69 vuotias ylipainoinen, mies haukkuu päivittäin

Anonyymi-ap

Olen 69 vuotias nainen 172/86 , mies haukkuu päivittäin miksen pysty laihduttamaan, koska muutkin siihen kykenevät, olen hyvin pieniruokainen ja syön yhden aterian päivässä, illalla puuroa tai voileivän, lenkkeilen satunnaisesti. Miehen mielestä minun ei pitäisi syödä enää kuuden jälkeen, haukkuu välillä rumilla sanoilla ja kiroilee, itse hän on luurangonlaiha haiman imeytymishäiriöstä johtuen. Ennen nuorempana olin tosi hoikka, josta kuulen päivittäin, että miksi olen näin muuttunut tällaiseksi läskiksi, paino alkoi nousta vasta kuusikymppisenä.

37

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et kysynyt mitään.

      Neuvona totean, vaikka et mitään kysynytkään, että ota avioero. Samalla miehesi on tyytyväinen, koska liika läski lähtee ovesta. Win-win.

      • Anonyymi

        :) :) :) !


    • Anonyymi

      Painosi on vielä hieman alle merkittävästi ylipainoisen rajaa. Varmuuden vuoksi tilaisin sinuna nyt ajan terveyskeskuksesta hoitajan vastaanotolle (lääkärin juttusille ei taida suoraan päästä tämän asian kanssa). Hoitaja järjestää lähetteen verikokeisiin ja jos sen jälkeen aihetta on, niin hän varaa sinulle ajan myös ravitsemushoitajalle. Jos saat kehotuksen pudottaa painoa saat ohjeita oikeaoppiseen painonpudotukseen ja niitä kannattaa noudattaa eikä kuunnella ainakaan sitä kotona olevaa kaiken tietävää ukkoa. Mitenkäs sen ukkokullan oman vyötärörasvan laita on?

      • Anonyymi

        Aivan niin Voi olla pientä kilpirauhasen vajaa toimintaa jos lihoaa sitten on sekin että monet vanhentuessa lihoavat (varsinkin naiset ) joten mene tosiaan lääkäriin ja kerro tilanteesi .
        ei kannata kuunnella katkeran miehen rumia syyttelyitä , käske hänen pitää suunsa kiinni jos ei ole muuta sanottavaa kun kommenteera sinun kroppaasi , joten rumat puheet toisesta ihmisestä eivät ole normaalin miehen touhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin Voi olla pientä kilpirauhasen vajaa toimintaa jos lihoaa sitten on sekin että monet vanhentuessa lihoavat (varsinkin naiset ) joten mene tosiaan lääkäriin ja kerro tilanteesi .
        ei kannata kuunnella katkeran miehen rumia syyttelyitä , käske hänen pitää suunsa kiinni jos ei ole muuta sanottavaa kun kommenteera sinun kroppaasi , joten rumat puheet toisesta ihmisestä eivät ole normaalin miehen touhua

        Jos lihoaa, miehen ei tarvihe katella läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lihoaa, miehen ei tarvihe katella läskiä.

        Eihän tuo paino tuossa iässä ole paha vielä, parempi, että iäkkäämpi on vähän pyöreämpi kuin riuku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo paino tuossa iässä ole paha vielä, parempi, että iäkkäämpi on vähän pyöreämpi kuin riuku.

        Miksi pitää olla lihava jos on vanha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää olla lihava jos on vanha?

        Ei lihava mutta pieni pyöreys on parempi kuin täys riuku nimittäin luukato-ongelmia on silloin tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo paino tuossa iässä ole paha vielä, parempi, että iäkkäämpi on vähän pyöreämpi kuin riuku.

        Miten niin on parempi vähän pyöreämpi kuin riuku. Pyöreä /lihava ja riuku/solakka. Olen 15 kg vähemmän painava kuin aloittaja ja olen normaalipainossa. Olenko mukamas riuku? Miksi haukut laihaa, muttet lihavaa? Ihmisen ei kuulu olla ylipainoinen, mässäillään ja laiskotellaan, siitä tulee lihavuus. Vielä 70-luvulla oltiin normaalipainoisia, lähes kaikki.


      • Anonyymi

        Toisaalta jos itse viihtyy kehonsa kanssa niin ei sitä tarvitse Aldata laihduttelemaan jonkun äijä vuoksi.
        Läppäse lättyyn sitä ja sano että kannat itse kilosi , eikä sinulla ole ylipainoa edes .
        Kaikki miehet jotka piruilee vaimojensa painosta ovat pinnallisia ihmisiä. Ei haukkumalla ketään laihaksi tehdä .
        Joten hyväksy itsesi sellaisenakin olet Ja älä ota kuuleviin korviin äijän moittimista .
        Moni mies jää yksin aukomaan päätään kun vaimo lähtee ja kyllästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää olla lihava jos on vanha?

        Usein aineenvaihdunta hidastuu vanhetessa joten kiloja saattaa tulla enemmän.
        Tavallista on 50 vuoden jälkeen että kilo vuodessa painon nousua , niillä jotka syövät normaalisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin on parempi vähän pyöreämpi kuin riuku. Pyöreä /lihava ja riuku/solakka. Olen 15 kg vähemmän painava kuin aloittaja ja olen normaalipainossa. Olenko mukamas riuku? Miksi haukut laihaa, muttet lihavaa? Ihmisen ei kuulu olla ylipainoinen, mässäillään ja laiskotellaan, siitä tulee lihavuus. Vielä 70-luvulla oltiin normaalipainoisia, lähes kaikki.

        Itse ainakin lihoin raskauksien aikana enkä ole saanut painoani siihen mitä ennen lapsia painoin. En tiedä olinko silloinkin jo lihava mutta olen 165 cm pitkä ja painoin 57 kg.
        Nyt painoni on 68 kg.
        En usko että koskaan voisin enää painaa 57 kg enkä haluakaan. Näin on omasta mielestäni nyt ja ikää tulee kesällä 70 v.
        Naisen kroppa muuttuu synnytyksien jälkeen, se ei ole enää sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lihava mutta pieni pyöreys on parempi kuin täys riuku nimittäin luukato-ongelmia on silloin tiedossa.

        Kunhan kukin saa olla sellainen kun on, niin on elämäkin mukavampaa. Laihuudessa on kanssa omat sivuvaikutukset. Että näille jotka kommentoivat on tullut omia ongelmia ja syytää niitä toisten niskoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin on parempi vähän pyöreämpi kuin riuku. Pyöreä /lihava ja riuku/solakka. Olen 15 kg vähemmän painava kuin aloittaja ja olen normaalipainossa. Olenko mukamas riuku? Miksi haukut laihaa, muttet lihavaa? Ihmisen ei kuulu olla ylipainoinen, mässäillään ja laiskotellaan, siitä tulee lihavuus. Vielä 70-luvulla oltiin normaalipainoisia, lähes kaikki.

        Sitähän se aina on, joku on riuku vaan jos painaa hieman vähemmän, niin että ei oikein mikään ole näille huomauttelijoille hyvää, muutenhan ne ei vois huomautella edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lihava mutta pieni pyöreys on parempi kuin täys riuku nimittäin luukato-ongelmia on silloin tiedossa.

        Painoindeksi ei sovi hyvin pyöreiden ihmisten lihavuuden laskemiseen, jos jakajana käytetään pituuden neliötä. Tarkemman arvion saisi, jos jakajana käytettäisiin pituuden kuutiota.


    • Anonyymi

      Miksi et ota eroa?En usko että teillä on enää pieniä lapsia joiden takia olette yhdessä.

    • Anonyymi

      Ilmoita miehelle että hän on todellinen moukka käyttäessään noin ala-arvoista kieltä ja edes ajatellessaan noin alhaisesti.

      Ilmoita ettei hänellä ole minkään valtakunnan oikeutta halventaa sinua noin pahasti.
      Ehdota että aina kun hän aikoo sanoa jotain noin rumaa, pitäisi suunsa kiinni kunnes keksii sanoa jotain kauniimpaa ja ystävällisempää.

    • Anonyymi

      Et ole edes pahasti lihava, vähän pyöreä vain. Moni mies pitää juuri sellaisesta.

      Tuossa tilanteessa jättäisin haukkuvan miehen yksin haukkumaan ja lähtisin muualle. Eropaperit vetämään heti!

      Vai onko siinä miehessä jotain sellaista, että et halua hänestä luopua, vaan mieluummin kuuntelet jatkuvaa haukkumista, kunhan vain saat pitää miehen kanssasi! Mikä sinut sitoo haukkujaasi?

    • Anonyymi

      Onpas törkee äijä! Olet kovin vähäruokainen, kuinka ihmeessä jaksat? Itse en haukkumista enkä arvostelua viitsisi kuunnella.. Arvosta sinäkin itseäsi.
      Ei se ukkokaan ole elämänsä kunnossa joten vois pitää pienempää suuta.

    • Anonyymi

      Sulla ja miehelläsi on erilaisia ongelmia.

    • Anonyymi

      Mitä jos antaisit miehesi katsella toisia naisia jos se auttais siihen ettei hauku sua kun saa katsella vieraita hoikkia naisia.

      • Anonyymi

        Saa katsella toisia naisia, en ole mustasukkainen, naurettavaa olisikin tässä iässä. Miehelläni on monia vaikeita sairauksia, ettei naiset sitä ole kiinnostaneet pitkään aikaan, on varmaan katkera sen vuoksi, ettei kykene enää mihinkään pieniinkään töihin ym. siksi olen yrittänyt sietää hänen agressioitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa katsella toisia naisia, en ole mustasukkainen, naurettavaa olisikin tässä iässä. Miehelläni on monia vaikeita sairauksia, ettei naiset sitä ole kiinnostaneet pitkään aikaan, on varmaan katkera sen vuoksi, ettei kykene enää mihinkään pieniinkään töihin ym. siksi olen yrittänyt sietää hänen agressioitaan.

        No et näköjään siedä kun tänne kirjoitit ja valitat kun mies haukkuu. Mitä sä haluut että sulle vastataan.On ehdotettu eroa mutta näköjään se ei ole vaihtoehto koska miehesi on sairas.Joten koita nyt vaan sietää ne haukut.


      • Anonyymi

        Onko joillakin sellaisetkin asiat toisen ihmisen lupaamisissa , kyllä jokainen vahtaa mitä tykkää ei kai sellaiseen lupia kysellä


    • Anonyymi

      Onpa ikävän kuuloinen tilanne. Ja ikävä nimenomaan miehesi ilkeän käytöksen vuoksi. Kenenkään ei tarvitse kuunnella solvaamista. Sinulla on oikeus saada olla rauhassa arvostelulta omassa kodissasi. Miehesi käytös täyttää henkisen pahoinpitelyn kriteerit. Parisuhteen tilanteesta suosittelen lämpimästi keskustelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa, esim. ensi- ja turvakodit tarjoavat henkisen väkivallan uhreille keskusteluapua. Miehen sairaudet eivät myöskään oikeuta häntä haukkumaan sinua.

      Mitä tulee painoosi, ehkä elimistösi on mennyt pysyvään säästötilaan ja pitää kiinni kaikesta ravinnosta kynsin hampain, kun arvelee, ettei lisää ole ihan heti tulossa. Näinkin voi käydä. Mutta siitä voit keskustella terveysasemalla.

      Hyvää syksyn jatkoa ja valoisampaa tulevaisuutta!

      • Anonyymi

        Mielestäni aloittaja ei kerro totuutta syömisistään. Välipalojako ei mukamas nauti, en usko, Sieltä ne läskit syntyy.


    • Anonyymi

      Taidat valehdella, oletko aterian ja voikkarin välillä täysin syömättä. Kerroppa välipaloistasi, onko herkkuja kuinkakin paljon? Varmasti on, muuten olisit solakka.

    • Anonyymi

      Aloittaja on saanut hyviä ohjeita, mutta ei halua niitä kuunnella.

    • Anonyymi

      Ilkeä miees sano nainen 69v. Piituus 165 cm ja paino 64kg. terveyden hoitaja sano 58 kg on tähdätävä painon kanssa. Kävelen 3 päivässä yheensä askelita ilalla tullut 18 000.Tavoite 20 000.En syö mitään missä sokeria. Mutta kun ilta voin sydä 1kg kreikalaista jugurttia tai 4 palaa leipää jossa paskut justo siivut.Ne on turmioni.Kun pääsisin ne eroon.Mutoin syön aamulla puuron.Lounan kello 12. Päivälisen kello 16. ja sit toi ilta satsi viimeistään kello 20

    • Anonyymi

      Todella rumasti omalta mieheltä haukkua puolisoa. Vinkki. Ota netistä sairaalan ruoka ajat ja sieltä löytyy mitä syövät kellon mukaan päivässä.Se on koti ruokaa.Osaat itse tehdä. Ydin syöt kellon mukaan.Et välissä mitään.Et luista kellon ajoita.Aaamiaine, lunas.välipala,päivälinen,ilta pala. Lähtee aineenvaidunta toimimaan.Nyt se ei sinulla toimi. 2 naista eläkeläisiä laihdutti lika kilot pois tuollasystemillä ja alussa tekivät listan mukaan ruuatkin. He olivat ikuisia jojoilioita kilojensa kanssa. Loppu tuohon jojoilut kilot eivät tuleet takaisin.toisen laihtumiseen meni 3 vuotta.Lähti 30 kg. Toisen laihtumiseen meni 5 vuotta 40kg/kilot ei tuleet takaisin.Eivät juo mitään nestettä missä kivenäsaineita. Koska ne laajetavat vatsalaukkua! Lisäksi eivät tupako ,eivät käytä mitään alkoholijuomaa. Sokeri on kieltty,Kaiki tuoten missä sokeria,eivät käytä.Kerävät päivän mittaan 12000 asketa. Ei älypuhelimella.Vaan ihan ostanet pienen mitarin,missä paterit askelet seuraten. ei kaloreiden kulutus.Jos olet itsesi tytyväinen älä laihduta. Tuki asiasta Miehesi Suu Heti. Sanot on loukaava ja sattu. Terv. Helsingistä 28.1.23.

    • Anonyymi

      Miesten (myös aviomiesten) kommentit naisen painosta ja muodoista kannattaa jättää noteeraamatta paitsi jos mies ei satu olemaan lääkäri tai ihmisen kehosta tietävä terveydenhuollon muu asiantuntija. Vaikka kuka muu mitä sanoisi ja vaikka mies/miehet tykkäisi uhkeammista muodoista, niin naisen kannattaa oman terveytensä takia pyrkiä pitämään itsensä normaalipainoisena ja vyötärön ympärys suositusten mukaisessa mitoissa ja samat ohjeet ne on miehillekin eli lenkkimakkara ja kalja kieltolistalle jos ukon vyötärön ympärys ylittää 100 cm.

    • Anonyymi

      Kokeile, 6 pikku ruokaa päivässä, aamiainen tärkein.

    • Anonyymi

      Olen myös ylipainoinen, mieheni joskus viisastelee. Hän hiljeni, kun sanoin, että joo: Kunnon rakastaja vie naiselta kilon yössä....mitenköhän olen lihonut 20 vuoden avion aikana sen 20 kiloa ;)

    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajan tuntoja miehensä päivittäisestä painon haukkumisesta. Kyllä se sattuu kun itsekin tietää painonsa kohonneen, vaikka ei syökään kovin suuria annoksia.

      Itseäni satutti aikoinani kun mieheni usein leikkisästi huomautti " patvimisesta" kun saunoimme.
      Painoin silloin 74kg, olin vuodessa lihonut 4 kg , olin silloin 60v. Mieheni oli minua 13 vuotta vanhempi ja painoi itse 108kg. Mieheni kuoli 74 vuotiaana sydämen ohitusleikkaukseen sairaala Mehiläisessä.
      Minä olen nyt 82v, ja painan 90kg ja olen ikäisekseni terve, joten tämä ylipaino ei ole vielä terveyttäni romahduttanut ja koen elämisen laadun tärkeämmäksi kuin vaakan näyttämät painon lukemat.

    • Anonyymi

      Olet varmaan lihonut siksi, että syöt vain yhden aterian päivässä. Et ole liian lihava, koska jaksat lenkkeillä. 69-vuotiaan ei tarvitse olla langan laiha. Mitä jos käskisit pulkanarumiehesi tukkia turpansa. Mitään järkeä ei ole tuollaisessa haukkumisessa. Onneksi mieheni ei hauku minua. Jos haukkuisi, olisi äkkiä entinen.

    • Anonyymi

      En kyllä hyväksyisi tuollaisia haukkumisia.
      Lihoaminenhan riippuu niin monista asioista , ja silloin ei kenenkään tarvitse siitä huomautella . Kysy siltä että eikö rakkaus kestä muutaman kilon painon nousua , ja jos ei niin sano että katselee jonkun laiheliinin itselleen.
      Omalla kohdallani on asia päin vastoin ja ystävättäreni huomauttelee harva se kerta että kyllä sun pitäis saada muutama kilo lisää. En ole hänen neuvojaan kysellyt että ihmetyttää miksi hän niitä jakelee .

    • Anonyymi

      Ala haukkua sitä luurangon laihaa miestäsi. Mahtaa olla vastenmielinen näky. Hänelle lihominen on yhtä vaikeaa kuin sinulle laihtuminen, ehkäpä vielä vaikeampaa. Kun päivittäin huomauttelet hänen laihuudestaan, niin eiköhän ala oppimaan, että mölyt kannattaa pitää mahassaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe