Savonlinnan sairaalan kohtalo

Anonyymi-ap

Osastoja suljetaan Savonlinnassa
Kotihoitoa lisätään..
Mikkelin sairaalan avaa uusia osastoja..
Savonlinnan sairaalaan kunnossapito rahat on käytetty..
Osastoilla puutetta välineistä ja henkilökunnasta

4

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Potilaana seurannut tätä surullista alas ajoa

• Anonyymi

Valtion budjetti on hyvin niukka nykyään ja hallinto tarvitsee palkkansa?🎅

• Anonyymi

Voi Peitsaro minkä teit.

• Anonyymi

Savonlinna kaipaisi korjausliikkeitä nimenomaan terveydenhoidon asioissa. Mihin suuntaan se keikahtaa tässä kun Sote astuu voimaan. Pitäisi huomata, että Sote uudistus ei määrittele kuinka paljon uudistuksen toteuttaminen saa maksaa, vaan tavoite on riittävän laadukkaat palvelut asiakkaille, sen hinta voi olla alempi tai ylempi ei suinkaan joku "keskihinta".

Savonlinnassa tämä yleisperiaate ei suinkaan ole edes tavoitteena. Tavoitteena on taloudellisesti "riittävän edullinen" järjestely. Savonlinnan seudulla on paljon iäkkäitä ihmisiä. Paljon eläkeläisiä. Alueen nuori väki on siirtynyt suuressa määrin mm. suuriin kaupunkeihin, Helsinkiin ja muualle. Siellä nämä nuoret, terveet, hyvän koulutuksen saaneet ja hyväpalkkaiset entiset Savonlinnalaiset elävät, tekevät työtä ja maksavat hyvästä palkastaan reilut verot asuinkaupunkiinsa. Savonlinnassa verotulot ovat suuriin asutuskeskuksiin kuten Helsinkiin verrattaessa pienet. Valitettavasti se rahan säästö suunnataan Savonlinnassa terveydenhoidon puolelle. Ja kuka Savonlinnassa kannattaakaan ja ajaa juuri tätä periaatetta. Nimeä mainitsematta se on yleisessä tiedossa. Pitäisikö johtoa vaihtaa? Mielestäni pitäisi, tuskin muuten asia korjaantuu. Savonlinnassa suurin epäkohta on juuri eläkeiässä olevat ihmiset, jotka eivät tule "riittävät tasokkaasti" toimeen yksin asuen, vaan tarvitsevat hoitopaikan. Varmaan niitä hyvin kalliita hoitopaikkoja yksityisellä puolella on kaiken aikaa tarjolla - mutta kaikilla ei ole
      "suuriruhtinaallisia tuloja" vaan kaipaavat edullista kunnallista hoitopaikkaa. Onko niitä? Ja ovatko nekään paikat uusien tavoitteiden mukaisia, siis riittävän tasokkaita. Tässä kohdassa on Savonlinnassa "musta aukko". Sen aukon poistamiseksi tarvitaan asian ymmärtäviä tarmokkaita johtajia. Ei mitään sipilöintiä! On jossain välissä erehdytty vääränlaiseen politiikkaan näissä asioissa.
      Tämä virhesuuntaus pitäisi oikaista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      70
      5798
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      234
      4556
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2558
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      27
      2483
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      73
      1480
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      11
      1383
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      96
      1305
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1296
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      96
      1186
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1151
    Aihe