Tänne kirjoittaa moni pelkästään

Anonyymi-ap

vittuilu tarkoituksessa, itsellä kun on elämä niin hyvin, ettei ole muuta tekemistä kuin pilkata muita, jotka ovat ulosotossa.
Onni tosin voi kääntyä kenellä hyvänsä.
Ei kannata pilkata toisia, voit olla itse seuraava uhri.

19

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä ota ulosottoa niin raskaasti.

    • Anonyymi

      Jos jotain toivon nyt tässä taantumassa, niin sitä että tavan kansa tajuaa sen, miten pienestä kaikki onni on kiinni.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä kommentti, tähän suuntaan kun mennään niin ei hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvä kommentti, tähän suuntaan kun mennään niin ei hyvä.

        Niinpä. Aika järkyttävää, ettei edes pääse työhön jos on maksuhäiriömerkintä.
        Sen olen huomannut tässä vuosien aikana, ettei saa palveluja tai mm. auton korjausta normaalisti enää. Katsooko firmat nykyään merkintöjä ihan vakitoimina, jos laskutus tapahtuu jälkikäteen? Aika vaikeaksi on tullut tilata huoltoa, jos maksutapahtuma pitää olla etukäteen. Eihän loppusummaa tiedä edes korjaamo vielä silloin kuin vain haahuillen.
        Inhottavaa tällainen.
        Autokaupassa ymmärrän, että raha liikkuu ennen kuin auto. En muutenkaan halua, että pienellä paikkakunnalla asuvana joudun jonkun ihan oudon firman luottotietokyselyn kohteeksi. On se sellaista pilkantekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Aika järkyttävää, ettei edes pääse työhön jos on maksuhäiriömerkintä.
        Sen olen huomannut tässä vuosien aikana, ettei saa palveluja tai mm. auton korjausta normaalisti enää. Katsooko firmat nykyään merkintöjä ihan vakitoimina, jos laskutus tapahtuu jälkikäteen? Aika vaikeaksi on tullut tilata huoltoa, jos maksutapahtuma pitää olla etukäteen. Eihän loppusummaa tiedä edes korjaamo vielä silloin kuin vain haahuillen.
        Inhottavaa tällainen.
        Autokaupassa ymmärrän, että raha liikkuu ennen kuin auto. En muutenkaan halua, että pienellä paikkakunnalla asuvana joudun jonkun ihan oudon firman luottotietokyselyn kohteeksi. On se sellaista pilkantekoa.

        Kauppiaan pitäisi kyetä jotenkin minimoimaan luottotappiot ilman että niitä siirretään muiden asiakkaiden maksamaan hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppiaan pitäisi kyetä jotenkin minimoimaan luottotappiot ilman että niitä siirretään muiden asiakkaiden maksamaan hintaan.

        Miksi luottotappio on ensisijainen ajatus velalliselta? Jos kaikilta asuntovelallisilta kysyttäisiin maksuvalmius jo ennakkoon, olisihan se ihan pöyristyttävää. Jos velallinen on ulosotossa, onhan hänellä tuloja. Ja suurin osa on töissä!
        Jos 600 000 suomalaista maksuhäiriöistä lopettaa kaiken kuluttamisen, tämä maa menee konkkaan muutamassa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luottotappio on ensisijainen ajatus velalliselta? Jos kaikilta asuntovelallisilta kysyttäisiin maksuvalmius jo ennakkoon, olisihan se ihan pöyristyttävää. Jos velallinen on ulosotossa, onhan hänellä tuloja. Ja suurin osa on töissä!
        Jos 600 000 suomalaista maksuhäiriöistä lopettaa kaiken kuluttamisen, tämä maa menee konkkaan muutamassa kuukaudessa.

        Kuluttaminen luottorahalla lisää kulutusta, kun ihmisillä alempi ostoskynnys, mutta jos sen takia joudutaan ulosottoon, asia ei olekaan enää hyvä asia. Myöskään yrityksille ei ole hyötyä maksamattomista laskuista, vaikka tavara liikkuisikin sutjakkaasti. Monille ihmisille on kyllä parempi, että maksaa käteisellä niin ei ainakaan tule vahingossa ostettua liikoja.

        Jos käyttää aina käteistä, saa periaatteessa ostettua enemmän tavaraa ja palveluksia kuin velalla, koska ei ole korkokuluja. Myöskin ennakkosäästäminen sujuu nopeammin, jos ei ole muita velkoja tai ulosottoja kontolla.

        Eli maksakaa te 600 000 aina käteisellä ostoksenne, jos kykenette. Jos ette kykene, jättäkää ostamatta eikä kukaan teitä soimaa kulutuksen pienenemisestä. Köyhän ihmisen kulutuksen kasvu velkarahalla ei ole tervettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaminen luottorahalla lisää kulutusta, kun ihmisillä alempi ostoskynnys, mutta jos sen takia joudutaan ulosottoon, asia ei olekaan enää hyvä asia. Myöskään yrityksille ei ole hyötyä maksamattomista laskuista, vaikka tavara liikkuisikin sutjakkaasti. Monille ihmisille on kyllä parempi, että maksaa käteisellä niin ei ainakaan tule vahingossa ostettua liikoja.

        Jos käyttää aina käteistä, saa periaatteessa ostettua enemmän tavaraa ja palveluksia kuin velalla, koska ei ole korkokuluja. Myöskin ennakkosäästäminen sujuu nopeammin, jos ei ole muita velkoja tai ulosottoja kontolla.

        Eli maksakaa te 600 000 aina käteisellä ostoksenne, jos kykenette. Jos ette kykene, jättäkää ostamatta eikä kukaan teitä soimaa kulutuksen pienenemisestä. Köyhän ihmisen kulutuksen kasvu velkarahalla ei ole tervettä.

        En ole koskaan ostanut kulutusluotolla mitään muuta kuin kerran 80-luvulla arvokkaan itämaisen maton. Asunnot olen ostanut rahalla, toisen pankin kautta ja toisen käteisellä.
        Jos nyt en saa omaa autoani huollettua ilman etumaksua jollekin rasvanäpille, minun puolestani tämä maa saa kaatua. Minä hilpeästi hirnun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ostanut kulutusluotolla mitään muuta kuin kerran 80-luvulla arvokkaan itämaisen maton. Asunnot olen ostanut rahalla, toisen pankin kautta ja toisen käteisellä.
        Jos nyt en saa omaa autoani huollettua ilman etumaksua jollekin rasvanäpille, minun puolestani tämä maa saa kaatua. Minä hilpeästi hirnun.

        Jos tulee sota, sinut lähetetään rintamalle tykin ruoaksi, kun minä taas työskentelen kybererikoisturvallisuusjoukoissa asiantuntijatehtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee sota, sinut lähetetään rintamalle tykin ruoaksi, kun minä taas työskentelen kybererikoisturvallisuusjoukoissa asiantuntijatehtävissä.

        Mummoja ei yleensä lähetetä rintamalle etulinjaan. Voin mie Karjalan evakko taas lähteäki, mut saanko rollan mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ostanut kulutusluotolla mitään muuta kuin kerran 80-luvulla arvokkaan itämaisen maton. Asunnot olen ostanut rahalla, toisen pankin kautta ja toisen käteisellä.
        Jos nyt en saa omaa autoani huollettua ilman etumaksua jollekin rasvanäpille, minun puolestani tämä maa saa kaatua. Minä hilpeästi hirnun.

        Sinäkö pelastat maailman Samu Haberin ohjeilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö pelastat maailman Samu Haberin ohjeilla?

        En tiedä mainitsemistasi ohjeista tai tyypistä.
        Pelastin oman maailmani ihan yrittämällä yli 40 vuotta.
        Nyt olen ulosoton asiakas sairauden vuoksi. Mutta edelleen pää ylpeästi pystyssä marssin ja nuorten juppien asennetta nauran. Tehkääpä kollit perässä!


    • Anonyymi

      Joku jolla on jotain vcelkoja.... eri jutt mutta jos haluaa te3hdä ilmoitukse3n oikeuskanselit rikollisesta toiminnasta...

    • Anonyymi

      Minulla ei ole ulosotossa kuin joku 200-300 euroa mutta aion sen kyllä joka tapauksessa maksaa viimeistään siihen mennessä kun laki velattomien luottokelpoisuuden todistamisesta tulee voimaan joulukuussa. Siis olen puhdas kuin pulmunen luottotiedoiltani joulukuussa ja jos joku asiakastieto tai bisnode yrittää muuta väittää kun vuokran antaja tarkastaa luottotietoni niin haastan bisnoden käräjille alkuun sadan tonnin korvausvaateen kera. Ennakkotapaukseksi ihan,

      https://yle.fi/uutiset/3-12384319

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei täällä ulosotto-aiheella käy kuin suurimmaksi uo:ssa itsekin olevat ja purkavat pahaa oloaan muihin provosoimalla. Osa meistä ihmisistä tykkää olla ilkeitä, koska ilkeydestä saa seksuaalista tyydytystä. Se on kuin fetissi ja elämäntapa.

      • Anonyymi

        Ulosotossa on useimmiten syy velallisessa. Ulosottoon joutuminen on kolaus omalle itsetunnolle, ja siinä tilanteessa ihminen kaipaisi silittelyä ja empatiaa, ei vastoin kasvoja pamautettuja totuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosotossa on useimmiten syy velallisessa. Ulosottoon joutuminen on kolaus omalle itsetunnolle, ja siinä tilanteessa ihminen kaipaisi silittelyä ja empatiaa, ei vastoin kasvoja pamautettuja totuuksia.

        Oli syytä tai ei, mikään vinoilu ei auta.
        Enemmän toivon, että tätä palstaa lukee muut kuin vain velalliset ja velkojat. Esimerkiksi yhteiskunnan päättäjille tämä palsta antaa uutta näkökulmaa ja pölyttää aikaisempia tunkkaisia ajatusmalleja. Toki ne fiksut tietävätkin ja muistavat mm. pankkikriisin 1990 ja sen laman syvät jäljet, mutta elämme edelleen keskellä epäreilua ulosottojärjestelmää. Ei ole muutosta tullut, ei vaikka kuinka on luvattu.
        Vouti on yksinvaltias ja nauttii köyhien kyykytyksestä. Ulosottaja on kasvoton ja ahne virkamies, jolle merkityksellistä on oman navan ympärille saatu mammona. Hyväveliverkosto jyllää ja lehmänkauppoja tehdään. Myyn sulle köyhän talon ja sä palkitset...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      143
      2999
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      48
      867
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      213
      822
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      784
    5. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      783
    6. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      780
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      60
      705
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      235
      697
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      34
      646
    10. Jos nainen haluaa oikeasti tutustua

      Niin tämä tekee jotakin konkreettista sen eteen. Luotan siihen. Jos ei tee, mielenkiintoa ei vaan ole riittävästi.
      Ikävä
      43
      604
    Aihe