Vl-synnin poispanolla karsit itsesi pois Kristuspuusta!

Gal.3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.

Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?

52

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joh 13:14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.....

      17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

      Mitä ajattelet tuosta pään, käsien ja jalkojen pesemisestä? Aika tärkeästä asiasta on kyse koska siinä on autuaan ihmisen tuntomerkki. Miten selität tän. (Vai nostatko hattua? Se on ihan ok sinänsä)

      • Miksi minun pitäisi selittää tuo?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi selittää tuo?

        No varmaan ymmärrät tän jalkojen pesun eri tavalla kuin me. Kiinnostaa vain kuulla miten sen tulkitset. Onhan ihan ratkaisevasta asiasta kyse.

        Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan ymmärrät tän jalkojen pesun eri tavalla kuin me. Kiinnostaa vain kuulla miten sen tulkitset. Onhan ihan ratkaisevasta asiasta kyse.

        Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        Jalkojen pesu vieraalta oli Israelissa jo ollut ennen Jeesusta tuhansia vuosia.
        Syy, ei ollut asfaltteja, vain pölyäviä polkuja, ja jalkineet olivat sandaaleja.

        Käytännössä jalat pestiin aina sisälle mennessä, ja oli kunnianosoitus pestä vieraan jalat.

        Samaa asiaa Jeesus käytti myös ihmisen sydämen pahuuden pesemisessä, kun Hän löytää Hänet.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jalkojen pesu vieraalta oli Israelissa jo ollut ennen Jeesusta tuhansia vuosia.
        Syy, ei ollut asfaltteja, vain pölyäviä polkuja, ja jalkineet olivat sandaaleja.

        Käytännössä jalat pestiin aina sisälle mennessä, ja oli kunnianosoitus pestä vieraan jalat.

        Samaa asiaa Jeesus käytti myös ihmisen sydämen pahuuden pesemisessä, kun Hän löytää Hänet.

        Kyllä. Mutta minua erityisesti kiinostaa tuo Jeesuksen käsky pestä toinen toistemme jalkoja. Jos sen ymmärrämme ja niin myös teemme olemme autuaita. Mistä on kysymys. Ei kai vaan VL synninpäästöstä ? :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mutta minua erityisesti kiinostaa tuo Jeesuksen käsky pestä toinen toistemme jalkoja. Jos sen ymmärrämme ja niin myös teemme olemme autuaita. Mistä on kysymys. Ei kai vaan VL synninpäästöstä ? :-)

        Mitään viitteitä ei Raamattu anna sille, että asiassa olisi yhteys, sanoman hegeliläistäminen on Jumalan pilkkaa, Hän on Raamatun kirjoituttanut, se ei tarvitse lisälehtiä, eikä entisiä saa ottaa pois.
        Vain ehtoollisessa, kasteessa sekä Jeesuksen seuraamisessa saa synnit pyytämällä Häneltä anteeksi.
        Se ei mitään välimiehiä tarvitse. Eihän Jeesuskaan käyttänyt välimiestä, luvaten ihmisille synnit anteeksi, Hänen uskonsa vuoksi.

        Vl synninpäästö, kuten koko Lut kirkon on selvää Jeesuksen pilkkaamista, He kokevat olevansa Jeesuksen yläpuolella.

        Raamattu ei tunne yhtään tapausta, jossa ihminen jakelee syntejä toiselle anteeksi, eikö se riitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mutta minua erityisesti kiinostaa tuo Jeesuksen käsky pestä toinen toistemme jalkoja. Jos sen ymmärrämme ja niin myös teemme olemme autuaita. Mistä on kysymys. Ei kai vaan VL synninpäästöstä ? :-)

        Olet todella Viekas vl-konna. Näytä Raamatusta kohta jossa on vl-synninpäästö. Tai näytä Lars Leevin kirjoituksista tuollainen valhe.

        Teidän joilla on Jumalan asettama kirous silmillänne, on mahdotonta ymmärtää että vl-valhe, syntien anteeksiuskomisesta on puhdas taikausko, Uskotte että Jeesus lahjoitti perintönä menevän taian.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet todella Viekas vl-konna. Näytä Raamatusta kohta jossa on vl-synninpäästö. Tai näytä Lars Leevin kirjoituksista tuollainen valhe.

        Teidän joilla on Jumalan asettama kirous silmillänne, on mahdotonta ymmärtää että vl-valhe, syntien anteeksiuskomisesta on puhdas taikausko, Uskotte että Jeesus lahjoitti perintönä menevän taian.

        6. Niin Pietari sanoi: Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy.

        Mutta kerro jo mitä ajattelet jalkojen pesusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitään viitteitä ei Raamattu anna sille, että asiassa olisi yhteys, sanoman hegeliläistäminen on Jumalan pilkkaa, Hän on Raamatun kirjoituttanut, se ei tarvitse lisälehtiä, eikä entisiä saa ottaa pois.
        Vain ehtoollisessa, kasteessa sekä Jeesuksen seuraamisessa saa synnit pyytämällä Häneltä anteeksi.
        Se ei mitään välimiehiä tarvitse. Eihän Jeesuskaan käyttänyt välimiestä, luvaten ihmisille synnit anteeksi, Hänen uskonsa vuoksi.

        Vl synninpäästö, kuten koko Lut kirkon on selvää Jeesuksen pilkkaamista, He kokevat olevansa Jeesuksen yläpuolella.

        Raamattu ei tunne yhtään tapausta, jossa ihminen jakelee syntejä toiselle anteeksi, eikö se riitä.

        " sanoman hegeliläistäminen on Jumalan pilkkaa"

        Ok, eli koska nykyään on asfalttipäällyste jne. niin jalkoja ei tarvi enää pestä. Got it! :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        6. Niin Pietari sanoi: Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy.

        Mutta kerro jo mitä ajattelet jalkojen pesusta.

        Tee asiasta oma aloituksensa "jalkojen pesu", yrität viedä huomion pois aloituksen aiheesta.

        Tämä aloitus on varoituksena siitä ,että saatana iroittaa sinut Kristuksesta vl-valheella.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tee asiasta oma aloituksensa "jalkojen pesu", yrität viedä huomion pois aloituksen aiheesta.

        Tämä aloitus on varoituksena siitä ,että saatana iroittaa sinut Kristuksesta vl-valheella.

        Onko kuitenkin niin että Kristus itse lihassa ollessaan oli voideltu saarnamaan ja Hänellä oli synninpäästön avaimet?

        Lähetyskäsky:

        46. Ja hän sanoi heille: Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.


        Tässä sinä (jos oikein olen ymmärtänyt) ajattelet että anteeksiantamuksen saarnaan ei liity mitkään avaimet vaan tässä on kyse pelkästä informaation levittämisestä.

        Vai miten?


      • Anonyymi

        Taas hullu liikkeellä. Jeesus näytti esimerkin miten tulee auttaa hoitaa palvella toisiamme eikö niin. Aavikolla pestiin jalat sandaaleista kamelin paskasta mutta Jeesus tarkoitti toistemme auttamista ja on tässä vielä ihmisenä maan päällä joten te ette ollut paikalla 2000 vuotta sitten näkemässä Jeesusta ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan ymmärrät tän jalkojen pesun eri tavalla kuin me. Kiinnostaa vain kuulla miten sen tulkitset. Onhan ihan ratkaisevasta asiasta kyse.

        Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        Eikö hienoa Jeesus ihmisenä siinä antaa vertauksen Golgatan rististä sullekin että mieti oletko pelastamassa itse itseäsi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitään viitteitä ei Raamattu anna sille, että asiassa olisi yhteys, sanoman hegeliläistäminen on Jumalan pilkkaa, Hän on Raamatun kirjoituttanut, se ei tarvitse lisälehtiä, eikä entisiä saa ottaa pois.
        Vain ehtoollisessa, kasteessa sekä Jeesuksen seuraamisessa saa synnit pyytämällä Häneltä anteeksi.
        Se ei mitään välimiehiä tarvitse. Eihän Jeesuskaan käyttänyt välimiestä, luvaten ihmisille synnit anteeksi, Hänen uskonsa vuoksi.

        Vl synninpäästö, kuten koko Lut kirkon on selvää Jeesuksen pilkkaamista, He kokevat olevansa Jeesuksen yläpuolella.

        Raamattu ei tunne yhtään tapausta, jossa ihminen jakelee syntejä toiselle anteeksi, eikö se riitä.

        Ai kyllä syntejä annetaan anteeksi Jeesuksen nimessä sehän on sovituksen pääteema. Kostaminen pois anteeksi anto tilalle.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet todella Viekas vl-konna. Näytä Raamatusta kohta jossa on vl-synninpäästö. Tai näytä Lars Leevin kirjoituksista tuollainen valhe.

        Teidän joilla on Jumalan asettama kirous silmillänne, on mahdotonta ymmärtää että vl-valhe, syntien anteeksiuskomisesta on puhdas taikausko, Uskotte että Jeesus lahjoitti perintönä menevän taian.

        Syntien anteeksi antamiseksi. No niin silleen lukee Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6. Niin Pietari sanoi: Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy.

        Mutta kerro jo mitä ajattelet jalkojen pesusta.

        Ota vuoteesi ja käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kuitenkin niin että Kristus itse lihassa ollessaan oli voideltu saarnamaan ja Hänellä oli synninpäästön avaimet?

        Lähetyskäsky:

        46. Ja hän sanoi heille: Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.


        Tässä sinä (jos oikein olen ymmärtänyt) ajattelet että anteeksiantamuksen saarnaan ei liity mitkään avaimet vaan tässä on kyse pelkästä informaation levittämisestä.

        Vai miten?

        Syntien anteeksi saamiseksi. Syntien anteeksi saamiseksi. Jos on ruuvit löysällä ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas hullu liikkeellä. Jeesus näytti esimerkin miten tulee auttaa hoitaa palvella toisiamme eikö niin. Aavikolla pestiin jalat sandaaleista kamelin paskasta mutta Jeesus tarkoitti toistemme auttamista ja on tässä vielä ihmisenä maan päällä joten te ette ollut paikalla 2000 vuotta sitten näkemässä Jeesusta ihmisenä.

        "Taas hullu liikkeellä. Jeesus näytti esimerkin miten tulee auttaa hoitaa palvella toisiamme eikö niin"

        Ei niin. Auttamalla ketään et tule autuaaksi, mutta jos Jeesus pesee jalkasi olet autuas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai kyllä syntejä annetaan anteeksi Jeesuksen nimessä sehän on sovituksen pääteema. Kostaminen pois anteeksi anto tilalle.

        Mihin se perustuu?
        Näin käyttäytyy katoliset ja sen ala- lahkot, kuten Luterilaisuus.
        Raamattu ei tue asiaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mihin se perustuu?
        Näin käyttäytyy katoliset ja sen ala- lahkot, kuten Luterilaisuus.
        Raamattu ei tue asiaa.

        Nyt sattuu paha. Tuosta asiasta Raamattu puhuu jatkuvasti, alkaen tästä

        1 Moos 4:26 Ja Set myös siitti pojan, ja kutsui hänen Enos. Silloin ruvettiin saarnaamaan Herran nimestä.

        Herran nimeä avuksi huudettiin.
        Ja joka ainoa profeetta siitä puhui.

        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        Ja lähetyskäskyssä ei juuri muusta edes puhuta:

        Luuk 24:47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.


        Ramattu ei tue 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sattuu paha. Tuosta asiasta Raamattu puhuu jatkuvasti, alkaen tästä

        1 Moos 4:26 Ja Set myös siitti pojan, ja kutsui hänen Enos. Silloin ruvettiin saarnaamaan Herran nimestä.

        Herran nimeä avuksi huudettiin.
        Ja joka ainoa profeetta siitä puhui.

        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        Ja lähetyskäskyssä ei juuri muusta edes puhuta:

        Luuk 24:47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.


        Ramattu ei tue 😉

        Et vastannut kysymykseen, kuka on Herra.
        Jokainen tietää sen, että tehtävä on annettu, mutta kukaan ei tiedä sitä, maalikko, että kukaan esi asiaa toteuttanut, eli saarnannut syntejä anteeksi, mutta parannusta sekä syntien anteeksi saamista kristityt painottavat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen, kuka on Herra.
        Jokainen tietää sen, että tehtävä on annettu, mutta kukaan ei tiedä sitä, maalikko, että kukaan esi asiaa toteuttanut, eli saarnannut syntejä anteeksi, mutta parannusta sekä syntien anteeksi saamista kristityt painottavat.

        Katsotaanpa oikea käännös 😉

        Mark 15. Ja hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        Tuo jae 17 kyllä viittaisi siihen että Kristuksen oma toiminta jatkuisi hänen uskovien kautta.
        Ei evankeliumi käske ihmisiä mennä kammioon rukoilemaan vaan se parantaa syntisairaan ja herättää kuolleista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaanpa oikea käännös 😉

        Mark 15. Ja hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        Tuo jae 17 kyllä viittaisi siihen että Kristuksen oma toiminta jatkuisi hänen uskovien kautta.
        Ei evankeliumi käske ihmisiä mennä kammioon rukoilemaan vaan se parantaa syntisairaan ja herättää kuolleista.

        Miksi et voi laitta lukua, ja sitten jakeet.
        Jos tarkoitat Mark 16 lukua ja jakeita 15,16 ja 17, niin ne kuuluualkutekstissä seuraavasti?
        Minkä Sinä otit alkutekstinä?

        15. Ja hän sanoi heille, ”menkää kaikkeen maailmaan, ja julistakaa minun toivoni sanomaa kaikessa luomakunnassa!”
        16. Sellainen, joka uskoo ja kastetaan, saa elää, ja sellainen, joka ei usko, on syyllinen.
        17. Mutta merkit seuraavat niitä, jotka uskovat. Nämä; minun nimeni kautta he ajavat pois riivaajia, ja puhuvat uuden kielen kautta

        Jeesus todella sanoi, että merkit seuraavat NIITÄ, jotka uskovat Häneen.

        Mielestäni kaksi viimeistä käännöstä, -38 ja -92 mukailevat riittävästi alkutekstiä, mutta kasteen merkitys (upotus) on merkittävä jollei ole kastetta, ei pelastu, he ovat syyllisiä.

        Onko SRK;ssa upotusallasta, vai oletteko syyllisiä.

        Ei mitään Lahkoja.

        Tämä pitää olla aina pohja, josta verrataan käännöksiä. Hellenistiset alkutekstit ovat romantisoituja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi et voi laitta lukua, ja sitten jakeet.
        Jos tarkoitat Mark 16 lukua ja jakeita 15,16 ja 17, niin ne kuuluualkutekstissä seuraavasti?
        Minkä Sinä otit alkutekstinä?

        15. Ja hän sanoi heille, ”menkää kaikkeen maailmaan, ja julistakaa minun toivoni sanomaa kaikessa luomakunnassa!”
        16. Sellainen, joka uskoo ja kastetaan, saa elää, ja sellainen, joka ei usko, on syyllinen.
        17. Mutta merkit seuraavat niitä, jotka uskovat. Nämä; minun nimeni kautta he ajavat pois riivaajia, ja puhuvat uuden kielen kautta

        Jeesus todella sanoi, että merkit seuraavat NIITÄ, jotka uskovat Häneen.

        Mielestäni kaksi viimeistä käännöstä, -38 ja -92 mukailevat riittävästi alkutekstiä, mutta kasteen merkitys (upotus) on merkittävä jollei ole kastetta, ei pelastu, he ovat syyllisiä.

        Onko SRK;ssa upotusallasta, vai oletteko syyllisiä.

        Ei mitään Lahkoja.

        Tämä pitää olla aina pohja, josta verrataan käännöksiä. Hellenistiset alkutekstit ovat romantisoituja.

        En vertaa käännöksiä. Vinoilin vaan. Ei autuuden asiat ole pilkun viilauksessa. Taivaan valtakunnan salaisuudet ovat paljon varmemmalla kallioperustalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vertaa käännöksiä. Vinoilin vaan. Ei autuuden asiat ole pilkun viilauksessa. Taivaan valtakunnan salaisuudet ovat paljon varmemmalla kallioperustalla.

        Tuleva Jumalan Valtakunta on ilmoitettu vailla salaisuuksia.
        Ilm 21;1-6. lyhyesti.


    • Anonyymi

      Pano kuin pano myös siviilissä

    • Anonyymi

      Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?

      Tsekkaa mat 5.luku

      T. Esikoislestadiolainen tai siellä joskus käynyt.

      • Tsekkasin.


      • Miksi keräät rusinat pullasta, asia joka on kirjoitettu vain Israeliin, ei kuulu Sinulle, ja vielä sieltä pätkän.
        Miksi et laita kontekstia, tai ota tukevia jakeita mukaan?

        Pannaan myös edellinen jae; 8 Kun kuningas istuu tuomarinistuimellaan, hän pystyy näkemään, mikä on pahaa.
        9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, kaikesta synnistä olen vapaa"?

        1. Silloin ei ollut Jeesusta, vain Laki, 618 kappaletta.
        2. Kuningas oli Jumala yksi kuningas ja synnin anteeksi antaja, veriuhrauksen jälkeen.

        Nyt eletään Liittoa Jeesuksessa, mutta neuvon, etsi ensin Hänet, niin saat myös pelastuksen, kaikki muu on turhaa.

        Silloin elettiin Liittoa Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi keräät rusinat pullasta, asia joka on kirjoitettu vain Israeliin, ei kuulu Sinulle, ja vielä sieltä pätkän.
        Miksi et laita kontekstia, tai ota tukevia jakeita mukaan?

        Pannaan myös edellinen jae; 8 Kun kuningas istuu tuomarinistuimellaan, hän pystyy näkemään, mikä on pahaa.
        9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, kaikesta synnistä olen vapaa"?

        1. Silloin ei ollut Jeesusta, vain Laki, 618 kappaletta.
        2. Kuningas oli Jumala yksi kuningas ja synnin anteeksi antaja, veriuhrauksen jälkeen.

        Nyt eletään Liittoa Jeesuksessa, mutta neuvon, etsi ensin Hänet, niin saat myös pelastuksen, kaikki muu on turhaa.

        Silloin elettiin Liittoa Jumalan kanssa.

        Jeesus on jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on jumala.

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Alkutekstin mukaan "yksi".


    • Anonyymi

      Jumala loi uskonlahkot ihmisen koettelemukseksi. Aivan kuten käärme kuiskutteli Adamille paratiisissa, kuiskuttelevat lahkojen opettajat seurakuntalaisille eksytystä.

      • Kirjoitit suuren viisauden.


      • Jumala loi vain uskonsa sekä kansaansa, ei muuta luomisen jälkeen, Tsekkaa Gen 12;1-3.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jumala loi vain uskonsa sekä kansaansa, ei muuta luomisen jälkeen, Tsekkaa Gen 12;1-3.

        Uskon että kirjoittaja tarkoitti sanalla "loi", Jumalan lähettämää väkevää eksytystä niille, jotka eivät vastaanottaneet rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.

        Pääasia on että kirjoittaja uskalsi sanoa oivalluksensa,
        Hyvä tahto auttaa ymmärtämään, väärästä sanavalinnasta huolimatta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jumala loi vain uskonsa sekä kansaansa, ei muuta luomisen jälkeen, Tsekkaa Gen 12;1-3.

        Jeesus on päätähti kirkkain ja gal kirjeet 3


    • Anonyymi

      Lehdessä luki ja oliko video, että Venäjän kirkon pappi sanoi sotaan meneville / -määrätyille miehille:
      "Kun uhraat itsesi kansalaistesi puolesta, niin syntisi ovat pois pyyhityt" !
      ( jotenkin noilla sanoin, ilta- sanomat- tai lehti )
      Käykö se noin helposti ? Ehkä suoraan sinne ylös on pääsy, jos itse kuolee sodassa ?
      Sankari kuolema ?

      • Anonyymi

        Tosi kirjasto sanottu eksytyksen henki voi hyvä ihme. Synnit saa anteeksi uskomalla Jeesukseen eikä aseitten kanssa. Jos evankeliumin julistus ei luista on joku pielessä. Muita tappamalla hölmö. On olemassa kyllä niitä jotka taistelee evankeliumin puolesta ja on rauhan tekijöitä . Autuaita ovat rauhan tekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kirjasto sanottu eksytyksen henki voi hyvä ihme. Synnit saa anteeksi uskomalla Jeesukseen eikä aseitten kanssa. Jos evankeliumin julistus ei luista on joku pielessä. Muita tappamalla hölmö. On olemassa kyllä niitä jotka taistelee evankeliumin puolesta ja on rauhan tekijöitä . Autuaita ovat rauhan tekijät.

        Kone laittaa sanoja. No . Älkää olko riidan kylväjiä vaan rauhan tekijöitä.


    • Anonyymi

      Ymmärsiköhän tätä aloitusta kukaan muu kuin Pinna?

      • Anonyymi

        Hän ei nähtävästi ole ainakaa rauhan tekijä.


    • Anonyymi

      Jos syntinä hylkää ja panee pois Vl-opin niin hakataan pois Kristuspuusta??

      • Vl-"synnin poispanolla" karsit itsesi pois Kristuspuusta!

        Tuliko nyt paremmin-ja ymmärrettävämmin?
        Uskottelemalla itsellesi että vl-synninpäästövalheella olet puhdas, et usko enää Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, vaan ihmiseen.


      • Room.3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Vellut eivät tee poikkeusta!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-"synnin poispanolla" karsit itsesi pois Kristuspuusta!

        Tuliko nyt paremmin-ja ymmärrettävämmin?
        Uskottelemalla itsellesi että vl-synninpäästövalheella olet puhdas, et usko enää Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, vaan ihmiseen.

        Saalemin metsuri kaataa ja karsii.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-"synnin poispanolla" karsit itsesi pois Kristuspuusta!

        Tuliko nyt paremmin-ja ymmärrettävämmin?
        Uskottelemalla itsellesi että vl-synninpäästövalheella olet puhdas, et usko enää Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, vaan ihmiseen.

        Ihmiseen? Eiku nimenomaan pyhä Henki Jumalaan

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Room.3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Vellut eivät tee poikkeusta!

        Totta. Mutta ei apostolitkaan tee poikkeusta. Mitä ajat takaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta ei apostolitkaan tee poikkeusta. Mitä ajat takaa?

        Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

        Glatalaisten sijaan voisi kirjoittaa myös lestadiolaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta ei apostolitkaan tee poikkeusta. Mitä ajat takaa?

        Ajan takaa sitä että uskolla Jeesukseen ja kastettuna Hänen kuolemaansa, saat sen mikä luvattu oli. Pääset oksaksi Kristuspuuhun.
        Uskolla synninpäästövalheeseen, olet oksa vailla emopuuta, Jeesusta Kristusta.

        Gal.3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. (Häneen)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ajan takaa sitä että uskolla Jeesukseen ja kastettuna Hänen kuolemaansa, saat sen mikä luvattu oli. Pääset oksaksi Kristuspuuhun.
        Uskolla synninpäästövalheeseen, olet oksa vailla emopuuta, Jeesusta Kristusta.

        Gal.3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. (Häneen)

        Epäilen että tarkoitit sitä että koska vl ovat syntisiä niin on mahdottomuus että heillä olisi virka sovinnosta saarnata. Yleinen pappeus, eli Pyhän Hengen pappeus on juuri tuo Kristuksen saarnavirka. Miksi tämä on sulle vieras ja mahdottomuus?


    • Anonyymi

      Millaisesta kirstupuusta puhut?
      Onko siinä oksanreikiä?

    • >>Vl-synnin poispanolla karsit itsesi pois Kristuspuusta!>>

      Paneminen on yleensä vellujen heiniä mutta sitä harrastaa näkäjään myös
      SaaleminPastori-ko.
      😄😄😄😄😄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe