Kauanko vanhaa vuokrasopimusta kannattaa säilyttää?

Anonyymi-ap

Kuinka kauan kannattaa säilyttää vanhaa vuokrasopimusta, joka on jo irtisanottu? Sama kysymys koskee toki myös sitä irtisanomisilmoitustakin.

Vanhoja papereita siivotessa tullut vastaan vuokrasoppareita, jotka jo aikapäivät sitten irtisanottu ja päättyneet. Onko mitään järkeä säilöä enää tällaisia papereita vai voiko ne surutta heittää jo menemään?

Hävittämistä estää pelko siitä, että entinen vuokranantaja alkaisi perimään jälkikäteen jotain kuluja tai jopa väittäisi, ettei asunto ollut irtisanottu ja perii "maksamattomia vuokria". Tämä skenaario kohdallani aika epätodennäköinen, koska vuokrasoppareiden päättymisestä enemmän kuin 3 vuotta (se velan vanheneminen) eikä tähän päivään mennessä ex-vuokranantajista ole kuulunut mitään.

5

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja aikanaan tietysti siis maksoin vuokrani aina ajallaan. Unohdin sen mainita aloituksessa.

• Anonyymi

Mä olen pyrkinyt säilyttämään kaikki sopimukset ja maksetut laskut ihan varmuuden vuoksi. Juuri katsoin laskuarkistoani ja huomasin, että vanhin tallessa oleva lasku on keväältä 2005. Nykyään kuitenkin kaikki laskut tulevat sähköisesti ja olenkin miettinyt, että pitäisiköhän nuo lippulappuset jo heittää pois.

Voithan sinä muuten vaikka skannata sen vuokrasopimuksen ja tallentaa koneelle tai lähettää sähköpostiin. Tai sitten otat siitä kuvan. Sen jälkeen heität sen sopimuksen pois jos et halua säilyttää.

• Anonyymi

Kannattaa säilyttää kaikki vuokranmaksukuitit. Silloin tietää, että omistaa jotain.

• Anonyymi

Vuokrasopimukset kannattaa säilyttää. Vuokrakuittien osalta riittää kun viimeisen 5 vuoden ajalta on tallessa. Minulle on opetettu,että vuokrakuitit pitää säilyttää 5 vuoden ajalta. Muiden laskujen kuitit vuoden ajalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      413
      9112
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3710
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2173
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1367
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      108
      1084
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55