Mitä se on

Anonyymi-ap

Jokua aina yrittää selittää että mustasukkaisuus on välittämistä. Pskan mrjat, mustasukkaisuus on väkivaltaa joka lisääntyy ajan kuluessa.

23

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän se samaa tietenkään tarkoita, kaksi eri asiaa, mutta harvemmin sitä mustasukkainen on kenestäkään, josta ei välitä.
      Riippuu tietenkin mustasukkaisuuden tasosta. Ei tunne ole väkivaltaa muuta kuin itseään kohtaan. Se on kamalaa kidutusta. Mustasukkainen voi kyllä olla myös ilman, että siitä joutuu kukaan muu kärsimään

• Anonyymi

Se voi johtaa väkivaltaisiin tekoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se voi johtaa väkivaltaisiin tekoihin.

Samalla logiikalla myös veitsen omistaminen

• Anonyymi

Mitä kuka yrittää aina selittää? Missä? Aloituksesi on hieman sekava

• Anonyymi

Se on eräänlaista henkistä väkivaltaa joka useimmin johtuu siitä että syyttää toista siitä mihin itse pystyisi tai mitä on itse tehnyt

• Anonyymi

Ei ole mitään järkeä väitteessä. ”mihin itse pystyisi” olet kyllä niin pihalla kun olla voi

• Anonyymi

Mihin perustuu väitteesi, että "useimmin" johtuisi tuosta? Itse en ainakaan ikinä voisi pettää kumppaniani, vaikka olen mustasukkainen, ja odotan samaa häneltä.
        Miksi oletat mustasukkaisuuden tunteen tarkoittavan toisen syyttämistä?
        Mustasukkaisuus on eri asia, kuin toisen syyttäminen kyseisen tunteen vuoksi, eikä jälkimmäinen ole mikään automaattinen seuraus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin perustuu väitteesi, että "useimmin" johtuisi tuosta? Itse en ainakaan ikinä voisi pettää kumppaniani, vaikka olen mustasukkainen, ja odotan samaa häneltä.
        Miksi oletat mustasukkaisuuden tunteen tarkoittavan toisen syyttämistä?
        Mustasukkaisuus on eri asia, kuin toisen syyttäminen kyseisen tunteen vuoksi, eikä jälkimmäinen ole mikään automaattinen seuraus

En ole sama, joka tuon sanoi, mutta on sitä ihan tutkittukin ja mustasukkaiset ovat itse taipuvaisempia pettämään. Ei tuo väite siis ihan tuulesta temmattu ole. Se ei tietenkään tarkoita kaikkien mustasukkaisten myös pettävän. Iso osa heistä vaan tiedostaa, että se olisi suht helppoa itselle käydä niin ja siksi epäilevät sen olevan samoin toisilla. Osa ihmisistä ei kykene edes tajuamaan sitä, että toisilla riskiä pettämiselle ei ole. Kun joku asia on itselle vieras, niin siihen on vaikea aidosti usko ja kääntäen, jos joku asia on itselle totta, niin on vaikea uskoa, ettei se toiselle olisi sama juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole sama, joka tuon sanoi, mutta on sitä ihan tutkittukin ja mustasukkaiset ovat itse taipuvaisempia pettämään. Ei tuo väite siis ihan tuulesta temmattu ole. Se ei tietenkään tarkoita kaikkien mustasukkaisten myös pettävän. Iso osa heistä vaan tiedostaa, että se olisi suht helppoa itselle käydä niin ja siksi epäilevät sen olevan samoin toisilla. Osa ihmisistä ei kykene edes tajuamaan sitä, että toisilla riskiä pettämiselle ei ole. Kun joku asia on itselle vieras, niin siihen on vaikea aidosti usko ja kääntäen, jos joku asia on itselle totta, niin on vaikea uskoa, ettei se toiselle olisi sama juttu.

Ei kannata yleistää.

• Anonyymi

Joo mustasukkaisuudessa mikään ei ole välittämistä. Nekin "välittämisen tunteet" perustuu omistamishaluun. Se ei ole välittämistä.

• Anonyymi

Juuri näin! Hyvin itsekäs tunnetila hallitsemattoma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin! Hyvin itsekäs tunnetila hallitsemattoma.

........na.

• Anonyymi

Höpsistälöpsistäs. Kateus on moninverroin pahempaa.

• Anonyymi

Oli mullakin mustis nainen. olisi pitänyt puhua suoraan vaan. Ei voi mitään. mulla oli tunteita häneen kohtaan. eikä mulla ollu muita naisia.

• Anonyymi

Miten puhuit sitten, jos et suoraan? Miksi naisesi oli mustasukkainen, mikä sen tunteen herätti?

Mielestäni mustasukkaisuuteen auttaa asian syvällinen läpikäyminen, lempeä ymmärrys sekä yhteisesti sovitut toimintavat. Eli kaivetaan esille mustasukkaisuuden juuret, jotta molemmat ymmärtäisivät kyseistä tunnetta paremmin. Tarvitaan lempeyttä ja ymmärrystä, jotta mustasukkainen voisi kokea tulleensa kuulluksi ja olevansa turvassa, ettei hänellä ole mitään todellista hätää. Sitten mietitään, kuinka yhdessä voitaisi toimia tämän tunteen hillitsemiseksi ja ennaltaehkäisemiseksi.

Mustasukkaisen tuomitseminen, kohteleminen kuin rikollisena sekä täydellinen ymmärtämättömyys ei johda mihinkään. Kyseessä on vain hyvin ikävä, evoluutiossa kehittynyt tunne, joka esiintyy toisilla voimakkaammin kuin toisilla, mutta jota voi kyllä helpottaa, jos parisuhteessa kommunikaatio toimii. Ikäviä tunteita pitäisi pystyä käsittelemään yhdessä

• Anonyymi

Mistä sitten aihetta sai

• Anonyymi

Sehän on normaali tunne joka hallitsemattomana on vahingollinen. Kuten viha.

• Anonyymi

Mustasukkaisuutta voi tuntea ilman, että siitä nostaa suurta numeroa. pienessä määrin ja satunnaisesti ilmaantuessaan se on ihan tavallinen tunne siinä missä mikä tahansa muukin tunne.

Vaan ylenmääräisenä ja jatkuvana se on henkistä väkivaltaa. Henkistä väkivaltaa on myös se, jos yrittää tahallaan herättää toisessa mustasukkaisuutta.

• Anonyymi

Liekö tuo mustasukkaisuus kontrollin menettämisen pelkoakin? Ettei pysty myötävaikuttamaan tilanteeseen itselleen eduksi? Näin mä luulen, kun mietin tilanteita missä itse olen tuntenut mustasukkaisuutta.

Ja samalla siihen liittyy vihaisuutta, että kukaan horjuttaa omaa asemaa.

-Jasu-

• Anonyymi

Sitähän se on, kun mustasukkaisuuden tunne riippuu toisten ihmisten käytöksestä, johon ei kovin helposti voi itse vaikuttaa. Ei voi päättää toisten puolesta, miten he käyttäytyvät.

Ei tuon tunteen syntyminen välttämättä paljoa vaadi, ja jos ei sille saa ymmärrystä toiselta, niin se saattaa eskaloitua. Silloin siitä voi tulla vaarallista, jos asiaa ei käsitellä kunnolla, jos ei päästä yhteisymmärrykseen, jos on taipuvainen käsittelemään tunteita fyysisesti ja jos ei tajuta erota ajoissa, vaikka henkilöt ovat selvästi epäsopivat toisilleen

• Anonyymi

Joh. 4: 53 Isä on hyvä.

• Anonyymi

Aloittaja olet täysin oikeassa. Mustasukkaisuus on sairaus, oikea rakkaus ei ole mustasukkaisuutta. Jos rakasta jotakuta, antaa rakkautensa tehdä niinkuin parraaksi näkee. jos pettää niin pettää ei se rajoittamalla mihinkään lopu. Jos rakastat, et vahdi toisen elämää ei kukaan missään tilanteessa omista toista ihmistä, jokaisella on oma tahto.

• Anonyymi

Jep!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe