Työläiset ja työttömät

Anonyymi-ap

On se kummallista kun yrittäjiä aina moititaan kuitenkin elätetään työläiset ja työttömät. Me joudutaan maksamaan teidänkin laskut ja sairauslomat. Nöyrä asenne ja kunnioitus olisi suotavaa elättäjää kohtaan.

32

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entäs jos yrittäjä antaa aihetta kirjoittelulle.

    • Anonyymi

      Monella vanhemmalla työntekijällä on naurettava kapinallinen asenne työnantajaa kohtaan,jota ammattiliitot käyttävät hyväkseen.
      Itse toisen polven yrittäjänä olen joutunut kestämään työntekijöitä jotka puhuvat minusta pahaa seläntakana ja kiristävät palkanlisää käyttäen ylitöistä kieltäytymistä aseenaan.
      Laiskoista työntekijöistä saa kuunnella valituksia tilaajilta eikä työmaat pysy aikataulussa
      parempi olisi kun tekisin kaiken itse.

      • Anonyymi

        Miksi et tee kun olet niin täydellinen narsisti?


    • Anonyymi

      Monet seutukunnan yrittäjät ovat riistoporvareita. Palkat on alle minimitason. Teetätetään 7,5 tuntista ettei tarvitse pekkasia maksaa jne. Orjatyötä pitäisi tehdä ja pomon autokin vielä pestä kaupan päälle.

    • Anonyymi

      Silloin jos asiat on noin niin työt pitää tehdä yrittäjän itse ni ei kuulu napinoita.

    • Anonyymi

      Kenenkään ei kuulu tehdä töitä sellsisella palkalla mikä tuskin riittää elämiseen...ps.14e/h oli hyvä 1990 luvulla...

    • Anonyymi

      Aika huono provo. Mutta ainahan voit itse tehdä ne työt.

      Toki voisit kunnioittaa ahkeria duunareita jotka yrittäjälle sen tilin tekee

    • Anonyymi

      Näinä aikoina todellakin pitäisi kunnioittaa yrittäjiä,maamme selkärankaa ja hyvinvoinnin perustaa tarjoamme monelle elämän tarkoituksen ja siitä vielä maksamme isot rahat.

    • Anonyymi

      Yrittäjyys - elinehto, elinehtomme.
      Vielä on paikkakunnalla tuota kommunismi-henkeä ja -kaipuuta.
      Muutama vuosikymmen sitten joku kommunisti sanoi yrittäjäksi ryhtyneelle: "Nyt sinustakin tulee sitten riistäjä."

    • Anonyymi

      Yrittäjien hätä näkyy jo täällä keskustelu palstalla. Milloin on ensimmäinen väkivaltainen purkaus jossa tavarat lentävät? Vai onko jo ollut, vertaistukea tarvitaan enemmän kuin koskaan.

    • Anonyymi

      Ongelma on, ettet tule toimeen ilman työntekijöitä, eikä työläiset saamaansa palkkaa.
      Nykyään on niin paljon turhia menoja, että palkalla on vaikea elää.
      Työssä käymisestä itsestäänkin tulee kuluja, joita työttömällä ei ole.

    • Anonyymi

      Kyllä minäkin maksaisin jopa 15€/h jos löytyisi edes ammattilaisia,mutta kun on halli täynnä jalkojen raahaajia,kulkevat 8 tuntia päivässä suu auki tupakalle ja tauko koppiin.
      Ei kohta enää jaksa tätä jatkuvaa työntekijöiden ohjailua

      • Anonyymi

        No mutta kun sinä et maksa kuin liiton n minimin. Toki jos ei johto osaa johtaa, niin turha on työntekijöitä syyttää


    • Anonyymi

      Jaahas, jollain lerppakullilla menin edellinen viesti taas tunteisiin, mutta totuus tekee kipeää...

      1. Yrittäjä tekee sitten ite ne työt jos osaa... Eli ei osaa.
      2. Kannattaisi olla tyytyväinen että ne työntekijät tekee yrittäjälle sen tilin.
      3. Suomi olis hyvä maa elää, jos katkerat yritys johtat ei aina syyttäisi muita kun itse eivät osaa johtaa. Hyvä esimerkki Fortum, johtajalle maksetaan miljoonia vuodessa, ja silti onnistui ajamaan ison firman lähes konkurssiin. Kertoo paljon Suomen yritysjohtajien ammattitaidosta
      4. Sillä välin kun yritys johtajat haukkuu työntekijöitään, niin vuoromiehet käy hoivaamassa yrittäjän vaimoa...

    • Anonyymi

      Sellaiset miehet eivät ansaitsisi edes sitä minimiä,varastetaan hanskat sun muut kun päänsä kääntää.
      Ja se muka on sitten laitonta jos laittaa kamerat kuvaamaan työpäivän aikana,pahasti jotain järjestelmässä vialla kun varkaita näin suojellaan,kaikki laitettava nykyään lukkojen taakse jopa wc paperit.

      • Anonyymi

        Jos työntekijät varastaa työnantajalta, niin se on varoitus ra irtisanominen.

        Tee siitä poliisasia äläkä kitise täällä olemattomista asioista


      • Anonyymi

        huonosti menee sitten firmalla. osta joka maanantai joka äijälle iso kassi vessapaperia niin loppuu varastelu. Vai joko menit konkkaan?


    • Anonyymi

      Fortum ja tavallinen yrittäjä ovat toisistaan yhtäkaukana kuin auringosta. Mutta sitähän on vaikea käsittää, kun ei yrittämisestä mitään tiedä. Kommunismi ei tue yrittämistä.

      • Anonyymi

        Mitäs sinä muka tiedät yrityksrn johtamisesta ? Se että sää täällä kitiset koko ajan jostakin, ja ramppaat kelan luukulla on kaukana yrittämisestä


    • Anonyymi

      Nöyryyttä sinullekin.

    • Anonyymi

      Kyllä minä tekijät tiedän ja yritettykin saada lähtemään,todistustaakka on kuitenkin työnantajalla,enkä ole saanut itse teossa kiinni.Paljon jo kertoo se kun aloin pitämään kirjaa kulutustarvikkeista niin joillain työntekijöillä meni jopa kolmet hanskat viikossa,käskin tuomaan vanhat hanskat vaihdossa näytille,niinvain putosi kulutus 1 pariin viikossa jotkut käyttävät samoja parikin viikkoa.Jos lasketaan että hanskapari maksaa 2,5€x44työviikkoa=110 euroa/työntekijä 20 miehen yrityksessä säästö 2200 vuodessa, tähän yhdistettynä muista kulutustarvikkeista saavutettu säästö,niin puhutaan jo merkittävistä summista rahaa, joka ei tuota minulle minkäänlaista lisäarvoa.Että semmoinen "luontaisetu"sitten kehtaavat vielä vaatia yleiskorotusta.

      • Anonyymi

        Joissakin työpaikoissa hanskat kuittausta vastaan...

        Toki jos ostat parempia hanskoja, ne kestää myös pitempään ...

        Mutta onhan myös varma ettet itekkään varasta firmaltalta, etkä myöskään verottajalta :D

        Rehellisiä yrittäjiä ei olekkaan


    • Anonyymi

      Entä vessapaperi? Vaaditko tyhjän hylsyn näytille vai oletko siirtynyt pyyhkeisiin. Siinä kyllä apinarokko ja kihomadot leviävät.

    • Anonyymi

      minä olen aina toiminut rehellisesti ja mielestäni reilusti työntekijöitäni kohtaan,ja yritykseni olen perustanut ja laajentanut omalla kovalla työnteolla ja sinnikkyydellä. Minua ei kukaan tule neuvomaan tai määräilemään miten asiat hoidan omassa yrityksessäni,muutama työntekijä teki sen virheen kuvitellen voivansa liitonmiehet takanaan painostaa minua.Sellaisen miehen kouluttamiseen konstit kyllä löytyy,ahkeraa työntekijää minä arvostan mutta laiskoille kapinanlietsojille on täällä aina koittanut ankeat ajat.

      • Anonyymi

        Jep jep, jos sinä hoidat asias niin kuin rehellinen ja reilun työantajan kuuluukin, niin ei silloin liiton ukkoja tarvi soitella tueksi.

        Mutta sinä johdat omalla tavallasi, ja silloin joutuu näköjään liitonmiehiin turvautumaan.

        Onneks meillä on ammattiliitot ettei tuommonen orjuuttaja pääse riistämään työntekijöitään


      • Anonyymi

        Minua ei kukaan tule neuvomaan. 😅😅


    • Anonyymi

      Kyllä töistä voi ottaa kaikkea tavaraa jos tarviee ni ei tarvi ostaa. Hyvä lisä pienelle palkalle näin on aina ollut ja on oleva.

    • Anonyymi

      Tervetuloa vaan kokeilemaan yrittäjänä oloa. Ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen kerkesin pitää viikon lomaa.Mitäs tapahtuikaan,määräsin kaksi nokkamiestä vastuuseen projektista,aikataulussa ei olla pysytty ja tekivät ison virheen jota joudutaan korjaamaan ylitöinä.
      Tarjous oli laskettu jo alunperinkin aika tiukille nyt sitten tämä.
      käsittämätöntä kun maksan miehelle palkan,ostan työkalut,kesähaalarit,talvihaalarit,turvakengät,kustannan lomat ja työterveyden ,vakuutuksen yms,maksan vieläpä tekemänsä kalliit virheet.
      Minähän voisin jättää huolimattomien työmiesten palkasta osan maksamatta,saisin edes vähän hyvitystä joku vastuu pitäisi heidänkin kantaa.

      • Anonyymi

        Laske seuraavalla kerralla paremmin tarjouksesi.
        Älä työmiehiäsi syytä kun koitat halvalla teettättää hommia, mitä.vaam ei kerkeä tekemään, vaikka ois 3 ukkoa ilmaiseksi tehä sitä urakkaa.

        Kuten aikaiseminkin täällä on kirjoitettu, että huonon johtamisen takia Suomessa yritykset tekee konkursseja.

        Huono johtaja/omistaja=konkurssi

        Ja maksajina ollaan myö rehelliset veronmaksajat


      • Anonyymi

        vähennä alv ja muut yritysetuudet niin ei siitä nyt iso lasku tule. Ja oletko tehnyt huolella yrityksesi laskelmat jos noin tiukoilla olet? Kait sä nyt yrittäjänä myös kulut osaat laskea? Ei kaikki ole vain tuloa.


    • Anonyymi

      Minä kyllä tiedän miten ihmisiä johdetaan ja olen senverran monta vuotta yritystäni johtanut ,että tiedän kuinka kovaa tarjouskilpailua käydään parhaimmista urakoista.
      Sittenkun työntekijöinä on muutamia omasta mielestään ammattilaisia jotka rupeavat soveltamaan,tämä aiheuttaa ketjureaktion ja lopulta mikään ei käy niinkuin alunperin on suunniteltu.
      Jo rakennetut kokonaisuudet joudutaan purkamaan ja rakentamaan uudelleen.
      Työläinen ei pysty käsittämään minkä paineen alaisena minä joudun olemaan,tekisivät niin kuin minä käsken niin kaikki menisi hyvin eikä yrityksen kilpailukyky kärsisi.
      Käytän välillä vuokratyöpalvelun kautta balttian maista tulevaa työvoimaa ja täytyy sanoa niillä miehillä on asenne kohdallaan,tauot pidetään minuutilleen oikein eivätkä valita pikkuasioista,kun määrään jotain tehtäväksi säntäävät töihin juoksuaskelia ottaen,itsekin siinä piristyy kun on kova tekemisen meininki.

      • Anonyymi

        Sattumalta luin kirjoituksesi,olen yrittäjä Pohjanmaalta. Samat ongelmat kaikki pitäisi tehdä itse. Työntekijöiltä puuttuu yrittäjä henkisyys mitä haen ja haluan. Hankala saada mistään työntekijöitä vaikka maksan työehtosopimuksen mukaisesti. Seuroissa rukoilen aina työlle ahneita työntekijöitä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1788
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1492
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1005
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      844
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      728
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      701
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      676
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe