Rantakatu oli nykyisen kirjaston paikalla ja raatihuoneen puiston kohdalla metsäisempi paljon havupuita kuusia sekä mäntyjä tunnelmallisen hämyinen,muistan esiintymislavan puiston itäreunassa Merikadullakin oli havupuustoa lukion ja koulun kohdalla.
Rantakatu 70-luvulla.
5
756
Vastaukset
- Anonyymi
Muistan hyvin.rantakenttällä kaksi kaukaloa ja iso luistelualue.raatihuoneen puistoissa esinntymislavakin oli ja puutalot kävelykädulla ja kauppakadulla sekä felmannilla ym.nyt ei raahessa ole kuin rumia ja kalliita kerrostaloja jotka ovat kohta autioita.olipa myös kunnon liikkeitäkin silloin täällä.sitten lestamafia valtas raahen ja tässä nähdään tulos.hyväveli toimii raahessa hyvin.yäk
- Anonyymi
https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zoomLevel=1&coord=525406_7159061&mapLayers=801 100 default,3400 100 ortokuva:indeksi×eries=1950&noSavedState=true&showIntro=false&lang=fi
Mm tuolla ilmakuvia sotien jälkeen 1948 ensimmäinen.- Anonyymi
Valtavat nuo saha-alueet -48
- Anonyymi
Pohjoinen alue ennen omakotitaloja peltoina ja niittyinä ilman minkäänlaisia katuyhteyksiä siis Vilpun takainen alue oikea siitepölyallergisen painajainen,itsekin konkreettisesti tunsin milloin on kesä aivastelin jatkuvasti ja muuten Rautaruukin haju ei ollut niin paha kuin Oulun sellunhaju jonka tunsin aina kun menimme Kemiin läpi Limingan ja Kempeleen,käännyttiin 8-tieltä vasemmalle 4-tielle sitten oikealle rautatien ylittävälle sillalle jatkaen lopulta perille.
- Anonyymi
Nykyään sen reitin kautta ajaminen on varmaan sula mahdottomuus koska silloista 4-tietä ei joko ole olemassa tai se on muutettu taajamatieksi liekö rautatiesiltojakaan enää,mutta muistoissani 8-tie ja 4-tie ovat ihan sellaisina kuin ne muistan auton takapenkiltä katsottuina 70 sekä 80-luvuilla,käytiin tapaamassa sukulaisia Kemissä ja ostoksilla Haaparannassa Ruotsin puolella också jå jå javisst.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552665
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351765
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329