Dinosauruksia ei oikeasti ole ollut olemassa

Anonyymi-ap

Näin se on, dinosauruksia ei oikeasti ole koskaan ollut olemassa. jumala loi dinosauruksen fossiilit ihan vain koetellakseen alamaistensa uskoa.
Aika monihan on menettänytkin aljetun uskon, kun pitää moista totuutta mahdottomana.
Me uskikset kyllä tiedämme, että maapallo on vain max 6000 vuotta vanha.
Eläviä dinoja ei siis ole voinut olla olemassa. jumala väkersi omilla pikku kätösillään ne löytyneet ja vielä löytämättömät luurangot ja luun palaset.
Niin että lopettakaa se Tyrannosaurusten etsiminen! Jos jatkatte, päädytte epäuskoon ja sitä myöten helvetin tuleen.
Jumalanrauhaan!

53

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Näin se on, dinosauruksia ei oikeasti ole koskaan ollut olemassa. jumala loi dinosauruksen fossiilit ihan vain koetellakseen alamaistensa uskoa.
      Aika monihan on menettänytkin aljetun uskon, kun pitää moista totuutta mahdottomana."

Jos Jumala olisi näin tehnyt, hän olisi varmastikin maininnut siitä Raamatussa.

Sitä paitsi se että niiden fossiileja löydetään on huomionarvoista koska fossiloitumista ei tapahdu nykyaikana. Fossiloituminen vaatii tietynlaisen tilanteen jossa kaikki ympärillä olevat eläimet - myös haaskaeläimet - kuolevat mineraalipitoisessa vedessä.

Sitä paitsi ei niissä dinosauruksissa mitään erityisen mahdotonta ole. Yksi jonkin verran kiinnostava asia kylläkin on että joillain niistä - sellaisilla jotka olivat hampaittensa puolesta kasvissyöjiä - oli hyvin pieni suu (no kun oli pieni pää) verrattuna ruumiin kokoon.

Tämä on johtanut kysymykseen kuinka ne saivat tarpeeksi ravintoa ylläpitääkseen massiivista ruumistaan? Tosin ennen vedenpaisumusta ihmiset elivät kauemmin joten ehkä ekosysteemissä oli jotenkin enemmän jonkinlaista "energiaa".

• Anonyymi

Jos ne kävi mäkkärillä, autojonossa ?

• Anonyymi

jumala ei maininnut siitä raamatussa, koska jumala on kirjoitustaidoton

• Anonyymi

Ottiko se Nooa sinne arkkiinsa myös näitä dinosauruksia?

• Anonyymi

Kreationistit tappelevat tästä keskenään. Kukaan ei tosin pääse eteenpäin asiassa, koska koko juttu on lähtökohtaisesti keksittyä eikä todisteita ole mihinkään suuntaan.

Mutta ainakin Ark Encounter väittää niiden olleen mukana.

• Anonyymi

Noa ei ottanut arkkiin mitään se on vertauskuva siitä että Jumala eli luoja sekä hukuttaa että pelastaa sanalla. Hengen voimalla. Luojan voimaa. Ei voi yhtään katsella luonto ideoita kun aina joku elukka syö toisen .

• Anonyymi

Villamammutteja ainakin oli olemassa.

Muutama niistä pääsi putoamaan Nooan arkista, ja siksi niiden jäännöksiä on löydetty sieltä täältä.

Harmillista, ettei Nooa kyennyt paremmin huolehtimaan matkustajistaan. Siitä syystä meillä ei ole enää villamammutteja.

• Anonyymi

Nooan aikana ei ollut enää dinoja. Toisekseen Nooa otti nykykäsityksen mukaan vain kantamuodot. Sinne veden alle saattoi esim jäädä sapelihammastiikereitä, mammutteja yms.
        Valaita, kaloja ja muita vedessä eläviä Nooan ei tarvinut ottaa, sillä ne selvisi vedessä niin kuin ne ovat selvinneet tähän päiväänkin asti ne lajit, jotka eivät ole kuolleet sukupuuttoon.

• Anonyymi

Dinot homoilivat niin kovasti että jumala hukutti ne kaikki.

• Mikä on Jobin kirjan 40 luku,
      »15 Näetkö virtahevon? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, 16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset? 17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä. 18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa. 19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä. 20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä. 21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä. 22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät. 23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun. 24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?»

Kerro mikä se Sinun mielestä on?
      Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot

• Anonyymi

Lokomo tiehöylä?

• Anonyymi

Hyi virtahevot tappelee keskenään tappaa myös ihmisiä ällö Jumala olisi vienyt elukat ja ihmiset eri planeetalle.Job juutalainen mies mitä saatana hänelle teki on myös tätä elukkalinjaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyi virtahevot tappelee keskenään tappaa myös ihmisiä ällö Jumala olisi vienyt elukat ja ihmiset eri planeetalle.Job juutalainen mies mitä saatana hänelle teki on myös tätä elukkalinjaa.

Miten Job oli juutalainen? Ei mitenkään, koska Juudan kansa perustettiin myöhemmin, useampi tuhat vuotta.
        Job oli vain Jumalaa pelkäävä mies.

• Anonyymi

Nooa otti arkkuuunsa eiku arkkiinsa myös mm. villamammutteja ja luolasusia.
      Sit jumala lähetti maan päälle jääkauden ja tappoi molemmat eläinlajit sukupuuttoon.
      Fiksu äijä se jumala: ensin pelastaa, sitten tappaa

• Anonyymi

No onpa paksua tekstiä. On tuhansia ja taas tuhansia todisteita siitä, että maapallolla on ollut miljardeja vuosia elämää. Vanha testamentti on täynnä taruja, mutta ei konkreettisia todisteita siitä, että Jumala on kertonut mitään sellaista, jota sen ajan ihmiset eivät tienneet, mutta myöhemmin paljastunut.

Jumala kertoi Abrahamille, että hänellä tulee olemaan jälkeläisiä yhtä paljon kuin tähtiä on taivaalla. Nykyään tiedetään, että tähtiä on selvästi enemmän kuin hiekanjyviä maan pinnalla. Eikä Jumala tiennyt tähtien määrää?

• Anonyymi

"No onpa paksua tekstiä. On tuhansia ja taas tuhansia todisteita siitä, että maapallolla on ollut miljardeja vuosia elämää."

Monet tutkiat on kyllä kumonnut tämmöset väitteet aikaa sitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"No onpa paksua tekstiä. On tuhansia ja taas tuhansia todisteita siitä, että maapallolla on ollut miljardeja vuosia elämää."

Monet tutkiat on kyllä kumonnut tämmöset väitteet aikaa sitte.

Se on tutkija, j:llä.

Ainoastaan uskovaiset "tutkijat". Olen kyllä noita "tutkimuksia" lukenut ja jättänyt omaan arvoonsa. Niissä pyritään lähinnä tuulesta temmatuilla kehäpäätelmillä todistamaan tiede vääräksi ja Raamattu todeksi.

• Kysymys oli Abrahamin aloittama Israelin kansa jälkeläisineen.
        Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin MINÄ TEEN SINUSTA SUUREN KANSAN (Israelin), siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE, JOTKA SINUT KIROAVAT (Mm. Luther ja osa Welluja) ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kysymys oli Abrahamin aloittama Israelin kansa jälkeläisineen.
        Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin MINÄ TEEN SINUSTA SUUREN KANSAN (Israelin), siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE, JOTKA SINUT KIROAVAT (Mm. Luther ja osa Welluja) ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Älä harhapastori huuda. Turhaa on soopasi palstalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä harhapastori huuda. Turhaa on soopasi palstalla.

Niin, welluille ei kelpaa Jumalan väärentämätön sana? Onko tyhmyyttä, vai väärää oppia?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

"KIROAN NE, JOTKA SINUT KIROAVAT "

Ymmärrätkö itse omalta kohdaltasi tämän?

• Anonyymi kirjoitti:

"KIROAN NE, JOTKA SINUT KIROAVAT "

Ymmärrätkö itse omalta kohdaltasi tämän?

Kuulun Abrahamin sukuun, kuulutko Sinä?

• pinnasänky kirjoitti:

Niin siitä kirouksesta.
        Luther, Hitlerin oppi- isä saarnasi juutalaisista ja mustalaisista; - Menkää ja tappakaa heidät?
        Tuomio tuli lähes välittömästi, Herra otti Hänet pois ja kuopattiin.
        Siihen loppui Hänen antisemitismi, ja samaa odottaa osa lestadiolaisista.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin siitä kirouksesta.
        Luther, Hitlerin oppi- isä saarnasi juutalaisista ja mustalaisista; - Menkää ja tappakaa heidät?

Niin käy myös harhapastorille. Paha saa palkkansa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ääliöt sukuluetteloissa turhuus sanoi Paavali jo. Abrahamille syntyi pentuja Hagar orjasta keturasta sairasta vähemmän muutetaan Keturaa ja orjista sekä Mooses nai midianilaista tai Esau meni Ismail naisia naimaan oli ruskea ja Salomo nai Aasian jumalia kleopatroja. Esteri nai sulttaania haaremeissa ja juutalaiset vietiin pakkosiirtolaan balyloniaan Arabiaan Mesopotaniaan arabeja naimaan. Egypti on täynnä orjien jälkeläisiä ja arabit teki miekkaretkiä Afrikkaan. Kreikkalaiset on myös Egyptistä kuten muutkin on.Ei nyt sentään mennä pois ristillä muihin jumaliin taruihin sukuluetteloihin vaan kristitty elää uskosta poikaan Jeesus messiaaseen eikä lähde ristillä mihinkään satuihin tai eksyy pois armosta. Pelastaja on ristiin naulittu. Pitäisi tutkia uutta testamenttia siinä valossa että siitä on jo 2000 vuotta aikaa kun kaikki tapahtui synti julistettu kuolema voitettu. Teillä on selvää eksytystä .

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Voi vitun ääliö . Kristityt kuuluu Jeesus Nasaretilainen sukuun kuulutko sinä ???? Hä. Kivistä herättää lapsia abrahamille mutta miten olisi aito Jumala Jeesus . ✝️

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin siitä kirouksesta.

Ai kenet otti kuka mihin milloin minä vuonna. Olet vähän pimeä päästäisi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin siitä kirouksesta.

Kenen anti Kristuksen oppeja nämä on kieltää Jeesus .

• Anonyymi kirjoitti:

Kenen anti Kristuksen oppeja nämä on kieltää Jeesus .

Kysymys oli antisemitismistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai kenet otti kuka mihin milloin minä vuonna. Olet vähän pimeä päästäisi.

Pimeyshän näkyy sinussa, kun et tiedä "kuka, mihin, milloin, minä vuonna"?

• Anonyymi kirjoitti:

Voi vitun ääliö . Kristityt kuuluu Jeesus Nasaretilainen sukuun kuulutko sinä ???? Hä. Kivistä herättää lapsia abrahamille mutta miten olisi aito Jumala Jeesus . ✝️

Kuule ääliö; Jeesus kuului Daavidin sukuun. Nasraet oli paikka missä Hän syntyi?
        Loppuun en viitsi edes kommentoida.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Aaprahamille tehtiin esinahan poisto. Onko sinulle tehty sama jumalallinen operatio?

• Anonyymi kirjoitti:

Ääliöt sukuluetteloissa turhuus sanoi Paavali jo. Abrahamille syntyi pentuja Hagar orjasta keturasta sairasta vähemmän muutetaan Keturaa ja orjista sekä Mooses nai midianilaista tai Esau meni Ismail naisia naimaan oli ruskea ja Salomo nai Aasian jumalia kleopatroja. Esteri nai sulttaania haaremeissa ja juutalaiset vietiin pakkosiirtolaan balyloniaan Arabiaan Mesopotaniaan arabeja naimaan. Egypti on täynnä orjien jälkeläisiä ja arabit teki miekkaretkiä Afrikkaan. Kreikkalaiset on myös Egyptistä kuten muutkin on.Ei nyt sentään mennä pois ristillä muihin jumaliin taruihin sukuluetteloihin vaan kristitty elää uskosta poikaan Jeesus messiaaseen eikä lähde ristillä mihinkään satuihin tai eksyy pois armosta. Pelastaja on ristiin naulittu. Pitäisi tutkia uutta testamenttia siinä valossa että siitä on jo 2000 vuotta aikaa kun kaikki tapahtui synti julistettu kuolema voitettu. Teillä on selvää eksytystä .

Ilmeisesti jätit huomioimatta, tai et tiennyt miten Egyptille kävi. Kansa hävisi, osin siksi kun kaikki vedet muuttuivat vereksi. Se jäi marginaaliseksi ja arabid, pääasiassa Beduiinit tulivat täytteeksi ja oli hyvin alkeellinen yhteiskunta sen jälkeen.
        Kreikkalaiset eivät pohjaudu Egyptiin.
        Taas Uusi Testamentti ei juuri käsittele Egytiä, muuta kun yhdessä kohti, jossa Paavali siteeraa 2. Moos. 14:28,29 kun he hukkuivat Punaiseen mereen, joka oli Jumalan teko, ja usko Herraan pelasti Israelilaiset.
        Hepr. 11:29 Uskon voimalla israelilaiset kulkivat Punaisenmeren yli kuin kuivaa maata pitkin, mutta samaa yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
        Mitään sinänsä Egyptistä ei UT valaise.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin käy myös harhapastorille. Paha saa palkkansa.

Milloin olen tummia ja Israelia vihannut, muista palkkasi valehtelusta.

• pinnasänky
        Anonyymi kirjoitti:

Se on tutkija, j:llä.

Ainoastaan uskovaiset "tutkijat". Olen kyllä noita "tutkimuksia" lukenut ja jättänyt omaan arvoonsa. Niissä pyritään lähinnä tuulesta temmatuilla kehäpäätelmillä todistamaan tiede vääräksi ja Raamattu todeksi.

Älä sekoita lestadiolaisia uskovaisiin, siinä menee helposti sekaisin ja väärälle tielle.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Sinun sukututkimuksesi on juuri kuin vellujen pyhän hengen kulkeutuminen vuosituhansien saatossa pohjolan perukoille.

Sanat ovat helisevä vaski ja kilisevä kulkutin. Tyhjää vain

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun sukututkimuksesi on juuri kuin vellujen pyhän hengen kulkeutuminen vuosituhansien saatossa pohjolan perukoille.

Sanat ovat helisevä vaski ja kilisevä kulkutin. Tyhjää vain

Missä Raamatussa sanotaan, että Pyhä Henki (kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, on persoona) kulkeminen pohjolan perukoille?
        Näkemys on niitä Vl humpuukeja.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Älä sekoita lestadiolaisia uskovaisiin, siinä menee helposti sekaisin ja väärälle tielle.

Sinäpä sen väärän tien tunnet.

• Anonyymi

Jumalaa ei oikeasti ole ollut olemassa.

• Anonyymi

On ollut. On vieläkin Jumala olemassa. Itse en usko kristinuskon opettamaan teistiseen Jumalaan.

• Anonyymi

On jumala olemassa, koska Aku Ankassa eiku raamatussa sanotaan niin.

• Anonyymi

Fossiilit loi Lentävä Spaghettihirviö, ei mikään jumala! Turha levittää harhaoppeja.

• Anonyymi

Lentävä spagettihirviö on lentävän spermahirviön avioton lapsi, vähän niinku jeesus konsanaan.

• Anonyymi

On edelleen mm.kirahvi muistuttaa niitä sarvikuonon mutta Thaimaassa on isoja liskoja jotka nousee vedestä alkaa syödä elävältä peuraa kaurista tai krokotiilit jotka puree toisiltaan jalan poikki ja syö sen. Alkulimaa. Ne pitäisi tappaa maan päältä iljettäviä. Buhvelit niiden maidosta tehdään juustoja. Jättikäärmeet. Iljetys kuka on rohkea tappaa ne niiden pesät. Egyptin vitsaukset.

• Anonyymi

> Eläviä dinoja ei siis ole voinut olla olemassa.

Miksi? ihan hyvin on voinut olla, vaikka maapallo olisi vain 6000 v.

• Anonyymi

Teillä on harhaoppi. Lestaparka.

• Anonyymi

Helluntalainen enoni sanoi, että dinosauruksenluut ovat Saatanan sinne tänne pitkin maita ja mantuja kylvämiä, jotta ihmisten usko Jumalaan horjuisi.

Tässä toisessa versiossa dinoluut kylvikin itse Jumala ihmisten uskoa koetellakseen.

Hmm. Ehkä molemmat ovat oikeassa.

Jumala = Saatana?

• Anonyymi

sama heppu, sama heppu. jumala on monikasvoinen ukonretale

• Anonyymi

On se kyllä todella omituinen yksilö tuo teidän Jumalanne. Onkohan sillä ihan lääkitykset kohdillaan, kun noita kaikkia sen väkerryksiä miettii?

• Anonyymi

Mie uskon niin yksinkertaisesti, että LUOJA loi kaiken, mutta aikojen saatossa ihmiset tappoivat nuokin "mammutit", siis ahneuttaan, tekivät niillä kauppaa, ja sama meno jatkuu, kun moni eläinlaji on kuollut sukupuuttoon, sen verran on vielä "villi-ihmisiä" Afrikassa ja muuallakin, että kauppaa käyvät harvinaisilla eläinten osilla. mm. norsun syöksyhampailla jne... Pahaksi on mennyt maailman meno, AHNEUDEN tähden !!

• Anonyymi

Olikohan ne mammutit sukupuuttoon tappaneet metsästäjät vanhoillislestaadiolaisia?

• Anonyymi

Valtaosa vanhoillislestadiolaisista uskoo dinojen olleen olemassa. Uusimmassa Päivämiehessäkin asiaa siterattiin eräässä kolumnissa. Siinä sanottiin, että onneksi dinosauruksia ei ole enää. Ja että kun linnut luotiin neljäntenä päivänä, silloin luotiin dinotkin. Nehän ovat tavallaan lintuja, kun ne munivat. Uskovainen uskoo myös evoluutioon siten, että Jumala ohjaa sitä. Eikä me uskovaiset uskota, että luomiskertomus olis tapahtunut konkreettisesti ihmisten mittaisissa päivissä. Neljännen ja kuudennen päivän välillä on voinut olla todelllllla pitkä jakso, minkä aikana on ehtinyt syntyä uusia eläimiä ja kuolla entisiä sukupuuttoon. Sukupuuttoon kuolee eläimiä meidänkin aikanamme. Ja uusia kehittyy luomistyön seurauksena. Jumala on evoluution takana.

• Anonyymi

Niin, paitsi että jumalaa ei ole. Piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6049
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5513
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3114
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2484
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2377
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2138
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1706
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe