Ylpeys käy lankeemuksen edellä

Anonyymi-ap

Ylpeyttä on varmasti monenlaista, mutta jos nyt puhutaan nöyryydestä ja mitä tuo sanonta eli otsikko oikeasti tarkoittaa, kun kukaan ei ole koskaan selittänyt sitä, niin minun pitää sitten selittää, ja se on ihmeellistä kun minä en kuitenkaan ole sillä tavalla aktiivinen kristitty eli olen eronnut kirkosta ja muissakaan lahkolaisten kokouksissa en käy niin usein, ehkä kerran vuodessa, niin siinä mielessä on ihmeellistä että tällaisen huonoimman kristityn pitää opettaa näitä. Mutta koska te ette opeta niin minä sitten opetan.

Ja tässä sananlaskussa puhutaan siitä nöyryydestä, kun ihminen tunnustaa syntinsä ja elämän elävä vesi pesee ja puhdistaa synnistä, niin siinä elävässä vedessä on voima saatanaa, perkelettä ja maailmaa vastaan, ja siksi tällä tavalla nöyryydessä eli parannuksen tekijänä vaeltava kristitty ei sitten lankea sillä tavalla niin kuin ylpeä joka ei parannusta tarvitse vaan luottaa omaan voimaansa ja lankeaa. Ja syntien tunnustaminen itsessään ei ole se voima, vaan se elävä vesi joka pesee ja puhdistaa synnistä , niin siinä on voima. Ja sen takia nöyrä ei lankea, koska hänellä on tämä elävän veden voima eli puhdas omatunto joka nuhtelee synnistä ja pitää kaidalla tiellä. Mutta kun tunto paatuu, kun ihminen ylpistyy ja ei tarvitse enään parannusta eli tunnustaa syntejään ja ottaa elävää vettä astioihinsa, niin silloin lakkaa omantunnon nuhtele ja sen lisäksi se voima pakenee ihmisestä kun se Ihmisen ylpeys ajaa sen pois eli ei voi omaa voimaa ja Jumalan voimaa palvella samaan aikaan. Joko vaellat omalla voimalla tai sitten sovintoveren voimalla eli joko olet ylpeä tai nöyrä, ei ole mitään välimaastoa.

Siksi ne ihmiset jotka eivät ammenna elävää vettä astioihinsa, juuri he ovat niitä, jotka elävät synnissä, eivätkä he, jotka viikosta toiseen sunnuntaina käyvät pöntössä anomassa syntejään anteeksi ja arjessa lähiomaisiltaan, eivät hekään synnittömiä ole, mutta heitä ei vaivaa ylpeys ja sen takia he eivät elä niin lankeemuksissa kuin ylpeät jotka eivät parannusta tarvitse ja luottavat omaan voimaansa.

13

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sitä samaa sanaa, jota nämä kirkkouskovaiset viljelevät, käytän myös, koska se on totuus, vaikka he eivätkään sitä ymmärrä.

      Joh1.1luku

      7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä.
      8. Jos me sanomme, ettei meillä ole syntiä*, niin me petämme itsemme, ja ei ole totuus meissä.
      9. Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa* ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,
      10. Jos me sanomme: emmepä me syntiä tehneet ole, niin me teemme hänet valehteliaksi ja ei hänen sanansa ole meissä.

    • Anonyymi

      Joh.ilm.7 luvusta

      13. III. Ja yksi vanhimmista vastasi ja sanoi minulle: kutka nämät valkeilla vaatteilla puetetut ovat, ja kusta he tulleet ovat?
      14. Ja minä sanoin hänelle: herra, sinäpä sen tiedät. Ja hän sanoi minulle: nämät ovat ne, jotka suuresta vaivasta tulivat, ja he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet.
      15. Sentähden ovat he Jumalan istuimen edessä ja palvelevat häntä päivällä ja yöllä hänen templissänsä. Ja se, joka istuimella istuu, asuu heidän päällänsä.
      16. Ei heidän pidä enään isooman, eikä enään janooman, eikä aurinko lankee heidän päällensä, ei myös yksikään palavuus.
      17. Sillä Karitsa, joka istuimen keskellä on, kaitsee heitä ja johdattaa heitä eläväin vesilähdetten tykö*, ja Jumala on kuivaava kaikki kyyneleet heidän silmistänsä .

      • Anonyymi

        "17. Sillä Karitsa, joka istuimen keskellä on, kaitsee heitä ja johdattaa heitä eläväin vesilähdetten tykö*, ja Jumala on kuivaava kaikki kyyneleet heidän silmistänsä ."

        Siinä se on selkeästi kirjoitettu, että se ON elävä vesilähde!

        Ja siitä jos joku lisää tai poistaa yhdenkin sanan, niin Jumala poistaa hänen nimensä elämän kirjasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "17. Sillä Karitsa, joka istuimen keskellä on, kaitsee heitä ja johdattaa heitä eläväin vesilähdetten tykö*, ja Jumala on kuivaava kaikki kyyneleet heidän silmistänsä ."

        Siinä se on selkeästi kirjoitettu, että se ON elävä vesilähde!

        Ja siitä jos joku lisää tai poistaa yhdenkin sanan, niin Jumala poistaa hänen nimensä elämän kirjasta!

        Joh.ilm.22
        18. III. Mutta minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan prophetian sanoja kuuleva on: jos joku lisää näihin*, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka tässä kirjassa kirjoitetut ovat.
        19. Ja jos joku tämän kirjan prophetian sanoista ottaa pois, niin Jumala ottaa pois hänen osansa elämän kirjasta*, ja pyhästä kaupungista , ja niistä, mitkä tässä kirjassa kirjoitetut ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh.ilm.22
        18. III. Mutta minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan prophetian sanoja kuuleva on: jos joku lisää näihin*, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka tässä kirjassa kirjoitetut ovat.
        19. Ja jos joku tämän kirjan prophetian sanoista ottaa pois, niin Jumala ottaa pois hänen osansa elämän kirjasta*, ja pyhästä kaupungista , ja niistä, mitkä tässä kirjassa kirjoitetut ovat.

        Miten tämä sitten liittyi tähän avaukseen, niin juuri tämä elävä vesi ei kelpaa ylpeille, heille kun riittää pelkkä tyhjä lamppu ja oma voima, mutta viisaat ottavat öljyä lamppuunsa eli elävää vettä, koska he nöyryydessään tuntevat ettei heidän oma voimansa taida kantaa perille asti taivaan valtakuntaan! Siksi he kysyvät ja huutavat elävän veden perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä sitten liittyi tähän avaukseen, niin juuri tämä elävä vesi ei kelpaa ylpeille, heille kun riittää pelkkä tyhjä lamppu ja oma voima, mutta viisaat ottavat öljyä lamppuunsa eli elävää vettä, koska he nöyryydessään tuntevat ettei heidän oma voimansa taida kantaa perille asti taivaan valtakuntaan! Siksi he kysyvät ja huutavat elävän veden perään.

        Ja siitä tyhjästä lampusta täytyisi vielä tämänkin ajan "profeettojen" ja saarnamiesten huutaa, mutta profeetat ovat mykkiä ja puhuvat politiikasta,

        Ei auttanut juutalaisia fariseuksia heidän uskonsa Jumalaan, eikä auta tämän ajan uskovaisia heidän tyhjä ja pimeä lamppunsa, ilman öljyä eli ilman elävää vettä, ei heidän lamppunsa valaise, eikä sydämensä ole puhdas, vaan täynnä veriruskeita syntejä joita ei ole koskaan pesty karitsan verellä!

        Tällaiset puoliheränneet juutalaiset farisealaiset, he ovat kyllä ensimmäisenä uskoaan tunnustamassa, vaikka heidän sydäntään ei ole koskaan puhdistettu, eivätkä he ole koskaan Jumalan voimaa maistaneet, vaan ylpeydessä vaeltavat omaan voimaansa turvaten!

        Hedelmättömiä puita ja kuolleita oksia, joista tuuli lehdet ravistelee, joihin ei armon kaste ole koskaan satanut eikä armon aurinko koskaan paistanut. Siemenestä ovat syntyneet ja siementä joka heidät synnytti he myös ylistävät mutta heidän oksansa eivät kanna hedelmää!

        Lamppuja ilman öljyä, ei auta siemen puuta niin kauan kun aurinko ei paista eikä taivas anna vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitä tyhjästä lampusta täytyisi vielä tämänkin ajan "profeettojen" ja saarnamiesten huutaa, mutta profeetat ovat mykkiä ja puhuvat politiikasta,

        Ei auttanut juutalaisia fariseuksia heidän uskonsa Jumalaan, eikä auta tämän ajan uskovaisia heidän tyhjä ja pimeä lamppunsa, ilman öljyä eli ilman elävää vettä, ei heidän lamppunsa valaise, eikä sydämensä ole puhdas, vaan täynnä veriruskeita syntejä joita ei ole koskaan pesty karitsan verellä!

        Tällaiset puoliheränneet juutalaiset farisealaiset, he ovat kyllä ensimmäisenä uskoaan tunnustamassa, vaikka heidän sydäntään ei ole koskaan puhdistettu, eivätkä he ole koskaan Jumalan voimaa maistaneet, vaan ylpeydessä vaeltavat omaan voimaansa turvaten!

        Hedelmättömiä puita ja kuolleita oksia, joista tuuli lehdet ravistelee, joihin ei armon kaste ole koskaan satanut eikä armon aurinko koskaan paistanut. Siemenestä ovat syntyneet ja siementä joka heidät synnytti he myös ylistävät mutta heidän oksansa eivät kanna hedelmää!

        Lamppuja ilman öljyä, ei auta siemen puuta niin kauan kun aurinko ei paista eikä taivas anna vettä.

        Talvipakkasessa ei moni puu kukoista, vaikka siemen maan alla terveenä olisikin.*


    • Anonyymi

      Aamen

    • Anonyymi

      Joh 4:14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.

      • Anonyymi

        Se on mielenkiintoinen paikka. Itse miettiny samaa ja jakanu myös. Mutta jumalansana puhuu monessa paikkaa että armosta voi langeta pois. Eli tuo paikka koskee armossa olevia.
        Joka uskon jättää tulee 3tai7kertaa pahemmaksi. En muista sitä paikkaa.

        Mutta pakko myöntää että tuo joh.4:14 saa hämmentyneeksi.

        Mm apostoli Paavali sanoo jossakin että hän on pitänyt puhtaan omantunnon. Mm apt 24.

        16. Ja sentähden minä harjoitan itsiäni aina pitämään pahentamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä

        Että ehkä voi olla että kristitty ei synnin takia menetä taivaspaikkaa mutta omatunto voi kuitenkin paatua, jos ei tee parannusta niistä synneistä. Ja synnin luvallisuutta voi sitä kautta tulla. En tiedä liittyykö se mitenkään siihen että voiko tämä elämän vesi valua maahan tällaisessa tapauksessa. Mutta jokatapauksessa se on nöyryyden merkki että tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen niistä ja Uskoo Jeesuksen kärsimyksen ja kuoleman ja sovintoveren tähden sitten kaikki anteeksi!

        Eli loppujen lopuksi puhuin vain nöyryydestä ja ylpeydestä.

        Se on mielenkiintoista sitten, että voiko tämä öljy, kun se kerran sytyttää lampun, niin voiko se valua maahan? Mutta siitä en varsinaisesti puhunut vaan ylpeydestä ja nöyryydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mielenkiintoinen paikka. Itse miettiny samaa ja jakanu myös. Mutta jumalansana puhuu monessa paikkaa että armosta voi langeta pois. Eli tuo paikka koskee armossa olevia.
        Joka uskon jättää tulee 3tai7kertaa pahemmaksi. En muista sitä paikkaa.

        Mutta pakko myöntää että tuo joh.4:14 saa hämmentyneeksi.

        Mm apostoli Paavali sanoo jossakin että hän on pitänyt puhtaan omantunnon. Mm apt 24.

        16. Ja sentähden minä harjoitan itsiäni aina pitämään pahentamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä

        Että ehkä voi olla että kristitty ei synnin takia menetä taivaspaikkaa mutta omatunto voi kuitenkin paatua, jos ei tee parannusta niistä synneistä. Ja synnin luvallisuutta voi sitä kautta tulla. En tiedä liittyykö se mitenkään siihen että voiko tämä elämän vesi valua maahan tällaisessa tapauksessa. Mutta jokatapauksessa se on nöyryyden merkki että tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen niistä ja Uskoo Jeesuksen kärsimyksen ja kuoleman ja sovintoveren tähden sitten kaikki anteeksi!

        Eli loppujen lopuksi puhuin vain nöyryydestä ja ylpeydestä.

        Se on mielenkiintoista sitten, että voiko tämä öljy, kun se kerran sytyttää lampun, niin voiko se valua maahan? Mutta siitä en varsinaisesti puhunut vaan ylpeydestä ja nöyryydestä.

        Ja vielä paremmin Paavali kirjoittaa Timoteukselle

        1tim. 1luku
        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä paremmin Paavali kirjoittaa Timoteukselle

        1tim. 1luku
        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,

        Ja kun puhuin puista, oksista ja hedelmistä toisessa avauksessa, voin sanoa etten tiennyt edes mitä raamattu siitä sanoo mutta nyt näen että se vahvistaa sen, kun sanoin että usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ja puhdas omatunto kulkee käsikädessä.

        Ja se puhdas omatunto on uskon hedelmä.

        Puu seisoo siemenen päällä, oksat riippuu puussa, ja hedelmät syntyy oksasta!

        Siemen on Jumalansana, Puu on Jeesus Kristus, oksat olemme me ja uskon kautta riipumme hänessä kiinni, ja hedelmä on puhdas omatunto eli uudestisyntyminen.

        Mutta miksi Siemen on ensimmäinen, koska se on kirjoitettu että usko tulee kuulosta ja kuulo jumalansanan kautta, siksi ei saa väheksyä Jumalansanan merkitystä. Mutta Siemen ei kuitenkaan ole se hedelmä, ja hedelmät Jumala korjaa taivaaseen.

        Mat.5
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.


    • Anonyymi

      19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,


      Tämä on se kappale mitä täällä on vuosia yritetty huutaa, näille jotka puhuvat vain uskosta. Mutta usko on se oksa, hyvä omatunto on hedelmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe