Käyn jokseenkin säännällisesti mieheni kanssa ns yhdellä. Emme koe sitä uskoa horjuuttavaksi asiaksi. Pieni alkoholi annos kun vaan rentouttaa arjen haasteiden keskellä.
Olut tai siideri ei kenenkään uskoa horjuta.
75
958
Vastaukset
- Anonyymi
Niin aloin itsekin tekemään vuonna 2016. Otin usein saunaoluet, enkä kokenut sitä uskolle rasitteeksi. Tätä harrastin aina vuoteen 2018 saakka, kunnes huomasin, että en oikeastaan enää edes usko Jeesukseen. Oli unohtunut asioiden sopimiset, koska alkoholi vei synnintunnon. Usein, kun omatunto soimas, tai muuten oli vähän ahdistusta, tai väsymystä päällä, aloin ottaa kaljoja myös niille. Näin unohtui asioiden sopimiset ja sitä myötä usko lopulta kuoli. Menin siis vihollisen ansaan. Ja tiedän, että näin on käynyt monelle muullekin.
Onneksi nyt hiljattain sain palaamisen armon. Minua alkoi ahdistaa nykyinen maailmantilanne ja pelotti ihan valtavasti. Menneenä kesänä sain sitten puhutuksi asiat ja sain palata Jumalan lasten joukkoon. Ja juominen loppui samalla. Monet ystävistäni jäi niille teille…. eivät ole siis enää uskomassa. Ja heillä siis lähti kans ”viattomista” saunaoluista.Ei todella lapsellisempaa kirjoitusta yhdestä sauna oluesta, pikkupullosta kaljaa, jolla ei ole tutkittua yhteyttä edes aivotoimintaan, mutta rauhallisen olin se tuo.
Juotko simaa, vaikutus on mukillisella juuri sama, ei kukaan tähän maahan hyökkää, ainoa pelko on se, jos on joutunut SRK;n hirttosilmukkaan.
Siellä murheet herää.
Kukaan ei juovu yhdestä pullosta olutta.
Vähän naurattaa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei todella lapsellisempaa kirjoitusta yhdestä sauna oluesta, pikkupullosta kaljaa, jolla ei ole tutkittua yhteyttä edes aivotoimintaan, mutta rauhallisen olin se tuo.
Juotko simaa, vaikutus on mukillisella juuri sama, ei kukaan tähän maahan hyökkää, ainoa pelko on se, jos on joutunut SRK;n hirttosilmukkaan.
Siellä murheet herää.
Vähän naurattaa.Mitä sanot sille äidille ( 2 Makk 7) joka 7 Pojansa kanssa kärsi marttyyrikuolemaan koska ei halunnut syödä sianlihaa.
Ylitsekäyminen ja tottelemattomuus synnyttää kuoleman.
Miten tää voi muka olla niin vaikea asia Anonyymi kirjoitti:
Mitä sanot sille äidille ( 2 Makk 7) joka 7 Pojansa kanssa kärsi marttyyrikuolemaan koska ei halunnut syödä sianlihaa.
Miten tää voi muka olla niin vaikea asiaEn mitään, asia ei koske minua.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
En mitään, asia ei koske minua.
Oho...et taida olla vl. Joko sulla on kosolainen Henki tai olet jonkun karismaattisen suunnan vauhkomieli.
- Anonyymi
Teit hyvän päätöksen, siunausta elämääsi jatkossakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sanot sille äidille ( 2 Makk 7) joka 7 Pojansa kanssa kärsi marttyyrikuolemaan koska ei halunnut syödä sianlihaa.
Miten tää voi muka olla niin vaikea asiaPelastuksesta ei nyt just ole kysymys sun syömisistä vaikka saisit paskaa . Pelastuksesta on kysymys sielusta eikä sun ruumiista.
- Anonyymi
Hienoa kyllä moni riippuvuus alkaa pienestä tai koulussa kaverit juottaa huijaa pettää vie rahat jotkut raiskauttaa.. Kouluissa ollaan keskellä kaikkia uskontoja ja uskonntomia.Se että sinun uskosi on sen mukaan juotko viinaa vai et niin se on aika heikko kyllä kun ihmiset joutuu kestämään hirveitä asioita maan päällä ja silti usko kestää koko elämän ajan ei mitään epäilyä yhtään. Toi on epäuskon syntiä. Lestat on laittanut Jeesukseen uskovia saatanalle mutta ne laittajat on nyt siellä kuolemansa jälkeen koska myllynkivi kaulassa jos tekee pahaa Jeesuksen uskoiselle. Moni juoppo uskoo täysillä poikaan Jeesukseen tai musiikilla elantonsa ansaitseva ne ei ole syntiä lestat on pahimpia eksyttäjiä hellaritvaparijehovat eli juutalaiset on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tää voi muka olla niin vaikea asiaMitä helvetin gehennasta tulee textiä juutalainen ja sika. No siks meni eläinten taivaaseen juutalainen ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tää voi muka olla niin vaikea asiaKaikki ei kuule syö kameleita eikä vuohia tai äyriäisiä vaikka ei ole uskossa mihinkään. Mutta koska kuolet kuolee myös suolesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho...et taida olla vl. Joko sulla on kosolainen Henki tai olet jonkun karismaattisen suunnan vauhkomieli.
Koska menee nyt etsiin psykiatrin ja käy varastaan pari venäläistä sotilaspassia rajan ylittäneen sotilaan kassista että saadaan tietää mikä on suunnitelma ja vihreä sotilaspassi voi olla piilossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kyllä moni riippuvuus alkaa pienestä tai koulussa kaverit juottaa huijaa pettää vie rahat jotkut raiskauttaa.. Kouluissa ollaan keskellä kaikkia uskontoja ja uskonntomia.Se että sinun uskosi on sen mukaan juotko viinaa vai et niin se on aika heikko kyllä kun ihmiset joutuu kestämään hirveitä asioita maan päällä ja silti usko kestää koko elämän ajan ei mitään epäilyä yhtään. Toi on epäuskon syntiä. Lestat on laittanut Jeesukseen uskovia saatanalle mutta ne laittajat on nyt siellä kuolemansa jälkeen koska myllynkivi kaulassa jos tekee pahaa Jeesuksen uskoiselle. Moni juoppo uskoo täysillä poikaan Jeesukseen tai musiikilla elantonsa ansaitseva ne ei ole syntiä lestat on pahimpia eksyttäjiä hellaritvaparijehovat eli juutalaiset on.
Mun täytyy vähentää perjantaina juomista, kun joskus 10-12 oluen jälkeen alkaa kuvittelemaan, että jumala on olemassa.
Onneksi se tapahtuu harvoin, siis tuo kuvittelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ei kuule syö kameleita eikä vuohia tai äyriäisiä vaikka ei ole uskossa mihinkään. Mutta koska kuolet kuolee myös suolesi.
Mun siunattu suoli tuottaa ja vapauttaa kaasuja myös kuolemani jälkeen.
Tapahtuu ns. ylösnousemus - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei todella lapsellisempaa kirjoitusta yhdestä sauna oluesta, pikkupullosta kaljaa, jolla ei ole tutkittua yhteyttä edes aivotoimintaan, mutta rauhallisen olin se tuo.
Siellä murheet herää.
Vähän naurattaa.Haluan todeta, etten juonut ikinä känniin. Otin mielestäni viattomat saunakaljat vuosien ajan. Tämän jälkeen aloin ottaa yhdet ikäville tilanteillekin, mutta ne pysyivät yhdessä. Eli minusta ei tullut ikinä ”juoppoa”. Uskoni silti menetin, koska unohtui evankeliumi. En valehtele, jos väitän, että ne pienetkin hömpsyt veivät hetkeksi synnintunnon. Eli vaikutus oli sama, kun olisi saanut juuri sovittua asiat evankeliumilla. Askel keveni hieman. En tajunnut enkä hoksannut, että enää en kaivannutkaan evankeliumia. Uskominen tavallaan kuoli huomaamatta pois.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Siellä murheet herää.
Vähän naurattaa.Alkoholi voi viedä uskon kahdella tapaa. Joko riipaiset kovat kännit ja teet sen voimin kaikkea tyhmää. Tai sitten käytät kohtuudella ja usko kuolee ajan mittaan, kun huomaat, ettet enää hoidakkaan uskoasi. Kaikista ei tule rapahuoppoja, eivätkä juo itseään känniin. Myös kohtuukäyttäjä voi ajautua haaksirikkoon uskon kanssa. Tai joutua ”kuolleeseen” uskoon, jossa ei edes turvauduta evankeliumiin Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.
Tässä ajassa on erittäin paljon kuollutta kristillisyyttä, kuten esim. helluntalaisuus. Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi voi viedä uskon kahdella tapaa. Joko riipaiset kovat kännit ja teet sen voimin kaikkea tyhmää. Tai sitten käytät kohtuudella ja usko kuolee ajan mittaan, kun huomaat, ettet enää hoidakkaan uskoasi. Kaikista ei tule rapahuoppoja, eivätkä juo itseään känniin. Myös kohtuukäyttäjä voi ajautua haaksirikkoon uskon kanssa. Tai joutua ”kuolleeseen” uskoon, jossa ei edes turvauduta evankeliumiin Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.
Tässä ajassa on erittäin paljon kuollutta kristillisyyttä, kuten esim. helluntalaisuus.Laitatko faktaa, mm miten helluntailaisuudessa on kuollutta uskoa. Heillä uskossa on kuitenkin kohde, Jeesus Kristus, joka Welluilta uupuu tyystin.
Sama mahdollisuus on ilman kaljaa, ja ennen kaikkiaan sen jälkeen kun tajuta VL valheet ja heittää koko homma mäkeen.
Hyväksytkö sinä kaikki heidän valheensa?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun täytyy vähentää perjantaina juomista, kun joskus 10-12 oluen jälkeen alkaa kuvittelemaan, että jumala on olemassa.
Onneksi se tapahtuu harvoin, siis tuo kuvittelu.Miten sä oikiasti pystyt kiskoon nuin paljo olutta?mulla rupiaa jo kolmas pikku olut maistuun niin rapakuselta että hyi soikoon.Väkevää viinaa ei tarvi ottaa kun sen 5cl niin sama alkoholi määrä ja ei maistu rapakuselta vaikka kuinka monta kertaa ryyppää sen 5cl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi voi viedä uskon kahdella tapaa. Joko riipaiset kovat kännit ja teet sen voimin kaikkea tyhmää. Tai sitten käytät kohtuudella ja usko kuolee ajan mittaan, kun huomaat, ettet enää hoidakkaan uskoasi. Kaikista ei tule rapahuoppoja, eivätkä juo itseään känniin. Myös kohtuukäyttäjä voi ajautua haaksirikkoon uskon kanssa. Tai joutua ”kuolleeseen” uskoon, jossa ei edes turvauduta evankeliumiin Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.
Tässä ajassa on erittäin paljon kuollutta kristillisyyttä, kuten esim. helluntalaisuus.Niin, myös TV:n katselu vie uskon.
Joko katsoa toljotat TV:tä 24/7 ja teet sen innoittamana kaikkea tyhmää
Tai sitten katsot TV:tä mukamas kohtuudella ja usko kuolee sitten ajan mittaan, kun huomaat ettet enää hoidakaan uskoasi.
Myös kohtuukatsoja voi ajautua haaksirikkoon uskon kanssa. Tai joutua "kuolleeseen" uskoon, jossa ei edes turvauduta evankeljumiin jeesuksien nimissä ja sovintoverissä.
Tässä ajassa on erittäin paljon kaapissa olevia salaTV:n katsojia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sä oikiasti pystyt kiskoon nuin paljo olutta?mulla rupiaa jo kolmas pikku olut maistuun niin rapakuselta että hyi soikoon.Väkevää viinaa ei tarvi ottaa kun sen 5cl niin sama alkoholi määrä ja ei maistu rapakuselta vaikka kuinka monta kertaa ryyppää sen 5cl.
Juo, juo, jeesuskin joi!
jeesus teki väkevimmät ihmeteot pikku huppelissa. Katsojat oli umpikännissä, ja liioittelivat humalan takia jeesuksen ihmetekoja - Anonyymi
Alkoholi vei sinulta uskon.
Ei se ollut alkoholi vaan se tietoisuus asioista jotka olivat kaivaneet sinua alitajuisesti ja huomasit ettei yhteisössä ole kaikki niin hyvin miltä se näyttää.
Alkoholi vei sen syyllisyyden tunnon vain pois hetkeksi ajatuksiltasi.
Ja se jatkuva syyllisyyden kanssa eläminen, eihän sitä kukaan jaksa.
Muista että Jumala näkee kaiken ja ei varmasti tuomitse sinua niistä saunaoluista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi vei sinulta uskon.
Ei se ollut alkoholi vaan se tietoisuus asioista jotka olivat kaivaneet sinua alitajuisesti ja huomasit ettei yhteisössä ole kaikki niin hyvin miltä se näyttää.
Alkoholi vei sen syyllisyyden tunnon vain pois hetkeksi ajatuksiltasi.
Ja se jatkuva syyllisyyden kanssa eläminen, eihän sitä kukaan jaksa.
Muista että Jumala näkee kaiken ja ei varmasti tuomitse sinua niistä saunaoluista.Jumala antaa anteeksi koska kukaan ihminen maan päällä ei ole täydellinen. Kenenkään usko ei ole se paras ja täydellinen ELLEI usko tule vapaaehtoisesti ihmisen sydämeen. Silloin ihmisessä on rauha.
Juon viiniä ja uskon Jeesukseen.
Jeesuskin joi viiniä, viikon häissä paljonkin, jopa valmisti sitä, sen loppuessa.
Menettikö Hän "uskonsa"?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jeesuskin joi viiniä, viikon häissä paljonkin, jopa valmisti sitä, sen loppuessa.
Menettikö Hän "uskonsa"?Jeesus ei kännännyt. Kukaan ei ole kieltänyt juomasta alkoholia älä vain juovu.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Menettikö Hän "uskonsa"?Uskoiko Jeesus itseensä? Hänen tuli olla kuuliainen Isälleen. Saalemit on vaikeita ja veikeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei kännännyt. Kukaan ei ole kieltänyt juomasta alkoholia älä vain juovu.
Jumalan lapsi ei halua juoda alkoholia.
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan että uskot Kristukseen joka istu Isän oikealla kädellä taivaassa.
Anonyymi kirjoitti:
Uskoiko Jeesus itseensä? Hänen tuli olla kuuliainen Isälleen. Saalemit on vaikeita ja veikeitä.
Näytä itse Raamatusta, mikä on asian laita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset haluaa juoda. Ei kaikkien elämä mene niin että suoraa viivaa lapsena naimisiin 15 lasta ja kuollaan. Toiset ei edes mene naimisiin. Kaikki ei saa lapsia.
- Anonyymi
On se kyllä kauheeta jos Jeesus pelastaa vaan niiden sielut jotka ei syö sikaa 😃😃😃😲😲😲
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lapset juokaam mutta aikuiset juo. Tulet aikuiseksi uskossasi joskus.
- Anonyymi
Mikä sotilas arvo teillä on . Venäjällä on liikekannallepano.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Menettikö Hän "uskonsa"?Erikoista viiniä jos usko menee . Ihminen voi käydä kyllä kuulemassa evankeliumia vaikka kännissä. Jos korvat toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sotilas arvo teillä on . Venäjällä on liikekannallepano.
Venäjällä sentään osataan varautua tulevaan maailman sotaan mutta Suomessa ei.
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista viiniä jos usko menee . Ihminen voi käydä kyllä kuulemassa evankeliumia vaikka kännissä. Jos korvat toimii.
Jos haluaa seurata Jeesusta, ei viininteko ole pahasta, sehän oli Hänen ensimmäinen tunnustekokin.
Joh 2;7 Jeesus sanoi palvelijoille: "Täyttäkää astiat vedellä", ja he täyttivät ne reunoja myöten.
8 Sitten hän sanoi: "Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle", ja he veivät.
9 Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen
10 ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Joten Jeesus auttoi heitä juopumisessa ja olen törmännyt usein ihmisiin, jotka muutaman oluen jälkeen saavat suuren Jeesus kaipuun. Osa niistä on Welluja.
Silloin hekin voivat puhua sydämensä kyllyydestä.Anonyymi kirjoitti:
Venäjällä sentään osataan varautua tulevaan maailman sotaan mutta Suomessa ei.
Ei ole liikekannallepano, vaan kutsunta, sillä heillä suurella osalla ei ole sotilaskoulutusta.
He ovat aina rehvastelleet, että heidän vakioarmeija voittaa vaikka koko maailman, vaikka todellisuudessa ovat sorsastajia, juoppoja sellaisia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon VL ei syö edes liköörikonvehteja, koska porttiteoria.
Tänään yksi liköörikonvehti, huomenna kokonainen pullo likööriä ja aljetun uskon menetys - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sää tiijät jeesuksen humalatilasta mitään?
jumala ei ollut keksinyt alkoholitesteriä vielä jeesuksen aikaan-. Veikkaanpa, että promillemittari ois näyttäny jatkuvasti maksimilukemia
- Anonyymi
Minä keräsin menneenä kesänä puistoista tyhjiä oluttölkkejä ja nyt olen jo alkoholisti.
Aljettu usko meni. SRK:n onkin hyvä pitää syntilistalla se oluttölkkien ja -pullojen keräykielto. - Anonyymi
Tupakka ei pala ilman tulta. Tuleeko kohta maailmanpalo?
- Anonyymi
Näyttää siltä että ainekset ovat olemassa mutta kuka sitte tekee sen totaalisen viimesen virhe liikkeen?onko Putini tai joku muu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää siltä että ainekset ovat olemassa mutta kuka sitte tekee sen totaalisen viimesen virhe liikkeen?onko Putini tai joku muu?
Parasta kun tota nimeä ei mainitse niin se unohtuu. Puhuu vaan Jeesuksesta.
Anonyymi kirjoitti:
Maapalloa ei tuhoa ihminen Raamatun mukaan, mutta Jumala tuo uuden Jerusalemin, Oman Valtakuntansa Israeliin.
Ilm 21;
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Siihen ei Wellut eikä Putin pysty vaikuttamaan.
Ihan vapaasti saunaolut tai siideri tms ja mikä tärkeintä ,että ei tuomitse itseään siitä vaan nauttii senkin kiitoksella.
Ryyppääminen on sitte ihan ihan eri juttu.
Se ei ole sopivaa kristitylle kun kuten tiedämme olemme Jeesuksen edustajia maanpäällä.
Hyvä ajattelutapa ajatella ,että jos saisit maailman suurimmasta firmasta huippu edustajan työpaikan ja olet sitten edustava keulakuva Suomessa ja tai ulkomailla.
Etkö laitakkin ykköset päälle , hiukset hyvin, ryhdinkin tarkistat peilistä , harjaat hampaat viimeisen päälle, dödöä kainaloon, nautit kun saat edustaa jotain todella upeaa suurta ihmeellistä.
Eikö siis ihan sama ja miljoona kertaa enemmän ole kun saat edustaa Universumin Luojaa joka kaiken on olemattomasta esiin tuonut.
Kristitty Sinä juuri olet Kuninkaan edustaja.
Kanna ylpeydellä ja mitä teetkin tee hyvin ja kiitoksella.
Älä tuomitse itseäsi.- Anonyymi
Ihan sama mitä paskaa juo tai syö. Kuolet kuitenkin. Ja käyt paskalla . Kukaan ei uhraa sikoja jumalille edes vuohia oinaita uhraavat. !
- Anonyymi
Olet aate kaveri,Olen sanonut monelle samat sanat.
- Anonyymi
Muutamat "napanderit" vahvistaa uskoa.
- Anonyymi
Kyllä se varmaan epäuskoa vahvistaa.
Raamatussa missään ei lue ,että.....Ei pisaraakaan alkoholia.
Se on ihmisten tekemiä kuvitelmia ja niitä sääntöjä, mitä ei ole olemassa , mutta jotkut osaa keksiä niitä omasta päästään.
Kuten seksuaalisuus ..phyi... millähän tämä maa täytetään jos peitot ei heilu.
Keksittyjä sääntöjä ihmisten kyykyttämiseen.
Monesti ihminen menee kyykkyyn näistä kun pitäisi olla pystyssäpäin ja edustaa upeasti Kristusta.- Anonyymi
Eikös Jessekin juonut viiniä? Taisipa muuttaa vedenkin viiniksi, eli teki kotiviiniä/kiljua.
Älä väärennä Jumalan sanaa, se oli viiniä.
Kiljua ei tehdä sekunnissa, mutta Hänellä oli voima muuttaa vesi viiniksi ja sen Hän teki.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Älä väärennä Jumalan sanaa, se oli viiniä.
Kiljua ei tehdä sekunnissa, mutta Hänellä oli voima muuttaa vesi viiniksi ja sen Hän teki.Onnistuuko saalemeilla veden muuttaminen viiniksi?
- Anonyymi
Naapurin Usko, siis Lempin mies, horjui huomattavasti nautittuaan 12 kovaa olutta.
- Anonyymi
Mä juon yheltä istumalta väkevän viina pullon ja en horju vielä yhtään.
- Anonyymi
Ja huomaamatta tulee harrastettua uskonnollisuutta samalla.
- Anonyymi
Tupakka askeissa monenlaiset varoitukset kuvien kera miten se tuhoaa ihmisen terveyden mutta ei alkoholi tuotteissa ole mitään varoituksia.
- Anonyymi
Meidän suurperheessä kaljat nautitaan viikonloppuisin hyvillä mielin.
- Anonyymi
En lähtis yhden tielle. Vaikka pysyisitkin niissä yhdissä, uskosi voi kuolla. Niin kävi minullekin, kun sille tielle lähdin. Lopulta en pysynyt edes yhdessä, vaan aloin ihan olan takaa kiskomaan viinaa… Mutta ennen ku tuohon ryyppäämiseen menin, olin jo menettänyt uskon. Usko kuoli reilusti ennen, ku juominen oli riistäytynyt kunnolla käsistä. Lopulta mieleni vain räsähti jotenkin rikki ja jouduin hoidettavaksi. Tällä hetkellä olen toipumassa, mutta parannuksen armoa en ole vieläkään onnistunut saamaan, vaikka haluaisin periaatteessa uskoa.
- Anonyymi
1. Kor. 10:31
Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi - Anonyymi
Nautintoaine kohduutella käytettynä on oikeus meille riviuskovaisillekkin, eikä vain eliitille.
- Anonyymi
Miksi se vaikuttaa niinkin, että jos ottaa kaljaa ei kiroille , eikä tule riettaita ajatuksia. Menee synniliset ajatukset pois.
- Anonyymi
Mulla ollut kans semmosta ongelmaa että selvinpäin on paljon pahemmat ajatukset mitä pienessä huiterissa.
Pakko se on välillä ottaa että olisi niin ku selvinpäin.
- Anonyymi
Voi teitä, kun antaa pirulle pikkusormen, niin lopulta se vie koko käden !!
Älä leiki tulella !!
Mikä tuossa viinassa koukuttaa, sitä olen ihmetellyt n. 70 vuotta, sen verran tiedän että pahan hajuista on olut, jossain työpaikassa penskana olin siivoamassa baarina, opiskeluaikana, en siis ole "nauttinut" vahvempaa kuin mitä on ehtoollisviini, sekin on karvaan makuista !! Niin kai sen kuuluukin olla, muistutus syntiuhrista !!??- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä röökissä koukuttaa?ei haise minun mielestä hyvälle.
Rööki on merkki uskovaisuudesta
- Anonyymi
Mikä siinä röökissä koukuttaa?ei haise minun mielestä hyvälle.
Anonyymi kirjoitti:
On varmaan paljolti hakusassa. Jumala sana on niin syvä ja tutkimaton. Mutta ainoa syy siihen etten tarvi kuolla on se että Jeesus täytti Jumalan vaativan lain, joka on paljon vaativampi kuin ne 10 613 sääntöä, koska se on hengellinen ja ottaa jo ajatuksesta ja sydämen aivoituksesta kiinni. Kun synnit ovat anteeksi ja on todellinen rauha niin ihminen rakastaa tuota lakia ja halu on elää kuuliaisuudessa Pyhän hengen kehoitukselle (hengen laki). Kuitenkin tunnen koko ajan toisen lain jäsenissäni... halun syntiin ja kuolevaisiin tekoihin. Joo, haluaisin tehdä kaikkia syntejä niinkuin muutkin. Tässä on taistelu. Jos taistelu loppuu niin tappio on tullut, tunto turmeltu ja usko kuivunut ja kuollut.
Jumala antoi Lain, 618 mizvaa, se ei ollut mikään sääntö, vaan vaatimus hyvittää se rikottu kohta Jumalalle viattomalla verellä.
Niitä oli kyyhky, sekä karista, pääasiassa.
Löytyvät 2 Moos 20> ja 5 Moos 33 ja niitä on turha hengellistä mitenkään, Laki, mikä Laki ja Jumalan valvova silmä näki kaiken.
Uhraamisenkaan jälkeen ei syntejä annettu anteeksi, pyrittiin vaan elämään Lain puitteissa.
Älä sekoita Henkeä asiaan, sillä Hän tuli helluntaina.
Olisikohan Sinun syytä etsiä Jeesus, tunnustaa uskosi Häneen ja hakea taho, joka suostuu Sinut kastamaan.
Muista, mitä Jeesus sanoi viimeisinä sanoinaan ihmisenä ristillä?
Hän sanoi; Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Minkä Hän täytti, se oli Laki, jonka Hän täytti OMIENSA puolesta ja antoi uuden kaksoiskäskyn, jonka varassa uskoa kristitty tulee elää tietoisena, että pääsee Iankaikkisuuteen (ei Taivaaseen)
Johanneksen evankeliumi:
13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. >> Jakeen lisätiedot
1.Johanneksen kirje:
2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
2.Johanneksen kirje:
1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
Tämä Sinut pelastaa, eikä VT;n Laki.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hyvä että huomasit. SRK;sta on hyvä etsiä vapaus, ei olla sen hirttosilmukassa, sehän on eksklusiivinen pakana lahko.
On ilmeistä, että Lait on Sinulla hakusassa, mitä Lakia ja mitä Herraa UT opettaa rakastamaan?
Eikö Jumalalla ole vain yksi Lapsi, Jeesus, luvattu Messias, kaikkivaltias Jumala Jumalasta.
Vai olenko tulkinnut väärin Raamattua.On varmaan paljolti hakusassa. Jumala sana on niin syvä ja tutkimaton. Mutta ainoa syy siihen etten tarvi kuolla on se että Jeesus täytti Jumalan vaativan lain, joka on paljon vaativampi kuin ne 10 613 sääntöä, koska se on hengellinen ja ottaa jo ajatuksesta ja sydämen aivoituksesta kiinni. Kun synnit ovat anteeksi ja on todellinen rauha niin ihminen rakastaa tuota lakia ja halu on elää kuuliaisuudessa Pyhän hengen kehoitukselle (hengen laki). Kuitenkin tunnen koko ajan toisen lain jäsenissäni... halun syntiin ja kuolevaisiin tekoihin. Joo, haluaisin tehdä kaikkia syntejä niinkuin muutkin. Tässä on taistelu. Jos taistelu loppuu niin tappio on tullut, tunto turmeltu ja usko kuivunut ja kuollut.
Anonyymi kirjoitti:
Samassa kirjeessä myös näin:
Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
Mulle vapaus on sitä että on hengen halu puhtauteen. Rakastaa Herran lakia. Lihan mieli on toinen. Se tahtoisi kääntää vapauden tarkoittamaan että synti ei ole niin tappava. Täytyy aina panna pois synti ja saasta ettei vapudesta tulisi nimenomaan lihan vapautta. Mut tämä kuuluu elävän Jumalan lapsen lilvoitukseen ja en odota että siitä lihallinen ihminen mitään tajuaa.Hyvä että huomasit. SRK;sta on hyvä etsiä vapaus, ei olla sen hirttosilmukassa, sehän on eksklusiivinen pakana lahko.
On ilmeistä, että Lait on Sinulla hakusassa, mitä Lakia ja mitä Herraa UT opettaa rakastamaan?
Eikö Jumalalla ole vain yksi Lapsi, Jeesus, luvattu Messias, kaikkivaltias Jumala Jumalasta.
Vai olenko tulkinnut väärin Raamattua.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Samahan se on SRK. Kun antaa pikkusormen se vie koko ihmisen elämän Jeesuksen vapaudessa. Siitä varoittaa Pave.
Gal. 5:1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.Samassa kirjeessä myös näin:
Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
Mulle vapaus on sitä että on hengen halu puhtauteen. Rakastaa Herran lakia. Lihan mieli on toinen. Se tahtoisi kääntää vapauden tarkoittamaan että synti ei ole niin tappava. Täytyy aina panna pois synti ja saasta ettei vapudesta tulisi nimenomaan lihan vapautta. Mut tämä kuuluu elävän Jumalan lapsen lilvoitukseen ja en odota että siitä lihallinen ihminen mitään tajuaa. Samahan se on SRK. Kun antaa pikkusormen se vie koko ihmisen elämän Jeesuksen vapaudessa. Siitä varoittaa Pave.
Gal. 5:1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.- Anonyymi
Olut on pahan hajuista koska siinä on kaikki käymisteitse tulleet epäpuhtaudet.Haista joskus kirkasta tislettä ei haise pahalle.
- Anonyymi
No ei se paha asia vielä ole jos käsi menee,Mutta jos koko ihminen menee niin sitte peli on menetetty kokonaan.
- Anonyymi
Kerran tein sen virheen että arkena kävin hakemassa alkosta konjakki pullon sillä periaattella että otan korkeintaan muutaman sanpsilasin mutta illan mittaan konjakki pullo menikin lähes tyhjäksi.No kuiteskaan sen kummempaa rapulaa tullut mutta meinas töissä vähä väsyttää.
Oli marraskuu ja mustaa synkkää ja ankeaa ni aattelin hakea vähä mielen piristystä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343915Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462547Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161479Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291153Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251132