Omituinen uutinen

"Tutkijoiden mullistava löytö asteroidista – elämä maapallolla saattaa olla peräisin avaruudesta Uusi löydös tukee teoriaa, jonka mukaan elämä maapallolla on lähtöisin avaruudesta"
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/876f5c8a-8f43-4a82-82cc-c20cdf1855ab

No mistäs se sitten olisi lähtöisin jos ei avaruudesta kun me olemme avaruudessa ja kaikki näkyvä ja näkymätön on perua tähtipölystä?

Galaksit tähtineen, planeetat, kuut, komeetat, meteorit, asteroidit, punaiset ja valkoiset kääpiöt, kvasaarit, ihmiset, muut eläimet, bakteerit, virukset, alkusoli, vesi... Kaikki on avaruudessa ja kotoisin avaruudesta.

On jo aikoja sitten todettu että vettä sekä orgaanisia aineksia on muuallakin oltava koska niitä on täälläkin ja aikoja sitten on havaittu planeettoja ja kuita joissa on meriä ja aikoja sitten on meteoreista ja asteroideista löydetty elämän aineksia.

"Löydöksen" idea on todennäköisesti siinä että saadaan kalliille operaatiolle jokin näennäinen saavutus ja rahoitusta lisää jatkotutkimuksille.

Ihan hyvä niin, tutkimus jatkuu, mutta mitään mullistavaa tuossa ei ole. Ei nämä maapallon vedetkään ja meretkään ole mitään taikuuden tulosta vaan avaruudesta se vety ja happikin on kotoisin.

Maan kehitys pähkinänkuoressa
https://www.geologia.fi/2018/04/23/maan-kehitys-pahkinankuoressa/

Avaruuden olemuksessa riittää vielä loputtomiin tutkittavaa, kuten painovoima, hukassa oleva massa, pimeä aine ja energia sekä siinä mikä sen elämän ja tietoisuuden sitten pukkasi alulleen.

5

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki on niin sumuista ja omituista?

      • Anonyymi

        Ainoa varma on että kun lumeen kusee niin reikä tulee. Itse asiassa sekin on vain kutsumatermi. Ei se mikään reikä ole, vaan lumi sulaa siitä kohtaa ja sulanut kohta ulottuu maksimissaan maahan saakka, joten se ei ole reikä vaan kuoppa. Tyhjä kohta lumihangessa.
        Kaikki suuret kysymykset ovat edelleenkin vailla minkäänlaista vastausta. Pelkkää teorisointia ja kun olemassaolommekaan ei ole varma niin mihin tässä oikein voi nojata, jos tieteeseen ei voi ja uskonnot on höpönlöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa varma on että kun lumeen kusee niin reikä tulee. Itse asiassa sekin on vain kutsumatermi. Ei se mikään reikä ole, vaan lumi sulaa siitä kohtaa ja sulanut kohta ulottuu maksimissaan maahan saakka, joten se ei ole reikä vaan kuoppa. Tyhjä kohta lumihangessa.
        Kaikki suuret kysymykset ovat edelleenkin vailla minkäänlaista vastausta. Pelkkää teorisointia ja kun olemassaolommekaan ei ole varma niin mihin tässä oikein voi nojata, jos tieteeseen ei voi ja uskonnot on höpönlöpöä.

        << mihin tässä oikein voi nojata, jos tieteeseen ei voi ja uskonnot on höpönlöpöä. >>

        Tämä on oiva huomio. Meidän on tyytyminen epävarmuuteen ja toistaiseksi ajatteluun,


      • Anonyymi kirjoitti:

        << mihin tässä oikein voi nojata, jos tieteeseen ei voi ja uskonnot on höpönlöpöä. >>

        Tämä on oiva huomio. Meidän on tyytyminen epävarmuuteen ja toistaiseksi ajatteluun,

        Juuri näin ja eteenpäin ei voi harpata esittämättä vastauksia joita ei ole kysytty. Kun vanhat teoriat eivät toimi kaikilla tasoilla, on uskallettava kyseenalaistaa ne.

        Näin on toimineen kaikki tieteen suurnimet jotka on vieneet jokainen lähemmäs kokototuutta. Joskus tulee takapakkiakin, mutta niistä pitää ottaa opiksi.

        Siksipä ei voi olla olemassa uskovaista skeptikkoa, koska jos hän epäilee, hän epäilee myös uskoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa varma on että kun lumeen kusee niin reikä tulee. Itse asiassa sekin on vain kutsumatermi. Ei se mikään reikä ole, vaan lumi sulaa siitä kohtaa ja sulanut kohta ulottuu maksimissaan maahan saakka, joten se ei ole reikä vaan kuoppa. Tyhjä kohta lumihangessa.
        Kaikki suuret kysymykset ovat edelleenkin vailla minkäänlaista vastausta. Pelkkää teorisointia ja kun olemassaolommekaan ei ole varma niin mihin tässä oikein voi nojata, jos tieteeseen ei voi ja uskonnot on höpönlöpöä.

        >>Kaikki suuret kysymykset ovat edelleenkin vailla minkäänlaista vastausta. Pelkkää teorisointia ja kun olemassaolommekaan ei ole varma niin mihin tässä oikein voi nojata, jos tieteeseen ei voi ja uskonnot on höpönlöpöä<<

        No, eivät nyt ihan kaikki suuret kysymykset sentään, mutta todellisuuteen perustuvan rehellisen maailmankuvan joutuu rakentamaan kuin palapelin...ja silloin vain varma tieto kelpaa ja osa on pääteltävä itse. Ufojen olemassaolo nyt on aivan selvää kaikille asiaan vähänkään perehtyneille. Ja kun tuon selvästi ymmärtää niin joutuu miettimään ufojen alkuperää ja syytä siihen miksi ovat täällä ja kuinka kauan ovat olleet.

        Paljon on väärää tietoa liikkeellä kuten se, että eläisimme simuloidussa todellisuudessa, eli keinotodellisuudessa. Niin ei selvästikään ole, vaikka jopa David Icke ja Elon Musk niin uskovat.

        Uskonnot eivät ole pelkkää "höpönlöpöä" ja niitäkin tulisi tutkia ennakkoluulottomasti ja ymmärtää muun muassa se, että esimerkiksi Raamatussa on ikivanhaa perimätietoakin. Monia asioita uskonnoissa on ymmärretty ja selitetty väärin ja vaillinaisesti, mutta idea persoonallisesta Jumalastakin on pohjimmiltaan oikea. Kohtalousko (fatalismi) kuitenkin menee liian pitkälle kun uskotaan siihen, että kaikki ihmiyksilölle tapahtuva on sielun ja Jumalan suunnitelmaa.

        Tuolla alempana on eräässä ketjussa mainittu englantilainen Erwin Saunders, joka on kuvannut taruolentoina pidettyjä pieniä olentoja, mutta ei kommentteja jostain syystä. Eivät ne mielestäni välttämättä ole väärennettyjä videoita. En ole asiasta kuitenkaan täysin varma. Siinä voi kuitenkin ehkä olla todiste siitä, että monissa kansantaruissakin on totuutta pohjana ja maapallollamme on älykkäitäö elämän muotoja, joita ei yleisesti tunneta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1353
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe