Jakamaton kuolinpesä, puiden myynti

Anonyymi-ap

Olen osakas jakamattomassa kuolinpesässä. Osa metsän puista myyty, vielä ei hakattu eli rahat tulevat joskus hakkuun jälkeen. Luulin, että tulevat rahat jaetaan meidän neljän osakkaan kesken, kuulema rahoilla istutetaan taimia. Ei kuitenkaan koko summa siihen mene. Minä niin luulin saavani edes jotain puukaupoista, mutta näköjään saan todellakin jotain hyvin pientä summaa. Näinkö se menee, kun minä olen ainut joka kannattaa kuolinpesän jakamista, muut eivät halua.

9

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omistat metsän suoraan tai kuolinpesän välityksellä metsänhoito on samaa. Jos te ostatte kaadot ja uudelleen istutukset, niin jää siitä jaettavaa mutta ei paljoa tai riippuuhan tuokin määristä.

    • Anonyymi

      Yleensä kannattaa jättää kuolinpesän tilille kuluihin.
      Osittainen perinnönjako on asia erikseen.
      Ilmeisesti leski ei ole elossa, kun tilille jäävä tuotto kuuluisi hänelle.
      Muutenkin yleensä tehdään verotukseen kolmeksi vuodeksi menovaraus täysimääräisesti ja sitten maksetaan kuluina tai tietenkin veroina loppuosakin varauksesta.

    • Anonyymi

      Kuolinpesässä tehdään vain yksimielisiä päätöksiä.

      Ellei päätökset kuitenkaan ole kaikilla mieleen, yksikin pesän osakas voi riitauttaa päätökset hakemalla käräjäoikeudelta maksullista pesänjakajaa. Ennen sitä rahoja ja omaisuutta ei ehkä jaeta, ja pesänjakajan toimintakin saattaa kestää vuosikausia.

      • Anonyymi

        Rautalankana, jos pesän yksikin osakas vaatii jakoa, niin pesä on jaettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rautalankana, jos pesän yksikin osakas vaatii jakoa, niin pesä on jaettava.

        Ei tarvitse jakaa, ellei ole käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa. Osakas voi vaatia, mutta mitään ei tarvitse tapahtua millään aikataululla. Pesänjakaja saa asioita tapahtumaan pakosti ja virkansa puolesta jollakin aikautaululla.


    • Anonyymi

      Jos on kutsuttu moto,jonkin firman kautta suorittamaan hakkuy,ja mhy on hallunnoinut homman,aikaa ei ole tuhraurunut,mutta kallustahan se on teettää puunkorjuu.
      Itse tehden pitää taas omata metsurin taitoja,kuskata puu sovittuihin kohtiin ostajan keruuautoa varten.
      Ja sitten jää sina roippeita. Joko ne keruutetaan hakepuuksi( myös juurakoita). Tai kp tarttee polttopuuta itse,ja teettää tai savotoi polttopuun.
      Ja jää aukko,jos päätehakkuu. Ellei siemenpuita jätetty,täytyy metsittää uudelleen,elu taimet,raimien istuttaminen. Jos hommaan palkataan joku eikä kp itse istuta omin käsin,työ maksaa siinäkin.
      Siihenkin metsään mikä nyt on kaadettu,ei itsekseen oo mikään tullut. Entinen on kaadettu saha laulaen. Karsittu,vedetty hevosekla tai jo traktorilla tievarteen pirssipaikkaan.
      Sitten on polttopuu korjattu pois. Hankittu raimia,suokuokalla tehty käsin kuoppa kutakin tainta varten...
      Tuotto on se mikä jää vaivan tai ja kulujen jälkeen. Ihan netistä voi tutkia,mitä maksaa motofirman yhden thöpäivän hinta ropsi-, tai tukkimetässä.

      • Anonyymi

        Äläpäs nyt Law Et Order höpötä siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs nyt Law Et Order höpötä siinä.

        En oo mikään law ja orderi. Ihan tavis kuolinpesän osakas. Meillä aikanaan pdrittävä eläessaan hoiti metsän,vähäusen,itse. Ja muitten metsiä työkseen. Siitä tiedän että eihän se ilmaista ole,tuotto on pienempi väkidinkin kuin puun kokonaisarvo,kun kulut otetaan.
        Tiki,jos haluaa osuutensa metsänä irti ja myy itse puunsa,sama on tulos: joko tekkee itse tai maksaa että konekalustollinen tekkee.
        Ja tosiaan,taimi on se mistä uusi iso puu kasvaa. Olen itsekin istuttanut suokuokan kanssa,ja ollut isäni ilona mukana niin vesomassa,kuin propsipuuta kaatamassa.
        Metsän tuotosta löytää tietoa kun googlettaa,ja laskee metsätyypin ja puuston mukaan,niin suurinpiirtein saa summat.
        Sanotaanko että kituliaasta metsästä jos 1000 euroa vähän yli kymmeneen vuoteen on tuottoa,jos ei ihan sileäksi laiteta,hehtaarille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe