kalja alkaa nousta päähäsi ja päätät että nyt tyttö mukaan ja menoksi. Maksat baarille ns. barfinen joka maksetaan siitä syystä että tyttö ei enää ole töissä joten baarille rahallinen kompensaatio. Summa on hyvin usein 200-300 bahtia, riippuen kellonajasta. Itse en baarityttöjen kanssa sovi koskaan rahasta vaan toimin niin että otan tytön yöksi ja aamulla annan 1000 bahtia käteen, tack och adjö. Tytöt ovat olleet aina tyytyväisiä korvaukseen.

      Olen itse reilu 60 hieman pullukka pälvikalju omasta mielestäni katseenkestävä mies joten en osaa sanoa että toimiiko tuo sama 70 vuotiaalle elämää nähneelle miehelle.

      By NumBall HHN 60v.

      • Anonyymi

        JA taas olen sinun mielessä oletko ajatellut käyttää koko loppu elämä minuna esiintyen, ei minulla ole mitään sitä vastaan mutta kaiketi ole aikuinen ihminen, pitäisi sinulla olla omiakin kokemuksia, jos ei ole niin sillehän minä en voi mitään, mutta sinun kannattaa vilkaista peiliin sieltä se ongelman ydin varmasti löytyy.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi

        Styroxia ahmiva Saarihinuri Jöröjukka ei koskaan kykenisi tuottamaan noin selkeää tekstiä, jossa idea pysyy kasassa ilman rönsyilyä ja sairaita herjoja. Saarihinaaja on Suomessa nyt ja kännissä, kun eilen tuli takuueläke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Styroxia ahmiva Saarihinuri Jöröjukka ei koskaan kykenisi tuottamaan noin selkeää tekstiä, jossa idea pysyy kasassa ilman rönsyilyä ja sairaita herjoja. Saarihinaaja on Suomessa nyt ja kännissä, kun eilen tuli takuueläke.

        Niinkö mutta siltikin sinun pitää esiintyä minuna, herää vain kysymys miksi.... mitä tämä sinulle antaa, voin vakuuttaa että eläkkeeni tulee vasta lokakuun ensimmäinen pankkipäivä, sinähän niistä kelapäivistä täällä kerrot, mikä tietysti ei juurikaan yllätä onhan kela osa sinun ansaintalogiikkaa.
        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Styroxia ahmiva Saarihinuri Jöröjukka ei koskaan kykenisi tuottamaan noin selkeää tekstiä, jossa idea pysyy kasassa ilman rönsyilyä ja sairaita herjoja. Saarihinaaja on Suomessa nyt ja kännissä, kun eilen tuli takuueläke.

        Eikös tällä kieltämättä hieman obeesilla henkilöllä kuitenkin peräti parikin korkeakoulututkintoa ollen ja eläkkeelle pääsi jostakin yliopiston opettajan virasta?

        S


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö mutta siltikin sinun pitää esiintyä minuna, herää vain kysymys miksi.... mitä tämä sinulle antaa, voin vakuuttaa että eläkkeeni tulee vasta lokakuun ensimmäinen pankkipäivä, sinähän niistä kelapäivistä täällä kerrot, mikä tietysti ei juurikaan yllätä onhan kela osa sinun ansaintalogiikkaa.
        By NumBall HHN 61v.

        Numba.
        Kloonisirkus jatkuu nyt hieman eri käsikirjoituksin, joten nyt on 2010:llä vähän hakusessa miten jatkaa ... jatkaa ... ja jatkaa, tosin jututhan ei muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tällä kieltämättä hieman obeesilla henkilöllä kuitenkin peräti parikin korkeakoulututkintoa ollen ja eläkkeelle pääsi jostakin yliopiston opettajan virasta?

        S

        Niin niin tuoko on sen kateuden aiheuttaja vai mikä, en ollut opettajana vaan tietojärjestelmäasiantuntijana, FM on tutkinto (matematiikka) lisäksi on kasvatustieteistä tutkinto vuodelta 89, joten se siitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin tuoko on sen kateuden aiheuttaja vai mikä, en ollut opettajana vaan tietojärjestelmäasiantuntijana, FM on tutkinto (matematiikka) lisäksi on kasvatustieteistä tutkinto vuodelta 89, joten se siitä...

        tuolta voi lukea mitä FM tarkoittaa ja mitä siellä opetetaan, tosin minun oppimissuunta on hieman vanhempi, https://www.jyu.fi/science/fi/maths/opiskelu/mat_opinnot/fm


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Numba.
        Kloonisirkus jatkuu nyt hieman eri käsikirjoituksin, joten nyt on 2010:llä vähän hakusessa miten jatkaa ... jatkaa ... ja jatkaa, tosin jututhan ei muutu.

        Terkkuja
        Joo huomasin...


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Numba.
        Kloonisirkus jatkuu nyt hieman eri käsikirjoituksin, joten nyt on 2010:llä vähän hakusessa miten jatkaa ... jatkaa ... ja jatkaa, tosin jututhan ei muutu.

        Joo Sensei... mutta sinunkin kannattaa vilkaista peiliin sieltä se ongelman ydin varmasti löytyy, leon 8 % otin muutaman ison miehen pulolisen, kun katsoin aamulla tasokkaaaseen vessan pöttöömme kellui siellä styyroxsia, sanomattakin lienee selvää että olin tulla, hulluksi ja, kat krara pula en nähnyt, kuin peilista.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Sensei... mutta sinunkin kannattaa vilkaista peiliin sieltä se ongelman ydin varmasti löytyy, leon 8 % otin muutaman ison miehen pulolisen, kun katsoin aamulla tasokkaaaseen vessan pöttöömme kellui siellä styyroxsia, sanomattakin lienee selvää että olin tulla, hulluksi ja, kat krara pula en nähnyt, kuin peilista.

        By NumBall HHN 61v.

        katkarapuani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terkkuja
        Joo huomasin...

        Voitte Savon yksikkökaksikko pikkuhiljaa alkaa unohtaa minun olemassaolon. Meillä elellään rauhaisaa tavallista perhe-elämää Nangrongin maaseudulla ilman kinaamista älyvapaan erakon kanssa. https://ibb.co/bsnDMJN

        2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitte Savon yksikkökaksikko pikkuhiljaa alkaa unohtaa minun olemassaolon. Meillä elellään rauhaisaa tavallista perhe-elämää Nangrongin maaseudulla ilman kinaamista älyvapaan erakon kanssa. https://ibb.co/bsnDMJN

        2010

        Joo totta toinen puoli, eihän ole oikeassa elämässä persaukisia vedonlyöjiä, niitä on vain internetissä.
        Vietä Pippelinen rauhaisaa kuitteinesi ja korealaisten internetimuroitujen kakaroittesi ja lumppusi kanssa pulahdellen hotellin uima-altaaseen kun et ajele haaveilluusiomersulla buudeleittesi kanssa, tai rakentele puumajaa, olethan sinä rakennusmestari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitte Savon yksikkökaksikko pikkuhiljaa alkaa unohtaa minun olemassaolon. Meillä elellään rauhaisaa tavallista perhe-elämää Nangrongin maaseudulla ilman kinaamista älyvapaan erakon kanssa. https://ibb.co/bsnDMJN

        2010

        Jaa jaa, että itket kun saat hieman nenällesi, kanna poika vastuu siitä että julkaisit nimeni täällä paskapalstalla, varastamalla tietoni thaimaan immigrationin sivuilta, se oli laitonta ja törkeää, aivan sikamaista... sinä tulet kärsimään siitä vielä pitkään, en ole koskaan ollut pitkävihainen, mutta rajansa kaikella tulet sen huomaamaan vielä, minä paljastan sinut ennemmin tai myöhemmin, tämä suomi - thai yhteisö on hyvin pieni, hyvin pieni... et mietenkään pysty pysymään kauan piilossa, rinki supistuu, buriram...


      • Anonyymi

        Sinä se vaan jatkat paskanjauhamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa, että itket kun saat hieman nenällesi, kanna poika vastuu siitä että julkaisit nimeni täällä paskapalstalla, varastamalla tietoni thaimaan immigrationin sivuilta, se oli laitonta ja törkeää, aivan sikamaista... sinä tulet kärsimään siitä vielä pitkään, en ole koskaan ollut pitkävihainen, mutta rajansa kaikella tulet sen huomaamaan vielä, minä paljastan sinut ennemmin tai myöhemmin, tämä suomi - thai yhteisö on hyvin pieni, hyvin pieni... et mietenkään pysty pysymään kauan piilossa, rinki supistuu, buriram...

        Ei ole laitonta julkaista jos tieto on vapaasti saatavilla. Miten rosisjuttu edistyy, joko kohta mennään hesaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin tuoko on sen kateuden aiheuttaja vai mikä, en ollut opettajana vaan tietojärjestelmäasiantuntijana, FM on tutkinto (matematiikka) lisäksi on kasvatustieteistä tutkinto vuodelta 89, joten se siitä...

        Kerrotko vielä että onko tässä https://ibb.co/wLFdcCP kuvassa suomen armeijan eläköitynyt doppari vaiko joku ridkepäkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa, että itket kun saat hieman nenällesi, kanna poika vastuu siitä että julkaisit nimeni täällä paskapalstalla, varastamalla tietoni thaimaan immigrationin sivuilta, se oli laitonta ja törkeää, aivan sikamaista... sinä tulet kärsimään siitä vielä pitkään, en ole koskaan ollut pitkävihainen, mutta rajansa kaikella tulet sen huomaamaan vielä, minä paljastan sinut ennemmin tai myöhemmin, tämä suomi - thai yhteisö on hyvin pieni, hyvin pieni... et mietenkään pysty pysymään kauan piilossa, rinki supistuu, buriram...

        Meinasitko... monen, danin, senseinä ja, täräyttää ...räps räps... peukalon nivelellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laitonta julkaista jos tieto on vapaasti saatavilla. Miten rosisjuttu edistyy, joko kohta mennään hesaan.

        Rakkaalla on oikeus loukata kunniaa ja tehdä mitä tahansa kun vain tieto on vapaasti saatavilla.

        Siinäpä syy miksi kaikki rakkaat on vain puskahuutelijoita naismaisia luusereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaalla on oikeus loukata kunniaa ja tehdä mitä tahansa kun vain tieto on vapaasti saatavilla.

        Siinäpä syy miksi kaikki rakkaat on vain puskahuutelijoita naismaisia luusereita.

        Joo mies joka uskaltaa julkaista inhokkinsa nimen mutta ei omaansa ei ole mies missään merkityksessä, henkilösuojalaki kertoo mikä on sallittua ja mikä ei ole, se tullaan näkemään aikanaan, minua ei siihen enää tarvita, oikeuslaitos etenee hitaasti mutta varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laitonta julkaista jos tieto on vapaasti saatavilla. Miten rosisjuttu edistyy, joko kohta mennään hesaan.

        Ei tosiaan taida olla, koira oli mukava kuoli viitisen vuotta sitten auton alle, täällä hua hinissä, oli telonut jalkansa kun löysimme viemme sen pentuna lääkäriin, oli meillä pari vuotta sen nimi oli sipuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaan taida olla, koira oli mukava kuoli viitisen vuotta sitten auton alle, täällä hua hinissä, oli telonut jalkansa kun löysimme viemme sen pentuna lääkäriin, oli meillä pari vuotta sen nimi oli sipuli.

        Eikä koira ollut riddleback, ihan tavallinen peruskoira... mutta kaksi nykyistä koiraa on riddlebackejä, toisen nimi on cola ja toisen pepsi... vaimo valitsi nimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mies joka uskaltaa julkaista inhokkinsa nimen mutta ei omaansa ei ole mies missään merkityksessä, henkilösuojalaki kertoo mikä on sallittua ja mikä ei ole, se tullaan näkemään aikanaan, minua ei siihen enää tarvita, oikeuslaitos etenee hitaasti mutta varmasti.

        Khiai!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä koira ollut riddleback, ihan tavallinen peruskoira... mutta kaksi nykyistä koiraa on riddlebackejä, toisen nimi on cola ja toisen pepsi... vaimo valitsi nimet.

        Se sekarotuinen sakemannin värinen, mistä kuvia, ei sitten ollut teidän koira, vaan naapurin mummon?
        Mikä sen nimi on?


      • Anonyymi

        Niin vielä sellainen, että tuo pepsi on sekote riddlebackkia, ja thaimaan pysykorvaa, sillä on hyvin jykevä kuono ja voimakas, mutta se on hemmetin kiltti, tuo cola ei ole kun tulee vieraita se pitää laittaa kiinni, aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vielä sellainen, että tuo pepsi on sekote riddlebackkia, ja thaimaan pysykorvaa, sillä on hyvin jykevä kuono ja voimakas, mutta se on hemmetin kiltti, tuo cola ei ole kun tulee vieraita se pitää laittaa kiinni, aina.

        Katselin koiraluettelosta, mutta en löytänyt millainen koirarotu on "peruskoira"?
        Koirarotusi ja niiden määrät on vaihdelleet melkein yhtä usein kuin työurasi, joka alkoi työttömästä sekatyömiehestä koelentäjään jatkuen siitä sitten tietonkoneiden ja keksintöjen kautta yliopiston huippuosaajaan tutkintoineen.
        Ellei tuo nykyinen tilasi johdu infarktista tms sairaudesta, niin tuolla päällä ei ole muuta käyttöä kuin kuumailmapallon muottina.

        Huomasitko että rakkaimpasi käyttänyt PromptPay -maksutapaa? Vahinko ettet sinä voi sitä saada, koska se edellyttää Thai-id:n ja sitä sinulla ei ole. Se on Bangkok bankin tarjoama vastine Mobile Paylle, joka on suosittu maksutapa, paitsi että Mobile Paylla et voi maksaa henkkareilla kuten PromptPaylla voi, jos et halua käyttää kännykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin koiraluettelosta, mutta en löytänyt millainen koirarotu on "peruskoira"?
        Koirarotusi ja niiden määrät on vaihdelleet melkein yhtä usein kuin työurasi, joka alkoi työttömästä sekatyömiehestä koelentäjään jatkuen siitä sitten tietonkoneiden ja keksintöjen kautta yliopiston huippuosaajaan tutkintoineen.
        Ellei tuo nykyinen tilasi johdu infarktista tms sairaudesta, niin tuolla päällä ei ole muuta käyttöä kuin kuumailmapallon muottina.

        Huomasitko että rakkaimpasi käyttänyt PromptPay -maksutapaa? Vahinko ettet sinä voi sitä saada, koska se edellyttää Thai-id:n ja sitä sinulla ei ole. Se on Bangkok bankin tarjoama vastine Mobile Paylle, joka on suosittu maksutapa, paitsi että Mobile Paylla et voi maksaa henkkareilla kuten PromptPaylla voi, jos et halua käyttää kännykkää.

        Koiraluettelo no en ole kuullutkaan, oletko edes käynyt thaimaassa, peruskoira on juuri sellainen mikä kuvassa on, niitä on täällä paljon, aivan samannäköisiä, minulla riittää se että voin maksaa kortilla tai käteisellä, en tarvitse muuta, mikään pankkipalvelu ei edellytä thai-id, siellä ei täällä ole juurikaan käyttöä, täysin turha kortti, täällä on miljoona maksupalvelua, jopa truella on omansa, on kortit siis maksukortit, jotka eivät ole pankkikortteja, samoin dtac:lla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiraluettelo no en ole kuullutkaan, oletko edes käynyt thaimaassa, peruskoira on juuri sellainen mikä kuvassa on, niitä on täällä paljon, aivan samannäköisiä, minulla riittää se että voin maksaa kortilla tai käteisellä, en tarvitse muuta, mikään pankkipalvelu ei edellytä thai-id, siellä ei täällä ole juurikaan käyttöä, täysin turha kortti, täällä on miljoona maksupalvelua, jopa truella on omansa, on kortit siis maksukortit, jotka eivät ole pankkikortteja, samoin dtac:lla...

        Thai id on turha kortti jos ei asu thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiraluettelo no en ole kuullutkaan, oletko edes käynyt thaimaassa, peruskoira on juuri sellainen mikä kuvassa on, niitä on täällä paljon, aivan samannäköisiä, minulla riittää se että voin maksaa kortilla tai käteisellä, en tarvitse muuta, mikään pankkipalvelu ei edellytä thai-id, siellä ei täällä ole juurikaan käyttöä, täysin turha kortti, täällä on miljoona maksupalvelua, jopa truella on omansa, on kortit siis maksukortit, jotka eivät ole pankkikortteja, samoin dtac:lla...

        On on vaan sinulla ei ole. Ne piirtää kellä on liitua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vielä sellainen, että tuo pepsi on sekote riddlebackkia, ja thaimaan pysykorvaa, sillä on hyvin jykevä kuono ja voimakas, mutta se on hemmetin kiltti, tuo cola ei ole kun tulee vieraita se pitää laittaa kiinni, aina.

        Kiitos tarkennuksesta ja asiallisesta vastauksestasi.

        Mielestäni sinun ei kuitenkaan pitäisi kirjoitella, että sinulla on ridgebackkejä, jos koirasi kuitenkin ovat sekarotuisia. Yritän kirjoittaa tämän mitenkään piruilematta tai pätemättä, ystävällisessä ja rakentavassa hengessä.

        Täytynee tässä nyt myös mainita, että tiedän koirista yleensäkin aika paljon. Tämän kirjoitan ilman tarkoitusta, että meidän tarvitsisi nyt alkaa vertailemaan kumpi meistä tietää enemmin.

        Thai ridgeback on mielestäni hieno koira. Tavallaan hyvin ainutlaatuinenkin rotuna ja näin ollen mielestäni ei ole oikein kirjoitella kuinka näitä omistaa ja millaisia nämä ovat, jos kokemuksensa ja rotuun perehtymisensä perustuu vain sekarotuisiin koiriin.

        Thaimaanpystykorviin mielestäni pätee sama, vaikka näihin en ole perehtynyt yhtä hyvin kuin ridgebackeihin.

        Kiitoksia sinulle kertomistasi kokemuksistasi, mitä tulee koirien pitämisestä Thaimaassa. Tämä miten näihin ystäviimme olet suhtautunut piirtää minulle mieleeni kuvan siitä, että et ole ihan niin ikävä ihminen, mitä muu kirjoittelusi antaa sinusta ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tarkennuksesta ja asiallisesta vastauksestasi.

        Mielestäni sinun ei kuitenkaan pitäisi kirjoitella, että sinulla on ridgebackkejä, jos koirasi kuitenkin ovat sekarotuisia. Yritän kirjoittaa tämän mitenkään piruilematta tai pätemättä, ystävällisessä ja rakentavassa hengessä.

        Täytynee tässä nyt myös mainita, että tiedän koirista yleensäkin aika paljon. Tämän kirjoitan ilman tarkoitusta, että meidän tarvitsisi nyt alkaa vertailemaan kumpi meistä tietää enemmin.

        Thai ridgeback on mielestäni hieno koira. Tavallaan hyvin ainutlaatuinenkin rotuna ja näin ollen mielestäni ei ole oikein kirjoitella kuinka näitä omistaa ja millaisia nämä ovat, jos kokemuksensa ja rotuun perehtymisensä perustuu vain sekarotuisiin koiriin.

        Thaimaanpystykorviin mielestäni pätee sama, vaikka näihin en ole perehtynyt yhtä hyvin kuin ridgebackeihin.

        Kiitoksia sinulle kertomistasi kokemuksistasi, mitä tulee koirien pitämisestä Thaimaassa. Tämä miten näihin ystäviimme olet suhtautunut piirtää minulle mieleeni kuvan siitä, että et ole ihan niin ikävä ihminen, mitä muu kirjoittelusi antaa sinusta ymmärtää.

        "et ole ihan niin ikävä ihminen, mitä muu kirjoittelusi antaa sinusta ymmärtää".

        Miten olet Kääläy-Kläperö ymmärtänyt nuiden kirjoittajien "Ikävyyden" kun ei nyt oteta huomioon alituista Kymppisi kiittelyä?

        Tuleeko mieleesi mitään ikävää kirjoittelua, jonka olet ymmärtänyt ja sitten antanut itsesi ymmärtää?

        Entä miten pisteytät oman ikävyytesi, kysyn näin ihan piruilematta ja että meillä ei tulisi väittelyä kumpi meistä on ikävämpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "et ole ihan niin ikävä ihminen, mitä muu kirjoittelusi antaa sinusta ymmärtää".

        Miten olet Kääläy-Kläperö ymmärtänyt nuiden kirjoittajien "Ikävyyden" kun ei nyt oteta huomioon alituista Kymppisi kiittelyä?

        Tuleeko mieleesi mitään ikävää kirjoittelua, jonka olet ymmärtänyt ja sitten antanut itsesi ymmärtää?

        Entä miten pisteytät oman ikävyytesi, kysyn näin ihan piruilematta ja että meillä ei tulisi väittelyä kumpi meistä on ikävämpi?

        Siis tarkennan nuiden muiden osalta että siis kirjoitat ihmiselle todeten että hän ei ole ihan niin ikävä, mutta annat ymmärtää että kuitenkin ikävä.

        Aivanko oikeasti apina koet kirjoittavasi "Ilman" piruilua, apina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tarkennuksesta ja asiallisesta vastauksestasi.

        Mielestäni sinun ei kuitenkaan pitäisi kirjoitella, että sinulla on ridgebackkejä, jos koirasi kuitenkin ovat sekarotuisia. Yritän kirjoittaa tämän mitenkään piruilematta tai pätemättä, ystävällisessä ja rakentavassa hengessä.

        Täytynee tässä nyt myös mainita, että tiedän koirista yleensäkin aika paljon. Tämän kirjoitan ilman tarkoitusta, että meidän tarvitsisi nyt alkaa vertailemaan kumpi meistä tietää enemmin.

        Thai ridgeback on mielestäni hieno koira. Tavallaan hyvin ainutlaatuinenkin rotuna ja näin ollen mielestäni ei ole oikein kirjoitella kuinka näitä omistaa ja millaisia nämä ovat, jos kokemuksensa ja rotuun perehtymisensä perustuu vain sekarotuisiin koiriin.

        Thaimaanpystykorviin mielestäni pätee sama, vaikka näihin en ole perehtynyt yhtä hyvin kuin ridgebackeihin.

        Kiitoksia sinulle kertomistasi kokemuksistasi, mitä tulee koirien pitämisestä Thaimaassa. Tämä miten näihin ystäviimme olet suhtautunut piirtää minulle mieleeni kuvan siitä, että et ole ihan niin ikävä ihminen, mitä muu kirjoittelusi antaa sinusta ymmärtää.

        Joo eiks kaikki koirat ole sekarotuisia, onhan ne lähtöisin sudesta, jos rotu määräytyy jalostuksen pohjalta (siis ihmisen luomaan) se ei perustu luonnonvalintaan ja tästä on varsin paljon haittaa osalle koiria, mielestäni thaimaan koirat eivät ole jalostettuja vaan koirankanta on luonnollinen, sikäli kun suden ja koiran muuunnos voi olla luonnollinen, silloin ei sekarotuisia ole olemassa.

        Olen keskustellut asiasta jonkin verran asiantuntijoiden kanssa, ridgeback on geneettisesti vallitseva jos koiralla on yli 75% selässä sille tunnusomaista ristikarvaa, kummallakin koiralla on näin, vaikka niiden ulkomuoto ei suoraan jalostettuun ridgebackiin viittaakaan.

        Mitä taas ban kaewin siis ( thaimaan pystykorvaan) se on toisella koiralla väistyvä ominaisuus mutta kutenkin selkeästi havaittavissa, lähinnä ulkomuodossa, käsittääkseni ban kaewin koiran kanta isä ei ole susi, vaan jokin muu koiraeläin, olisiko ollut vuorishakaali tämä on osittain jos ei kokonaan geenitesteillä vahvistettu, se on thaimaassa jalostettu jossain kaewin maakunnassa munkkien toimesta, tosin mennyt sekaisin vahvasti luonnollisen valinnan kautta, tämä on thaimaan pelätyin koira, mutta tämä vuoden ikäinen narttu on aivan hemmetin kiltti, mutta äitinsä tapaa silläkin on kova suojeluvaisto, ja pitää ihmiset kaukana pihastamme.

        Pyrin olemaan asiallinen, mutta täällä on varsin hörhöä porukkaa, jos jos jauhat paskaa saat sitä myös takaisin varmasti, eli sitä saa mitä tilaa.

        By NumBall HHN 61v.




        olen itse kanssa koiraihmisiä, tai en ainakaan kissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thai id on turha kortti jos ei asu thaimaassa.

        Niin totta ethän sinä sillä mitään tee se ei käy kelakortista, kun minäkään en tee mitään, vaikka asun thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eiks kaikki koirat ole sekarotuisia, onhan ne lähtöisin sudesta, jos rotu määräytyy jalostuksen pohjalta (siis ihmisen luomaan) se ei perustu luonnonvalintaan ja tästä on varsin paljon haittaa osalle koiria, mielestäni thaimaan koirat eivät ole jalostettuja vaan koirankanta on luonnollinen, sikäli kun suden ja koiran muuunnos voi olla luonnollinen, silloin ei sekarotuisia ole olemassa.

        Olen keskustellut asiasta jonkin verran asiantuntijoiden kanssa, ridgeback on geneettisesti vallitseva jos koiralla on yli 75% selässä sille tunnusomaista ristikarvaa, kummallakin koiralla on näin, vaikka niiden ulkomuoto ei suoraan jalostettuun ridgebackiin viittaakaan.

        Mitä taas ban kaewin siis ( thaimaan pystykorvaan) se on toisella koiralla väistyvä ominaisuus mutta kutenkin selkeästi havaittavissa, lähinnä ulkomuodossa, käsittääkseni ban kaewin koiran kanta isä ei ole susi, vaan jokin muu koiraeläin, olisiko ollut vuorishakaali tämä on osittain jos ei kokonaan geenitesteillä vahvistettu, se on thaimaassa jalostettu jossain kaewin maakunnassa munkkien toimesta, tosin mennyt sekaisin vahvasti luonnollisen valinnan kautta, tämä on thaimaan pelätyin koira, mutta tämä vuoden ikäinen narttu on aivan hemmetin kiltti, mutta äitinsä tapaa silläkin on kova suojeluvaisto, ja pitää ihmiset kaukana pihastamme.

        Pyrin olemaan asiallinen, mutta täällä on varsin hörhöä porukkaa, jos jos jauhat paskaa saat sitä myös takaisin varmasti, eli sitä saa mitä tilaa.

        By NumBall HHN 61v.




        olen itse kanssa koiraihmisiä, tai en ainakaan kissa...

        Meitsin buudelit on puhdasrotuisia, sen tietää jo siitä, että maksoi kymppitonnin kummatkin.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitsin buudelit on puhdasrotuisia, sen tietää jo siitä, että maksoi kymppitonnin kummatkin.

        2010

        Puhtaita kuin ne kultaa munivat kanat 100 taalaa kipale, muutenkin tuo sana puhdasrotuinen on hyvin kyseenalainen, onko lapsesi puhdasrotuisia, vai sekarotuisia, siis ne korealaisen näköiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiraluettelo no en ole kuullutkaan, oletko edes käynyt thaimaassa, peruskoira on juuri sellainen mikä kuvassa on, niitä on täällä paljon, aivan samannäköisiä, minulla riittää se että voin maksaa kortilla tai käteisellä, en tarvitse muuta, mikään pankkipalvelu ei edellytä thai-id, siellä ei täällä ole juurikaan käyttöä, täysin turha kortti, täällä on miljoona maksupalvelua, jopa truella on omansa, on kortit siis maksukortit, jotka eivät ole pankkikortteja, samoin dtac:lla...

        "mikään pankkipalvelu ei edellytä thai-id"

        Bangkok Bankin Promptpay edellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin totta ethän sinä sillä mitään tee se ei käy kelakortista, kun minäkään en tee mitään, vaikka asun thaimaassa.

        Etkä edes saa thai id tä, sulla ei ole tabien baania eli sinua ei ole rekisteröity virallisesti asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä edes saa thai id tä, sulla ei ole tabien baania eli sinua ei ole rekisteröity virallisesti asumaan.

        Voi sinua juttuja on monenlaisia, jokainen Thaimaassa asuva saa pinkkikortin, jos sellaisen vaan viitsii hakea, mitä luulet kumpi meistä tietää paremmin mitä täällä tarvitaan ja mitä ei tarvita, olen asunut täällä kohta kymmenen vuotta.
        Resupetteri tabian baan on talokirjanote, ja pinkki on ulkomaalaisille suunnattu henkilöllisyystodistus, kummatkin saat tessabanista olet vuokralla tai asut omassa ei ole mitään väliä, kumpaakaan minulta eli ole koskaan kysytty, missään.
        By NumBall HHN 61c.
        Hienoa että olet selvittänyt mitä bangkok pankissa on tarjolla, minä en ole koskaan edes siellä pankissa käynyt, minulle riittää muutama tili kasikornissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua juttuja on monenlaisia, jokainen Thaimaassa asuva saa pinkkikortin, jos sellaisen vaan viitsii hakea, mitä luulet kumpi meistä tietää paremmin mitä täällä tarvitaan ja mitä ei tarvita, olen asunut täällä kohta kymmenen vuotta.
        Resupetteri tabian baan on talokirjanote, ja pinkki on ulkomaalaisille suunnattu henkilöllisyystodistus, kummatkin saat tessabanista olet vuokralla tai asut omassa ei ole mitään väliä, kumpaakaan minulta eli ole koskaan kysytty, missään.
        By NumBall HHN 61c.
        Hienoa että olet selvittänyt mitä bangkok pankissa on tarjolla, minä en ole koskaan edes siellä pankissa käynyt, minulle riittää muutama tili kasikornissa.

        Miksi päivystät tätä palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen? Oletko yksinäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua juttuja on monenlaisia, jokainen Thaimaassa asuva saa pinkkikortin, jos sellaisen vaan viitsii hakea, mitä luulet kumpi meistä tietää paremmin mitä täällä tarvitaan ja mitä ei tarvita, olen asunut täällä kohta kymmenen vuotta.
        Resupetteri tabian baan on talokirjanote, ja pinkki on ulkomaalaisille suunnattu henkilöllisyystodistus, kummatkin saat tessabanista olet vuokralla tai asut omassa ei ole mitään väliä, kumpaakaan minulta eli ole koskaan kysytty, missään.
        By NumBall HHN 61c.
        Hienoa että olet selvittänyt mitä bangkok pankissa on tarjolla, minä en ole koskaan edes siellä pankissa käynyt, minulle riittää muutama tili kasikornissa.

        "Muutama tili"...? Hehheh. Juu ja sulla oli "muutama tili" myös pitkin Eurooppaa.... jees.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutama tili"...? Hehheh. Juu ja sulla oli "muutama tili" myös pitkin Eurooppaa.... jees.....

        Annanpa sinulle muutaman ilmaisen vinkin, jos haluat pinkin ja asut vuokralla, mene vuokrasopimuksen kanssa immigrationiin ja pyydä että osoitteesi merkitään passiisi, voit myös pyytää erillisen osoitetodistuksen myös pinkkiä varten, ja marssia sitten tessabaniin...

        Ihan sama jos nimesi on rekisteröity tb:n menet sen kanssa immigrationiin ja osoitetodistuksen pinkkiä varten, passiin sen kannattaa myös merkitä, ja sitten taas tessabaniin...

        Mitä luulet reppana että en ole perillä maan tavoista missä olen asunut hyvin pitkään, en vain tarvitse näistä kumpaakaan.

        tessabanien vaatimukset vaihtelevat hieman kaupunki kohtaisesti, esim. hua hinissä vaaditaan aina immintodistus asut vuokralla tai omassa, samoin oli saraburissa...

        Voin laittaa tänne brysselin tilinumeroni siirrät sinne varoja, kykysi mukaan niin kerron täällä paljon laitoit... ja päivämäärän milloin maksoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annanpa sinulle muutaman ilmaisen vinkin, jos haluat pinkin ja asut vuokralla, mene vuokrasopimuksen kanssa immigrationiin ja pyydä että osoitteesi merkitään passiisi, voit myös pyytää erillisen osoitetodistuksen myös pinkkiä varten, ja marssia sitten tessabaniin...

        Ihan sama jos nimesi on rekisteröity tb:n menet sen kanssa immigrationiin ja osoitetodistuksen pinkkiä varten, passiin sen kannattaa myös merkitä, ja sitten taas tessabaniin...

        Mitä luulet reppana että en ole perillä maan tavoista missä olen asunut hyvin pitkään, en vain tarvitse näistä kumpaakaan.

        tessabanien vaatimukset vaihtelevat hieman kaupunki kohtaisesti, esim. hua hinissä vaaditaan aina immintodistus asut vuokralla tai omassa, samoin oli saraburissa...

        Voin laittaa tänne brysselin tilinumeroni siirrät sinne varoja, kykysi mukaan niin kerron täällä paljon laitoit... ja päivämäärän milloin maksoit.

        Juupa juu. Olihan sulla "luxembourgiin" rekisteröity jahtikin pranburin satamassa jokunen vuosi sitten niin varmasti on myös Brysselissä tilejä, riisiavustusmies.
        Maan tavoista olet perillä aina sen jälkeen kun olet googlettanut. On ihan totta että et tarvitse tabien baania etkä id-korttia, koska et ikinä tee mitään etkä käy missään.
        Thaimaalaista id-korttia tarvii vain elävät ihmiset eikä vuokrahuoneeseen fossiloituneet.
        Sinullahan ei ole luottokorttiakaan. Siispä et voi esimerkiksi vuokrata autoa ja et voi rekisteröityä parempiin hotelleihin, et voi turvallisesti varata lentoja etkä saa etupisteitä ostoksistasi, mutta kuten sanoin, et sinä tee sillä luottokortillakaan mitään siellä huoneessa nököttäessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juupa juu. Olihan sulla "luxembourgiin" rekisteröity jahtikin pranburin satamassa jokunen vuosi sitten niin varmasti on myös Brysselissä tilejä, riisiavustusmies.
        Maan tavoista olet perillä aina sen jälkeen kun olet googlettanut. On ihan totta että et tarvitse tabien baania etkä id-korttia, koska et ikinä tee mitään etkä käy missään.
        Thaimaalaista id-korttia tarvii vain elävät ihmiset eikä vuokrahuoneeseen fossiloituneet.
        Sinullahan ei ole luottokorttiakaan. Siispä et voi esimerkiksi vuokrata autoa ja et voi rekisteröityä parempiin hotelleihin, et voi turvallisesti varata lentoja etkä saa etupisteitä ostoksistasi, mutta kuten sanoin, et sinä tee sillä luottokortillakaan mitään siellä huoneessa nököttäessäsi.

        Minulla ei ole koskaan ollut edes soutuvenettä, jahdeista nyt puhumattakaan, minulla ei ole luottokorttia, en tarvitse... en maksa siitä että saan jotain maksaa, mihin sinä olet tarvinnut tb tai id, minä en mihinkään, ja liikun täällä aivan varmasti kuin sinäkin, aivan.... naurattaa muutenkin nuo juttusi, etupisteitä, ne upposi vuosia sitten tyhmään suomen kanssa kuin voi lähinnä keskon toimesta... kuules poika ei ole olemassa mitään bonuksia eikä etupisteitä, ne aina rahoitetaan tavalla tai toisella, ei pankit mitään sosiaalitoimistoja ole.

        Otat luottokortin, vaikka kasikornista, maksat lainasta 16-22% korkoa kun käytät sitä, lisäksi tulee kuukausi ja vuosimaksut, onko sinun taloustietämys noin heikkoa, ostit auton osamaksulla, maksat siitä korkoa, myöskään autojobbarit eivät ole sosiaalityöntekijöitä, jokainen pissapojan täyttö, öljynvaihto ja rengashuolto on laskettu sinne kuukausi hintaan katteineen, autoliike ei ole sosiaalitoimisto.

        En tunne yhtään varakasta joka ostaa mitään osamaksulla, mutta kokojoukon "varakkaita" jotka eivät tosiasiassa omista mitään, tase on rempallaan, omavaraisuusaste on vahvasti negatiivien, kuin tuota haluat käyttää vaikka yksityishenkilöllä ei ole omavaraisuutta, siinä muodossa kuin yrityksillä.

        Elämän tase on helppo tarkastaan kun lasket debet ja kredit puolet yhteen ja katsot mitä jää viivan alle, monet kauhistuvat... ei mitään, vaikka on kuvitellut toista.

        Pilkkasit minun saamaa eläkettä 3800 euroa kuukaudessa käteen, laskeppa poika piruuttasi montako vuokra-asuntoa sinulla pitää olla omissa nimissä että saat saman tuoton puhtaana, väitän että 8-10 jostain kasvukeskuksesta, ja jos omistat nuo sinulle jää vielä riski vuokrista, ja korjaustarpeista... olet peukaloinen melkoisen tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut edes soutuvenettä, jahdeista nyt puhumattakaan, minulla ei ole luottokorttia, en tarvitse... en maksa siitä että saan jotain maksaa, mihin sinä olet tarvinnut tb tai id, minä en mihinkään, ja liikun täällä aivan varmasti kuin sinäkin, aivan.... naurattaa muutenkin nuo juttusi, etupisteitä, ne upposi vuosia sitten tyhmään suomen kanssa kuin voi lähinnä keskon toimesta... kuules poika ei ole olemassa mitään bonuksia eikä etupisteitä, ne aina rahoitetaan tavalla tai toisella, ei pankit mitään sosiaalitoimistoja ole.

        Otat luottokortin, vaikka kasikornista, maksat lainasta 16-22% korkoa kun käytät sitä, lisäksi tulee kuukausi ja vuosimaksut, onko sinun taloustietämys noin heikkoa, ostit auton osamaksulla, maksat siitä korkoa, myöskään autojobbarit eivät ole sosiaalityöntekijöitä, jokainen pissapojan täyttö, öljynvaihto ja rengashuolto on laskettu sinne kuukausi hintaan katteineen, autoliike ei ole sosiaalitoimisto.

        En tunne yhtään varakasta joka ostaa mitään osamaksulla, mutta kokojoukon "varakkaita" jotka eivät tosiasiassa omista mitään, tase on rempallaan, omavaraisuusaste on vahvasti negatiivien, kuin tuota haluat käyttää vaikka yksityishenkilöllä ei ole omavaraisuutta, siinä muodossa kuin yrityksillä.

        Elämän tase on helppo tarkastaan kun lasket debet ja kredit puolet yhteen ja katsot mitä jää viivan alle, monet kauhistuvat... ei mitään, vaikka on kuvitellut toista.

        Pilkkasit minun saamaa eläkettä 3800 euroa kuukaudessa käteen, laskeppa poika piruuttasi montako vuokra-asuntoa sinulla pitää olla omissa nimissä että saat saman tuoton puhtaana, väitän että 8-10 jostain kasvukeskuksesta, ja jos omistat nuo sinulle jää vielä riski vuokrista, ja korjaustarpeista... olet peukaloinen melkoisen tyhmä.

        Et vieläkään tiedä mikä on pankkikortti ja mikä on luottokortti, etkä vieläkään tiedä mikä on osamaksu, mikä on leasing, mikä on käyttöleasing, mikä on diiliauto ja omistusauto jne.
        Variaatioita on ainakin tusinan verran.

        Kaikissa niissä se auto on käytössäsi ja saat ajella sillä ihan samalla tavalla maksutavasta riippumatta.

        Iskä voi kertoa sinulle että jokaisella varakkaalla henkilöllä on luottokortteja, koska niitä tarvitaan elämiseen. Nekin voi olla omia tai firman.

        Rikkaat vaihtelee autojaan varsin usein. Meillä on Thaimaassa kolme autoa, joista vanhin on 2017 mallin Meba ja sekä MG että Fortuner ovat mallia 2021 ja ne kumpikin on omissa nimissä. Meba ei ole omissa nimissä ja vaihdan sen tod näk Teslaan lähiaikoina.

        Lasten käytössä olevat autot on molemmat viitisen vuotta vanhoja. Omia.

        Ai miksi? Siksi koska sähköauto riittää lelun tarpeisiini ja haluan siirtyä autoilun uuteen aikakauteen pikkuhiljaa.

        Sinulla ei ole mitään 3800 euron eläkkeitä ja jos olisi niin et asuisi vaimollasi vuokralla ja ajelisi vanhalla Navaralla joka sekään ei ole nimissäsi.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vieläkään tiedä mikä on pankkikortti ja mikä on luottokortti, etkä vieläkään tiedä mikä on osamaksu, mikä on leasing, mikä on käyttöleasing, mikä on diiliauto ja omistusauto jne.
        Variaatioita on ainakin tusinan verran.

        Kaikissa niissä se auto on käytössäsi ja saat ajella sillä ihan samalla tavalla maksutavasta riippumatta.

        Iskä voi kertoa sinulle että jokaisella varakkaalla henkilöllä on luottokortteja, koska niitä tarvitaan elämiseen. Nekin voi olla omia tai firman.

        Rikkaat vaihtelee autojaan varsin usein. Meillä on Thaimaassa kolme autoa, joista vanhin on 2017 mallin Meba ja sekä MG että Fortuner ovat mallia 2021 ja ne kumpikin on omissa nimissä. Meba ei ole omissa nimissä ja vaihdan sen tod näk Teslaan lähiaikoina.

        Lasten käytössä olevat autot on molemmat viitisen vuotta vanhoja. Omia.

        Ai miksi? Siksi koska sähköauto riittää lelun tarpeisiini ja haluan siirtyä autoilun uuteen aikakauteen pikkuhiljaa.

        Sinulla ei ole mitään 3800 euron eläkkeitä ja jos olisi niin et asuisi vaimollasi vuokralla ja ajelisi vanhalla Navaralla joka sekään ei ole nimissäsi.

        2010

        Poju tämä on hyvin helppo ratkaista, lasket vain debet ja kredit puolet yhteen ja katsot mitä jää sinulle yli 50 vuodesta käteen, henkilökohtaisesti, minulle on jäänyt käteen eläke ja rivitalo huoneisto 128m2 palokanrannasta arvo oli 10 vuotta sitten 135.000 euroa nyt en tiedä mitä on-, tosin ei tuota mitään mutta vuokra kattaa kaikki kulut, siinä kaikki joka on minulle jäänyt , noita romppeita mitä thaimaassa en laske miksikään... ainoa millä täällä on arvoa on maapläntti ja sitä minulle ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poju tämä on hyvin helppo ratkaista, lasket vain debet ja kredit puolet yhteen ja katsot mitä jää sinulle yli 50 vuodesta käteen, henkilökohtaisesti, minulle on jäänyt käteen eläke ja rivitalo huoneisto 128m2 palokanrannasta arvo oli 10 vuotta sitten 135.000 euroa nyt en tiedä mitä on-, tosin ei tuota mitään mutta vuokra kattaa kaikki kulut, siinä kaikki joka on minulle jäänyt , noita romppeita mitä thaimaassa en laske miksikään... ainoa millä täällä on arvoa on maapläntti ja sitä minulle ei ole.

        Otanpa vielä väitteisiisi kantaa väitit jossain että vaatteeni on kuin roskiksesta, voi olla mutta minä en tarvitse itsetuntoni tukemiseen luxus vaatteita, autoja, 240 m2 asuntoa, jonka talon olohuoneeseen mahtuu minun taloni, en lahjoittele naapureille roskisia, tosin ei siinä mitään järkeä olekaan, minun ei tarvitse näyttää köyhälle kansalle olevani "rikas" kuten sinun, tämä on tullut kirjoituksistasi selväksi jo usean vuoden ajan, minä en ole koskaan edes ollut pahemmin kiinnostut rahasta, olen kuitenkin pysynyt pitämään tietoni kunnossa koko elämäni, oletko sinä...
        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkennan nuiden muiden osalta että siis kirjoitat ihmiselle todeten että hän ei ole ihan niin ikävä, mutta annat ymmärtää että kuitenkin ikävä.

        Aivanko oikeasti apina koet kirjoittavasi "Ilman" piruilua, apina?

        SENSSU
        24.09.2022 13:57
        kirjoitti:

        "Huomasitko muuten aloituksen asiasisällön apina, "

        Huomasin että Senssu ja NumBall ovat sama, sanonko mikä... jääköön sanomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "et ole ihan niin ikävä ihminen, mitä muu kirjoittelusi antaa sinusta ymmärtää".

        Miten olet Kääläy-Kläperö ymmärtänyt nuiden kirjoittajien "Ikävyyden" kun ei nyt oteta huomioon alituista Kymppisi kiittelyä?

        Tuleeko mieleesi mitään ikävää kirjoittelua, jonka olet ymmärtänyt ja sitten antanut itsesi ymmärtää?

        Entä miten pisteytät oman ikävyytesi, kysyn näin ihan piruilematta ja että meillä ei tulisi väittelyä kumpi meistä on ikävämpi?

        Moi NumBall tai Senssu !!

        Anteeksi vaan, mutta... Sinulle on kovin vaikeaa kirjoittaa mitään mistään siten, ettet kuitenkin ottaisi nokkaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkennan nuiden muiden osalta että siis kirjoitat ihmiselle todeten että hän ei ole ihan niin ikävä, mutta annat ymmärtää että kuitenkin ikävä.

        Aivanko oikeasti apina koet kirjoittavasi "Ilman" piruilua, apina?

        Tarvitseeko taas mennä tasollesi nimittelyssäsi?

        Tarkennan siis, jos et itse tätä huomannut, tai halunnut huomata, että sanan vittumainen ihminen sijaan, käytin sanaa ikävä.

        Aivan oikeasti taitaa olla niin, että sinä itse olet kertonut olevasi vittumainen mies, eikö näin ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko taas mennä tasollesi nimittelyssäsi?

        Tarkennan siis, jos et itse tätä huomannut, tai halunnut huomata, että sanan vittumainen ihminen sijaan, käytin sanaa ikävä.

        Aivan oikeasti taitaa olla niin, että sinä itse olet kertonut olevasi vittumainen mies, eikö näin ole?

        Mees ny Kläperö runkrunk koska niin tekee ryhmäsi .... päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eiks kaikki koirat ole sekarotuisia, onhan ne lähtöisin sudesta, jos rotu määräytyy jalostuksen pohjalta (siis ihmisen luomaan) se ei perustu luonnonvalintaan ja tästä on varsin paljon haittaa osalle koiria, mielestäni thaimaan koirat eivät ole jalostettuja vaan koirankanta on luonnollinen, sikäli kun suden ja koiran muuunnos voi olla luonnollinen, silloin ei sekarotuisia ole olemassa.

        Olen keskustellut asiasta jonkin verran asiantuntijoiden kanssa, ridgeback on geneettisesti vallitseva jos koiralla on yli 75% selässä sille tunnusomaista ristikarvaa, kummallakin koiralla on näin, vaikka niiden ulkomuoto ei suoraan jalostettuun ridgebackiin viittaakaan.

        Mitä taas ban kaewin siis ( thaimaan pystykorvaan) se on toisella koiralla väistyvä ominaisuus mutta kutenkin selkeästi havaittavissa, lähinnä ulkomuodossa, käsittääkseni ban kaewin koiran kanta isä ei ole susi, vaan jokin muu koiraeläin, olisiko ollut vuorishakaali tämä on osittain jos ei kokonaan geenitesteillä vahvistettu, se on thaimaassa jalostettu jossain kaewin maakunnassa munkkien toimesta, tosin mennyt sekaisin vahvasti luonnollisen valinnan kautta, tämä on thaimaan pelätyin koira, mutta tämä vuoden ikäinen narttu on aivan hemmetin kiltti, mutta äitinsä tapaa silläkin on kova suojeluvaisto, ja pitää ihmiset kaukana pihastamme.

        Pyrin olemaan asiallinen, mutta täällä on varsin hörhöä porukkaa, jos jos jauhat paskaa saat sitä myös takaisin varmasti, eli sitä saa mitä tilaa.

        By NumBall HHN 61v.




        olen itse kanssa koiraihmisiä, tai en ainakaan kissa...

        Tässä nyt taas kirjoittelet, hmm... sitä itteäsi.

        Et sitten näköjään tiedä yhtään mitään siitä, mistä yrität kirjoitella, etkä näytä osaavan olla rypistelemättä, vaikka...

        "Olen keskustellut asiasta jonkin verran asiantuntijoiden kanssa" - yrität esittää, mutta todellisuudessa et varmasti ole. Hassun hauskaa tässä nyt on se, että mitä olet googlettanut ja lukemaasi yrittänyt ymmärtää, saattaa hyvinkin olla osaltaan minun, eli asiantuntijan kirjoittamaa.

        Voi sentään sinua reppanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vielä sellainen, että tuo pepsi on sekote riddlebackkia, ja thaimaan pysykorvaa, sillä on hyvin jykevä kuono ja voimakas, mutta se on hemmetin kiltti, tuo cola ei ole kun tulee vieraita se pitää laittaa kiinni, aina.

        CoCoBall kirjoittaa tässä taas sitä itteään JA valehtelee.

        1.) Thai ridgebackillä ei ole hyvin jykevää kuonoa koskaan eikä myöskään thaimaanpystykorvalla.

        2.) CoCoBallsilla ei ole omia koiria eikä kuvia niistä.

        Kymppi puolestaan aijasi laadukkaan kuvan https://imgbb.com/jDp1hCB koirastaan tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sekarotuinen sakemannin värinen, mistä kuvia, ei sitten ollut teidän koira, vaan naapurin mummon?
        Mikä sen nimi on?

        Hänen nimensä tietenkin ลิ้นสีน้ำตาล ollen.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CoCoBall kirjoittaa tässä taas sitä itteään JA valehtelee.

        1.) Thai ridgebackillä ei ole hyvin jykevää kuonoa koskaan eikä myöskään thaimaanpystykorvalla.

        2.) CoCoBallsilla ei ole omia koiria eikä kuvia niistä.

        Kymppi puolestaan aijasi laadukkaan kuvan https://imgbb.com/jDp1hCB koirastaan tänne.

        Onko tuossa kuvassa esimerkki pallomahasta?


      • Anonyymi

        "Pattayalla on monia eri vaihtoehtoja löytää seuraa."

        Täällä Chiang Maissa vielä helpompaa.

        Valehtelin kerran yhdelle pälvikaljuiselle pallomahalle, että olen hammaslääkäri ja 18v. neitsyt.

        Täydestä meni, kuten sekin, että isäni on Vietnamin sodan veteraani, lentokapteeni, majuri, monen danin sensei, jolla S mersu ollen kukkatarhallamme, ja että olen nähnyt Dannyn korvatPhukessa, meidän saunassa... jne, jne, jne, ja, tämä kurttumuna uskoi kaiken, voi juman kekka mikä junttiapina 55555

        By HD ThaiLady CM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eiks kaikki koirat ole sekarotuisia, onhan ne lähtöisin sudesta, jos rotu määräytyy jalostuksen pohjalta (siis ihmisen luomaan) se ei perustu luonnonvalintaan ja tästä on varsin paljon haittaa osalle koiria, mielestäni thaimaan koirat eivät ole jalostettuja vaan koirankanta on luonnollinen, sikäli kun suden ja koiran muuunnos voi olla luonnollinen, silloin ei sekarotuisia ole olemassa.

        Olen keskustellut asiasta jonkin verran asiantuntijoiden kanssa, ridgeback on geneettisesti vallitseva jos koiralla on yli 75% selässä sille tunnusomaista ristikarvaa, kummallakin koiralla on näin, vaikka niiden ulkomuoto ei suoraan jalostettuun ridgebackiin viittaakaan.

        Mitä taas ban kaewin siis ( thaimaan pystykorvaan) se on toisella koiralla väistyvä ominaisuus mutta kutenkin selkeästi havaittavissa, lähinnä ulkomuodossa, käsittääkseni ban kaewin koiran kanta isä ei ole susi, vaan jokin muu koiraeläin, olisiko ollut vuorishakaali tämä on osittain jos ei kokonaan geenitesteillä vahvistettu, se on thaimaassa jalostettu jossain kaewin maakunnassa munkkien toimesta, tosin mennyt sekaisin vahvasti luonnollisen valinnan kautta, tämä on thaimaan pelätyin koira, mutta tämä vuoden ikäinen narttu on aivan hemmetin kiltti, mutta äitinsä tapaa silläkin on kova suojeluvaisto, ja pitää ihmiset kaukana pihastamme.

        Pyrin olemaan asiallinen, mutta täällä on varsin hörhöä porukkaa, jos jos jauhat paskaa saat sitä myös takaisin varmasti, eli sitä saa mitä tilaa.

        By NumBall HHN 61v.




        olen itse kanssa koiraihmisiä, tai en ainakaan kissa...

        Jaahas ja että tämä sinun thaimaanpystykorva on Thaimaan pelätyin koira.

        Joopa joo... ihan niinku sun mielikuvitusystävä, usean danin karate sensei ollen "täällä thaimaassasi" pelätyin jykevä kalloinen taistelija.

        PS. ajattelin Kuksaasi, hui!


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Numba.
        Kloonisirkus jatkuu nyt hieman eri käsikirjoituksin, joten nyt on 2010:llä vähän hakusessa miten jatkaa ... jatkaa ... ja jatkaa, tosin jututhan ei muutu.

        Mielettään hanurinen sensukka ei jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa, että itket kun saat hieman nenällesi, kanna poika vastuu siitä että julkaisit nimeni täällä paskapalstalla, varastamalla tietoni thaimaan immigrationin sivuilta, se oli laitonta ja törkeää, aivan sikamaista... sinä tulet kärsimään siitä vielä pitkään, en ole koskaan ollut pitkävihainen, mutta rajansa kaikella tulet sen huomaamaan vielä, minä paljastan sinut ennemmin tai myöhemmin, tämä suomi - thai yhteisö on hyvin pieni, hyvin pieni... et mietenkään pysty pysymään kauan piilossa, rinki supistuu, buriram...

        Soita T modelle, Saaripasanen.


    • Anonyymi

      En halua tehdä yhtään Kekkos makkaraa

    • Anonyymi

      Mensan jäsenä olisii kuvutellut itselleen paremman ammatin kuin prostituution?

      • Anonyymi

        Voehan pippelisen vittunen taas, ja taas ja taas...

        "jäsenä olisii kuvutellut"

        Sensei Saaripasasen kuvuttelulle ei ilmeisesti ole mitään rajaan, tai sitten se on hyvin rajoittunutta, en voi vakuuttaa aivan varmasti, kumpaan ääreen näen hänen jakautuvan, ja normaalijakauman mukaisesti päätyvän.

        Mutta kuuleppas nyt jälleen, tissiposki poju, kun isi vähän vinkkaa.

        Kuvutteleppas kuksa puksu punkeroinen tilanne, että älykäs ihminen on rahoittanut opintojaan "parempaan ammattiin" seksityöllä. Voisiko tämä totta ollen ja jos olisi, niin ahdistuisitko?


    • Anonyymi

      Voiko siellä päässä maksaa sillä kikkulilla sitä majoitusta jos on vaikka Deturrin retki? Tekeekö se sinne asti ?

    • Anonyymi

      Nyt on herkkää kun täysin asiallinen kirjoitukseni poistui.

      Siis sanoin vain että Promptpay edellyttää Thai-ID:tä ja että meidän toinen "puudeli" on kulkukoiran pentu. Koirilla on pentuja ja ihmisillä on lapsia https://ibb.co/jDp1hCB

      2010

      • Anonyymi

        Oletko sinä hieman tyhmä, varmaahan on se että me farangit tuodaan thaimaahan varsin suuren määrän ulkomaanvaluuttaa joka kuukausi, eikä yksikään pankki halua sitä menettää, oli suuri tai pieni he haluavat farangien rahat, kaikilla pankeilla on myös kännykkäsovellukset jolla voit maksaa ostoksia, lisäksi korteissani on kaukomaksu ominaisuus, eli edes korttia ei tarvitse ottaa lompakosta kunhan vie sen lähelle lukulaitetta,


        thaimaassa on myös ns. 50/50 systeemi, jota ei meille farangeille tarjota, vaimoni siirtää tilille muutaman satasen kerralla, ja käy kaupassa ostamassa vaikka riisiä, tai mitä milloinkin maksimi suoma on 500 bahtia tästä maksaa puolet, vaimoni on joskus ostanut minulle mars patukoita tuolla tavalla... Tuo 50/50 on ollut voimassa jo vuosia, paljon ennen kuin korona alkoi, tosin korona aikana sitä laajennettiin olennaisesti.

        Kun vaimoni myy vaatteita, hänellä on kännykässä usean pankin sovellus, joilla voi ottaa maksuja vastaan, yleensä lukemalla koodi, ja antamalla summa asiakas maksaa ostoksensa....

        ja näyttää tuo promptpay olevan myös kasikornissa, mutta en minä sellaista tarvitse.

        Valtiovalta thaimaassa on jo vuosia sitten havainnut että käteismaksamiseen liittyy paljon ongelmia,korruptiota, siksi halutaan pidemmän päälle luopua käteisestä rahasta, kokonaan... siksi näitä elekronisia maksupalveluja tulee pilvin pimein, osa jää henkiin osa kuolee.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä hieman tyhmä, varmaahan on se että me farangit tuodaan thaimaahan varsin suuren määrän ulkomaanvaluuttaa joka kuukausi, eikä yksikään pankki halua sitä menettää, oli suuri tai pieni he haluavat farangien rahat, kaikilla pankeilla on myös kännykkäsovellukset jolla voit maksaa ostoksia, lisäksi korteissani on kaukomaksu ominaisuus, eli edes korttia ei tarvitse ottaa lompakosta kunhan vie sen lähelle lukulaitetta,


        thaimaassa on myös ns. 50/50 systeemi, jota ei meille farangeille tarjota, vaimoni siirtää tilille muutaman satasen kerralla, ja käy kaupassa ostamassa vaikka riisiä, tai mitä milloinkin maksimi suoma on 500 bahtia tästä maksaa puolet, vaimoni on joskus ostanut minulle mars patukoita tuolla tavalla... Tuo 50/50 on ollut voimassa jo vuosia, paljon ennen kuin korona alkoi, tosin korona aikana sitä laajennettiin olennaisesti.

        Kun vaimoni myy vaatteita, hänellä on kännykässä usean pankin sovellus, joilla voi ottaa maksuja vastaan, yleensä lukemalla koodi, ja antamalla summa asiakas maksaa ostoksensa....

        ja näyttää tuo promptpay olevan myös kasikornissa, mutta en minä sellaista tarvitse.

        Valtiovalta thaimaassa on jo vuosia sitten havainnut että käteismaksamiseen liittyy paljon ongelmia,korruptiota, siksi halutaan pidemmän päälle luopua käteisestä rahasta, kokonaan... siksi näitä elekronisia maksupalveluja tulee pilvin pimein, osa jää henkiin osa kuolee.

        By NumBall HHN 61v.

        Kuulostat todella varakkaalta? On riisiä varten avustustili vaimollasi ja hän myy vaatteitaan?
        Ziisus mikä tampio olet... vai että sinulla on "kaukomaksu" ominaisuus "korteissasi"?
        Sinulla on tasan tarkkaan yksi kasikornin pankkikortti ja siinä olevassa sirussa on lähimaksuominaisuus. Mitään "kaukomaksua" ei pankkikorteissa ole olemassakaan.


      • Anonyymi

        Pennusta sanotaan hän.
        Lapsista sanotaan se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä hieman tyhmä, varmaahan on se että me farangit tuodaan thaimaahan varsin suuren määrän ulkomaanvaluuttaa joka kuukausi, eikä yksikään pankki halua sitä menettää, oli suuri tai pieni he haluavat farangien rahat, kaikilla pankeilla on myös kännykkäsovellukset jolla voit maksaa ostoksia, lisäksi korteissani on kaukomaksu ominaisuus, eli edes korttia ei tarvitse ottaa lompakosta kunhan vie sen lähelle lukulaitetta,


        thaimaassa on myös ns. 50/50 systeemi, jota ei meille farangeille tarjota, vaimoni siirtää tilille muutaman satasen kerralla, ja käy kaupassa ostamassa vaikka riisiä, tai mitä milloinkin maksimi suoma on 500 bahtia tästä maksaa puolet, vaimoni on joskus ostanut minulle mars patukoita tuolla tavalla... Tuo 50/50 on ollut voimassa jo vuosia, paljon ennen kuin korona alkoi, tosin korona aikana sitä laajennettiin olennaisesti.

        Kun vaimoni myy vaatteita, hänellä on kännykässä usean pankin sovellus, joilla voi ottaa maksuja vastaan, yleensä lukemalla koodi, ja antamalla summa asiakas maksaa ostoksensa....

        ja näyttää tuo promptpay olevan myös kasikornissa, mutta en minä sellaista tarvitse.

        Valtiovalta thaimaassa on jo vuosia sitten havainnut että käteismaksamiseen liittyy paljon ongelmia,korruptiota, siksi halutaan pidemmän päälle luopua käteisestä rahasta, kokonaan... siksi näitä elekronisia maksupalveluja tulee pilvin pimein, osa jää henkiin osa kuolee.

        By NumBall HHN 61v.

        Miksi asut vuokralla, oletko köyhä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi asut vuokralla, oletko köyhä?

        Nuo numeropellen 240 neliön talot on ihan samoja satuja kuin se sotilasurakin. Yksikään suomalainen ei asu kymmentä vuotta Thaimaassa vuokralla, jos on 3800 euron eläke.
        Sillä eläkkeellä saisi jo muutamassa kuukaudessa lainaan käsirahan ja omistusasunnon alle. Näkeehän tuon apinakin että numeropelle elää kädestä suuhun ja on loppukuukauden aina PA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat todella varakkaalta? On riisiä varten avustustili vaimollasi ja hän myy vaatteitaan?
        Ziisus mikä tampio olet... vai että sinulla on "kaukomaksu" ominaisuus "korteissasi"?
        Sinulla on tasan tarkkaan yksi kasikornin pankkikortti ja siinä olevassa sirussa on lähimaksuominaisuus. Mitään "kaukomaksua" ei pankkikorteissa ole olemassakaan.

        Kyllä minulla on Thaimaassa kaksi kasikornin pankkitiliä toinen saraburiin, toinen hua hiniin, eläke tulee saraburin tilille, ja sieltä siirrän käyttörahat kerran kuussa hua hinin tilille tästäkin säästää, koska kortit on alueellisia 10 bahtia menee nostomaksu jos nostaa hua hin kortilla saraburissa tai saraburin kortilla hua hinissä, siksi kaksi korttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulla on Thaimaassa kaksi kasikornin pankkitiliä toinen saraburiin, toinen hua hiniin, eläke tulee saraburin tilille, ja sieltä siirrän käyttörahat kerran kuussa hua hinin tilille tästäkin säästää, koska kortit on alueellisia 10 bahtia menee nostomaksu jos nostaa hua hin kortilla saraburissa tai saraburin kortilla hua hinissä, siksi kaksi korttia.

        Sinulla siis ei ole Suomessa pankkitiliä, jos oikein ymmärsin. Eläkeyhtiö siis maksaa sairaseläkkeesi Kasikornin tilillesi. Mitä kurssia he käyttävät? Eikö olisi halvempaa siirtää suomalaisesta pankista eurot ilmaisia maksukanavia pitkin Thaimaahan paremmalla kurssilla? Entä miksi nykypäivänä ylipäätään nostat automaatista mitään, kun sinulla on pankkikortti jolla voit maksaa ostokset? Pelkäätkö huijausia kun elät kuin sota-aikana syntyneet lompakko perstaskussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla siis ei ole Suomessa pankkitiliä, jos oikein ymmärsin. Eläkeyhtiö siis maksaa sairaseläkkeesi Kasikornin tilillesi. Mitä kurssia he käyttävät? Eikö olisi halvempaa siirtää suomalaisesta pankista eurot ilmaisia maksukanavia pitkin Thaimaahan paremmalla kurssilla? Entä miksi nykypäivänä ylipäätään nostat automaatista mitään, kun sinulla on pankkikortti jolla voit maksaa ostokset? Pelkäätkö huijausia kun elät kuin sota-aikana syntyneet lompakko perstaskussa?

        näin on, minulla ei ole suomessa tiliä ollut vuosiin, eläke tulee kasikorniin, voitko kertoa minulle ilmaisen maksukanavan jolla voi siirtää suomen tililtä massit thaimaahan ilmaiseksi, selllaista ei taida olla olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin on, minulla ei ole suomessa tiliä ollut vuosiin, eläke tulee kasikorniin, voitko kertoa minulle ilmaisen maksukanavan jolla voi siirtää suomen tililtä massit thaimaahan ilmaiseksi, selllaista ei taida olla olemassakaan.

        Western Unionin kautta onnistuu, kurssi ei aina ole paras. TransferWise ottaa jäseniltään vain noin 4 euroa kuluja tuhatta euroa kohti. Nettipankkeja käyttää monet pelimiehet.
        Eräs ravintoloitsija tekee niin että tuottaa Suomesta tuttujen mukana euroja sallitun määrän kerrallaan, onkohan se 15000 euroa nyt. Kun hänellä on satoja tuttuja, sieltä on aina joku tulossa Thaimaahan joka tekee palveluksen kaverilleen.
        Nordealla on niin huono kurssi usein valuuttamaksuissa, että sitä kannattaa välttää kuin ruttoa. Muistan kerran kun kurssi oli silloin 38,5 paikkeilla niin Nordeassa se oli 32,5.
        Jos siirrät kuuden patin tappiolla kymppitonnin euroja, se tekee 60 tuhatta patin loven lompakkoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Western Unionin kautta onnistuu, kurssi ei aina ole paras. TransferWise ottaa jäseniltään vain noin 4 euroa kuluja tuhatta euroa kohti. Nettipankkeja käyttää monet pelimiehet.
        Eräs ravintoloitsija tekee niin että tuottaa Suomesta tuttujen mukana euroja sallitun määrän kerrallaan, onkohan se 15000 euroa nyt. Kun hänellä on satoja tuttuja, sieltä on aina joku tulossa Thaimaahan joka tekee palveluksen kaverilleen.
        Nordealla on niin huono kurssi usein valuuttamaksuissa, että sitä kannattaa välttää kuin ruttoa. Muistan kerran kun kurssi oli silloin 38,5 paikkeilla niin Nordeassa se oli 32,5.
        Jos siirrät kuuden patin tappiolla kymppitonnin euroja, se tekee 60 tuhatta patin loven lompakkoosi.

        Voi voi taas luulo on voittanut tiedon, Western union on kallein, TransferWise on nykyään Wise, siellä ei ole mitään jäseniä, kuka vaan voi lähettää rahansa sen maksu on sidottu kokonaissummaan josta se on muutama prosentti kautta toisin pitää todistaa henkilöllisyytensä muutaman vuoden välein, tosiasiassa minun eläkkeeni menee Wisen tilille, josta se lähettyy automaatisesti kasikorniin, muutamassa minuutissa...


        kerrot että ilmaiseksi, siis joku ravintoloitsija salakuljettaa euroa thaimaahaan huuhaa,

        Pankit lähtevät korkeintaan 1 bahtin huonommalla kurssilla kuin virallinen kurssi on, yleensä menee vielä toimitusmaksu joka on 6-8 euroa... tämä tietysti maksaa eniten, sama on suora lähetys, eläkeyhtiöltä thaimaahan...

        Jos sinulla ei ole suomessa tiliä, se maksaa kuitenkin about 6 euroa kuukaudessa, voit avata ilmaiseksi wiselle tilin, tilejä on useita eripuolella eurooppaa, brittejä ja usaa, sitten laitat eläkkeesi sinne wiselle, lain mukaan pankit eivät saa enää periä euroopan sisäistä maksuista kustannuksia, taas näytän tietävän paljon enemmän asiasta kuin tämä korttimiljonääri... Wise tarjoaa myös edullista luottokorttia, jos olet ollut asiakas hieman kauemmin, tosin Thaimaahan sitä ei saa ainakaan vielä.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi taas luulo on voittanut tiedon, Western union on kallein, TransferWise on nykyään Wise, siellä ei ole mitään jäseniä, kuka vaan voi lähettää rahansa sen maksu on sidottu kokonaissummaan josta se on muutama prosentti kautta toisin pitää todistaa henkilöllisyytensä muutaman vuoden välein, tosiasiassa minun eläkkeeni menee Wisen tilille, josta se lähettyy automaatisesti kasikorniin, muutamassa minuutissa...


        kerrot että ilmaiseksi, siis joku ravintoloitsija salakuljettaa euroa thaimaahaan huuhaa,

        Pankit lähtevät korkeintaan 1 bahtin huonommalla kurssilla kuin virallinen kurssi on, yleensä menee vielä toimitusmaksu joka on 6-8 euroa... tämä tietysti maksaa eniten, sama on suora lähetys, eläkeyhtiöltä thaimaahan...

        Jos sinulla ei ole suomessa tiliä, se maksaa kuitenkin about 6 euroa kuukaudessa, voit avata ilmaiseksi wiselle tilin, tilejä on useita eripuolella eurooppaa, brittejä ja usaa, sitten laitat eläkkeesi sinne wiselle, lain mukaan pankit eivät saa enää periä euroopan sisäistä maksuista kustannuksia, taas näytän tietävän paljon enemmän asiasta kuin tämä korttimiljonääri... Wise tarjoaa myös edullista luottokorttia, jos olet ollut asiakas hieman kauemmin, tosin Thaimaahan sitä ei saa ainakaan vielä.

        By NumBall HHN 61v.

        Ei tarvitse olla "asiakas hieman kauemmin". Kortin saa heti kun tilin avaa, niin halutessaan joten älä taas puhu pashaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla "asiakas hieman kauemmin". Kortin saa heti kun tilin avaa, niin halutessaan joten älä taas puhu pashaa.

        Niinkö meinaatko että puhun paskaa, että tarkasta jokaisen yksityiskohdan erikseen, sinä kerrot että siirtävät massia ilmaiseksi, joten sinä puhuit paskaa, en minä, tosin tiesin ettei mitään ilmaista ole olemassakaan, resupeppu.
        By NumBall HH 61v.


    • Anonyymi

      Tiiliskivi tellingiltä putos suoraan päähän
      Siihen joku toinen ehkä kuollut ois
      Mä vain mietin vittua, sen hyvin ymmärtäähän
      Kun en mitään muuta ajatella vois

      Mä sämpyläni hotkaisin
      Ja tiilen tieltä potkaisin
      Vaik' elämäni olis kuinka pielessä
      On mulla vittu aina mielessä

      Jouduin siitä merille ja kreikkalaiseen laivaan
      Siellä kaikki veti mua perseeseen
      Pysyvästi joku sopeutuu kai siihen vaivaan
      Ellei ole uskollinen itselleen

      Mä puosun alla parkaisin
      Mut luontoni vain karkaisin
      Vaik' elämäni oli melko pielessä
      Niin vielä vittu pysyi mielessä

      Paatista mä pakenin, jäin soittajaksi Kuubaan
      Kansainvälisesti bändi tunnelmoi
      Kateellinen kitaristi ulosti mun tuubaan
      Jonka jälkeen siellä enää banjot soi

      Se aika oli raskasta
      Kun torvi täyttyi paskasta
      Mut elämäni vaikka oli pielessä
      Niin yhä vithu säilyi mielessä

      Pesun jälkeen soittopeli tattarille myytiin
      Vuorokausi Havannassa ryypättiin
      Sitten piti alistua konsulaatin kyytiin
      Väkisin ne veivät minut Helsinkiin

      Kun kuulin tämän tuomion
      "Sun määränpääsi Suomi on"
      Niin tiesin että nyt on kaikki pielessä
      Ei edes vithu ole mielessä

      By Bumba 61

    • Anonyymi

      Söpö on tuo 2010 koira. https://imgbb.com/jDp1hCB ei mikään puudeli vaan kunnon koira. On sairasta jalostaa luontokappaleita, antaa luonnon jalostaa niitä itse.

      • Anonyymi

        Hyvin on pullat uusissa jos ei erota puudelia ja tavallista koiraa... tosin puudeli sopii neidille paremmin, eikös ollut kyse 30 cm puudeli aitauksesta.


    • Anonyymi

      " Wise tarjoaa myös edullista luottokorttia, jos olet ollut asiakas hieman kauemmin, tosin Thaimaahan sitä ei saa ainakaan vielä."

      Kannattaa huomioida että WISE, Eestin poikien juttu, ei ole pankki ja siellä oleville varoille EI ole vakuutusta konkan tapahtuessa...

      WISE tekeee rahaa kurssierolla ja ei ole edullisin tapa siirtää varoja moneen maahan.
      Toiseksi, varoja ei voi siirtää Euroina eikä Dollareina siten että ottaa ne ulos Euroina ja Taaloina. Ainoastaa paikalliseessa valuutassa saa ulos.

      Hyvä firma kuitenkin ja olen käyttänyt sitä.

      • Anonyymi

        No kerro nyt ihmeessä mikä on edullisempi, kuin wise... ei ole vastaan tullut, kyllä monikin tarjoaa halvemalla rahansiirrot, mutta sitten on kurssi perseestä, olen hyvin monta vuotta käyttänyt wiseä ja se on erittäin hyvin toiminut. Ja kesittääkseni wise sai pankkitoimiluvan briteihin muutama vuosi sitten, joten sillä on silloin oltava vakuustalletus, konkurssin suojaksi, hyhvä on myös siirtää rahat wiselle suomalaisella maksukortilla, jolloin korttifirma vastaa jos konkka tulee tosin se aiheuttaa hieman kustannuksia.
        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro nyt ihmeessä mikä on edullisempi, kuin wise... ei ole vastaan tullut, kyllä monikin tarjoaa halvemalla rahansiirrot, mutta sitten on kurssi perseestä, olen hyvin monta vuotta käyttänyt wiseä ja se on erittäin hyvin toiminut. Ja kesittääkseni wise sai pankkitoimiluvan briteihin muutama vuosi sitten, joten sillä on silloin oltava vakuustalletus, konkurssin suojaksi, hyhvä on myös siirtää rahat wiselle suomalaisella maksukortilla, jolloin korttifirma vastaa jos konkka tulee tosin se aiheuttaa hieman kustannuksia.
        By NumBall HHN 61v.

        Suomalaiselta tililtä kortilla maksaminen on suunnilleen samanhintaista kuin että siirrät ensin suomipankista thaipankkiin, kunhan siirrät bahteina.

        "Miten matkalla kannattaa maksaa?

        Kortti on käteistä kätevämpi ja turvallisempi vaihtoehto ulkomailla. OP:n Visa ja Mastercard -kortit toimivat luotettavasti kaikkialla.
        Valitse maksaessasi paikallinen valuutta

        Maksaessasi kortilla euroalueen ulkopuolella voit usein valita paikallisen valuutan tai eurot. Kun valitset maksaessasi paikallisen valuutan, käytetään vaihtokurssina aina Visan tai Mastercardin tukkukurssia ja OP:n valuuttalisää, eikä kauppias veloita erikseen korvausta valuutanvaihdosta. Jos valitset valuutaksi eurot voi kauppias veloittaa valuutanvaihdosta huomattavasti korkeamman hinnan.

        Esimerkiksi Ruotsissa valuutaksi kannattaa valita Ruotsin kruunu (SEK) kauppiaan tarjoaman euromääräisen maksun sijaan"

        Kallein tapa on se jos eläkkeesi maksetaan euroina Kasikornin tilillesi. Tonnista saattaa mennä 40 euroa kuluihin ja huonoon kurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiselta tililtä kortilla maksaminen on suunnilleen samanhintaista kuin että siirrät ensin suomipankista thaipankkiin, kunhan siirrät bahteina.

        "Miten matkalla kannattaa maksaa?

        Kortti on käteistä kätevämpi ja turvallisempi vaihtoehto ulkomailla. OP:n Visa ja Mastercard -kortit toimivat luotettavasti kaikkialla.
        Valitse maksaessasi paikallinen valuutta

        Maksaessasi kortilla euroalueen ulkopuolella voit usein valita paikallisen valuutan tai eurot. Kun valitset maksaessasi paikallisen valuutan, käytetään vaihtokurssina aina Visan tai Mastercardin tukkukurssia ja OP:n valuuttalisää, eikä kauppias veloita erikseen korvausta valuutanvaihdosta. Jos valitset valuutaksi eurot voi kauppias veloittaa valuutanvaihdosta huomattavasti korkeamman hinnan.

        Esimerkiksi Ruotsissa valuutaksi kannattaa valita Ruotsin kruunu (SEK) kauppiaan tarjoaman euromääräisen maksun sijaan"

        Kallein tapa on se jos eläkkeesi maksetaan euroina Kasikornin tilillesi. Tonnista saattaa mennä 40 euroa kuluihin ja huonoon kurssiin.

        Olen käyttänyt eläkeyhtiö - wise - kasikorn, jo vuosia kulut on muutamia euroja kuukaudessa, vähemmän kuin op:n kuukauden palvelumaksu... lähetin joskus op:stä thaimaan tilille kurssi oli hieman huonompi kuin wisellä, samoin kulut, mutta alle 10 euroon se jäi selvästi, tuo eläkeyhtiö - wise - kasikorn on myös automaattinen, mutta selvästi halvempi kuin eläkeyhtiöltä - kasikorn... vaimoni eläke tulee suoraan kasikorniin se on kulut on noin 10 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt eläkeyhtiö - wise - kasikorn, jo vuosia kulut on muutamia euroja kuukaudessa, vähemmän kuin op:n kuukauden palvelumaksu... lähetin joskus op:stä thaimaan tilille kurssi oli hieman huonompi kuin wisellä, samoin kulut, mutta alle 10 euroon se jäi selvästi, tuo eläkeyhtiö - wise - kasikorn on myös automaattinen, mutta selvästi halvempi kuin eläkeyhtiöltä - kasikorn... vaimoni eläke tulee suoraan kasikorniin se on kulut on noin 10 euroa.

        Varsin edullinen tuo Wise. Minulla taas kun ei ole säännöllisiä tuloja, vaan siirtelen thaitilille rahaa sitä mukaa kun tarvitsee tai katson hyväksi.

        Siirrän kerralla aina vähän reippaammin 1 - 2 kertaa vuodessa. Minulla on ollut lapsesta saakka sama käyttötili nykyisessä Nordeassa, lapsena se oli KOP.

        Koska olen kohtuullisen hyvä asiakas, niin sieltä on tullut tutuksi pankinjohtajiakin, nykyistä en enää siinä konttorissa tunne mutta rahoituspäällikkö on sama kuin oli 2002 vuonna.

        Pirautus tai sähköposti hänelle ja hän tekee kurssista tarjouksen. Yleensä noin 0,25-0-50 bahtia huonompi kuin päivän kurssi. Siirrosta menee lisäksi palvelumaksu.

        Kun seuraa kurssimuutoksia ja valkkaa hyvän päivän siirrolle, niin käytännössä kuluja ei mene ollenkaan verrattuna edelliseen päivään.

        Saan edelleen Nordeasta kaikenlaisia tarjouksia, etuja, ehdotuksia jne joista en ole kiinnostunut, mutta lahjukset välitän lapsilleni tai kavereilleni. Lippuja kulttuuritapahtumiin jne. Kesällä esim lähettivät 5kpl museokortteja.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin edullinen tuo Wise. Minulla taas kun ei ole säännöllisiä tuloja, vaan siirtelen thaitilille rahaa sitä mukaa kun tarvitsee tai katson hyväksi.

        Siirrän kerralla aina vähän reippaammin 1 - 2 kertaa vuodessa. Minulla on ollut lapsesta saakka sama käyttötili nykyisessä Nordeassa, lapsena se oli KOP.

        Koska olen kohtuullisen hyvä asiakas, niin sieltä on tullut tutuksi pankinjohtajiakin, nykyistä en enää siinä konttorissa tunne mutta rahoituspäällikkö on sama kuin oli 2002 vuonna.

        Pirautus tai sähköposti hänelle ja hän tekee kurssista tarjouksen. Yleensä noin 0,25-0-50 bahtia huonompi kuin päivän kurssi. Siirrosta menee lisäksi palvelumaksu.

        Kun seuraa kurssimuutoksia ja valkkaa hyvän päivän siirrolle, niin käytännössä kuluja ei mene ollenkaan verrattuna edelliseen päivään.

        Saan edelleen Nordeasta kaikenlaisia tarjouksia, etuja, ehdotuksia jne joista en ole kiinnostunut, mutta lahjukset välitän lapsilleni tai kavereilleni. Lippuja kulttuuritapahtumiin jne. Kesällä esim lähettivät 5kpl museokortteja.

        2010

        Täh sinulla ei ole mahdollisuutta maksaa itsellesi säännöllistä palkkaa, melkoinen yrittäjä, ulosotto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh sinulla ei ole mahdollisuutta maksaa itsellesi säännöllistä palkkaa, melkoinen yrittäjä, ulosotto?

        Tyttö liikemies ei ymmärrä eikä tiedä miten voi myös järkevästi toimia.
        Selittelee ropojen säästöistään kurssimuutoksista, ym. tuubaa.
        Olisi järjestänyt lumpullensa oleskeluluvan junttilaan, niin hänen veroprosenttinsa palkasta olisi ollut ... no antaas olla, maksakoon Neiti verojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh sinulla ei ole mahdollisuutta maksaa itsellesi säännöllistä palkkaa, melkoinen yrittäjä, ulosotto?

        Laitanko uudelleen puhtaat luottotietoni, verovelkatodistukseni, saldoni ja luottokorttini esille, katson kun sellaisia ei ole jos on ulosotossa.

        Tuloni ovat 20-50 tuhatta euroa kuukaudessa, olleet jo vuosia. 0 euroa velkaa, 0 euroa ulosotossa, omaisuutta riittävästi tähän elämään myös lapsille.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitanko uudelleen puhtaat luottotietoni, verovelkatodistukseni, saldoni ja luottokorttini esille, katson kun sellaisia ei ole jos on ulosotossa.

        Tuloni ovat 20-50 tuhatta euroa kuukaudessa, olleet jo vuosia. 0 euroa velkaa, 0 euroa ulosotossa, omaisuutta riittävästi tähän elämään myös lapsille.

        T 2010

        Mutta palkkaa et pysty maksamaan, outoa mitens se osakaslaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitanko uudelleen puhtaat luottotietoni, verovelkatodistukseni, saldoni ja luottokorttini esille, katson kun sellaisia ei ole jos on ulosotossa.

        Tuloni ovat 20-50 tuhatta euroa kuukaudessa, olleet jo vuosia. 0 euroa velkaa, 0 euroa ulosotossa, omaisuutta riittävästi tähän elämään myös lapsille.

        T 2010

        Kiinnitin tuohon 20-50 kiloeuroa kuukaudessa, ei voi olla sinun ns. "yrityksen" liikevaihto voi olla 50.000 euroa kuukaudessa joka ei ole edes paljon, mutta poika raasu ne eivät ole tulosi, tämänkin oletin sinun tietävän, mutta niin kuin sanoin en usko juttujasi lainkaan, sitä eivät aijauksesi mihinkään muuta, ainoa rehellinen kertomuksesi oli tuo osakaslaina jota olet kertomasi mukaan nostanut seitsemän vuotta tuollainen 100.000 euroa vuodessa, miten se tase joko olet laskenut.

        Näillä kakkosluokan liikemiehillä menee helposti omat ja firman massit sekaisin, kun rahaa on nostettu enemmän kun perse kestää on jäänyt verot ja ennakonpidätykset maksamatta, samoin eläkevakuutusmaksut, sitten tuleekin haaste käräjille, syyte verorikkomuksesta tai petoksesta, samoin eläkevakuutusmaksupetoksesta, tuomio 8-12 kk ehdollista, ja vahingonkorvauksia verottajalla ja vakuutusyhtiölle, nämä menee ulosottoon ja mittari määrä velallisen palkanmaksukieltoon, ja rahaa tarvitaan... joka tapauksessa, nosto kerran pari vuodessa firmalta, osakaslainana, tosin ilman vakuuksia, joten sekin on rikollista.

        Älä huolestu näitä on pilvin pimein suomessa, tuhansia... harmivaan että ulosotto kierre ei lopu koskaan, eläkettä ei kerry, ainostaan ulosotossa on ikiliikkuja, velkaa tulee vuosivuodelta lisää, lisää tosin vanhat mennee 25-30 vuodessa vanhaksi.

        Kerroin aikaisemmin yhdestä taxi-suharista joka esittää ulospäin hyvin varakasta, mutta nyt kun korot on nousussa, paniikki on myös nousussa, ja rajusti... jos on 500.000 omaisuutta ja neljä miljoonaa velkaa, tase ei ole kuin 3.5 miljoonaa pakkasella, sama heppu on kauputellut onecoinia ja ollut mukana jopa wincapitassa.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttö liikemies ei ymmärrä eikä tiedä miten voi myös järkevästi toimia.
        Selittelee ropojen säästöistään kurssimuutoksista, ym. tuubaa.
        Olisi järjestänyt lumpullensa oleskeluluvan junttilaan, niin hänen veroprosenttinsa palkasta olisi ollut ... no antaas olla, maksakoon Neiti verojaan.

        Onneksi kyrvånsyylän ei tarvitse huolehtia raha-asioista, edunvalvoja huolehtii kaikesta.


    • Anonyymi

      WISE is NOT a Bank - ja ei ole Vakuutusta!
      He "lupaavat pitää rahat turvallisesti" - ei muuta takuuta.
      Alla oleva WISE sivulta - kannattaa lukea.

      "Wise isn’t a bank. We’re an e-money institution.
      We’re required to keep your money safe and protected, and we do this differently to conventional banks. Unlike banks, we do not lend out customer money. Instead of protecting your money in a financial protection scheme (like FSCS), we safeguard your money."

    • Anonyymi

      586...
      Voehan keman jukka sentöön.
      586...

    • Anonyymi

      Ketjusta on kohta poistettu 10 viestiä.
      Pallomahaa ahdistaa.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe