Ihanat kuulolaitteet!

Anonyymi-ap

Pari päivää olleet kuulolaitteet korvissa. Molemmissa korvissa siis Oticonin kuulokoneet. Täytyy kyllä sanoa, että aivan loistavat kapineet. Meinasi tulla tippa linssiin kun laitteet ensikerran korvani taakse laitettiin. Oman ääneni kuuleminen kuulostaa kyllä tosi oudolta, vähän kuin mikrofooniin puhuisi, mutta siihen kuulemma tottuu... Työskentelen hoitoalalla vanhusten parissa, joten laitteista on kyllä tosi iso apu, kun kommunikoin ikäihmisten kanssa. Olen myös koulussa ja se olikin oikeastaan se syy, miksi alunperin kuulotestiin hakeuduin. Oli tosi vaikea välillä kuunnella opetusta, varsinkin kun luennon pitäjillä oli aina maskit päässä. Toinen iso ero, mitä olen huomannut on, kun katsoo televisiota, niin ääntä ei tarvitse juurikaan olla siihen verrattuna, mitä se esim. pari päivää sitten oli. Kojeesata on myös helppo säätää matkapuhelimen avulla mieluisan tason millä haluaa ympäristöä kuulla. Tosiaan, vasta pari päivä koneiden käyttöä takana, mutta pois en antaisi vaikka pyydettäisiin. Minua vaivaa myös molempien korvien tinnitus, mutta laitteesta on myös siihen iso apu. Se katsokaas voimistaa ympäristön ääntä, niin korvien soimista ei enää kuule, eli hermot lepää myös sen suhteen... Jos jollakin on kysymyksiä kuulolaitteista, niin vastaan mielelläni, näin parin päivän kokemuksella😁

4

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi olkoon! Olet toiminut järkevästi hakeutuessasi kuulotutkimuksiin.

      Itselläni oli suunnilleen samanlainen kokemus, kun sain ensimmäiset kuulokojeeni. Oli ihanaa tuntea olevansa elämässä täysillä mukana ja helpottavaa, kun pystyi helposti keskustelemaan ihmisten kanssa. Nyt minulla on jo toiset kuulokojeet. Joka päivä olen onnellinen pistäessäni ne korviini.

      Siinä mielessä elämme hyvinvointivaltiossa, että jokainen kuulokojeita tarvitseva saa ne maksutta julkisen terveydenhuollon kautta.

    • Anonyymi

      Saako HUS kuulokeskuksen kautta hyvän kuulolaitteen lievään kuulon alenemaan vai suoraan omalla rahalla ostamaan alan liikkeestä?

      • Anonyymi

        Hyvin vähäiseen kuulon alenemaan ei maksuttomia kuulokojeita saa. Joku raja on olemassa, mutta kuulontutkimuksessa selviää kyllä ylitätkö vai alitatko rajan.

        Kuulokeskusten kautta saatavat kojeet korjaavat kuulon hyvälle tasolle, ovat miellyttävät pitää ja maksuttomat. Kannattaa käyttää hyväkseen, jos tarvetta on. Paristot on hankittava itse.


    • Anonyymi

      Kyllä Hus antaa hyvät kuulokojeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe