Olen nyt kuullut kaikkea 1000 ja 3000 GRT välillä..?!?
Mikä on tarkka ja määritelläänkö se gross tonnagen (GT) vai Gross registered tonnagen (bruttorekisteritonni/BRT/GRT) mukaan
file:///C:/Users/Queen/Downloads/EK59Ulkompientonnistopaallysto1403-2.pdf
TES:n mukaan "alle 1600 BRT"
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/511217/Makkonen_Kaisa.pdf?sequence=2
jonkun AMK:-opiskelijan mukaan alle 3000 BRT
ja sivistyssanakirja https://www.suomisanakirja.fi/pientonnisto on sitä mieltä että alle 1 200 brt.
Kavereidenkin kanssa jutellessa on vähän eri mielipiteitä?! Kertokaas ny asiantuntijat että mix jokaisella on vähän oma käsitys..
PIENTONNISTON MÄÄRITELMÄ
7
456
Vastaukset
- Anonyymi
Alle 5000 dwt
Alle 1 200 brt- Anonyymi
Pitäisi nyt ihan alkuun päättää kirjoitetaanko nuo lyhenteeet pienillä vai isoilla kirjaimilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi nyt ihan alkuun päättää kirjoitetaanko nuo lyhenteeet pienillä vai isoilla kirjaimilla.
Ihan sama:)
Tosin, brt ei ole enään käytössä, nykyisin GT eli gross tonnage.
- Anonyymi
Pien- ja suurtonniston ero on siinä että pientonniston mittayksikkönä on pientonni ja suurtonniston mittayksikkönä on suurtonni.
- Anonyymi
Pientonnisto, pienet palkat. Suurtonnisto, ei ihan niin pienet.
- Anonyymi
Pientonniston määritelmä; Paljon työtä pienellä palkalla
- Anonyymi
Sama ero noilla on kuin pienlentokoneilla ja suurlentokoneilla eli ilmaan piirretty viiva. Tosin suurlaivojen ja pienlaivojen välillä viiva on piirretty veteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995