Hermojen palautuminen/Pinna tiukalla!

Anonyymi-ap

Vuosien suurkulutusta takana ja nyt raittiutta noin 2kk takana. Olotila paranee pikku hiljaa, mutta pinna tuntuu olevan erittäin tiukalla. Vaikka olen viime aikoina saanut ruokarytmin ja unen takaisin kohdilleen, niin hermot palaa hyvin helposti. Onko saman asian kokeneita ja vinkkejä kuinka pitkään mahdollisesti tämä hermojen kiristely jatkuu. Kiitos!

3

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joillain se voi jatkua pidempäänkin, kun taas joillain helpottaa nopeammin.

      Alkon liikakäytön takana kun on usein myös tunne-elämän ongelmat.
      Kun alkon käyttö lakkaa, on tavallaan ihan omillaan koko tunnemaailmansa kanssa, ei ole enää alko latistamassa kaikkia tunteita, eikä tunteita pääse karkuun sinne huuruiseen maailmaan.
      Se tunteiden tunteminen ja osaamattomuus käsitellä omia tunteita saa usein sen pinnan kiristymään.

      Mutta usko mua, itse sen kaiken läpi käyneenä voin sanoa, että kyllä ajan myötä helpottaa, ja tunteiden tunteminen, käsittäminen ja sietäminenkin tulee tutummaksi, joka sekin auttaa omaa oloa tasaantumaan.
      Mielialat varmasti heittelee alussa laidasta laitaan, sitä ei kannata säikähtää, sekin tasaantuu kun aikaa kuluu.

      Se on jo todella upea alku, kun ruokarytmi, ja se vielä tärkeämpi, eli unirytmi on palannut paremmaksi. Nekin helpottaa kun ovat kunnossa, siihen mielen myllerrykseen.

      Tsemppiä sulle!

    • Anonyymi

      Hermot jos on tiukalla, se on hyvä merkki. Itselläni kunto noussut terveellisinä kausina kun ei juo ja syö kohtuudella. Hermo kohtauksia vaan iskee tää on varmaan sitä raivo raittiutta.

      • Anonyymi

        Olisi hyvä keskittyä miettimään, mitkä asiat saa ne hermot niin kovin tiukalle.
        Onko esim. vaikeampien tunteiden käsittely hankalaa, mikä on itsetunnon tilanne, jne.?
        Käyttääkö alkoholia tavallaan lääkkeenä joihinkin asioihin, esim. juuri tunnepuolen juttuihin ?

        Mitä paremmin oppii sietämään asioita, ikävämpiäkin, selvin päin, niin kyllä se raivo pikkuhiljaa laantuu.
        Myös se vaikuttaa, mitä pitempään on juomatta, kuukausia, vuosia. Olotila helpottaa ajan myötä ihan huomaamattakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe