Kertokaa, te jotka tunnette lain;
Onko Suomen laissa kielletty auton pysäköinti ilman rekisterikilpiä?
Nyt kun jopa yksityiset firmat on alkaneet kerätä parkkisakkoja, eikä sitä ole lailla kielletty, niin perkeles soikoon otan tästä lähtien kilvet mukaan kun jätän autoni kotipihaa kauemmas parkkiin.
Eivätpä ainakaan saa todistusaineistoa auton "henkilöllisyydestä". Mulla on autotallissa muovisia siipimuttereita, niillä kilvet saa kymmenessä sekunnissa irti ja takaisin. Eli ajon ajaksi kiinni ja muuksi ajaksi pois. Kova kovaa vastaan.
Pysäköinti ilman kilpiä?
8
2482
Vastaukset
- rekkarille
sellanen jamesbond systeemi, rekkari kääntyy ja muuttuu huuhaa rekkariksi. voisi koplata vaikka toimivaksi suoraan virtalukosta.
Kun käännät virrat päälle, kääntyy oikea rekkari esiin. Virrat pois ja hups, kilvet pyörähtää huuhaa-kilviksi. Tai sit oma nappi.
Tämä siksi etteivät soittele koppalakkeja paikalle kilvettömän auton takia.- varmanpäälle
Tuon neuvon otan tosissaan. Äkkiä me naapurin entisen automekaanikon kanssa kääntyvät kilvet rakennetaan. Mitä jos siitä jää kiinni - siis että rekkarit on pysäköidessä eri kuin ajossa - onko luvassa rangaistuksia?
- Fjöndeström
varmanpäälle kirjoitti:
Tuon neuvon otan tosissaan. Äkkiä me naapurin entisen automekaanikon kanssa kääntyvät kilvet rakennetaan. Mitä jos siitä jää kiinni - siis että rekkarit on pysäköidessä eri kuin ajossa - onko luvassa rangaistuksia?
Ajoneuvoon ei saa kiinnittää muita, kun siihen kuuluvat rekisterikilvet.
- jos
parkkeeraisit koslasi ihan asiallisesti, niin ei tarvitse minkään tahon alkaa sinulta maksuja karhuamaan.
- Beagle Boy
Väärien kilpien käyttäminen on rangaistavaa,
mutta jos auto seisoo paikallaan, niin mikään
laki ei velvoita, että siinä pitää olla kilvet.
- xxxx
Tarvittaessa auton rekisteritunnuksen ja omistaja/haltijan pystyy selvittämään valmistenumeron perusteella.
- Saara
Mites siihen muka kukaan muu kuin autonhaltija pääsee käsiksi, kun valmistenro on yleensä konepellin alla tai auton sisätiloissa verhoilun alla?
- Mondeo
Saara kirjoitti:
Mites siihen muka kukaan muu kuin autonhaltija pääsee käsiksi, kun valmistenro on yleensä konepellin alla tai auton sisätiloissa verhoilun alla?
Meikäläisen Mondeossa ainakin valmistenumero paistaa tuulilasin läpi niin että sitä voi lueskella kuka tahansa ohikulkija. Mutta totta on, että useimmissa autoissa se löytyy vain konepellin alta tms. piilosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161