Ihanat kuulolaitteet!

Anonyymi-ap

Pari päivää olleet kuulolaitteet korvissa. Molemmissa korvissa siis Oticonin kuulokoneet. Täytyy kyllä sanoa, että aivan loistavat kapineet. Meinasi tulla tippa linssiin kun laitteet ensikerran korvani taakse laitettiin. Oman ääneni kuuleminen kuulostaa kyllä tosi oudolta, vähän kuin mikrofooniin puhuisi, mutta siihen kuulemma tottuu... Työskentelen hoitoalalla vanhusten parissa, joten laitteista on kyllä tosi iso apu, kun kommunikoin ikäihmisten kanssa. Olen myös koulussa ja se olikin oikeastaan se syy, miksi alunperin kuulotestiin hakeuduin. Oli tosi vaikea välillä kuunnella opetusta, varsinkin kun luennon pitäjillä oli aina maskit päässä. Toinen iso ero, mitä olen huomannut on, kun katsoo televisiota, niin ääntä ei tarvitse juurikaan olla siihen verrattuna, mitä se esim. pari päivää sitten oli. Kojeesata on myös helppo säätää matkapuhelimen avulla mieluisan tason millä haluaa ympäristöä kuulla. Tosiaan, vasta pari päivä koneiden käyttöä takana, mutta pois en antaisi vaikka pyydettäisiin. Minua vaivaa myös molempien korvien tinnitus, mutta laitteesta on myös siihen iso apu. Se katsokaas voimistaa ympäristön ääntä, niin korvien soimista ei enää kuule, eli hermot lepää myös sen suhteen... Jos jollakin on kysymyksiä kuulolaitteista, niin vastaan mielelläni, näin parin päivän kokemuksella😁

4

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi olkoon! Olet toiminut järkevästi hakeutuessasi kuulotutkimuksiin.

Itselläni oli suunnilleen samanlainen kokemus, kun sain ensimmäiset kuulokojeeni. Oli ihanaa tuntea olevansa elämässä täysillä mukana ja helpottavaa, kun pystyi helposti keskustelemaan ihmisten kanssa. Nyt minulla on jo toiset kuulokojeet. Joka päivä olen onnellinen pistäessäni ne korviini.

Siinä mielessä elämme hyvinvointivaltiossa, että jokainen kuulokojeita tarvitseva saa ne maksutta julkisen terveydenhuollon kautta.

• Anonyymi

Saako HUS kuulokeskuksen kautta hyvän kuulolaitteen lievään kuulon alenemaan vai suoraan omalla rahalla ostamaan alan liikkeestä?

• Anonyymi

Hyvin vähäiseen kuulon alenemaan ei maksuttomia kuulokojeita saa. Joku raja on olemassa, mutta kuulontutkimuksessa selviää kyllä ylitätkö vai alitatko rajan.

Kuulokeskusten kautta saatavat kojeet korjaavat kuulon hyvälle tasolle, ovat miellyttävät pitää ja maksuttomat. Kannattaa käyttää hyväkseen, jos tarvetta on. Paristot on hankittava itse.

• Anonyymi

Kyllä Hus antaa hyvät kuulokojeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe