Vyöruusuun on rokote, jota suositellaan yli 60-vuotiaille.
Oletko ottanut rokotteeen ?
Onko sinulla ollut vyöruusu ? Millaiset olivat oireesi ?
Vyöruusu voi olla hyvin kivulias.
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/vyoruusurokote-kannattaa-ottaa-viimeistaan-tietyssa-iassa
Vyöruusu tulee noin joka toiselle iäkkäälle
8
133
Vastaukset
- Anonyymi
Älä mainosta.
- Anonyymi
Olen sairastanut vyöruusun. Se oli kamalaa. Silloin ei ollut rokotusta
tai ei ainakaan puhuttu siitä. Jos olisin tiennyt kuinka vaikea vyöruusu
voi olla pahimmillaan ja kuinka kauan se voi kestää olisin ottanut rokotuksen.- Anonyymi
Kannattaa mennä heti ottamaan lääkekuuri, kun oireita ilmaantuu. Silloin pääsee helpommalla. Mutta on se silti kamala kokemus ja kestää jopa vuosia. Voi levitä silmiinkiin, silloin on vakavat paikat. Rokotusta en ole ottanut, vaikka ei tuo kerran sairastettu suojaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa mennä heti ottamaan lääkekuuri, kun oireita ilmaantuu. Silloin pääsee helpommalla. Mutta on se silti kamala kokemus ja kestää jopa vuosia. Voi levitä silmiinkiin, silloin on vakavat paikat. Rokotusta en ole ottanut, vaikka ei tuo kerran sairastettu suojaa.
Vyöruusu voi jopa sokeuttaa. Rokote on aika hintava, mutta päätin ottaa sen.
Seuraavaksi täytyy miettiä miten toimia. Voiko terveyskeskuslääkäri kirjoittaa
reseptin, jolla haen apteekista rokotteen ja pistätän sen terveyskeskuksessa
vai pitääkö mennä yksityiselle ?
- Anonyymi
Rokotuksen otin heti 50v täytettyäni, koska lääkärini suositteli sitä.
- Anonyymi
Saitko sen terveyskeskuksessa ja maksoiko se ?
Nykyään on kahta rokotusta, toinen maksaa noin 200 euroa ja vain yksi rokotus on tarpeen.
Toinen on erilainen rokotus (en tiedä mitä eroa) ja se vaatii kaksi rokotusta puoluen
vuoden sisällä, kummatkin maksavat noin 200 euroa.
Hei, mulle iski heinäkuussa vyöruusu ja on edelleenkin päällä eli ne hermosäryt, siis yli 3kk mennyt kärsimystä. täytän kohta 67 eli joten juuri kohderyhmä tähän tautiin. Olin huhtikuussa syöpäleikkauksessa ja huonossa kunnossa sen jälkeen sekä yleiskunto tosi alhaalla ja siihenhän rakoon se vyöruusu pääsi iskimään. Oli todella raju ekat kaksi kuukautta. Selän alueella oli kahden kämmenen kokoinen alue peukalon kokoisia rakkuloita sekä kainolon alla samoin ja vielä saman puolen koko rinta ja rintalastan päällä. Olin 4 päivää sairaalassa suonen sisäisessä lääkityksessä, joka auttoi suuresti. Mitkään lääkkeet eivät vieneet kipuja pois, tätä ei kuulemme saadakaan kivuttomaksi. Kuinkahan kauan tätä vielä kestää ? Nyt kivut lääkkeiden avulla siedettävät, mutta silti jatkuvat.
- Anonyymi
Kiitos kertomuksestasi, joka vahvistaa päätöstäni rokotuksen ottamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1351679Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2561212Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865